Autor |
Zpráva |
kope
|
Napsal: pon 11.09.2017 21:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
Na pozitivní kopyto jsem vylaminoval kryt motoru, vytmelil, vybrousil a stříkl plničem. Abych měl pocit, že se to alespoň trochu pohlo dopředu, namořil jsem trup a natupoval kamufláž. Podle podkladů, které mám, Phonixy neměly klasické "podzimní listí" - kombinaci zelené, pískové a hnědé barvy, ale kamufláž byla tvořená jen jednou barvou - hnědou pro Phonix D.I (ten stavím), tmavě zelená byla použitá na Phonixy D.II. Na plochy v barvě materiálu byla kamuflážní barva údajně nanášená houbou nebo štětcem (někdy i hadrem) "spirálkovitým způsobem". Koupil jsem tedy tupovací štětce různých průměrů a pokusil jsem se to napodobit. Zbývá stříknout kryt motoru stříbrnou barvou, vytvořit náznak makety motoru Hiero, osadit podvozek a doplnit obšití kabiny. Pak už se snad konečně dostanu ke křídlům - žebra už mám nachystaná.
Přílohy: |
WP_20170911_22_40_52_Pro.jpg [ 72.52 KiB | Zobrazeno 4680 krát ]
|
|
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
kope
|
Napsal: ned 12.11.2017 15:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
Tak jsem konečně přidáním nějakých drobností (výztuhy, olemování kabiny,...) dodělal trup. Když jsem to celé sestavil, tak mám o čem přemýšlet. Plánoval jsem mít baterku pod tou odendavací částí haubny, co je na ní maketa motoru. Je pod ní spousta místa, baterka by byla před těžištěm-prostě zdánlivě ideální místo. Ale díky bachratosti té haubny+to, že mezi maketou motoru a centroplánem je fakt málo místa + plánované propojení makety motoru s chladičem (=centroplánem) trubičkama (měl jsem představu, že trubičky budou pevně na motoru, budou trochu pružit a budou se zasouvat do otvoru v chladiči) vidím sundavání haubny při každé výměně baterky jako značně problematické. Nastrkat haubnu mezi kozlík centroplánu připomíná už teď trochu ježka v kleci-s těma trubičkama k maketě chladiče si to moc nedovedu představit . Příloha:
WP_20171111_00_16_48_Pro.jpg [ 86.68 KiB | Zobrazeno 4346 krát ]
No každopádně se teď můžu pustit do stavby křídel. Mimochodem, skutečný Phonix měl dost brutální negativy na horním křídle. Model je podle výkresu nemá. Má smysl je dělat?
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: pon 13.11.2017 8:40 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2715 Bydliště: Ústí nad Labem
|
kope píše: negativy na horním křídle. Model je podle výkresu nemá. Má smysl je dělat? Podle mne má.
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: čtv 22.03.2018 19:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
Zase jsem trochu pokročil, ale jde to pomalu... Mám kostru křídel, v podstatě připravenou k potahování, zbývá jen přetmelit, přebrousit, vlepit matky pro upevnění vzpěr, natahat kabeláž a hurá na potah. V jednu chvíli jsem zvažoval, že dám na radu kamaráda a žebra udělám lepená z lištiček, aby to "nebyla truhlařina" (kamarádova slova), ale nakonec zvítězila lenost a žebra jsou plná tak, jak jsou nakreslená na plánu. Na rozdíl od prototypu modelu jsem ale horní křídlo udělal dělené a nakroutil jsem negativy na horním křídle. Psal jsem si s autorem plánku, on je na modelu neměl a model prý létal moc pěkně - psal, že podle fotek z podkladů některé stroje negativ měly, jiné ne, tak se rozhodl je nedělat. Ale řekl jsem si, že tím nic nezkazím. Příloha:
WP_20180322_18_42_26_Pro.jpg [ 94.92 KiB | Zobrazeno 3784 krát ]
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: čtv 22.03.2018 19:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
Současně s křídly jsem z různých zbytků vytvořil chladič, který má Phonix na horním křídle. Slepil jsem základní tvar Příloha:
WP_20180303_11_42_51_Pro.jpg [ 86.72 KiB | Zobrazeno 3782 krát ]
Příloha:
WP_20180303_11_42_57_Pro.jpg [ 95.89 KiB | Zobrazeno 3782 krát ]
na centroplán jsem v místě, kde bude chladič umístěný, oboustrankou nalepil pruh smirku Příloha:
WP_20180303_11_39_20_Pro.jpg [ 91.24 KiB | Zobrazeno 3782 krát ]
a vybrousil jsem spodní část tak, aby přesně sedla na profil křídla
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
Naposledy upravil kope dne čtv 22.03.2018 19:57, celkově upraveno 2
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: čtv 22.03.2018 19:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
No a pak přišlo tmelení, broušení, nátěr a pokus o patinu. Tmelím směsí pudru a nitrolaku, dobře se to brousí a je to lehké. Výsledek vypadá takto:
Přílohy: |
WP_20180322_18_44_29_Pro.jpg [ 94.15 KiB | Zobrazeno 3780 krát ]
|
WP_20180322_18_44_37_Pro.jpg [ 88.98 KiB | Zobrazeno 3780 krát ]
|
|
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
Curtiss
|
Napsal: čtv 22.03.2018 20:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.12.2006 Příspěvky: 806 Bydliště: Českolipsko, ČR
|
Vypadá to dobře, hlavně ta povrchovka se mi líbí K těm negativům - rozhodně s nimi nic nezkazíš - a co se týká skutečného éra, tak si myslím, že je měly všechny - měly překroucená křidélka. Stejně jako třeba Albatrosy. Alespoň já jsem zatím nenarazil na fotku, kde by negativy nebyly, ale netvrdím, že bez negativů neexistoval, možná jo.
Naposledy upravil Curtiss dne čtv 22.03.2018 20:26, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: čtv 22.03.2018 20:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
Dík za pochvalu. Nevydržel jsem a posadil jsem alespoň horní křídlo "nasucho" na kozlík. Je to docela kousek letadla
Přílohy: |
WP_20180322_20_22_37_Pro.jpg [ 48.35 KiB | Zobrazeno 3759 krát ]
|
WP_20180322_20_23_13_Pro.jpg [ 49.72 KiB | Zobrazeno 3759 krát ]
|
|
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
airco
|
Napsal: sob 24.03.2018 22:08 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 4.12.2016 Příspěvky: 38 Bydliště: Sokolov
|
Vypadá nadějně. S touhle šmouhatou povrchovkou nebývá moc vidět.
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: čtv 05.04.2018 12:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Míro, zatím tajíš jednu důležitou skutečnost, jakátam budou kolečka? Přecijen se tehdy používala vysokotlaká s tenkou obručí. Taková, resp přibližně taková, se běžně na trhu nevyskytují. A dát tam tlustá mechová by nebylo dost maketové. Už to máš nějak vyřešené?
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: čtv 05.04.2018 13:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 3156 Bydliště: Praha Letňany
|
Ahoj Pavle, ale vyskytují, máš mezery ve vzdělání . Dokonce si můžeš vybrat, jestli s bílou nebo černou pneu: http://www.wmbros.com/store/c25/Vintage_Wheels.htmlU nás je prodává třeba BBmodel. Cena sice není úplně lidová, ale taky to není nic závratně drahého. Budu dávat pětipalcová (taková jsou alespoň nakreslená na plánu). Pokud se tedy neutrhnu a nevyrobím si je z překližky a mechové gumy podobně jako jsem je dělal tady: http://kope67.rajce.idnes.cz/camel_stav ... 012371.jpgJen to naznačení loukotí bych teď udělal jinak - trojúhelníky z topolovky a potáhnout solartexem. Edit: mám tyhle kola od Williams Bros na Bristolu i na Tabloidu a vůbec nevypadají špatně
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: čtv 05.04.2018 17:01 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
S´mě dostal, jsem se včera holt nedíval na internet . Já se koukal jen v naších luzích a hájích a ono je to za rohem. Mám dva plány a aspoň jeden bych chtěl realizovat a právě taková kolečka by to chtělo. Mimochodem, jeden z těch plánů je od stejného autora (co ještě dnes komunikuje spřátelenou řečí). Odkaz uložím, dík.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|