Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 79 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: K-65 Čáp
PříspěvekNapsal: pát 06.05.2022 8:22 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.4.2017
Příspěvky: 824
Bydliště: Napajedla
Chvíli jsem tu nebyl ;-)
Taky jsem nad těmi výkresy a fotkami slintal ;-)
Ale na takový způsob prostě nemám, což mě mrzí - přece jen je to krasavec a kovová konstrukce trupu je nejmaketovější.
Sehnat trup, tak do toho jdu! Takto zbývá "jen" klasická stavba.
Kdo to svařoval, tomu se do dalších (na "kšeft") už chtít nebude. A ani se moc nedivím.

Kryt motoru už máš, napadlo mě totiž, že řezy by se daly získat z výkresů na Arado 96 - myslím že snad byly víceméně shodné, takže to už je passé.

ULL Savage (nejen Bobber) se svařovaly na stolici a jen se nabodovaly trubky. Pak si k té kostře sedl svářeč znovu a vše udělal na hotovo.
To jen pro info, jak řešili pnutí CrMo trubek.

Před nějakým časem byl v RCx článek o obří Bellance, nějaký slovák (pokud si pamatuju) udělal "stolici" z překližky a tu po svaření vylámal. Počítám, že s tím topil půl sezóny :-)

No a k tomu sestavování: Ten Savage měl VOP na pantech, povolily se spodní lanka a VOP se přiklopila k SOP - bylo to nutné, aby se "to" celé vešlo na malý náklaďák (Avia...) nebo do kontejneru. Občas to šlo dál, USA, Španělsko, i Nový Zéland, jinak po Evropě většinou "po vlastní ose".
Lanka neměla napínáky, stačilo odšroubovat dva dolní úchyty.

Takže tyto připomínky už možná využije jen někdo další, ty už jsi dál ;-)

Škoda, že ty naše poválečné stroje měly často úplně nezajímavou kamufláž.

Držím palce ;-)


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: K-65 Čáp
PříspěvekNapsal: sob 07.05.2022 19:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.7.2015
Příspěvky: 764
Děkuji za podporu. Podařilo se mě sehnat hodně pěkný výkresy, takže kryt jsem dělal podle nich. Ten severinův je naprosto mimo mísu. Tenhle, co je na fotkách, je 3d tisk a slouží pouze k ověření správnýho tvaru. Pak bude klasickej laminátovej.
Konstrukčně je to nějak pořešený, víceméně se držím autora, ikdyž nějaký úpravy si dělám po svým. Svařovat trup na kšeft bych nedělal ani náhodou, leda bych byl v penzi a měl to jako přivýdělek a i tak by to bylo nezaplatitelný. Takže to jsi napsal dobře.
Zrovna tak máš pravdu s kamufláží Čápa. Jsou v podstatě jen tři možnosti- klasika zeleno/ šedomodrá, bezpečnostní letectvo anebo krémovej sanitní. U Němců je to pravej opak, nevěděl bych, co vybrat, ale ty já moc nemusím (bohužel jsem měl vybraný předlohy pro další stavbu s rudejma hvězdama a to je tuplem smůla) a tak to mám jasný. Samozřejmě budou nějaký odchylky u aeroklubů, ale mám rád vojenský mašiny.
Už mě psali od Fialů, že motor se blíží k dokončení :D

_________________
Westland Wessex
Bell 47G Sioux
Futaba T-10CG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: K-65 Čáp
PříspěvekNapsal: ned 08.05.2022 21:01 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.4.2017
Příspěvky: 824
Bydliště: Napajedla
Já jsem před léty stavěl malého v pouštní kamufláži, zbarvení podle Kovozávodů - SF+RL.
Hezké jsou i dvě zelené + modrá zespodu + žluté konce křídel.
S němci nemám problém, je to historie, ne přesvědčení ;-)
Už dávno jsme říkávali, že by i hvězdy musely být zakázané. Jenže byl trend cokoliv odtud brát jako slovo boží a lézt jim do...však víš..

No a kdysi jsem chtěl sanitního švýcara - celý bílý, ale přesto byl hezký.

Mám v plánu stavět znovu, ale už ve větším provedení.
Severin je motivace, výkres mám z L+K, z polského Modelarze, polskou monografii jsem sehnal jen 2. díl, bez výkresů.
Ale to ještě potrvá...
Takže sleduji a musím jen chválit, jak to máš hezké ;-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: K-65 Čáp
PříspěvekNapsal: sob 14.05.2022 8:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.7.2015
Příspěvky: 764
Když jsem byl kluk, tak největší obsah spalováku byl tak 10 (a to měl jen NĚKDO) a staří modeláři říkali- to musíš začít pěkně od jedenapůlky. Největší obsah motoru od Fialů je dnes 800, takže tahle sedumdesátka je v podstatě taková jeden a půlka :lol: . Můj první spalovák FM 70S1-FS......tak mi snad bude dělat radost.


Přílohy:
IMG_20220513_101417.jpg
IMG_20220513_101417.jpg
[ 35.14 KiB | Zobrazeno 1129 krát ]

IMG_20220513_101445.jpg
IMG_20220513_101445.jpg
[ 50.83 KiB | Zobrazeno 1128 krát ]

IMG_20220513_101548.jpg
IMG_20220513_101548.jpg
[ 50.1 KiB | Zobrazeno 1128 krát ]

IMG_20220513_101558.jpg
IMG_20220513_101558.jpg
[ 51.47 KiB | Zobrazeno 1128 krát ]


_________________
Westland Wessex
Bell 47G Sioux
Futaba T-10CG
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: K-65 Čáp
PříspěvekNapsal: sob 14.05.2022 9:48 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.7.2015
Příspěvky: 1335
Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Pekne Fialovic miminko. :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: K-65 Čáp
PříspěvekNapsal: ned 15.05.2022 10:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 10052
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Ten startér má volnoběžku a nebo za letu "dobíjí" baterky?


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: K-65 Čáp
PříspěvekNapsal: ned 15.05.2022 11:24 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.7.2015
Příspěvky: 764
To první, ale to druhý je dobrej nápad :D .

A mě přišla stavebnice palubní desky, pedály, kompas a pásy. Aerocockpit.


Přílohy:
IMG_20220515_110111.jpg
IMG_20220515_110111.jpg
[ 46.13 KiB | Zobrazeno 1049 krát ]

IMG_20220515_110345.jpg
IMG_20220515_110345.jpg
[ 47.76 KiB | Zobrazeno 1049 krát ]


_________________
Westland Wessex
Bell 47G Sioux
Futaba T-10CG
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: K-65 Čáp
PříspěvekNapsal: pát 27.05.2022 19:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.7.2015
Příspěvky: 764
Čekám na subdodávku a tak jsem se pustil do křídla. Mezitím dorazil zbytek trubek a tak se bude moct Čáp konečně postavit na vlastní nohy, na což se moc těším.


Přílohy:
283688086_699227684674739_3785530402358549878_n.jpg
283688086_699227684674739_3785530402358549878_n.jpg
[ 72.66 KiB | Zobrazeno 819 krát ]

284021887_3125675124415497_5303260070616821854_n.jpg
284021887_3125675124415497_5303260070616821854_n.jpg
[ 78.54 KiB | Zobrazeno 819 krát ]


_________________
Westland Wessex
Bell 47G Sioux
Futaba T-10CG
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: K-65 Čáp
PříspěvekNapsal: čtv 16.06.2022 11:34 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.4.2017
Příspěvky: 824
Bydliště: Napajedla
Mě by zajímalo, jak máš vyřešen podvozek.
Jestli použiješ dvojí tlumení (tlumič + pružiny) nebo to máš nějak jinak ;-)
On je ten Storch docela specifický.
Jak hlubokým propružením, tak i opačně - když podvozek za letu visí pod trupem jak mokré ponožky na šňůře ;-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: K-65 Čáp
PříspěvekNapsal: čtv 16.06.2022 21:15 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.7.2015
Příspěvky: 764
Tak to ses trefil do černýho :mrgreen: . Zrovna tady u podvozku tři dny o dovolený šílím. Osobně považuju podvozek Čápa jako jeho nejhezčí věc (úhly při dosednutí, stání v klidu a hlavně za letu) a tak se snažím, abych to tak taky měl. Dělám to podle Severina, takže jen pružina, ikdyž on jich má naskládáno na sobě několik. Já budu mít jen jednu. Počítal mi to kamarád, co se živí podvozkama pro jety (Tomahawk design a další), takže to je jeho denní chléb. Tedy uvidíme. Řeším to všechno tak, aby se daly dělat úpravy- vše rozebiratelné.

_________________
Westland Wessex
Bell 47G Sioux
Futaba T-10CG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: K-65 Čáp
PříspěvekNapsal: pát 17.06.2022 15:35 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.7.2011
Příspěvky: 7036
Bydliště: Písek, ČR
Na Bobberovi jsem experimentoval s pružinami, byla věda to doladit, aby to vůbec pružilo a přitom při tvrdším dosednutí to nešlo na doraz. Potom jsem místo pružin dal gumy z veloduše a to je ono. Je to ze začátku relativně měkké, ale při protažení to ztuhne a za určitou mez už to nepustí, takže prosednout na doraz to prakticky nejde. To je hezká vlastnost gumy, na rozdíl od pružin, kde délka jde tuším lineátně se sílou až do aleluja. Sílu jsem nastavil počtem gum, mám tam myslím asi 5 x2 gumy na každé straně. Samozřejmě jsem úplně jiná váhová kategorie než tvůj Čáp..

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: K-65 Čáp
PříspěvekNapsal: pát 17.06.2022 16:24 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.7.2015
Příspěvky: 1335
Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Tak to drzim palce. Ja to kdysi umel pocitat taky. Progresivni pruzeni, pruzinu v pruzine, ta vnitrni kratsi. Ted bych uz to na papiru nedal,metoda chyb a omylu by byla rychlejsi. :mrgreen: Ale verim, ze dnes na to existuje program.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: K-65 Čáp
PříspěvekNapsal: pát 17.06.2022 19:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.7.2015
Příspěvky: 764
Chlapci díky. Já mám obě krajní polohy pevně dány, na radu právě kamaráda, takže při dosednutí dojde maximálně k tvrdýmu doražení, ale pružině se nic nestane. Určitě to bude ještě laboratoř :?
No a já se dočkal!!! Je na vlastních nohou :D :D :D


Přílohy:
IMG_20220617_162122.jpg
IMG_20220617_162122.jpg
[ 188.21 KiB | Zobrazeno 360 krát ]

IMG_20220617_162143.jpg
IMG_20220617_162143.jpg
[ 174.69 KiB | Zobrazeno 360 krát ]

IMG_20220617_162156.jpg
IMG_20220617_162156.jpg
[ 154.2 KiB | Zobrazeno 360 krát ]

IMG_20220617_162206.jpg
IMG_20220617_162206.jpg
[ 147.66 KiB | Zobrazeno 360 krát ]


_________________
Westland Wessex
Bell 47G Sioux
Futaba T-10CG
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: K-65 Čáp
PříspěvekNapsal: ned 19.06.2022 19:20 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.4.2017
Příspěvky: 824
Bydliště: Napajedla
Mě Storch právě zase šrotí v hlavě :lol:

Mám tu nějaké tlumiče, ale s pružinami "tak akorát" asi bude problém.
Což o to, navinout jdou, ale určitě ne "na první dobrou". Spočítat to neumím a nevím o prodejně/e shopu s pružinami "dle výběru" a ne ve stokusovém množství.
A chce to asi progresivní tlumení, což obojí - pružina a tlumič - asi splňuje lépe. Bojím se, že jen pružiny způsobí odskok.
Jasně, různá skladba různě tuhých pružin....
Chce to aby to kopírovalo terén bez odskoku, ale zároveň pružilo i tlumilo.

Než zůstat viset s kostrou bez vyřešeného podvozku (jakákoliv velikost i jakákoliv předloha), tak nejspíš budu muset vyřešit podvozek jako první krok a podle výsledku pokračovat už jen "obyčejnou stavbou s očekávanými problémy" :D
No a Storch je něco jiného než klasika...

Ad Bobber - už jsem se zmiňoval, že jsem se Savage měl pár let co dělat. Natahovat provazce na (skutečný) podvozek bylo tedy za trest - to lze u modelu řešit i pružinami, skutečný Savage tlumiče (až na sotva několik "vylepšení" dle přání dealerů) nepoužíval. Bobbera jsem už (jen těsně) nezažil, ale i předchozí verze "Savážů" měly stejné podvozky. Tím nemyslím bushwheels a obecně různé pneu.
A "toho" Savage" s bezhlavým pilotem :wink: jsem předloni viděl v Holešově.
Ale to jen tak mimochodem :wink:

Gumě se obecně chci vyhnout, v nejnevhodnější chvíli člověk zjistí, že zteřela :?
Kromě modelařiny (pružení, poutací gumy...) např. Tapedeck Technics a stejně tak gramec ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: K-65 Čáp
PříspěvekNapsal: ned 19.06.2022 19:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2010
Příspěvky: 10052
Bydliště: Nový Bydžov ČR
Obrázky: 14
Pružinárna Sečkař, Velká nad Veličkou. Dá se dohodnout výroba čehokoliv a umí to i spočítat a za léta praxe umí i navrhnout speciality. Já tam třeba dával dělat kornoutový pružiny, co se používají na kontakty primárních článků, tohle umí málokdo.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 79 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz