Autor |
Zpráva |
LibcaR1100S
|
Napsal: úte 26.11.2013 22:40 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 20.6.2010 Příspěvky: 462 Bydliště: Vysočina
|
ok-glider píše: :P Kreslil sem 2°dolů a 2°doprava,nechám to být. Jak se má Zlín Z-50? Hele,neslyšel jsi o někom,co by tam zkusil dát RCGF 45ccm? Jen mě to tak napadlo. Ještě sem se nedostal ke skeneru,ale fakt ti tu monografii pošlu! Jj, to by mohlo vyjít, když tak se ten 1° dolů doladí Dnes na to nemám už čas, ale brzy sem hodím foto Z-50, ale přesunul bych to do jiného fóra viewtopic.php?f=120&t=57846 , tohle necháme pro Avii
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 27.11.2013 1:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10494 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
LibcaR1100S píše: Nevím, jak moc ti to pomůže, ale tady http://shop.retezyolomouc.cz/ozubena-kola-kuzelova pár koleček mají Libor Dobrej odkaz! Ale k tomu šneku je potřeba kolo se šikmým ozubením. Vypadá to podobně jako ty jejich kola s přímým ozubením ale zuby jsou šikmo a úhel je daný stoupáním šneku. Jinak šnekovej převod je samosvornej a hodně do pomala(třeba 1:40), unese velký zatížení, na podvozek úplně ideál. Tohle na odkazu co jsi dal, je kuželový kolo. Samosvorný to není, převod tak maximálně 1:5, muselo by být o několik stupňů převodovky navíc. Pošli mě do SZ email, něco namaluju a pošlu. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
PetrD
|
Napsal: stř 27.11.2013 15:03 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 1.3.2012 Příspěvky: 943 Bydliště: Dobrá Voda u Hořic, ČR
|
Dotaz pro znalce B-35. Tušíte někdo, jestli spodní část krytu podvozku je pevná, nebo chodí spolu s odpruženým kolem?
|
|
Nahoru |
|
|
LibcaR1100S
|
Napsal: pát 29.11.2013 2:10 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 20.6.2010 Příspěvky: 462 Bydliště: Vysočina
|
PetrD píše: Dotaz pro znalce B-35. Tušíte někdo, jestli spodní část krytu podvozku je pevná, nebo chodí spolu s odpruženým kolem? No nejsem odborník, ale podle fotek a hlavně podle fotek havarované B-35.2 soudím, že spodní část krytu chodila i s kolem. Pro ty, koho B-35 zajímá, tak tady http://uloz.to/xuCq3dk/avia-mbi-publish ... 35-b135-7z je asi nejlepší kniha a nejvíc info pohromadě, co se o ní dá dozvědět
|
|
Nahoru |
|
|
LibcaR1100S
|
Napsal: pát 29.11.2013 21:42 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 20.6.2010 Příspěvky: 462 Bydliště: Vysočina
|
Tady http://www.ivok.cz/M43-B-35.php je možno si s Avií už i zalétat, sice je trošku větší, ale létá skvěle. Kdyby takové letové vlastnosti měla i naše chystaná B-35, byl bych naprosto spokojený
|
|
Nahoru |
|
|
ok-glider
|
Napsal: pát 29.11.2013 22:55 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 27.9.2012 Příspěvky: 1251
|
pěkný model a fantasticky postupují práce na něm.
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: sob 30.11.2013 0:41 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10494 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Já bych nesdílel takový nadšení. Má v tom být 50ccm benzín. Mělo by to mít roznášecí "vnitřní trup" jako má každej jinej benzíňák. Jestli bude roznášet motorovou přepážku pouze do bočnic, nemá se motor do čeho opřít a bude z toho vibrostroj! Kámoš takhle postavil Mustanga a nedá se s tím lítat, vibracema se trhaj páky a panty a odcházej serva hlavně na křídlech. Vřele doporučuju s tím něco udělat, tohle bych asi nechtěl. Ta bedýnka mezi motorovkou a další přepážkou je málo, protáhnul bych ji o minimálně jednu dozadu a pak šikmo dolů až k začátku kabiny, nebo i kousek do ní. Jestli bude křídlo nasazovaný na boky, tak by měl vnitřní trup zasahovat taky dolů na spojovací trubku křídla. Jestli bude křídlo půlený a zespodu šroubovaný na trup, taky bych měl velkou obavu z vibrací. Ten kámošův Mustang to měl stejně a možná že je to další důvod vibrací. Třeba na mojí Extře pokud nahodím ROTO 35 bez křídel, tak se na malý otáčky může trup přímo rozkočit. Stačí nasadit křídla a ani se nehne. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
petrcorrado
|
Napsal: sob 30.11.2013 12:11 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 20.9.2007 Příspěvky: 781 Bydliště: Praha 6 Suchdol
|
Není tam nic, protože do této oblasti se návrh ještě nedostal. Ale jinak má Jirka samozřejmě pravdu
_________________ therccustomjets.cz customwings.cz
|
|
Nahoru |
|
|
LibcaR1100S
|
Napsal: sob 30.11.2013 17:12 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 20.6.2010 Příspěvky: 462 Bydliště: Vysočina
|
Celeron píše: Já bych nesdílel takový nadšení. Má v tom být 50ccm benzín. Mělo by to mít roznášecí "vnitřní trup" jako má každej jinej benzíňák. Jestli bude roznášet motorovou přepážku pouze do bočnic, nemá se motor do čeho opřít a bude z toho vibrostroj! Kámoš takhle postavil Mustanga a nedá se s tím lítat, vibracema se trhaj páky a panty a odcházej serva hlavně na křídlech. Vřele doporučuju s tím něco udělat, tohle bych asi nechtěl. Ta bedýnka mezi motorovkou a další přepážkou je málo, protáhnul bych ji o minimálně jednu dozadu a pak šikmo dolů až k začátku kabiny, nebo i kousek do ní. Jestli bude křídlo nasazovaný na boky, tak by měl vnitřní trup zasahovat taky dolů na spojovací trubku křídla. Jestli bude křídlo půlený a zespodu šroubovaný na trup, taky bych měl velkou obavu z vibrací. Ten kámošův Mustang to měl stejně a možná že je to další důvod vibrací. Třeba na mojí Extře pokud nahodím ROTO 35 bez křídel, tak se na malý otáčky může trup přímo rozkočit. Stačí nasadit křídla a ani se nehne. Jirka Já jsem k tomu nedal dostatečný popisek, ono na těch obrázcích šlo spíše o křídla, dnes přidávám nové s myslím si, že dostatecně vyřešeným uložením motoru Křídlo bude pouze ze dvou polovin přišroubované zespod, ale myslím si, že to by na vibrace nemělo mít vliv, pokud bude mít pevné lože a nebude mít vůle. Tohle řešení taky používám, má to tak i Top flite na svých "giant modelech" a opravdu to funguje. Bez křídel bych benziňáka raději ani nestartoval, u některých modelů by se mohlo stát, že by z nich byl zase rychle rozsyp Problém kámošova Mustangu bude spíš v tom uložení motoru, benzin je na vibrace potvora a dokáže toho "rozebrat" dost Mrkni na to, co si teď myslíš o tom uložení motoru, ale tohle už by mělo být až jako víc než dostatečné. Jen tak pro porovnání přikládám fotku domku Veloxe 2,2 na motor DLE 55, mimo mot. přepážky je to jen 2x 3mm topolovka, bočnice, spodek trupu a vlastně všechno ostatní jen 3mm topol a vydrží to až by tomu jeden nevěřil
Přílohy: |
1.png [ 473.32 KiB | Zobrazeno 1672 krát ]
|
2.png [ 457.66 KiB | Zobrazeno 1672 krát ]
|
3.png [ 464.6 KiB | Zobrazeno 1672 krát ]
|
P3081846.JPG [ 87.79 KiB | Zobrazeno 1672 krát ]
|
|
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: sob 30.11.2013 23:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10494 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Vnitřní trup perfekt. Já bych ještě mezi 2 a 3 přepážkou přidal vnitřní trup až dolů k náběžce křídla. Připadá mi to tam poddimenzovaný. Taky bych zvážil, zda vnitřní trup nepřidat i mezi "podlahou kabiny" a profilem křídla a pak to celý uzavřít po profilu 0,8-1 mm překližkou s výřezem jen na šířku vnitřního trupu. Tím se neskutečně zpevní lože pro demontovatelný křídlo a vytvoří velkoplošný přechod do profilu křídla. Křídlo nebude mít žádnej nosník? Bude tedy nostnej potah. S tím nemám zkušenost na tak velkým rozpětí. To by asi potom chtělo na potah v místě obou stojn nalaminovat pruh uhlí a pak teprve přilepit potah na žebra. Pokud nosník nebude, připadá mi, že na konci trubky je moc prudká změna v pevnosti. Já bych 1-2 stojny za koncem trubky nevylehčoval a pak bych teprve začal od menších otvorů k větším a pak teprve k vylehčení jako je teď. Z čeho budou žebra u trubky? 3mm topol? Trochu mě připadá, že mezera mezi trubkou a stojnama je moc velká, když kouknu na jiný konstrukce, obě stojny se dotýkají trubky. V každým případě bych doporučil kořenový a koncový žebro zdvojit na 6 mm a taky zdvojit koncová žebra podvozkovýho bloku, stačí jen přidat zdvojovací položebro od náběžky po přední stojnu. Jo a nezapomeň na uzávěru konce trubky, část žebra mezi stojny křídla. Bude nějakej stavební pomocník na stavbu křídla na rovný desce? Nezapoměň, že to je eliptický křídlo a to se staví dost blbě na přesnost. Dobrý systém je třeba dvě stavební stojny nalepený na stavební desce. Stojny definují rozteč žeber, vzepětí případně překroucení. Mají vyfrézovaný zářezy pro žebra. Žebra mají protizářezy. Kostru křídla poskládáš a slepíš vlastně v šabloně, není boha udělat křídlo zkroucený. Pak se stojny otočí a poskládáš na nich druhý křídlo. Tenhle systém měla třeba Funtána 2600 od Badana. Jak zadek? Neuvažuješ u týhle velikosti nad možností přepravní demontovatelná výškovka? Mě se 2,6x2,6 s výškovkou do auta nevejde, pokud sundám, tak v pohodě. Ať se daří! Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
petrcorrado
|
Napsal: ned 01.12.2013 9:44 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 20.9.2007 Příspěvky: 781 Bydliště: Praha 6 Suchdol
|
Jak to popisujes tak se trefuješ do budoucího postupu. Ono to ani jiné řešení nepřipouští kolem toho křídla. Ale strpení, nejde to tak rychle. Protože laser řeže kolmo, je navrh z 99% v pravoúhlé soustavě. Stojiny definují vzepětí i překroucení. Ono to nevypadá ale jsou blízko trubky, návrh je teď kreslený s nulovou tloušťkou a tak trochu mate. Na stojinách budou samou ještě nosníky takže vznikne I profil. Tuhý potah a polaminování uzavře křídlo celé letadlo bude rozdělené na komstrukční celky vždy s jednou vodorovnou stranou, pro pohodovou stavbu na rovné ploše pouze s úhelníkem a ani ten není potřeba, pokud je člověk trochu zručný. Provázanost pravých úhlů konstrukce je celkem odolná vůči křivé stavbě, i když možné je všechno...
_________________ therccustomjets.cz customwings.cz
|
|
Nahoru |
|
|
vetronar
|
Napsal: ned 01.12.2013 14:50 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 22.11.2013 Příspěvky: 224 Obrázky: 0
|
Ahoj jak Libča povídal jeho kniha o Avii B-35 je velice zajímavá a podrobná. Proto jednoduchá otázka. Proč se konstruktér modelu nedrží "konstrukce" předlohy? Hlavně co se trupu týká. Proč není trup krabice a nahoře a dole nejsou jen oblouky a na bocích malé oblé nákližky? Na co je v konstrukci "milion" přepažek navíc?
|
|
Nahoru |
|
|
petrcorrado
|
Napsal: ned 01.12.2013 15:37 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 20.9.2007 Příspěvky: 781 Bydliště: Praha 6 Suchdol
|
protože se trup letadla bude stavět ze dvou půlek...... které přepážky jsou tam navíc?
Přílohy: |
av12.jpg [ 75.1 KiB | Zobrazeno 1505 krát ]
|
|
_________________ therccustomjets.cz customwings.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|