Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 74 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Messerschmitt Bf 110 B. Taylor
PříspěvekNapsal: pát 19.07.2019 13:09 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17.6.2008
Příspěvky: 118
diky, mrknu na to


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Messerschmitt Bf 110 B. Taylor
PříspěvekNapsal: pát 19.07.2019 14:05 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 25.9.2018
Příspěvky: 19
Ahoj. Co se tyce barveni, mel bych pro tebe takovy jednoduchy strucny popismetod.

1) absence strikaci pistole = tupovani. Tj v plastikarine se upnula do versatilky kousek molitanove houby lehce namocene do barvy. Poklepavanim se pak prenasela na model. Nezanechava tahy stetcem. Ve vysledku je tam na modelu trochu vic barvy oproti strikani, ale o dost min barvy nez stetcem.

2) strikaci pistole. Pokud je clovek zrucny tak se dava nizsi tlak vzduchu, trochu vic zredena barva a z vetsi bliskosti se udelaji napred kontury maskovaciho pole a pote se vyplni. S velkou strikaci pistoli nemam zkusenosti, takze neporadim s nastavenim. Jedina moznost to vyzkouset nekde bokem nanecisto.

3) spreje. Tam se v barvy laky special daji koupit ruzne ventilky/strikaci hlavycky na spreje. Pouzivaji je hlavne sprajeri. Od velkyho rozptylu po slabe linky. Pak by se pokracovalo jako v bodu 2. Napred kontury a pak vypln.

4) strikaci pistole po druhe. Pokud je k dispozici velka lakyrnicka pistole bez moznosti regulace a nastaveni pouziva se metoda vymaskovani s odtazenou hranou od povrchu a strika se kolmo k povrchu. Na hrane pole kde bude mirne odtazena kryci paska se barva dostane i pod ni ale nezanecha ostry prechod. Ale prave onen difusni.

Ty techniky se daji i kombinovat. Treba vymaskovat paskou s ostrou hranou a po sundani houbickou natupovat difuzni prechod. Tim se i trozku srovna schod mezi barvama. Co vytvori hrana pasky...

Ve vsech pripadech se vzdy zacina od nejsvetlejsi barvy kvuli kryvosti. Paradoxne v plastikovem modelarstvi se pod bilou dava jako zakladni podklad cerna. Je to paradox, ale ta bila potom opravdu vypada lip...


http://www.modelplac.cz/pages/tipy_triky/tupovani.htm


]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Messerschmitt Bf 110 B. Taylor
PříspěvekNapsal: úte 30.07.2019 12:56 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17.6.2008
Příspěvky: 118
Dik. Uz jsem investoval do pistole s konpresorem, tak to budu strikat. Akorat se s tim budu muset naucit :).


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Messerschmitt Bf 110 B. Taylor
PříspěvekNapsal: úte 30.07.2019 13:26 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 25.9.2018
Příspěvky: 19
teleke píše:
Dik. Uz jsem investoval do pistole s konpresorem, tak to budu strikat. Akorat se s tim budu muset naucit :).
Nejjednodusi zpusob, je vzit si nejakou desku a tam proste blbnout..
Nevim, jakou strikaci pistoli jsi koupil, zda airbrush, nebo velkou lakyrnickou. Pokud Airbrush, tak naredena barva by mela mit konzistenci mleka. Pokud lakyrnickou, tak s tou nemam zkusenosti co se tyce redeni.. :-)

Odesláno z mého LYA-L29 a podpis odstraním


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Messerschmitt Bf 110 B. Taylor
PříspěvekNapsal: pon 19.08.2019 9:47 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17.6.2008
Příspěvky: 118
Tak po delsim cekani na balsu pokrok ve hrube stavbe. Ted se chystam dodelat kridlo, pak plankovani trupu a dokonceni ocasek - chci je trochu odlehcit a doresit ovladani smerovek.
Podvozek jsem objednal, snad tam sedne…


Přílohy:
20190714_111450(0).jpg
20190714_111450(0).jpg
[ 81.41 KiB | Zobrazeno 8977 krát ]

20190719_201158.jpg
20190719_201158.jpg
[ 77.48 KiB | Zobrazeno 8977 krát ]

20190721_205633.jpg
20190721_205633.jpg
[ 99.94 KiB | Zobrazeno 8977 krát ]

20190818_124847.jpg
20190818_124847.jpg
[ 60.4 KiB | Zobrazeno 8977 krát ]

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Messerschmitt Bf 110 B. Taylor
PříspěvekNapsal: úte 27.08.2019 8:46 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17.6.2008
Příspěvky: 118
motivacni sestaveni :). Zatahovaky prisly, nasucho funguji - na podvozkove nohy jeste cekam.
Ted budu resit zastavbu serv - s vahou bych se chtel dostat na 4kg - jake byste doporucili serva?


Přílohy:
20190825_111233.jpg
20190825_111233.jpg
[ 77.21 KiB | Zobrazeno 8836 krát ]

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Messerschmitt Bf 110 B. Taylor
PříspěvekNapsal: pon 16.09.2019 9:26 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17.6.2008
Příspěvky: 118
Nekolik dalsich fotek ze stavby.
Kridlo jsem zpevnil oproti planu, slepil centroplan a usi a nalepil nabezku a koncove oblouky. Zacal jsem plankovat horni cast gondoly, at muzu osadit podvozek. Jeste cekam na serva klapek, az prijdou tak zastavba, zalepeni koliku a spodni potah.
S trupem jsem moc nepohnul, akorat jsem udelal a zalepil ostruhu - na ovladani ostruhy neni moc mista, snad se povede usadit vsechny 3 bowdeny (VOP/SOP, ostruha) tak aby nemusely jit venkem.


Přílohy:
20190906_194854.jpg
20190906_194854.jpg
[ 48.11 KiB | Zobrazeno 8605 krát ]

20190907_142313.jpg
20190907_142313.jpg
[ 61.43 KiB | Zobrazeno 8605 krát ]

20190907_155311.jpg
20190907_155311.jpg
[ 77.18 KiB | Zobrazeno 8605 krát ]

20190908_104631.jpg
20190908_104631.jpg
[ 60.04 KiB | Zobrazeno 8605 krát ]

20190915_121922.jpg
20190915_121922.jpg
[ 136 KiB | Zobrazeno 8605 krát ]

20190915_171220.jpg
20190915_171220.jpg
[ 66.19 KiB | Zobrazeno 8605 krát ]

20190915_212200.jpg
20190915_212200.jpg
[ 83.22 KiB | Zobrazeno 8605 krát ]

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Messerschmitt Bf 110 B. Taylor
PříspěvekNapsal: čtv 19.09.2019 9:10 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17.6.2008
Příspěvky: 118
Cekam na serva do kridel, takze pri dalsim odskoceni do dilny jsem doplankoval vrsek gondoly a odfrezoval prostor pro kolo. Vejde se :)


Přílohy:
20190918_214048.jpg
20190918_214048.jpg
[ 80.14 KiB | Zobrazeno 8373 krát ]

20190918_214058.jpg
20190918_214058.jpg
[ 68.2 KiB | Zobrazeno 8373 krát ]

20190918_214103.jpg
20190918_214103.jpg
[ 63.59 KiB | Zobrazeno 8373 krát ]

20190918_215703.jpg
20190918_215703.jpg
[ 60.38 KiB | Zobrazeno 8373 krát ]

20190918_215728.jpg
20190918_215728.jpg
[ 65.44 KiB | Zobrazeno 8373 krát ]

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Messerschmitt Bf 110 B. Taylor
PříspěvekNapsal: čtv 19.09.2019 10:54 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.1.2007
Příspěvky: 4172
Bydliště: KLADNO
Obrázky: 1
škoda,že jsi se stavbou tak daleko, nabídl by ti nepostaveného Bf 110 r. 170 cm od Velkomu/starší jistě znají/

_________________
Pravda začíná tam kde končí signál České televize.
Nevěřím ničemu, co vláda říká.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Messerschmitt Bf 110 B. Taylor
PříspěvekNapsal: pon 21.10.2019 11:17 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17.6.2008
Příspěvky: 118
od posledne jen dolepene kridelka a klapky.
Na nahon SOP jsem dal nakonec ploche servo naprimo.


Přílohy:
20191005_214201.jpg
20191005_214201.jpg
[ 73.21 KiB | Zobrazeno 7770 krát ]

20191017_220339.jpg
20191017_220339.jpg
[ 92.21 KiB | Zobrazeno 7770 krát ]

20191019_151811.jpg
20191019_151811.jpg
[ 81.51 KiB | Zobrazeno 7770 krát ]

20191019_222901.jpg
20191019_222901.jpg
[ 91.86 KiB | Zobrazeno 7770 krát ]

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Messerschmitt Bf 110 B. Taylor
PříspěvekNapsal: čtv 24.10.2019 12:00 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17.6.2008
Příspěvky: 118
Zmenil jsem tahlo na VOPu.
Vzadu neni moc mista, musel jsem trochu prorezat konstrukci aby se mi to tam vsechno veslo. Uvazuju jestli budu mit ovladanou ostruhu - puvodne jsem ji chtel sprahnout se smerovkou, ale po umisteni serva primo do ocasu uz to realne nepujde - a nechce se mi davit zvlast servo jenom na tu ostruhu...tak nevim - co vy na to?
Vcer mi prisly motory a regly - jeste cekam na vrtule - budou tam 3-liste jako na originalu, akorat budou protibezne.


Přílohy:
20191023_205107.jpg
20191023_205107.jpg
[ 85.3 KiB | Zobrazeno 7639 krát ]

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Messerschmitt Bf 110 B. Taylor
PříspěvekNapsal: čtv 24.10.2019 12:17 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 7.7.2011
Příspěvky: 259
Bydliště: Kladno, ČR
Pěkná stavba, jde ti to hezky od ruky. :)
Já bych extra servo na ostruhu rozhodně použil, ony by jinak byly problémy s pojížděním...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Messerschmitt Bf 110 B. Taylor
PříspěvekNapsal: čtv 24.10.2019 14:00 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3951
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
teleke píše:
Zmenil jsem tahlo na VOPu.
Vzadu neni moc mista, musel jsem trochu prorezat konstrukci aby se mi to tam vsechno veslo. .................



Chci se taky zeptat... jakymi silovymi prvky bude prenasen ohybovy moment a zatizeni od krutu na stabilizatoru, kdyz nosny potah je uprostred oboustranne odstranen? To pobere ten mikro prurez balsoveho drevicka, co zbyl na nabezne a odtokove hrane stabilizatoru?

Ad kridlo...bude delene na centropan a usi? Co bude pouzito jako spojka?

veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Messerschmitt Bf 110 B. Taylor
PříspěvekNapsal: pát 25.10.2019 7:56 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 17.6.2008
Příspěvky: 118
diky. Me teda prijde ze se s tim dost vlecu (s ohdledem na to ze na to mam vyrezy) :). ale bavi me to, tak co :). S tou ostruhou jeste pouvazuju - chtel bych ji tam ale zase to servo je vaha navic...

Co se tyka te VOP, tak jsem ze zacatku uvazoval ze tam dam (oproti planku) stredovy nosnik, ale tam by byl problem s nahonem smerovek (samostatne serva jsem tam davat nechtel). Nechal jsem to tak - prochazel jsem stavby jinych a nikdo to neresil. Stabilizator po slepeni je hodne tuhy a pevny. Z fotek to nevypada, ale nabezka a zadni stojina je dost tlusta. Ten vyrez v potahu samozrejme prijde zpet, dole uz je, nahore bude az po zalepeni ocasu a ozkouseni. Smerovky jsou z lehke balzy, myslim ze jedna mela 10g, takze z poddimenzovani tehle casti strach nemam.
Kridlo jsem nakonec udelal v celku. Planu jsem se uplne nedrzel - tam jsou pasnice nosniku z balzy (pisou stredne tezke) a spojka mezi centroplanem a usima je z 2.5mm balzy. Ja jsem udelal pasnice na centroplanu ze smrkovych list (na usi tvrdou balzu). Na spojku usi-centroplan jsem dal 8mm tvrdou balzovou stojinu + dalsi zpevneni. tyhle casti jsem lepil epoxidem a Purexem.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Messerschmitt Bf 110 B. Taylor
PříspěvekNapsal: pát 25.10.2019 9:04 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 17.12.2008
Příspěvky: 3951
Bydliště: Bohumileč 15
Obrázky: 0
Se mne neche vytahovat vety z citace, toz to napisu samostatne.

Ad potahy.... balsove potahove platy by nemeli byt lepne k sobe natupo kolmym spojem ( proto jsem se ptal zda budou kridla delene).

Pokud si odmyslime sichtovani hran a nasledne slepovani jako se dela u tenkych preklizkovych potahu, pak by meli byt jednotlive prkenka seriznuty pod uhlem 45st a vic. Teprve pak slepeny na tupo.

Duvodem je zvyseni stycne plochy spoje zatizeneko tahem ( i tlakem) od ohybu kridla, nebo jineho konstrukcniho celku.

Pozn. pokud by se povrch prelaminovaval ( preplatovani spoje), muze to byt povazovano za dodatecne poreseni faktu ze neni dodrzena zakladni technologie pri spojovani dreva.
Vhodne ulozene sklo (lepe uhlik)v potrebnem poctu vrstev ( tedy ne jedna vrstva 30g/m2) zafunguje jako venkovni vyztuha, co podrzi drevene dily u sebe.

Ad zesileni kridla..... hlavnim pevnostnim prvkem kridla u tve konstrukce ( protoze tam mas gondoly) je stredni uzavrena dutina, tvorena hlavnim a pomocnym nosnikem ( tj. pasnice se stojinami) a balsovym potahem,tvarove stabilizovanym zebry. Tuhle ohybove a torzne tuhou dutinu by nemeli narusit zadne vyrezy v potahu a pod. Pokud by tam museli byt, je dobre chybejici potah nahradit nosnym olemovanim.... klasika. :wink:

Pozn. v konstrukterske praxi se coby D box vice vyuziva prvni tretina hloubky kridla. Ma to kladny vliv i na zvyseni odolnosti kridla vuci flutteru. Ale u kridel male satihlosti , pripadne nutnosti instalovat do nabezne a odtokove hrany ruzne serepticky ( podvozky, motory, mechanizaci kridla ... ) se u vyztuzenych , nebo cistych skorepin coby silova cast vyuziva stredni usek kridla ... za hlavnim nosnikem. Tento uzavreny prostor je casto vyuzit jako integralni palivova nadrz , nebo jako schranka pro gumove vaky,ve kterych je palivo.


Pres kopirak to plati tez o ocasu. Pokud tam vratis zpatky vyriznute casti ( lepsi bude udelat nove , presne), pak bude potreba spoje preplatovat, nebo prelaminovat ... duvod je stejny jak jsem psal vyse... prenos tahoveho zatizeni od ohybu a taky smykoveho toku od krouceni. Ze se ten ocasisko bude nejen ohybat,ale i kroutit za letu i na zemi o tom nepochybuj. Duvodu k tomu bude dostatek. :D


veka1


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 74 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz