pát 23.08.2019 21:20
pát 23.08.2019 22:54
sob 24.08.2019 6:14
sob 24.08.2019 18:14
sob 24.08.2019 19:47
rakos píše: .....běžná baterka gelovka 7 Ah která se většinou používá ve start-boxech, bude ráda, když dá těch deset A aspoň na chvilku...
sob 24.08.2019 19:59
sob 24.08.2019 20:22
blesk píše:Moc díky, právě rád bych to použil na trochu jinou aplikaci než je startování motoru... Ale jako pohon navijáku by to mohlo stačit
sob 24.08.2019 20:29
sob 24.08.2019 23:46
sky59 píše:...
Ja som s tym klasickym starterom startovat aj 30ccm ale na 12V ani nehlesol
Na 24V uz dokazal roztocit aj ked s problemami, 25Ah akumulatory, nove
Na 7Ah nove aku neroztocil, mali vacsi pokles napatia uz to neslo vobec
ned 25.08.2019 0:05
novfra píše:Není "gelovka" jako gelovka. 7,2Ah 12V musí dát 10A cca 15-20 minut.
A k 40A se přiblíží na dohled. ...
ned 25.08.2019 6:13
VTjr píše:Ja si myslím, že nie je rozumné preťažovať elektromotor 2-násobným napátím.
Treba si uvedomiť, že môže pritom dôjsť až k 4-násobnému nárastu max. príkonu a to by pri zaťažení väčším momentom (napr. štartovaním 30 kubíkového spaľovacieho motora) ho mohlo poškodiť aj pri krátkodobom použití. A pravdou je, že aj keby došlo k štvornásobnému nárastu príkonu, tak k rovnakému nárastu výkonu zrejme nedôjde, a to z viacerých dôvodov. Jednak kvôli akumulátorom, ktoré nemusia byť schopné dať ani ten zvýšený príkon, ale bude to hlavne kvôli tomu, že na 4-násobný výkon má kotva toho menšieho štartéra málo železa, a tak dôjde k jeho presýteniu. To znamená, že napriek zvýšeniu intenzity magnetického poľa vo vinutí kotvy vyšším prúdom, magnetická indukcia v nej narastie oveľa menej. Navyše a ani indukcia permanentného magnetu statora nemusí byť dostatočná. Ak by to bol motor s vinutým statorom a sériovým budením, tak zas aj v statore móže byť málo železa na väčšiu indukciu. Takže tým sa značná časť zvýšeného príkonu sa premení na teplo a účinnosť elektromotora výrazne klesne. Nehovoriac o tom, že výrazne väčší prúd môže poškodiť komutátor a vinutia rotora, prípadne aj statora.
Takže na veľké motory treba aj primerane väčšie štartéry.
Zatiaľ čo u spaľovákov je z hľadiska ich výkonu a krútiaceho momentu limitujúcim faktorom zdvihový objem, tak u elektromotorov je to zas množstvo (ale aj kvalita) železa v rotore a statore. A z mála železa veľký výkon nedostaneš rovnako ako ho nedostaneš z malého zdvihového objemu spaľováka.
ned 25.08.2019 11:46
ned 25.08.2019 12:34
ned 25.08.2019 12:53
ned 25.08.2019 15:17