Jo, díky. Doufám, že se někdo přidá, a zvětšeného Stearmana si také postaví. Proto jsem to sem dával. Stojí to za to, je to hodné letadlo. Po přetažení nejde do vývrtky, jen se propadne s trochou bočního náklonu, podle větru. Umí létat i dost pomalu, na to, jak je těžký 3D tisk...
zdravim da se s vama nejak spojit a domluvit se na STL nebo Gcodu dekuji Ostruhu sem u maleho stearmana resil odrizntuti drzaku kola a do zbyvajici tycky ktera se dava do trupu a smerovky v ose vyvrtal diru a zalepil dovnitr naohybany drat s koleckem. vysledek vynikajici nez porad lepit k sobe upadle kolecku a osku. takhle to pruzi zataci a neupadava ))
Registrován: 7.7.2011 Příspěvky: 259 Bydliště: Kladno, ČR
Lubosh píše:
I u malého doporučuji vyztužit ostruhu uhlíkovkou. Je to hodně namáhaný díl, zelména na trávě, já ji ulomil 3x. Zdravím do Kladna, chodil jsem tam na gympl a létalo se pod letištěm u Velké Dobré. Ještě se tam stále létá? Je to přez 20 let, co jsem tam nebyl.
Díky a zdravím také teď létáme vedle, severně od letiště, máme tam pronajatou louku a je to docela fajn. Dole pod letištěm je to jen na velké, dopředu organizované akce, jinak se tam nesmí. S ostruhou si pohraju, díky za varování. Už jsem viděl u Stearmana dost diskusí na téma těžiště - kde se ti u malého osvědčilo? Váhám také nad motorizací, docela se mi líbí použít 6S, ale je to také na zvážení... Měj se a ať velký pěkně létá
Díky a zdravím také teď létáme vedle, severně od letiště, máme tam pronajatou louku a je to docela fajn. Dole pod letištěm je to jen na velké, dopředu organizované akce, jinak se tam nesmí. S ostruhou si pohraju, díky za varování. Už jsem viděl u Stearmana dost diskusí na téma těžiště - kde se ti u malého osvědčilo? Váhám také nad motorizací, docela se mi líbí použít 6S, ale je to také na zvážení... Měj se a ať velký pěkně létá
ja delal teziste na nabezku spodniho kridla lital sem na 3S lipol 2,6 mel sem tam dva packy spojeny do sebe kvuli tezisti
Registrován: 7.12.2006 Příspěvky: 926 Bydliště: Praha 10 ČR
Já tam měl (v původním Stearmanovi) 2x 3S1P 3000 mAh, takže to samé. První let byl jen s jedním článkem, ale jen tak tak, že jsem ho nerozbil. Po dovážení druhým to bylo parádní.
Nyní s větším už mám nalétáno přez dvě hodiny čistého času, a zatím vše funguje, jak má. Dokonce i přistání po větru (náhle změnil směr a já si nevšiml) s velkým odskočením, a v pohodě. Nyní ho zazimuji, a už se těší na jaro.
Registrován: 7.12.2006 Příspěvky: 926 Bydliště: Praha 10 ČR
Mám ho zazimovaného ve sklepě, tak to nemůžu hned změřit. Přiznám se, že výchylky jsem nikdy nenastavoval podle návodů, pokud nějaké byly. Dělám to vždy tak, aby se nemusel omezovat rozsah serva, a nastavím si expa na 50%, a tím i pozděli upravím potřebnou citlivost. Na Stearmanovi se mi to osvědčilo, létá i dost pomalu (zvětšený na 120%), ale maximální výchylky jsem nepoužil nikdy.
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
Lubosh píše:
Mám ho zazimovaného ve sklepě, tak to nemůžu hned změřit. Přiznám se, že výchylky jsem nikdy nenastavoval podle návodů, pokud nějaké byly. Dělám to vždy tak, aby se nemusel omezovat rozsah serva, a nastavím si expa na 50%, a tím i pozděli upravím potřebnou citlivost. Na Stearmanovi se mi to osvědčilo, létá i dost pomalu (zvětšený na 120%), ale maximální výchylky jsem nepoužil nikdy.
Tak ten můj už jen čeká na počasí a zálet.
Výchylky jsem střelil od oka, uvidíme.
Pár věci se mi ale nepozdávalo, tak jsem je upravil:
Třítisícovku accu nemám, vrznul jsem tam 5000. Hmotí jen asi o 50 g více, těžiště je v pohodě, na krátkém čumáku to moc rozdíl neudělá. Letovka je 1 950g, to by mohlo fungovat.
Registrován: 7.12.2006 Příspěvky: 926 Bydliště: Praha 10 ČR
Dnes jsem Stearmana vyvenčil, moc jsem si to užil. Ten se opravdu povedl, jsem za něj rád. Změn jsem tam udělal také dost, kreslil jsem v podstatě 20% letadla znovu - zamezení tisku děr v potahu (nestejná vzdálenost žeber od okrajů), kostrbatá žebra, do horního křídla jsem vlepil uhlíkovku, všechny vzpěry jsem udělal nové s drážkou na pérko z ocelového drátku pro snadnější skládání (rozpětí 145 cm už bohužel nedám do auta vcelku), nové uložení motoru, lepší chlazení, hlavně pilot, zadní ostruha s uhlíkovkou a ještě pár drobností. Tím ale model nehaním, není to nic zásadního, s čím by si člověk neporadil. Hlavně vím, co to dá práce připravit a testovat, aby to vše fungovalo.
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
Uvidíme. Hlavní problém je počasí a plocha na start. Všechno je tu oblehlé zemědělci, takže i když člověk najde nějakou slušnou polňačku, ideálně asfaltovou, tak je kolem ní nejspíše vinohrad nebo dvoumetrová kukuřice, řepka či slunečnice. Do pár týdnů to všechno vyraší a bude ještě hůře...
Jinak ale doufám, že se zálet v podstatě konat nebude. Je to moje čtvrté éro od 3Dlabprint a nikdy nebolo co zalétávat. Prostě jim to letí tak jak to je. Stearman snad nebude výjimkou.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru