Autor |
Zpráva |
Shorty
|
Napsal: stř 15.08.2018 21:06 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.3.2014 Příspěvky: 1575 Bydliště: Letovice,ČR
|
Mě by zajímalo, jak je pneu. jištěnej v zasunutý poloze. Když se dívám tady https://www.youtube.com/watch?v=yW7uw-nZA1otak při průletech mu dost brutálně vylejzá ven. Prošel jsem to v rychlosti a je to vidět např. od času 5,30. A ještě líp v 6,50.
_________________ Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
jyrry
|
Napsal: čtv 16.08.2018 5:28 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Ten pneumatický co mám v F7F (jen 2m) má kulisu a jištění prakticky stejně jako ten elektrický - zatažený drží i když vzduch po pár dnech uložení (na konzolích pod křídly) unikne. Když ho chci vysunout, musím pošťourat šroubovákem a posunout ten čep aby se dostal do místa kde se uvolní a noha vypadne; posun tak 4-5mm = samo to určitě nepůjde. Řekl bych že samovolně se otevírají ty blbě udělané. Ale zase když unikne vzduch za letu, otevřou se, ovšem jak to je se zajištěním v otevřené poloze, to teda nevím, pro zajištění to potřebuje zase 4-5mm posunu čepu a to bez vzduchu (či pošťourání šroubovákem) zase samo nejde... Tady je vidět ten čep; je opatřen kluznými kostkami (mosaz); na obou koncích dráhy uzamyká tu kulisu a rozhodně to bez vzduchu nevyjede: Příloha:
20180816_053657.jpg [ 56.05 KiB | Zobrazeno 14966 krát ]
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Shorty
|
Napsal: čtv 16.08.2018 19:24 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.3.2014 Příspěvky: 1575 Bydliště: Letovice,ČR
|
Dík za objasnění. Je to už dýl, co jsem na jeden koukal a tam jsem to nějak neviděl.
_________________ Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: čtv 16.08.2018 20:17 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Tak přemýšlím nahlas, pokud to někdo má uzamčené jen vzduchem a při úniku tlaku počítá se samovolným otevřením, jak by se to pak dobře zamklo? Volným pádem nohy asi ne, tu ofukuje proud vzduchu... Leda pružina, ale dost silná. Znám jen ten jeden typ co ho mám, třeba jiné mají kinematiku jinou...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: čtv 16.08.2018 20:47 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
jyrry píše: ... Elektroniku jsem pořešil předřazením stabilizátorů 7805, které omezí proud při problémech, ... Tady uprostřed je ta použitá ochrana elektroniky podvozku: Příloha:
16_gerety.jpg [ 76.15 KiB | Zobrazeno 14848 krát ]
Využívám ochranné funkce profláklého stabilizátoru 7805, který pustí až 1,2A ale při zkratu na výstupu omezí proud na nějakých 0,5A. Ta křivka vypadá podobně: Příloha:
vr01_protect.png [ 10.21 KiB | Zobrazeno 14848 krát ]
Bez přetížení podvozek funguje normálně, při zablokování se zvýší proud a ten 7805 ho utne. Napájím to 2s LiFe.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
palci72
|
Napsal: úte 21.08.2018 14:52 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 14.10.2014 Příspěvky: 206 Bydliště: Podkriváň SR Obrázky: 4
|
jyrry píše: Tak přemýšlím nahlas, pokud to někdo má uzamčené jen vzduchem a při úniku tlaku počítá se samovolným otevřením, jak by se to pak dobře zamklo? Volným pádem nohy asi ne, tu ofukuje proud vzduchu... Leda pružina, ale dost silná. Znám jen ten jeden typ co ho mám, třeba jiné mají kinematiku jinou... Dalo by sa to vyriešiť s tou pružinou ako si písal "jyrry"....ale....musela by byť pružina prislušného priemeru vo vnútri vzduchového valca z jednej strany.....keď vzduch ujde z nádrže a aj z celého systému tak by potom tá pružinka pretlačila piest vzduchového valca do polohy "otvorený podvozok" a zároveň by to hneď aj zaistilo v krajnej polohe......fungovalo by to na princípe vzduchových bŕzd na nakl. autách......ak vzduch ujde automaticky sa zaťahuje ručná brzda....Je to samozrejme len o tom že..... by to niekto musel vyskúšať a pohrať sa stým....tá pružina nemusí byť nejako extra silná....
|
|
Nahoru |
|
|
hoblik
|
Napsal: úte 21.08.2018 19:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.12.2007 Příspěvky: 779 Bydliště: nerad
|
Dalo by sa to vyriešiť s tou pružinou ako si písal "jyrry"....ale....musela by byť pružina prislušného priemeru vo vnútri vzduchového valca z jednej strany.....keď vzduch ujde z nádrže a aj z celého systému tak by potom tá pružinka pretlačila piest vzduchového valca do polohy "otvorený podvozok" a zároveň by to hneď aj zaistilo v krajnej polohe......fungovalo by to na princípe vzduchových bŕzd na nakl. autách......ak vzduch ujde automaticky sa zaťahuje ručná brzda....Je to samozrejme len o tom že..... by to niekto musel vyskúšať a pohrať sa stým....tá pružina nemusí byť nejako extra silná....[/quote] S tím si nikdo hrát nemusí, všechny jednočinný vzduchový podvozky to tak mají (vzduchem zavřít, pružinou otevřít) A ty, co byly zmíněny v příspěvcích předchozích, co se za letu při přetížení pootvírají jsou dvojčinné (vzduchem zavřít, vzduchem otevřít) Oboje má svoje přednosti i svoje mouchy stejně jako podvozky elektrické. U obého platí, čím dražši, kvalitnější, tím spolehlivější. Když u vzduchového podvozku při přistání trochu ohneš nohu a při dalším startu zavřeš podvozek a on nejde úplně zavřít, vzduchu to nevadí, nic se nestane. Pokud se ti to stane s elektrickým podvozkem, který nemá dostatečnou proudovou ochranu, tak shoří. Pokud má dostatečnou ochranu tak se také nic nestane. Prostě oboje má svoje. Tak, a teď si vyber
_________________ http://jakovlev.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 21.08.2018 22:16 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
hoblik píše: ... všechny jednočinný vzduchový podvozky to tak mají (vzduchem zavřít, pružinou otevřít) A ty, co byly zmíněny v příspěvcích předchozích, co se za letu při přetížení pootvírají jsou dvojčinné (vzduchem zavřít, vzduchem otevřít) ... Jiří, mně to přijde naopak, mám (eee... měl jsem ) v F7F dvojčinný a ten se rozhodně při přetížení otevřít nemohl...
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: úte 21.08.2018 22:27 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Já to vlastně můžu nafotit, mám to vymontované... Příloha:
podvozek_otevřený_1.jpg [ 76.76 KiB | Zobrazeno 14642 krát ]
Příloha:
podvozek_otevřený_2.jpg [ 89.54 KiB | Zobrazeno 14642 krát ]
Příloha:
podvozek_zavřený_1.jpg [ 61.2 KiB | Zobrazeno 14642 krát ]
Příloha:
podvozek_zavřený_2.jpg [ 70.36 KiB | Zobrazeno 14642 krát ]
Čep se v těch šikminách na konci vodící drážky opře a není síla která by ho odtlačila, jen a jen pístem (nebo rúčo zatlačením na ten čep ve směru pístnice).
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
hoblik
|
Napsal: stř 22.08.2018 5:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.12.2007 Příspěvky: 779 Bydliště: nerad
|
Jyrry - jo, u těchto malých, jednoduchých, s klasickým kamenem máš samozřejmě pravdu. Ale u větších ér se dělají maketové, podle předlohy, která měla ovšem podvozky hnané hydraulikou a ty mají (na modelu)(tím, že jsou hnané vzduchem) snahu se otevírat. U B17 mi to nedělá, protože páka s pístem, která táhne podvozkovou nohu je dost silná, ale u Jak-3 se mi také při utažené zatáčce občas povysunul a zase zasunul
_________________ http://jakovlev.rajce.idnes.cz/
|
|
Nahoru |
|
|
Hanyk
|
Napsal: úte 01.01.2019 19:36 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 17.4.2008 Příspěvky: 385 Bydliště: Javornice-Orlicke Hory
|
Tak je po svátkách a šup do modelaření , podvozek je doma https://www.electron-retracts.com/products/ A potřeboval bych od stavitelů radu na velikost a typ koleček na Avia B 135 r,2400 je to 1/4,5 r10,8m. zhruba mi to vychází na kola 125mm. Děkuji.
_________________ v provozu-Miles Magister 3,2 m,ZDZ50ng, Ka6e 4200mm, Avia BH3 2700mm a ruzne poletuchy +Aurora9
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: čtv 23.04.2020 23:00 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20846 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Asi se leckdo setkal s poškozením mechanické části zatahovacího podvozku (obvykle čína; robarty a spol. neprovozuji, těm se to stát třeba nemůže...) a většinou to odnese kulisa, vyrobená ze zinkohliníkové slitiny a ještě poněkud nesmyslně odlehčená (u větších podvozků). Protože mám doma už 2 takto poškozené podvozky, zkusil jsem to opravit. Nechtělo se mi frézovat celou kulisu, proto jsem si to zjednodušil. Zatím mám bočnice frézované jen ze sklotextitu, na vyzkoušení tvaru. Funguje to, nechám si ty dílečky vypálit ze 3mm plechu. Příloha:
Poznámka: Rozlomená původní kulisa a kulisa nová, sešroubovaná ze tří dílů.
podv_1.jpg [ 72.33 KiB | Zobrazeno 11690 krát ]
Příloha:
Poznámka: Vnitřní tělo je soustružené z duralové kulatiny Ø24 a následně opracované na frézce. Hlava inbusu zároveň slouží jako hlavní otočný čep.
podv_2.jpg [ 60.37 KiB | Zobrazeno 11690 krát ]
Příloha:
Poznámka: Částečně sestavený podvozek. Zamyká v obou polohách.
podv_3.jpg [ 86.66 KiB | Zobrazeno 11690 krát ]
Příloha:
Poznámka: Zkompletovaný podvozek, prostě funguje.
podv_4.jpg [ 72.13 KiB | Zobrazeno 11690 krát ]
Tento podvozek je z B-25 (stejné mám i v N9MB), původem z HK. Sice mu píšou 10-12kg, ale i 8,5kg Mitchell mu umí dát co proto (na pozici příďového).
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
misamltr
|
Napsal: pon 25.01.2021 18:35 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.3.2014 Příspěvky: 1248 Bydliště: Třebíč Obrázky: 0
|
Ty kulisy mi za 500Kč vysoustružil výrobce kuželů pro sklopky ve Velkém Meziříčí. Spitfire je po 3 letech opět doma, tak zase bude velká hlava z těch china podvozků:-) Elektroniku novou jsem do nich sehnal, protože koronáč doplnil sklady na hobbykingu.
U jednoho podvozku se uvolnil pastorek na motorku. Hřídelka cca 0,9mm, pastorek cca 3,5mm. Mám to zapájet nebo zalepit? Loctite nebo vteřiňák? Co myslíte....
|
|
Nahoru |
|
|
misamltr
|
Napsal: čtv 30.12.2021 17:51 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 15.3.2014 Příspěvky: 1248 Bydliště: Třebíč Obrázky: 0
|
pidrman píše: Fungují podvozky?
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|