Celeron
|
Napsal: úte 21.02.2017 23:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
Symplex píše: (napětí trochu sražené oddělovacími diodami - pro jistotu, ale není to asi nutné). Pokud použiješ dvě paralelní, navzájem zálohovaný baterie, tak "smíchání" diodama nutný je. Protože pokud ti jedna baterie klekne a nebyly by tam diody, tak vadná baterie stáhne dobrou a je vymalováno. Že je baterie pro RC v modelu nejmíň spolehlivý prvek jsem se za svoji modelářskou "kariéru" přesvědčil opravdu mnohokrát, tak už minimálně 10 let nic nad 2 kg bez zálohovaných baterií a "obráceného" vypínače do vzduchu nepošlu. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: stř 22.02.2017 7:38 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2715 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Celeron píše: už minimálně 10 let nic nad 2 kg bez zálohovaných baterií a "obráceného" vypínače do vzduchu nepošlu. Ani já.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: stř 22.02.2017 8:51 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Celeron píše: ...bez zálohovaných baterií a "obráceného" vypínače... Co máš na mysli pod "obráceným" vypínačem? To, že je tam výkonový FET, takové polarity a v takovém zapojení, že normálně proud vede a vypíná se tím, že se mu malinkým spínačem uzemní hradlo?
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 22.02.2017 11:24 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
VTjr píše: Co máš na mysli pod "obráceným" vypínačem? To, že je tam výkonový FET, takové polarity a v takovém zapojení, že normálně proud vede a vypíná se tím, že se mu malinkým spínačem uzemní hradlo? Jak psal jyrry, pokud se rozsype vibracema vypínačíček, tak letíš dál. V případě "normálního" vypínače reješ zemegulu. Kdysi jsem to stáhl z některýho čísla Letecký akademie, Fet a 2 odpory. Naprosto spolehlivé. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: stř 22.02.2017 11:40 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Ja však používam 2 paralelne spojené vypínače. Teda presnejšie dve napájacie šnúry s vypínačom, ktoré sú na strane baterky pripojené na jeden silový T-konektor. Zvýši sa tak spoľahlivosť vypínačov (aby naraz odišli obidva je omnoho menej pravdepodobné než v prípade len jedného) a naviac si tým zdvojujem napájací kábel od baterky k konektorom prijímača (voľný kanál, kam sa to ten druhý napájací konektor dá vopchať je väčšinou vždy k dispozícii. Lebo do servo-konektoru dostať hrubšie vodiče je dosť veľký problém, toto je rovnocenné, zdvojením cesty napájania výrazne spoľahlivejšie a nezlyhalo mi to ani raz. Tým ale nemám nič proti spomínaným "obráteným" elektronickým vypínačom ani rozvodným doštičkám, do väčších modelov ich určite použijem aj so zdvojenými baterkami.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: stř 22.02.2017 11:42 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
VTjr píše: ... presnejšie dve napájacie šnúry s vypínačom ... ... aby naraz odišli obidva je omnoho menej pravdepodobné než v prípade len jedného... Nooo, a jak testuješ jestli jeden už není dávno odešlý?
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 22.02.2017 12:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
jyrry píše: Nooo, a jak testuješ jestli jeden už není dávno odešlý? No právě! Kdysi tu byly k mání celkem betelný polský posuváky asi 10x20 mm, krásně na krajových polohách "zacvakávaly", jednotlivý kontakty tak 2,5x4 mm, posuvnej kontakt cca 3 x 12 mm, dokonce stříbřený. Byl to dvojtej přepínač a tak jsem dal kontakty paralelně a medil si, jakej kvalitní vypínač k Prism 7 mám. Jo a bum, P51 Red Baron skončil po asi 3 letech až po náběžku v zemi. Zjistil jsem, že propoj na druhý pár kontaktů uhnil asi moc agresivním tavidlem a přes šlumšlauf to nebylo vidět. A ten zbývající zase zčernal jak bota a asi měl přechoďák. Takže zdvojení kontaktu nepomohlo a navíc nepoznáš stav jednotlivých kontaktů. Pokud jsou dva samostatný vypínače, tak se dá postupem zapnout první, odzkoušet, vypnout, zapnout druhej, odzkoušet a zapnout znova ten první celkem dobře statický eliminovat vadnej vypínač ale třeba chování na vibrace už né. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: stř 22.02.2017 12:37 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
jyrry píše: Nooo, a jak testuješ jestli jeden už není dávno odešlý? Zapnem jeden - vyskúšam, vypnem ho, zapnem druhý - zase vyskúšam, a nakoniec zapnem obidva. Ale väčšinou to riešim tak, že pri jednom štarte zapínam najprv 1. vyskúšam a potom 2. a pri ďalšom zas v opačnom poradí. Ale prečo som vlastne položil tú otázku a načal takú pod-tému? Celeron píše: Jak psal jyrry, pokud se rozsype vibracema vypínačíček, tak letíš dál. V případě "normálního" vypínače reješ zemegulu. Ja tomu od začiatku rozumiem a moja otázka bola skôr na to, aby ste to lepšie vysvetlili tak, aby tomu rozumeli naozaj všetci čo to tu môžu prečítať.
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: stř 22.02.2017 12:41 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
Celeron píše: ... Zjistil jsem, že propoj na druhý pár kontaktů uhnil asi moc agresivním tavidlem a přes šlumšlauf to nebylo vidět. A ten zbývající zase zčernal jak bota a asi měl přechoďák. Takže zdvojení kontaktu nepomohlo a navíc nepoznáš stav jednotlivých kontaktů. ... Když používáš tavidlo od kterého hnijí vodiče , tak to samé se Ti pak může stát i s elektronickým vypínačem. A bude celkem jedno, že je "obrácený".
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Celeron
|
Napsal: stř 22.02.2017 13:09 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.4.2010 Příspěvky: 10493 Bydliště: Nový Bydžov ČR Obrázky: 14
|
VTjr píše: No a teď si představ, že to bylo tavidlo v trubičce PbSn, který před Rohs používal do pájecích stanic největší výrobce autozámků a jejich elektroniky na světě. Tak čemu máš věřit? Jo a ideální je být generálem po válce. Jirka
|
|
Nahoru |
|
|
JardaRůžička
|
Napsal: stř 22.02.2017 13:43 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 2.3.2012 Příspěvky: 2715 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Jakkoli jsem z hodně staré školy, na mosfety na místě silového vypínače nedám dopustit. Jeho vlastnosti, především průchozí odpor (pár miliohmů), jsou dané a časem se nemění, tenhle "kontakt" se nikdy neopálí ani nezoxiduje. A když už i ten mosfet odejde, je to na 99% průraz, tedy trvalé sepnutí.
|
|
Nahoru |
|
|
zdzd
|
Napsal: stř 22.02.2017 13:58 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 3.5.2003 Příspěvky: 11187 Bydliště: Břeclav, ČR
|
JardaRůžička píše: Jakkoli jsem z hodně staré školy, na mosfety na místě silového vypínače nedám dopustit. Jeho vlastnosti, především průchozí odpor (pár miliohmů), jsou dané a časem se nemění, tenhle "kontakt" se nikdy neopálí ani nezoxiduje. A když už i ten mosfet odejde, je to na 99% průraz, tedy trvalé sepnutí. Nesmí vybuchnout.
|
|
Nahoru |
|
|
VTjr
|
Napsal: stř 22.02.2017 14:04 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.2.2010 Příspěvky: 6838 Bydliště: Žilina, SK Obrázky: 15
|
_________________ Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|