RCmania.cz - web pro modeláře a modely http://rcmania.cz/ |
|
Fokker DVII (z odpadového materiálu) http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=120&t=81230 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Amper [ pon 26.06.2017 9:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fokker DVII (z odpadového materiálu) |
dost dobry |
Autor: | HonzaS [ pon 26.06.2017 10:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fokker DVII (z odpadového materiálu) |
Vypadá to super, ale není to trochu cihlička? Originál lítá dost krokem...? Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz |
Autor: | Buckeye-Blitz [ pon 26.06.2017 10:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fokker DVII (z odpadového materiálu) |
HonzaS píše: Vypadá to super, ale není to trochu cihlička? Originál lítá dost krokem...? Měl jsem tutéž obavu po zvážení modelu, ale ukázala se jako zbytečná. Na dvoučlánek Li-Po 1000 mAh létá model 12 minut s rezervou. Neskromně bych způsob letu přirovnal k "ploužení" vzduchem jak jeho předloha na videu. Po vypnutí motoru model klouže, což mi docela vyrazilo dech, neboť jsem očekával strmý sestup |
Autor: | HonzaS [ pon 26.06.2017 12:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fokker DVII (z odpadového materiálu) |
Tak to je super! Já mám Fokkera E3, při asi 64cm rozpětí mi přišlo, že lítá realisticky při 70 gramech. Tak mi to tvoje přišlo takový těžší Ať ti slouží k plný spokojenosti |
Autor: | tomashr [ pon 26.06.2017 12:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fokker DVII (z odpadového materiálu) |
HonzaS píše: Tak to je super! Já mám Fokkera E3, při asi 64cm rozpětí mi přišlo, že lítá realisticky při 70 gramech. Tak mi to tvoje přišlo takový těžší Ať ti slouží k plný spokojenosti Tak E3 je jednoplošník, navíc máš menší rozpětí... Tak odhadem mi přijde, že popisovaný DVII bude mít zatížení jako tvůj E3 při 70g při hmotnosti někde u 200g, navíc s růstem velikosti se obvykle lepší i účinnost profilu, takže by možná porovnatelná hmotnost byla až někde u 250g, to už zas tak extrémní rozdíl proti zde popsanému modelu není. |
Autor: | HonzaS [ pon 26.06.2017 13:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fokker DVII (z odpadového materiálu) |
Hele on ten profil na malých rychlostech není proti desce o nic moc lepší... Dost jsme to v hale dřív řešili (než se lítalo úplně krokem). Já mám na fokkerovi tak 10g/dm^2 |
Autor: | Buckeye-Blitz [ úte 27.06.2017 15:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fokker DVII (z odpadového materiálu) |
Otázka pro bystré hlavy: Aerodynamická plocha mezi podvozkovými koly skutečného letadla se prý podílela spolu s křídly na celkovém vztlaku letadla. Je možné, aby se nějak (byť minimálně) podílela tato plocha v modelovém provedení na vzniku vztlaku (pakliže je tvarovaná do profilu)? |
Autor: | Amper [ úte 27.06.2017 15:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fokker DVII (z odpadového materiálu) |
jakakoliv plocha vystavena proudeni vzduchu produkuje aerodynamicke "neco". To zda je to vztlak a odpor, jenom odpor nebo to dokonce produkuje vztlak opacny zalezi na tvaru a uhlu toho "kridla" |
Autor: | Steve [ úte 27.06.2017 18:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fokker DVII (z odpadového materiálu) |
Buckeye-Blitz píše: Otázka pro bystré hlavy: Aerodynamická plocha mezi podvozkovými koly skutečného letadla se prý podílela spolu s křídly na celkovém vztlaku letadla. Je možné, aby se nějak (byť minimálně) podílela tato plocha v modelovém provedení na vzniku vztlaku (pakliže je tvarovaná do profilu)? Jistě, proč ne? Primárně to byl aerodynamický kryt osy, tak proč jej nevyužít? Ale přínos asi nepoznáš, nicméně, stavím-li podle předlohy, pak tam být "musí" |
Autor: | JardaRůžička [ stř 28.06.2017 7:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fokker DVII (z odpadového materiálu) |
Steve píše: márně to byl aerodynamický kryt osy, tak proč jej nevyužít? Pokud vím, tak Antony Fokker tenhle prvek zavedl s úmyslem, aby jeho vztlak zhruba unesl váhu podvozku.
|
Autor: | Bořík [ stř 28.06.2017 7:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fokker DVII (z odpadového materiálu) |
Na to, že je to z odpadu, je to velice čisté a 3/4 modelářů to ani zdaleka tak pěkně nepostaví i z kvalitní stavebnice. Jen ta váha je dost velká, do 275-300 g by se dalo dostat. Ale pokud jsi spokojený, tak není co řešit. Aspoň nemusíš čekat na bezvětří. |
Autor: | Buckeye-Blitz [ stř 28.06.2017 10:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fokker DVII (z odpadového materiálu) |
Bořík píše: Na to, že je to z odpadu, je to velice čisté a 3/4 modelářů to ani zdaleka tak pěkně nepostaví i z kvalitní stavebnice. Jen ta váha je dost velká, do 275-300 g by se dalo dostat. Ale pokud jsi spokojený, tak není co řešit. Aspoň nemusíš čekat na bezvětří. Přemýšlel jsem, kde se potenciálně dalo ušetřit na váze: - VOP a SOP, konstrukční, ne z plné balzy - použití jiného polystyrenu (fasádního) ten obalový je velmi jemně vypěněný a evidentně těžší - přilepení Modelspanu (možná šlo použít i nějaký jiný, lehčí papír, než je tenký Modelspan) zředěným Herkulesem - zde bylo použito čirého lihového laku (byť silně naředěného), neboť působením Herkulesu se potisk začal rozpíjet - jiné řešení vyztužení trupu balsou 1 mm od pilotního prostoru k přídi - balsa + lepidlo a gramy navíc přibyly - busta pilota z pěnového polystyrenu - v modelu je z plastu od firmy Williams Brothers, což nějaký ten gram navíc dá - táhla VOP a SOP z uhlíkových "drátů" místo tenkých ocelových strun více mne nenapadá |
Autor: | Amper [ stř 28.06.2017 10:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fokker DVII (z odpadového materiálu) |
odriznout tvarove konce, vyriznout vnitrek kridla (nechat pouze "nosnik") tak aby pod potahem zustala slupka a pak prilepit konce zpet. nebo vnitrek kridla odvrtat trubkou |
Autor: | HonzaS [ čtv 29.06.2017 18:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Fokker DVII (z odpadového materiálu) |
Já bych teda začal na rc vybavení... hádám že tam jsou desítky gramů navíc. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |