Switch to full style
Vše co je maketou, polomaketou ale i nějakou 1/4maketou skutečného stroje.
Odeslat odpověď

Re: Spitfire Mk XVI 1/4 rozpětí 2820mm

čtv 02.06.2016 9:04

pekny to mas.. ted s tim potahovanim zacne ta spravna pakarna.. :-D

Re: Spitfire Mk XVI 1/4 rozpětí 2820mm

pon 18.07.2016 8:51

O víkendu jsem začal pouštět na cnc tvarové díly pro výrobu kopyt předních krytů. Polotovar
je z extrudovaného polystyrenu. Díly se po vyfrézování slepí na sebe, výšky segmentů jsou kvůli jednodušší výrobě vysoké 40mm.
A konečně jsem vyfrézoval držák ostruhy. Pak vyfrézuji ze dřeva polotovar kopyta kabiny.
Přední kryty.JPG

20160715_215020.jpg

20160717_061615.jpg

20160712_192739.jpg

Re: Spitfire Mk XVI 1/4 rozpětí 2820mm

pon 18.07.2016 20:00

Sedí přesně, zítra tomu dám rámečky a pustím spodní část.
20160718_201100.jpg

Re: Spitfire Mk XVI 1/4 rozpětí 2820mm

pon 18.07.2016 20:12

Sleduju a zírám, pěkná práce :-)

Re: Spitfire Mk XVI 1/4 rozpětí 2820mm

pon 25.07.2016 20:56

Dofrézovaný poslední tvarový díl přední spodní části trupu
20160725_180135.jpg

Odříznutí provádím japonskou pilkou z Lidlu (úžasný nářadí). Polotovary řežu po ocelových planžetách tl.0.1mm,
abych díl nepodříznul. Jde to rychle a přesně. Pak už se jen díly slepí.
20160725_180500.jpg

20160725_181115.jpg

Re: Spitfire Mk XVI 1/4 rozpětí 2820mm

pon 25.07.2016 20:58

Vnitřek motorového prostoru
20160725_182336.jpg

Přiložení polotovaru přední spodní části
20160725_202737.jpg

Re: Spitfire Mk XVI 1/4 rozpětí 2820mm

pon 25.07.2016 21:10

peknyyy... ale masco delat abys to do podzimu stihnul.. :-)

Re: Spitfire Mk XVI 1/4 rozpětí 2820mm

úte 26.07.2016 7:39

pěkné, hodně pěkné, ale jen ze zajímavosti, proč ti toho u poslední přepážky (před vrtulovým kuželem) chybí ?

Re: Spitfire Mk XVI 1/4 rozpětí 2820mm

úte 26.07.2016 9:42

V přední části budou ještě polopřepážky pro umístění bukových kolíků, abych mohl kryty
dobře sundávat a vzadu zajišťovat. Je to vidět na tom 3D modelu. Proto je tam ta mezera.
Polystyrenový polotovar teď orámuji přepážkami, potáhnu a chtěl bych udělat formu pro laminování.

Re: Spitfire Mk XVI 1/4 rozpětí 2820mm

pát 29.07.2016 21:11

vlada7 píše:Pro aktualizaci vlákna pár starších foteček, když jsem potahoval trup balsou. Dokončený podvozek
a spit na kolech.
20160420_201713.jpg

20160601_200053.jpg

20160601_200211.jpg

20160601_200336.jpg

Prosim ta , co je to za podvozok? Kupeny, ci robeny?

Re: Spitfire Mk XVI 1/4 rozpětí 2820mm

ned 31.07.2016 7:57

Návrh a výroba podvozku je vlastní. Podvozek je ovládaný servem a mechanicky blokován
v krajních polohách, aby nebylo servo namáháno.Servo je přeprogramováno na výchylku 180°.
Pro ovládání lze použít i pneumatické válce.

Re: Spitfire Mk XVI 1/4 rozpětí 2820mm

čtv 06.10.2016 10:04

Tak po pár měsících pokračování..:). Pár fotek z léta ...motor osazen výfukem 3W, to
si vyžádalo úpravu vnitřní a přední části kvůli chlazení. Potažení kormidel. Teď dokresluji
křídla a začnu řezat.
20160827_153949.jpg

20160827_160343.jpg

20160904_185821.jpg

Rozpracované křídlo.JPG

Re: Spitfire Mk XVI 1/4 rozpětí 2820mm

úte 18.10.2016 8:39

Křídla připravena na výrobu. Zítra začnu frézovat...
Připraveno pro výrobu.JPG

Re: Spitfire Mk XVI 1/4 rozpětí 2820mm

pon 24.10.2016 5:47

Tak jsem o víkendu dofrézoval křídla a začne skládačka:).
20161023_173609.jpg

Re: Spitfire Mk XVI 1/4 rozpětí 2820mm

pát 28.10.2016 8:08

Tak jsem začal stavbu křídla. Úvodem bych chtěl říct, že obecně návrh a stavba eliptického křídla není jednoduchá a kdo to zkusil, ví své.
Určit správné profily, překroucení, pevnost při zachování optimální váhy a jejímu rozložení a dodržení přesnosti stavby je zásadní. Řekl bych, že na spitfiru je křídlo pro jeho letové vlastnosti nejdůležitější, aby se choval nezáludně na menších i vyšších rychlostech. Návrhu jsem věnoval hodně času a poodkryji tady pár informací ze stavby křídla.
Křídlo bylo prokresleno do detailů včetně prostupů na serva, panty...prostě tak, aby to byla skládačka a nemusel jsem nic upravovat a brousit. Budu sem teď postupně vkládat fotky ze sestavování. Jinak žebra jsou umístěna dle předlohy pro budoucí náznak maketovosti (v místě žeber se probrousí potah a naznačí se tak zvlnění plechů, pak se olaminuje). Jsou vyrobena z 2mm lehké balzy a odlehčena. Kořenová žebra jsou z topolové překližky tl.3mm. V místech uložení nosné spojovací trubky jsou kousky žeber z letecké 3mm překližky. To je propojeno na hlavní nosník. Hlavní nosník je z tololové př.3mm dělený na výšku kvůli stavbě a doplněn čtveřicí nosníků 5x10mm zalepených na výšku. Zvolené profily jsou NACA 2415 u kořene a na koncích NACA2412. Křídlo je překrouceno o 3°. Hlavní nosníky jsou umístěny na stavební šabloně, na které se postaví celá konstra, potáhne se horní strana a pak se může křídlo sejmout. Snad je to trochu vidět na fotkách. Zatím je hmotnost všech dílů poloviny křídla (žebra, nosníky, výstuhy, lože serv) 460g. Hmotnost trupu osazeného motorem, pár servy a s podvozky váží zatím 8,1kg. Váha tedy vychází zatím dobře, i její rozložení, protože jsem zatím těžký na předek. To se změní s nasazením křídel.Až bude letadlo hotové, tak se pokusím zveřejnit nějaké postupy ohledně kreslení, protože to zajímá hodně lidí a někomu to může pomoci.
Stavební šablona
20161026_190021.jpg

Umístění spodního zadního nosníku
20161027_185422.jpg

Negativ křídel po nasazení žeber
20161027_183931.jpg

20161027_184040.jpg
Odeslat odpověď