Jelikož letos je to 100 let, kdy poprvé vzlétlo první československé sériově vyráběné dopravní letadlo Aero A-10 (
https://www.idnes.cz/technet/technika/c ... chnika_erp), řekl jsem si, že to je ten pravý čas realizovat stavbu, kterou nosím v hlavě už nějakou dobu a Aero A-10 postavit. Zvlášť, když už mi rok leží na polici výřezy z produkce cnchc.cz a dokonce jsem si minulý rok na podzim ve Kbelích domluvil focení detailů. Výřezy jsou takový hodně short kit - v podstatě jen žebra, trupové přepážky a hlavní nosník křídla:
Příloha:
vyrezy.jpg
[ 107.82 KiB | Zobrazeno 5099 krát ]
Rozpětí je 1,4m, hmotnost by podle popisu na webu cnchc měla vyjít do 2,7kg. Model je původně navržený pro pohon 6,5 spalovákem, já budu dělat elektro s odpovídajícím motorem na 4S baterii. Tím, že bude elektropohon, tak si budu moci dovolit nějaké odlehčení (třeba ocasky nebudou z plné balsy, bočnice trupu budou od kabiny dál jen příhradovina a ne plná balsa a pod.). Křídla vcelku, ale odnímatelná -> výplet bude muset být funkční, protože mezikřídelní vzpěry jsou jen nasunuté do "kapes" v křídlech. Při zakreslování komponent (motor, baterie, serva) do dodaného plánu jsem narazil na to, že na plánu není pohled zpředu a ani údaj o vzepětí křídel. Pomohla tedy monografie z L&K, kde jsem si vzepětí odměřil.
Takže jsem nakoupil potřebný materiál a o víkendu se pustím do stavby křídel.