Registrován: 25.4.2003 Příspěvky: 10799 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky:266 Blog:Zobrazit blog (3)
V minulosti jsem postavil docela velkého, ale lehkého akrobata. Na pohon Roton 900W + 2x3S 2,2A regl 70A. Letěl, ale moc neakrobatil. Takové "pasení" modelu po obloze a "vyjíždění" kolejí nad letištěm. Výkrut, přemet to dalo, ale prostě to nebylo ono. Dal jsem tam Hirotex 2kW + 10S 4,4Ah a regl 99A. A najednou to docela šlo. I v hale jsem si zalétal.
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
milos.m píše:
.Rozhodně by hmotnost neměla překročit 2,5 -2,8 kg. Nad svým Piperem přemýšlím, že si ho nakreslím znovu , při stejné velikosti, ale s cílem snížit hmotnost na max. 2,2 -2,5 kg. Hmotnost je naprosto reálná , mám ji vyzkoušenou u jiných modelů. Pak to bude skutečně Piper, jak ho znám, když u nás létal v aeroklubech. Takže ty rady o potřebě ohromných výkonů , které měly nahradit motor 6,5 ccm, jsou mírně řečeno trochu mimo realitu...
Nesrovnával bych stíhačku s Piperem a ani pouze hmotnosti, ale hmotnosti v souvislosti s plošným zatížením .
Registrován: 31.3.2015 Příspěvky: 449 Bydliště: Košice, SR
Ahoj, ja si pamätám trochu "prísnejšiu" tabuľku ako Dalibor3.
lietadlo letí: 6-5 g/W akrobat 4 g/W 3D 3-2 g/W
Ako už bolo povedané, veľký vplyv má zladenie vhodného motora a vhodnej a dobrej vrtule. Vymenil som pohon, nárast prúdu zo 40A na 45A (4S) zvýšil ťah odhadom o 25%.
Registrován: 30.4.2011 Příspěvky: 3159 Bydliště: Praha Letňany
Úplně náhodou jsem našel na RC Groups tuhle tabulku k tématu:
1. ♠ .20-size glow engine / 300w electric motor 2. ♠ (OS Max 0.20 engine develops 0.4 hp = 300w electric motor (AXI 2820) ) 3. ♠ .35-size glow engine / 500w electric motor 4. ♠ (Fox 0.35 stunt engine develops 0.7 hp = 522w electric motor)(AXI 2826) 5. ♠ .40-size glow engine develops 1.0 hp = 750w electric motor (AXI 2826 or 4120) 6. ♠ .60-size glow engine develops 1.3 hp = 975w electric motor (AXI 4120 or 4130) 7. ♠ .90-size glow engine develops 1.6 hp = 1200w electric motor (AXI 5320 or 4130) 8. ♠ 1.20-size glow engine develops 3.0 hp = 2250w electric motor (AXI 5330) 9. ♠ DA-50 develops 5.0 hp = 3750w electric motor (AXI 5330) 10. ♠ DA-100 develops 9.8 hp = 7311w electric motor (Double AXI 5330)
Dal jsem si práci a převedl jí z kubických palců na kubické cm (a zaokrouhlil): 0.2 cui -> 3.5 cm3 = 300 w elektro 0.35 cui -> 5.5 cm3 = 500 w elektro 0.4 cui -> 6.5 cm3 = 750 w elektro 0.6 cui -> 10 cm3 = 975 w elektro 0.9 cui -> 15 cm3 = 1200 w elektro 1.2 cui -> 20 cm3 = 2250 w elektro
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
Děkuju! Tak +- nějakou představu tedy mám. Hlavní poučení je, že musím zapomenout na větroně. Tam to podle všeho funguje jinak . Teďka, jak jsem psal, počkám až kolik bude vážit drak a podle toho zvolím nějaký motor. Ti, co TOMa mají, nebo měli, doporučují radějci více, než méně. S 6.5 ccm to prý nebylo ono. Ale letadlo vážilo těch 3.4 kg. Já stále doufám, že to vyjde lehčí, když je to jiná technologie stavby. No uvidíme.
Registrován: 30.4.2011 Příspěvky: 3159 Bydliště: Praha Letňany
2 semo: tohle https://www.rcalbum.cz/model/10068-bristol-m1.html bylo původně na 2T spalovák 0.4 - 0.6 cui. Mám tam tam AXI 2826/12 a 4S LiPo. Lítalo to s tím v pohodě, než jsem spadl na pilotní chybu (ale už plánuju opravu). Tohle https://www.rcalbum.cz/model/10284-phonix-d-i.html bylo navržené na 4T spalovák 0.8 - 0.9 cui nebo 2T 0.6 cui. Mám tam motor o velikosti 4260 a 4S LiPo, lítá to na půl plynu. Pravda - je to takové "katolické" lítání, ale koneckonců je to letadlo z WW I.
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
Byl by dobrý Leopard LC4260-4T 720KV Na 5S ? Jedu zrovna do Brna a mají ho tam. Ale na těch 5S je tam psaná vrtule 13x4. To stoupání mi připadá celkem malý, na tento typ letadla, přestože otáčky na 5S budou přes 10tisíc. A větší stoupání by už bylo asi moc. Dát menší průměr vrtule by taky šlo, ale nemuselo by to vypadat dobře (na plánu je asi 13.5 palce). A zas dát tam jen 4S, to mi nikdo nedoporučuje...
Registrován: 17.12.2019 Příspěvky: 92 Bydliště: ROSICE u Brna ČR
Ahoj, na model co bude vážit asi 3,5 kg používám : Leopard LC 5055 7T 550 kV aku 6s 5Ah vrtule 13-14-palců , stoupání 6-8. Příkon motoru 1200-2000 W. Mám změřeno 6 vrtulí. Např. APC 13x7 C2 22,93 V , 63.2 A - 1450 W. MA 13x6 K series 51,5 A 1170W .
Zatížení baterky je 10-12 C na plný výkon - start a pod, doba letu 6-8 minut, všechny komponenty pohonu jsou vlažné. Leopardy jsou moje oblíbené motory, doporučuji.
Letu zdar. Libor.N.
_________________ Dogfighter,Twinstar,Elan,Pirát,MarabuXL,ArsenalVB10, Super Chipmunk ,Sea Fury, Kawasaki KI-61, P-51D
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4036 Bydliště: SK Obrázky:6
semo píše:
Byl by dobrý Leopard LC4260-4T 720KV Na 5S ? Jedu zrovna do Brna a mají ho tam. Ale na těch 5S je tam psaná vrtule 13x4. To stoupání mi připadá celkem malý, na tento typ letadla, přestože otáčky na 5S budou přes 10tisíc. A větší stoupání by už bylo asi moc. Dát menší průměr vrtule by taky šlo, ale nemuselo by to vypadat dobře (na plánu je asi 13.5 palce). A zas dát tam jen 4S, to mi nikdo nedoporučuje...
Nebo se pletu?
Chce to 5-6S. Keď chceš Leopard tak toto by mohlo byť. Na 5S by bol vhodnejší Leopard LC4260-4.5T 680KV. vrt 13x6,5
Díky. Taky jsem si říkal, že jiný leopard (s jiným KV), třeba ten LC4260-4.5T 680KV by byl vhodnější. Ale nějak nejsou nikde na skladě. Kdyžtak holt zvolím ten Leopard LC 5055.
T-Motor vypadají dobře. Ale nikdy jsem o nich neslyšel a cena je trochu vyšší. Jsou dobré?
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4036 Bydliště: SK Obrázky:6
semo píše:
Díky. Taky jsem si říkal, že jiný leopard (s jiným KV), třeba ten LC4260-4.5T 680KV by byl vhodnější. Ale nějak nejsou nikde na skladě. Kdyžtak holt zvolím ten Leopard LC 5055.
T-Motor vypadají dobře. Ale nikdy jsem o nich neslyšel a cena je trochu vyšší. Jsou dobré?
Koupil jsem nakonec T-Motor. Sice ten menší, ale podle e-calcu by to mělo 3kg tahu dát. A ještě je rezerva na větší vrtuli, kdyby to nestačilo.
Bývalo by se mi více hodila zadní montáž. Dají se ty T-Motor otočit, nebo do toho radši nešťourat? U některých (jincýh) motorů chybí někdy zápich na segrovku. A co si pamatuju, tak vytočit ty červíky co hřídel drží bylo u Rayů dost nebezpečný (hned se žvejkly). Ale dodávají k tomu takový ten nástavec, co se namontuje na druhou stranu. Vypadá solidně. Dá se tomu věřit?
Registrován: 8.3.2012 Příspěvky: 4036 Bydliště: SK Obrázky:6
semo píše:
Koupil jsem nakonec T-Motor. Sice ten menší, ale podle e-calcu by to mělo 3kg tahu dát. A ještě je rezerva na větší vrtuli, kdyby to nestačilo.
Bývalo by se mi více hodila zadní montáž. Dají se ty T-Motor otočit, nebo do toho radši nešťourat? U některých (jincýh) motorů chybí někdy zápich na segrovku. A co si pamatuju, tak vytočit ty červíky co hřídel drží bylo u Rayů dost nebezpečný (hned se žvejkly). Ale dodávají k tomu takový ten nástavec, co se namontuje na druhou stranu. Vypadá solidně. Dá se tomu věřit?
Nič nemontuj (nešťouraj). Osaď ten nádstavec pre obrátenú montáž, na to tam je. Samozrejme, že sa dá tomu veriť. Daj tam aj ten poistný krúžok s červíkom.
Přílohy:
t-motor-at-3520-720kv.jpg [ 44.22 KiB | Zobrazeno 2167 krát ]
Jasně, dám to tam a bude. Je to přecejen trochu jiný materiál, než u Raye (ten nástavec). Díky (všem) za rady.
Můj TOM-8 teď váží 2.55 kg i s pohonem, výbavou a 5200mAh 5S Lipol. S barvou, upevněním serv a motoru, táhlama a podobně, by to mělo vyjít na 3kg. Snad časem dám vědět, jak to lítá (jestli bude ) a napsal bych kompletní setup. Třeba to někomu taky časem pomůže.
Ten pojistný kroužek...kam? Na opačnou stranu? Vida...asi jo. To by mě nenapadlo
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru