HavelAircraft
|
Napsal: úte 28.05.2019 18:18 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
Záleží na profilu. Ale cca 1900g by mohlo být vpohodě pro klidné polítání.
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: úte 28.05.2019 19:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Uvedl jsi hmotnost, rozpětí, ale nikoliv nosnou plochu, takže nevíme, jaké bude plošné zatížení. Mám Pipera o fous menšího s letovkou cca 1600g a létá mi to na dva a půlku. Sice se tomu nechce z trávy startovat, jen z asfaltu (resp z pevné a rovné plochy). Takže bych se to nijak moc nebál.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Mosquito
|
Napsal: úte 28.05.2019 20:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
Plochu spočítanou nemám,ale křídlo má docela slušnou hloubku.Není to žádná nudle.Profil má rovnou spodní stranu Tak snad to bude v pohodě.Doufám,že to ta čtyřka dostane na trávě do vzduchu.Mám tam mechový kola o průměru 100 mm,tak to už nějakou tu nerovnost schroupne.Asi to bude trochu rychlejší než jsem si představoval.Chtěl jsem něco jako je Mentor od Multiplexu,akorát na spalovák.Tak uvidíme co z toho vyleze.Dík kluci .
|
|
Nahoru |
|
|
sky59
|
Napsal: úte 28.05.2019 21:07 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 21.9.2015 Příspěvky: 991
|
Ja som dal do 1070g eppaka rozpatie asi 900mm asp 2.5ccm a dnes by som dal aj 3.5ccm
S tou 4,1 ccm to stihacka urcite nebude, len aby to letelo aj dohora..
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: úte 28.05.2019 22:51 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
sky59 píše: Ja som dal do 1070g eppaka rozpatie asi 900mm asp 2.5ccm a dnes by som dal aj 3.5ccm
S tou 4,1 ccm to stihacka urcite nebude, len aby to letelo aj dohora.. A co tam máš dalšího? Hlavně z rodiny Piperů. to Mosquito, určitě se to z trávy zvedne v pohodě. Já vzhledem k hmotnosti a výkonu z toho mám na trávě autíčko, ale tak nějak jsem s tím počítal. Ta čtyřka má výrazně vyšší výkon a bude i s větší lopatou, takže v tom problém nevidím. P.S. Na tuhle čtyřku létají Pipeři od SIGu s rozpětím 1800 mm a hmotností něco málo přes 2 kila. Já v něm mám pětku (tam plyn spíše lechtáš na pohodové létání), ale co jsem našel informace, kluci si na létání s tím menším nestěžovali.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Mosquito
|
Napsal: stř 29.05.2019 21:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
To DAF:Díky za tvojí pomoc.Dám vědět až to s juniorem pošlem do luftu .
|
|
Nahoru |
|
|
Mosquito
|
Napsal: sob 08.06.2019 17:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
Ta včera jsem to byl zalítat a poznatky jsou následující.Ze země se to zvedne,ale chce to nechat trochu víc rozjet.To byl trochu oříšek.I když jsem tam dal velká kola,tak to byl trochu boj.Letiště kde lítám není posekaný zrovna nakrátko,ale dalo se to.Je to hodně stabilní éro.Dal jsem i pár lopingů a výkrutů.I na zádech to letí,ale musí se dost tlačit,protože to má profil s rovnou spodní stranou.Jediný co je trochu horší je přistání.Je to na přistání dost rychlý i při volnoběhu.Velmi dobře to plachtí a pomalu vytrácí rychlost a před dosednutím to má snahu vyplavávat.Nevím jestli by tohle synátor na přistání zvládnul.Křídlo má křidélka na vnější polovině ne přes celé rozpětí.Myslíte,že by je šlo používat jako klapky ( flaperony?) ?Při přistání je vychylovat dolů a tím to při přistání krapet zbrzdit.Někde jsem tady zase četl,že je lepší vychylovat křidélka nahoru,tak nevím.Nemáte někdo zkušenost?Nebráním se žádné pomoci.Dík.kluci
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: sob 08.06.2019 22:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
K přistání, kluky učím přistávat ve 20 - 30 metrech, stáhnout motor, přitahovat výškovku a držet směr. Až to zvládnou, jdou na zem sami v té "správné" výšce (učím je klasický okruh, ale to není už pro tebe). Tam si vyzkoušej minimálku a pak už bude přistání v poho. Starty z neposekané trávy je vždycky problém. Křidélka na menší polovině křídla jako klapky, to už se tu řešilo a nebylo to doporučeno. Osobní zkušenost ale nemám, nezkoušel jsem.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
HavelAircraft
|
Napsal: ned 09.06.2019 6:37 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 14.11.2013 Příspěvky: 1386 Bydliště: Chocerady
|
Pokud to má snahu vyplavat tak pořád letiš moc rychle. Chce to hodně zpomalit na přistání. Zkus si ve výšce minimální rychlost. A podobnou rychlostí se pak přibližuj k letišti. Klidně si to zkus na výkonu motoru.
_________________ www.havelaircraft.cz info@havelaircraft.cz Facebook- Havelaircraft
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: ned 09.06.2019 10:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Jak píšeš že ti pomalu klesají otáčky při ubrání plynu, tak jsem řešil to samé. Měl jsem tam Masterku vrtuli a po výměně za APC líp brzdí a klesání otáček se taky výrazně zlepšilo. Přitom jsou obě vrtule stejně těžké (průměr i stoupání taky), ale ta Masterka má proti APC víc hmotnosti na větším průměru, takže víc působí jako setrvačník, alespoň tak si to vysvětluji.
|
|
Nahoru |
|
|
Mosquito
|
Napsal: ned 09.06.2019 19:37 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
To Lark: Otáčky klesají normálně,psal jsem,že pomalu vytrácí rychlost..Ale nevadí.To co píšeš mi říkal kolega z letiště.Já tam mám tu MA a velmi nízkej volnoběh.ale plachtí to jak větroň .No ozkouším si jeho pádovku ve vejšce a zkusím pak nad zemí zpomalit co nejvíc no.Ono to půjde .
|
|
Nahoru |
|
|
Lark
|
Napsal: ned 09.06.2019 20:20 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 13.11.2008 Příspěvky: 9866 Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
|
Mě právě připadá, že APC i líp brzdí, ale chce to vyzkoušet a naučit se nalétávat na přiblížení už na menší rychlosti. Ono je taky subjektivní, že létal i s rychlejšími EPP, jenže ten EPP nemá takovou setrvačnost, jako konstrukční spalovák. To chování modelu je prostě jiné, ale jde jen o zvyk a trénink.
|
|
Nahoru |
|
|
Mosquito
|
Napsal: ned 09.06.2019 21:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.5.2008 Příspěvky: 595 Bydliště: Praha
|
Larku Tu Apc můžu zkusit.A je to jak píšeš.Rychlej model z epp nemá takovou setrvačnost jako spalovák.Přistání s ním může být dost odlišné Tak budeme s juniorem trénovat a trénovat a ...A ono se to časem poddá Dík moc všem.Jako pokračovací model bych tam pro něj měl Canary s motorem Asp.8,5cm.To má křidélka po celé délce křídla.Byl by přínos mixovat je při přistání jako flaperony nebo je to nesmysl?Já s tím přistávám bez toho,ale třeba by mu to pomohlo než se to naučí správně vydojit a jenom položit na trávu né?
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|