RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

Fokker DVII (z odpadového materiálu)
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=120&t=81230
Stránka 1 z 2

Autor:  Buckeye-Blitz [ pon 26.06.2017 9:30 ]
Předmět příspěvku:  Fokker DVII (z odpadového materiálu)

Základním materiálem je polystyrenový obal z jiného modelu. Odporovým drátem jsou vyřezány nosné plochy a 5mm desky, ze kterých je slepen trup. VOP a SOP jsou z balzy. Spodní část přídě trupu, kryt pilotního prostoru a horní část trupu od pilotního prostoru k přídi je z PET lahve za tepla vytvarované na dřevěných kopytech. Na modelu je přilakován tenký Modelspan s natištěnou lozengovou kamufláží. Model zatím nemá imitaci čelního chladiče, neb jsem ve stádiu zalétávání a laboruji s vyosením motoru. Kamufláž imituje zbarvení letounu, který po I. sv. válce létal v čs. letectvu.
TTD:
hmotnost s baterií: 350g.
rozpětí cca 75 cm.

Přílohy:
Fokker-1.jpg
Fokker-1.jpg
[ 83.51 KiB | Zobrazeno 3999 krát ]

Fokker-2.jpg
Fokker-2.jpg
[ 73.13 KiB | Zobrazeno 3999 krát ]


Autor:  Amper [ pon 26.06.2017 9:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fokker DVII (z odpadového materiálu)

dost dobry

Autor:  HonzaS [ pon 26.06.2017 10:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fokker DVII (z odpadového materiálu)

Vypadá to super, ale není to trochu cihlička? Originál lítá dost krokem...?


Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Autor:  Buckeye-Blitz [ pon 26.06.2017 10:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fokker DVII (z odpadového materiálu)

HonzaS píše:
Vypadá to super, ale není to trochu cihlička? Originál lítá dost krokem...?

Měl jsem tutéž obavu po zvážení modelu, ale ukázala se jako zbytečná. Na dvoučlánek Li-Po 1000 mAh létá model 12 minut s rezervou. Neskromně bych způsob letu přirovnal k "ploužení" vzduchem jak jeho předloha na videu. Po vypnutí motoru model klouže, což mi docela vyrazilo dech, neboť jsem očekával strmý sestup

Autor:  HonzaS [ pon 26.06.2017 12:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fokker DVII (z odpadového materiálu)

Tak to je super! Já mám Fokkera E3, při asi 64cm rozpětí mi přišlo, že lítá realisticky při 70 gramech. Tak mi to tvoje přišlo takový těžší :lol: Ať ti slouží k plný spokojenosti :-)

Autor:  tomashr [ pon 26.06.2017 12:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fokker DVII (z odpadového materiálu)

HonzaS píše:
Tak to je super! Já mám Fokkera E3, při asi 64cm rozpětí mi přišlo, že lítá realisticky při 70 gramech. Tak mi to tvoje přišlo takový těžší :lol: Ať ti slouží k plný spokojenosti :-)


Tak E3 je jednoplošník, navíc máš menší rozpětí... Tak odhadem mi přijde, že popisovaný DVII bude mít zatížení jako tvůj E3 při 70g při hmotnosti někde u 200g, navíc s růstem velikosti se obvykle lepší i účinnost profilu, takže by možná porovnatelná hmotnost byla až někde u 250g, to už zas tak extrémní rozdíl proti zde popsanému modelu není.

Autor:  HonzaS [ pon 26.06.2017 13:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fokker DVII (z odpadového materiálu)

Hele on ten profil na malých rychlostech není proti desce o nic moc lepší... Dost jsme to v hale dřív řešili (než se lítalo úplně krokem). Já mám na fokkerovi tak 10g/dm^2

Autor:  Buckeye-Blitz [ úte 27.06.2017 15:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fokker DVII (z odpadového materiálu)

Otázka pro bystré hlavy: Aerodynamická plocha mezi podvozkovými koly skutečného letadla se prý podílela spolu s křídly na celkovém vztlaku letadla. Je možné, aby se nějak (byť minimálně) podílela tato plocha v modelovém provedení na vzniku vztlaku (pakliže je tvarovaná do profilu)?

Autor:  Amper [ úte 27.06.2017 15:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fokker DVII (z odpadového materiálu)

jakakoliv plocha vystavena proudeni vzduchu produkuje aerodynamicke "neco". To zda je to vztlak a odpor, jenom odpor nebo to dokonce produkuje vztlak opacny zalezi na tvaru a uhlu toho "kridla" :-)

Autor:  Steve [ úte 27.06.2017 18:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fokker DVII (z odpadového materiálu)

Buckeye-Blitz píše:
Otázka pro bystré hlavy: Aerodynamická plocha mezi podvozkovými koly skutečného letadla se prý podílela spolu s křídly na celkovém vztlaku letadla. Je možné, aby se nějak (byť minimálně) podílela tato plocha v modelovém provedení na vzniku vztlaku (pakliže je tvarovaná do profilu)?


Jistě, proč ne?
Primárně to byl aerodynamický kryt osy, tak proč jej nevyužít?
Ale přínos asi nepoznáš, nicméně, stavím-li podle předlohy, pak tam být "musí" ;-)

Autor:  JardaRůžička [ stř 28.06.2017 7:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fokker DVII (z odpadového materiálu)

Steve píše:
márně to byl aerodynamický kryt osy, tak proč jej nevyužít?
Pokud vím, tak Antony Fokker tenhle prvek zavedl s úmyslem, aby jeho vztlak zhruba unesl váhu podvozku.

Autor:  Bořík [ stř 28.06.2017 7:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fokker DVII (z odpadového materiálu)

Na to, že je to z odpadu, je to velice čisté a 3/4 modelářů to ani zdaleka tak pěkně nepostaví i z kvalitní stavebnice. Jen ta váha je dost velká, do 275-300 g by se dalo dostat. Ale pokud jsi spokojený, tak není co řešit. Aspoň nemusíš čekat na bezvětří.

Autor:  Buckeye-Blitz [ stř 28.06.2017 10:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fokker DVII (z odpadového materiálu)

Bořík píše:
Na to, že je to z odpadu, je to velice čisté a 3/4 modelářů to ani zdaleka tak pěkně nepostaví i z kvalitní stavebnice. Jen ta váha je dost velká, do 275-300 g by se dalo dostat. Ale pokud jsi spokojený, tak není co řešit. Aspoň nemusíš čekat na bezvětří.

Přemýšlel jsem, kde se potenciálně dalo ušetřit na váze:
- VOP a SOP, konstrukční, ne z plné balzy
- použití jiného polystyrenu (fasádního) ten obalový je velmi jemně vypěněný a evidentně těžší
- přilepení Modelspanu (možná šlo použít i nějaký jiný, lehčí papír, než je tenký Modelspan) zředěným Herkulesem - zde bylo použito čirého lihového laku (byť silně naředěného), neboť působením Herkulesu se potisk začal rozpíjet
- jiné řešení vyztužení trupu balsou 1 mm od pilotního prostoru k přídi - balsa + lepidlo a gramy navíc přibyly
- busta pilota z pěnového polystyrenu - v modelu je z plastu od firmy Williams Brothers, což nějaký ten gram navíc dá
- táhla VOP a SOP z uhlíkových "drátů" místo tenkých ocelových strun

více mne nenapadá

Autor:  Amper [ stř 28.06.2017 10:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fokker DVII (z odpadového materiálu)

odriznout tvarove konce, vyriznout vnitrek kridla (nechat pouze "nosnik") tak aby pod potahem zustala slupka a pak prilepit konce zpet.
nebo vnitrek kridla odvrtat trubkou

Autor:  HonzaS [ čtv 29.06.2017 18:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fokker DVII (z odpadového materiálu)

Já bych teda začal na rc vybavení... hádám že tam jsou desítky gramů navíc.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/