Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 46 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 18.05.2018 17:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2009
Příspěvky: 598
Dal jsem si pauzu od první světové a zkusil dopravák z třicátých let. Na potah mám připravenou jemnou vlnitou lepenku, budu ji kombinovat s Oracoverem, ten použiju na plochy s tuhým potahem. Není to přesná maketa, ostatně jako všechny mé modely. Rozpětí 3040mm, pohon bude třemi elektromotory.
Zatím několik fotek modelu v kostře:
https://fokker1.rajce.idnes.cz/Ford_4AT_Trimotor/

_________________
https://fokker1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 18.05.2018 20:43 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.7.2011
Příspěvky: 6485
Bydliště: Písek, ČR
Fokkere, ty jsi ďábel! Moc pěkný, a krásná předloha. Držím palce a budu sledovat.
Na ten potah jsem zvědavý, nedokážu si to představit jak to budeš potahovat, co hrany a ukončení (třeba u odtokovky)? Ta lepenka je nějaká tenoučká?

_________________
FrSky Horus, letadla, heli+koptéry.
http://rc.ludl.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 18.05.2018 20:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 6.12.2003
Příspěvky: 744
Bydliště: stud. zbys.
to budéé pěknéé :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 19.05.2018 6:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2009
Příspěvky: 598
Vlnitá lepenka má tloušťku asi 1,5mm, běžně se to prodává v potřebách pro výtvarníky - třeba https://www.davona.cz/vlnity-papir/c-1633/ , prodávají se i větší rozměry, já mám 500x700mm. Hrany jsou u originálu olemované plechovými pásky, asi to přežehlím pásky oracoveru. Nebo lepenku seříznu asi 5mm od kraje a dolepím balsový proužek opět potažený oracoverem. Odtokovka končí u originálu vlnitě, je tam pronýtovaný horní a spodní plech posunutý o půl vlny. To se z lepenky udělat nedá, takže to asi opět olemuju. Na křídle bude vlnitá lepenka asi jen shora, zespoda kvůli hmotnosti a aerodynamice jen oracover. Taky hlavně kvůli aerodynamice nemám vlnitou náběžku, až k prvnimu nosniku je tuhý potah z balsy. Originál měl náběžku modrou, tak modrý pruh rozšířím až k přechodu balsa - vlnitá lepenka, čímž ten přechod trochu zanikne. Také bude hladký spodek trupu, ten je u některých strojů stejně z hladkého plechu. Nejde mi o soutěžní maketu, spíš jen tak, aby to trochu vypadalo. A taky létalo, púvodní plán nakreslil nějaký Ital a postavil v rozpětí 1,6m z depronu a vlnité lepenky včetně interiéru a všech možných detailů. Hmotnost přes 3kg a vůbec mu to neletělo. :( Já mám naštěstí při 3m rozpětí větší rezervu. :D Chtěl bych se vejít do 7-8kg. Uvidím

_________________
https://fokker1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 19.05.2018 12:36 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5391
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
jak moc budes ten papir lakovat ?

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: sob 19.05.2018 14:42 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2009
Příspěvky: 598
Ohledně lakování musím ještě udělat nějaké technologické zkoušky. :D Uvažuju o napuštění řídkou laminovací pryskyřicí, ta by to zpevnila hodně a nesmršťuje se, ale nevím, jak stoupne hmotnost. Případně normální nitrolak. Vodou ředitelný lak by to asi zkroutil. Ale zatím jsem to opravdu nezkoušel.

_________________
https://fokker1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 20.05.2018 15:37 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2009
Příspěvky: 598
Tak jsem na zkoušku potáhl výškovku vlnitou lepenkou. Lepenka je z obou stran prolakovaná řídkým nitrolakem, přllepená na kostru vteřiňákem. Prolakovaná lepenka je pevná dost, prstem ta vlna promáčknout nejde. Nehtem ano, ale to asi půjde vždy. Hmotnost VOP v kostře byla 134g, po potažení 272g. Těžké jako kráva :( , ale bez toho by to nebyl Trimotor. Snad to 3kg baterek a motorů vyváží. Ještě to lehce přestříknu bílou, hlavně hrany, které nebudu potahovat a nažehlím lemy z Oracoveru.


Přílohy:
IMG_20180520_153132.jpg
IMG_20180520_153132.jpg [ 79.55 KiB | Zobrazeno 2731 krát ]

_________________
https://fokker1.rajce.idnes.cz/
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 20.05.2018 15:54 
Mazák
Mazák

Registrován: 30.8.2011
Příspěvky: 5391
Bydliště: Plzeň, CZ
Obrázky: 0
ale vypada to fakt luxusne

_________________
coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: stř 23.05.2018 6:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 24.1.2009
Příspěvky: 2459
Bydliště: Praha 4 -Krč, ČR
Pokud vím, tak vlnitý plech řešil V. Janko (RC Modely) laminováním na separované podložce (asi vlnitá lepenka). Vypadá to velmi dobře a je to asi trvanlivé, ten model existuje už několik let. Jedná se o maketu JU - 52 v norské imatrikulaci.

_________________
Lítám blbě, ale rád http://www.kocour111.rajce.idnes.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 23.05.2018 9:38 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.3.2005
Příspěvky: 828
Bydliště: Vinohradská 48 Praha 2 ČR
fokker1 píše:
Tak jsem na zkoušku potáhl výškovku vlnitou lepenkou. Lepenka je z obou stran prolakovaná řídkým nitrolakem, přllepená na kostru vteřiňákem. Prolakovaná lepenka je pevná dost, prstem ta vlna promáčknout nejde. Nehtem ano, ale to asi půjde vždy. Hmotnost VOP v kostře byla 134g, po potažení 272g. Těžké jako kráva :( , ale bez toho by to nebyl Trimotor. Snad to 3kg baterek a motorů vyváží. Ještě to lehce přestříknu bílou, hlavně hrany, které nebudu potahovat a nažehlím lemy z Oracoveru.


Jestli mohu: Místo lepenky bych použil 0,1,-0,2 plast. Papírovou lepenku bych řádně prolakoval, naseparoval a zalil do epoxi. Tuto formu bych použil k odvákuování z tenkého plastu. Povrch již není třeba nijak upravovat, je hladký a připravený na povrchovou úpravu. Jistě by hmotnost klesla a povrch by odolal i nehtům. Luxusně by jsi mohl napodobit odtokovku. Tuhle technologii jsem chtěl využít na JU 52 v případě, kdybych zvolil konstrukční stavbu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 23.05.2018 15:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2009
Příspěvky: 598
Taky zajímavý nápad. Možná ho využíju příště, Ford už zůstane takhle s lepenkou. Není to maketa, takže lepenka přijde jen tam, kde je dobře viditelná u éra na stojánce. Ve vzduchu to stejně nikdo nepozná, takže celý spodek bude potažený Oracoverem. Na té výškovce jsem už spodní lepenku strhal, vše obrousil a připravil na potah. Má o 50g miň. Při tom jsem nahoře nepoškodil ani vlnku, takže odolnost mě už netrápí. A výhoda lepenky je právě v té plachtě 500x700mm, jde to krásně lepit vcelku. Vakuovat takovou plochu by asi nešlo a lepit to po kouskách, navazovat vlnky atd., to nechám maketářům. Tohle by mělo ještě letos v létě létat. :lol:

P.S Ju-52 samozřejmě znám. Oba, norský s plováky i německý s koly. Krásná éra. :D

_________________
https://fokker1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 23.05.2018 15:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2009
Příspěvky: 598
Jinak ohledně toho vlnitého plechu jsem uvažoval i o 3D tisku. Dělal jsem i nějaké pokusy, ale vyšlo by to dost těžké a hlavně zase malé kousky. Ale pro nějaké tvarově složité díly, třeba okolí kabiny Junkersu F-13, o kterém jsem taky uvažoval, by to šlo. Ford naštěstí nic takového nemá, tam je vlnitý plech ohýbaný jen v jedné rovině. Tvarově složitější díly dělali z hladkého plechu.

_________________
https://fokker1.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 24.05.2018 0:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.3.2005
Příspěvky: 828
Bydliště: Vinohradská 48 Praha 2 ČR
fokker1 píše:
Taky zajímavý nápad. Možná ho využíju příště, Ford už zůstane takhle s lepenkou. Není to maketa, takže lepenka přijde jen tam, kde je dobře viditelná u éra na stojánce. Ve vzduchu to stejně nikdo nepozná, takže celý spodek bude potažený Oracoverem. Na té výškovce jsem už spodní lepenku strhal, vše obrousil a připravil na potah. Má o 50g miň. Při tom jsem nahoře nepoškodil ani vlnku, takže odolnost mě už netrápí. A výhoda lepenky je právě v té plachtě 500x700mm, jde to krásně lepit vcelku. Vakuovat takovou plochu by asi nešlo a lepit to po kouskách, navazovat vlnky atd., to nechám maketářům. Tohle by mělo ještě letos v létě létat. :lol:

P.S Ju-52 samozřejmě znám. Oba, norský s plováky i německý s koly. Krásná éra. :D


V každém případě pěkná předloha a moc pěkná klasická stavba. Těším se na výsledek a rád bych tě poprosil po dokončení o popsání stavby do RCM. jinak takhle použít lepenku mě nenapadlo, dobrý nápad!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 27.05.2018 14:56 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2009
Příspěvky: 598
Pokračuju, trup už je potažený lepenkou. Šlo to docela dobře, jen horní zaoblení trupu jsem musel trochu znásilnit. Ono je to přece jej zaoblené ve dvou rovinách a to nemá papír rád. Spáru uprostřed jsem přetmelil, je to vidět na fotkách. Potom to stejně všechno přestříknu bílou. Lepenka chce dobře prolakovat, jinak ve vlhku povoluje a na potahu se dělají boule. Včera ráno to bylo povolené, lakoval jsem to ještě před odjezdem do Jaroměře a večer byla lepenka krásně vypnutá. Dnes jsem to vzal ještě zevnitř napínacím lakem, uvidím zítra ráno. :D
https://fokker1.rajce.idnes.cz/Ford_4AT_Trimotor/

Ještě bych se chtěl zeptat, máte někdo zkušenosti se stříkáním a maskováním takového vlnitého povrchu. Ten červený pruh za okny pokračuje a ještě se dělí na tři. Nad ním je pak nápis ISLAND AIRLINES, ten asi spíš nakreslím podle šablony vyřezané na CNC lakovou fixou.


Přílohy:
trup potazeny 3.jpg
trup potazeny 3.jpg [ 75.05 KiB | Zobrazeno 1817 krát ]

_________________
https://fokker1.rajce.idnes.cz/
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 27.05.2018 16:23 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 13.11.2008
Příspěvky: 9399
Bydliště: Benátecká Vrutice, ČR
Vypadá to moc dobře. To s tím maskováním jsem něco podobného řešil pro imatrikulaci na křídlech Čmeláka se signama a na nic použitelného jsem nepřišel. Zkoušel jsem i 3M pásku na linky na auta, ale ty ohyby jsou dost ostré, takže riziko podtečení je hodně velké. Nakonec jsem na plotru vyřezal šablonu z fólií jak se používají do kroužkových desek, nalepil izolepou na křídlo, obkreslil tužkou a ručně vymaloval. Byla to ale strašná piplačka. Pro texty žádná maskovačka ani použít nejde, protože se změnou počtu vlnek ve znaku se mění i potřebná korekce zkrácení znaku. Pro ty pruhy by ale možná šlo použít šablony vyříznuté se stejným sklonem vlnek z toho vlnitého papíru, nalakované a přilepené třeba včelím voskem, pak to rozhraní lehce stříknout barvou podkladu, a pak teprve tou červenou. Vyzkoušené to ale nemám.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 46 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz