Autor |
Zpráva |
Standa Stuchlý
|
Napsal: pon 30.09.2019 8:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.5.2010 Příspěvky: 1891
|
Zdravím pánové. Kdysi jsem měl tento model od J.Fary postavený, ale nic netrvá věčně. Zbyl mi z něj jen motor. Protože mám konečně víc času, což je u důchodců skoro lež, chci si tento model postavit znovu, ale se zatahovacím podvozkem. Plán i materiál bych vcelku měl, jen kvůli podvozku nevím, kolik by to mělo vážit. Kolik to tenkrát vážilo, to už opravdu nevím. Je to skoro 20 let. Proto dotaz. Je tu někdo, kdo by tento model TOM-8 měl, nebo o něm věděl, aby mi poradil, kolik je jeho vzletová hmotnost? Dík za případné odpovědi.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
guchar
|
Napsal: pon 30.09.2019 14:41 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7415 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
|
Nahoru |
|
|
Standa Stuchlý
|
Napsal: pon 30.09.2019 15:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.5.2010 Příspěvky: 1891
|
dík za odkaz. Plánek mám, ale hmotnost v něm schází.
Ještě jeden dotaz. Nikdy jsem to neřešil a nedělal, tak to prostě nevím. jak řešíte ovládání zatahovací přední nohy? Sklápění je mi jasné, ale otáčení při pojezdu mne zrovna nenapadá, jak to udělat. potřebuji nakopnout.
|
|
Nahoru |
|
|
guchar
|
Napsal: pon 30.09.2019 17:16 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 7.5.2015 Příspěvky: 7415 Bydliště: ČR Obrázky: 8
|
|
Nahoru |
|
|
Standa Stuchlý
|
Napsal: pon 30.09.2019 17:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.5.2010 Příspěvky: 1891
|
dík za odkazy, ty už má načtené. Mi jde spíš o umístění a napojení serva na mechanizmus zatahování podvozku, které tím příďovým podvozkem otáčí. Nějak si to zatím neumím představit. Vím, že je na zatahováku nějaké táhlo spojené s tím servem pro otáčení, ale to samotné umístění serva mi není jasné. Možná by to chtělo fotku nebo náčrt, ale kde ji hledat. Už jsem toho prolistoval docela dost a nikde jsem nic konkrétního nenašel. Samotnou mechaniku zatahování podvozku bych volil elektrickou, ne pneumatickou. I tak dík za snahu.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: pon 30.09.2019 22:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Toma od Fary má kámoš Béda. Motor nevím, MVVS asi 6,5 ale možná o fous větší obsah se stejnou venkovní velikostí, co v MVVS dělali. Můžu se ho zeptat kolik mu váží ale nejspíš ho nikdy nevážil. Stavěl vždycky dost betelně a tak to bude spíš těžší než může být. Letovej projev má asi jako předloha, žádnej velkej akrobat, jen základ. Lítá docela hezky. Podvozek má pevnej.
|
|
Nahoru |
|
|
Standa Stuchlý
|
Napsal: pon 30.09.2019 22:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.5.2010 Příspěvky: 1891
|
já tam měl MVVS 6,5 GRF myslím a je fakt, že to nebyl žádný akrobat. Ale ten letový projev byl parádní. Tedy, z mého pohledu před asi 20ti lety. Uvažoval jsem o elektrifikaci, ale ten zvuk spalováku, ten ničím nenahradíš. Kdyby měl nějakou fotku případně kontakt, pokud by nebyl proti, tak to vítám. Případně SZ.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 01.10.2019 4:17 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Řízení příďového podvozku se mi osvědčilo lankové, místo těch žvejkačkovitých pák a táhel co k tomu občas dávají. Takhle to vypadá: Příloha:
45_pridovy.JPG [ 54.39 KiB | Zobrazeno 3802 krát ]
Příloha:
37_front_gear.jpg [ 46.83 KiB | Zobrazeno 3801 krát ]
Když je podvozek vysunutý, lanka jsou napnutá a tahají za páku; po zatažení se lanka prověsí a servo si může cvičit jak chce. Aby se lanka po zatažení nohy nedostala kam nemají, jsou tam slabé pružinky které je po prověšení odtáhnou tak kam chci: Příloha:
54_perka.JPG [ 46.89 KiB | Zobrazeno 3802 krát ]
Příloha:
89_front_gear.jpg [ 67.58 KiB | Zobrazeno 3801 krát ]
Je to jednoduché, bez vůlí, tuhé a funkční, na rozdíl od těch všelijakých pák s drážkou.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Standa Stuchlý
|
Napsal: úte 01.10.2019 6:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.5.2010 Příspěvky: 1891
|
Bezva, dík, asi to udělám stejně. Je to jednoduché provedení a to se mi líbí.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: úte 01.10.2019 11:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Tom Bédovi váží 3,2 kg a má v tom MVVS 7,5 ccm. Ale prý by snesl i 10 ccm.
|
|
Nahoru |
|
|
Standa Stuchlý
|
Napsal: úte 01.10.2019 16:05 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.5.2010 Příspěvky: 1891
|
tak to asi budu muset dát i větší motor. Bojím se, že to 6,5 ka s těžším podvozkem nedá. Uvidím. Prubnu a pak bych dál řešil jako vždy. Dík za info, počítal jsem že to je tak 3,5 kg, ale asi to vyjde víc.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: úte 01.10.2019 23:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10498 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Jenže MVVS 10 ccm je podstatně větší než 6,5 ccm a ty vyšší kubatůry co jsou na ní postavený. U Toma je haupna docela malá a obávám se, že MVVS 10 ccm se tam nevejde. Jsou i o dost menší žhavící 10 ccm, třeba HB61 (jednokanálový vyplachování, takže menší výkon) ale třeba s ASP61 nebo OS Max 61 jsem MVVS 10 ccm neporovnával. Jen pro představu jak byly Brna veliký, MVVS 3,5 ccm je montážně stejná jako ASP 5,3 ccm.
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: stř 02.10.2019 6:07 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2716 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Celeron píše: ale třeba s ASP61 nebo OS Max 61 jsem MVVS 10 ccm neporovnával ASP61 jsem sice nikdy neměl, ale O.S. Max (konkrétně FS-60) má s desítkou MVVS zcela shodné zástavbové rozměry, včetně roztečí šroubů a to i na výfuku.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: stř 02.10.2019 10:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Pokud se nemýlím, tak ASP .61 a .91 mají stejné vnější rozměry. Patnáctka je proto rozměrově celkem přijatelná, ale desítka je pak už vlastně velká. Mám patnáctku a rozměry jsem kontroloval před její koupi. O fous menší než desítka je dvanáctka, tu mám taky. MVVS desítku jsem nikdy neměl, takže nemůžu srovnat.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Standa Stuchlý
|
Napsal: stř 02.10.2019 17:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.5.2010 Příspěvky: 1891
|
a nebude to na čumák moc těžké? Přece jen ta 6,5 váží jen 325g a a ASP 61 zhruba jednou tolik 645g. Osobně nemám vlastně s těmito modely žádnou zkušenost až na tu před 20ti lety a to už nepočítám. Kam se až s váhou dá jít, aby to nebyla letící cihla? I když 10ka tam uváděná je, tak by to ještě mělo jít. A další věc. Pokud bych kupoval nový moto, tak brát 2takt, nebo 4takt?
Naposledy upravil Standa Stuchlý dne stř 02.10.2019 17:33, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|