Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 11.03.2018 15:00 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2016
Příspěvky: 38
Bydliště: Sokolov
No tak jsem zase trochu pokročil. S ovládáním ještě bude dodělávání lanek a špagomatixů, ale asi tuším jak to má být.
Jen by mě zajímal názor odborníka na úhly náběhů, které jsem tak nějak vydedukoval.
Nevím, jestli bude možno mít bez mixů stabilní režim kluzu. Obávám se ,že K 184 bude dost háklivý na výškovku.
Ten motor nad těžištěm mi dělá starosti. Nejspíše tam budou nějaké vektory a práce na páce. Nevím ale co tam dosadit.


Přílohy:
Poznámka: Cvičné poskládání
SDC13641.JPG
SDC13641.JPG
[ 100.26 KiB | Zobrazeno 4346 krát ]

K184 náběhy002.jpg
K184 náběhy002.jpg
[ 40.91 KiB | Zobrazeno 4346 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.03.2018 11:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.12.2006
Příspěvky: 806
Bydliště: Českolipsko, ČR
SZ. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 15.03.2018 12:20 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 13.12.2012
Příspěvky: 102
Výškovku v nule, spodní křídlo +2st., horní +1st.
To co navrhuješ , má moc velký úhel seřízení. Bude to moc citlivé na změny rychlosti.
Kdysi měl kamarád postavený podobný stroj, ale tříplošník.
Létal velmi dobře. Nevím ale, jestli si bude pamatovat seřízení.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 16.03.2018 10:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.3.2005
Příspěvky: 855
Bydliště: Vinohradská 48 Praha 2 ČR
[quote="modreflek"]Výškovku v nule, spodní křídlo +2st., horní +1st.

Já zastávám a dodržuji celý život u víceplošníků opačné seřízení. Doporučuji zvlášť u hydroplánu spodní křídlo 0 - 0,5 vrchní 1 - 1,5 stupňů +


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 16.03.2018 12:05 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 6.1.2013
Příspěvky: 209
Já zastávám a dodržuji celý život u víceplošníků opačné seřízení. Doporučuji zvlášť u hydroplánu spodní křídlo 0 - 0,5 vrchní 1 - 1,5 stupňů +[/quote]

Tem motor -3 st. na gondole to bude dobré pri štarte z vody?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 16.03.2018 12:11 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 13.12.2012
Příspěvky: 102
Letové ukázky dvouplochů s mnou používaným seřízením.

https://www.youtube.com/watch?v=1SPeeAsihA4

https://www.youtube.com/watch?v=gU7RSPVcoB4

https://www.youtube.com/watch?v=xIu47DWybrc


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 16.03.2018 21:59 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.4.2017
Příspěvky: 1030
Bydliště: Napajedla
RCModely píše:
Já zastávám a dodržuji celý život u víceplošníků opačné seřízení. Doporučuji zvlášť u hydroplánu spodní křídlo 0 - 0,5 vrchní 1 - 1,5 stupňů +


Venco, to platí u velkých, jak už se to probíralo nejen tady ;-)
Je to zvláštní, ale u malých je to opačně - vyzkoušeno mnohokrát....
Mimochodem - když jsi stavěl pidi Curtisse, nastavil jsi to jak?
Probírali jsme to po telefonu hned zkraje, když jsi s ním začínal (velikost a pod.), ale potom už jsem se nezeptal. A to jsem ho okukoval i na Zeleném pruhu. ;-)

No a motor potlačit - nevím, v této konfiguraci to nemá vliv, spousta lidí zkoušela různé nastavení, ale pokud si dobře vzpomínám, tak jednoznačné doporučení z toho nevyplynulo.

to Curtiss: Ty to máš jak?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 17.03.2018 12:47 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.12.2006
Příspěvky: 806
Bydliště: Českolipsko, ČR
Steve píše:
to Curtiss: Ty to máš jak?

Už jsem mu to psal do SZ. Spodní křídlo +2 - 2,5°, horní křídlo 1-1,5°, VOP 0° a motor taky 0°. Vektor tahu motoru směřuje do těžiště a není znatelný rozdíl mezi motorovým letem a kluzem. Taky používám na dvouplochách seřízení s větším úhlem nastavení na spodním křídle a vždy bez nejmenších problémů :wink:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 17.03.2018 13:25 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2016
Příspěvky: 38
Bydliště: Sokolov
K negativu motoru: Je to zajímavé, ale tohle nastavení motoru se mi jako jediné empiricky osvědčilo. Jinak se po přidání ,,plynu" model chová jako těžký na čumák. Motor v tlačném provedení jej ,,potlačí" dost krutě, že se s tím dá jen něžně praštit. Náběh horního křídla asi zmenším nedělám tohle moc rád , z ,,volňásků" to mám osvědčené, ale jinak to asi nepůjde. Nic jsem nepřipevnil na pevno, takže je ještě šance.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 17.03.2018 14:38 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2016
Příspěvky: 38
Bydliště: Sokolov
Curtiss píše:
Už jsem mu to psal do SZ. Spodní křídlo +2 - 2,5°, horní křídlo 1-1,5°, VOP 0° a motor taky 0°. Vektor tahu motoru směřuje do těžiště a není znatelný rozdíl mezi motorovým letem a kluzem. Taky používám na dvouplochách seřízení s větším úhlem nastavení na spodním křídle a vždy bez nejmenších problémů :wink:


Díky, jsi asi jediný, kdo měl stejné uspořádání, tak se budu řídit Tvou zkušeností. Jen pro začátek dám motoru malý negativ,ano to nevadí. Ale děkuji všem za názory, doufám, že se bude čím pochlubit....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 17.03.2018 17:06 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.12.2006
Příspěvky: 806
Bydliště: Českolipsko, ČR
Budu se těšit na výsledek, zatím to vypadá hodně dobře :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 18.03.2018 11:14 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 4.12.2016
Příspěvky: 38
Bydliště: Sokolov
No, sice s těmi půl stupni to bude boj, zvláště na koncích nesamonosných křídel. Na zalétání počkám na vysokou trávu a dost zatížím čenich. ...a děj se vůle Páně. :D


Přílohy:
K184 náběhyOpraveno003.jpg
K184 náběhyOpraveno003.jpg
[ 41.05 KiB | Zobrazeno 3718 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 18.03.2018 18:34 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.3.2005
Příspěvky: 855
Bydliště: Vinohradská 48 Praha 2 ČR
Steve píše:

Venco, to platí u velkých, jak už se to probíralo nejen tady ;-)
Je to zvláštní, ale u malých je to opačně - vyzkoušeno mnohokrát....
Mimochodem - když jsi stavěl pidi Curtisse, nastavil jsi to jak?
Probírali jsme to po telefonu hned zkraje, když jsi s ním začínal (velikost a pod.), ale potom už jsem se nezeptal. A to jsem ho okukoval i na Zeleném pruhu. ;-)

No a motor potlačit - nevím, v této konfiguraci to nemá vliv, spousta lidí zkoušela různé nastavení, ale pokud si dobře vzpomínám, tak jednoznačné doporučení z toho nevyplynulo.

to Curtiss: Ty to máš jak?


Curtise mám přesně podle mých zvyklostí na horním větší úhel náběhu na spodním menší, dělal jsem to tak i u gumáků a CO2
Ten motor určitě potlačit aspoň o 2 stupně, kdyby byl tažný tak natáhnout.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 18.03.2018 18:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.3.2005
Příspěvky: 855
Bydliště: Vinohradská 48 Praha 2 ČR
Curtiss píše:
Už jsem mu to psal do SZ. Spodní křídlo +2 - 2,5°, horní křídlo 1-1,5°, VOP 0° a motor taky 0°. Vektor tahu motoru směřuje do těžiště a není znatelný rozdíl mezi motorovým letem a kluzem. Taky používám na dvouplochách seřízení s větším úhlem nastavení na spodním křídle a vždy bez nejmenších problémů :wink:


Curtis s tvým nastavením neodstartuje z vody, máš potlačený motor.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 18.03.2018 18:44 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.3.2005
Příspěvky: 855
Bydliště: Vinohradská 48 Praha 2 ČR
Curtiss píše:
Už jsem mu to psal do SZ. Spodní křídlo +2 - 2,5°, horní křídlo 1-1,5°, VOP 0° a motor taky 0°. Vektor tahu motoru směřuje do těžiště a není znatelný rozdíl mezi motorovým letem a kluzem. Taky používám na dvouplochách seřízení s větším úhlem nastavení na spodním křídle a vždy bez nejmenších problémů :wink:


Curtis, postavený podle tvého plánku neodstartuje z vody, díky potlačeným motorům se čumák boří do vody.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 41 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz