RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

Fokker E3 eindecker 2380mm 1:4
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=124&t=81491
Stránka 1 z 10

Autor:  jozefbb [ pát 28.07.2017 20:49 ]
Předmět příspěvku:  Fokker E3 eindecker 2380mm 1:4

Tak sa chystam na tento projekt, v hlave to uz mam cca rok. Kridla by mali mat profil zhruba  ako original a mali by byt naklapacie , teda ziadne kridelka. Dost  chcem cerpat od severiniho . Motor by bol 38cc 4t prerobeny z vyzinaca . Trup samozrejme kovovy, trubky zaklad 6x0,5. V zime mam co robit.


Viac fotiek tu,
https://picasaweb.google.com/1010401639 ... 0083848177

Odoslané z P00C a podpis odstránim

Autor:  jozefbb [ pát 28.07.2017 20:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fokker E3 eidecker 2500mm

Chvilu to este potrva, pokial sa pustim do toho.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/201707 ... 2afc0a.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201707 ... 0368b9.jpg

Odoslané z ASUS_Z00AD a podpis odstránim

Autor:  Celeron [ pát 28.07.2017 23:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fokker E3 eidecker 2500mm

Kámoš z letiště má E3 rozpětí asi 2,2m. Klasická modelářská dřevěná stavba, tisknul jsem mu do toho motor. Má v tom nějakou 25-ku benzína s magnetem a je na to dost slabej. V neděli přijede z dovči. Je zde na fóru ale jen čtenář. Jestli chceš, najdu na něho nick a pošli mu SZ.
Jirka

Autor:  jozefbb [ sob 29.07.2017 8:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fokker E3 eidecker 2500mm

Celeron píše:
Kámoš z letiště má E3 rozpětí asi 2,2m. Klasická modelářská dřevěná stavba, tisknul jsem mu do toho motor. Má v tom nějakou 25-ku benzína s magnetem a je na to dost slabej. V neděli přijede z dovči. Je zde na fóru ale jen čtenář. Jestli chceš, najdu na něho nick a pošli mu SZ.
Jirka

Dakujem, kludne mozes. No ci ten motor bude stacit, dost pochybujem aj ja. Lietadlo moze mat celkom vahu 10, 12kg. A to sa bude plantat po vzduchu ako Wiencziers. Ale ten skutocny asi ties nebol nejake zihadlo. Ideal by bolo, keby utiahol vrtulu 24/8 ako tomu nemcovi po konecnych upravach. To by uz asi potiahlo. No budem setrit vahou, kde sa bude dat. Uvidim na aku vahu sa dostanem pri stavbe a podla toho sa rozhodnem, kam motor nakoniec pojde, ci do nejakeho kola, alebo ho aj ja posuniem len dalej.
Ale je to OHC, wiencziers ma motor OHV, tam sa nedostanem s otackami vysoko.
Odoslané z P00C a podpis odstránim

Autor:  rtep [ sob 29.07.2017 8:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fokker E3 eidecker 2500mm

jozefbb píše:
Tak sa chystam na tento projekt, v hlave to uz mam cca rok. Kridla by mali mat profil zhruba  ako original a mali by byt naklapacie , teda ziadne kridelka. Dost  chcem cerpat od severiniho . Motor by bol 38cc 4t prerobeny z vyzinaca . Trup samozrejme kovovy, trubky zaklad 6x0,5. V zime mam co robit.

Odoslané z P00C a podpis odstránim

Mám toro éro v té velikosti, váží 9,5 kg. Měl jsem v tom čtyřtakt ROTO 35 FS, ale bylo to slabý. Letos jsem osadil nový motor čtyřtakt OS MAX GF 40 a je to létavé. Rozhodně bych příště ale nedělal maketovou plovoucí výškovku a profil křídla.

Autor:  fokker1 [ sob 29.07.2017 14:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fokker E3 eidecker 2500mm

Já zase plovoucí výškovku klidně, mám ji na Moranu L a létá pěkně. Zase bych nedělal nakrucování, měl jsem ho na Blériotu a nijak moc to nefungovalo, zatáčel spíš namixovanou směrovkou. Jinak čtyřtakt 38ccm 24/8 bez reduktoru neutáhne a když ano, bude to stejně udušené a výkon nula nula nic. Taky jsem někde v na německém webu četl - Honda GX-31 a vrtule 24/8 - nesmysl, nejde to. Konkrétně tuhle Hondu jsem zkoušel s řemenovým reduktorem 1:2 a vrtulí 26/16. Točil kolem 3000ot/min. Zkoušel jsem tento pohon v Blěriotu 3,1m, 14kg, ale tam to bylo málo. Teď je Honda v náklaďáku, v letadle provozuju jen Velešin 36ccm, předělaný ne benzín, s vrtulí 20/8. Točí 5600ot/min a pohání 8kg, 2,4m Avro D. Nijak přemotorované to není, po startu moc nestoupá, ale dá se. Lepší než Wiencziers, to ano.

Autor:  rtep [ ned 30.07.2017 8:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fokker E3 eidecker 2500mm

fokker1 píše:
Já zase plovoucí výškovku klidně, mám ji na Moranu L a létá pěkně. Zase bych nedělal nakrucování, měl jsem ho na Blériotu a nijak moc to nefungovalo, zatáčel spíš namixovanou směrovkou. Jinak čtyřtakt 38ccm 24/8 bez reduktoru neutáhne a když ano, bude to stejně udušené a výkon nula nula nic. Taky jsem někde v na německém webu četl - Honda GX-31 a vrtule 24/8 - nesmysl, nejde to. Konkrétně tuhle Hondu jsem zkoušel s řemenovým reduktorem 1:2 a vrtulí 26/16. Točil kolem 3000ot/min. Zkoušel jsem tento pohon v Blěriotu 3,1m, 14kg, ale tam to bylo málo. Teď je Honda v náklaďáku, v letadle provozuju jen Velešin 36ccm, předělaný ne benzín, s vrtulí 20/8. Točí 5600ot/min a pohání 8kg, 2,4m Avro D. Nijak přemotorované to není, po startu moc nestoupá, ale dá se. Lepší než Wiencziers, to ano.

Michale, plovoucí VOP zajišťuje perfektně maketový projev letu, protože Fokker měl lehce vlnkovitý let. Přeci jen ta plocha VOP je veliká. Přestože mám její řízení znecitlivěné co to jde (páky i vysilač) a zásadně nepoužívám vymoženosti dnešní doby v podobě řídících jednotek, od toho mám ruce, tak let je v některých fázích lehce vlnkovitý. Zkoušel jsem i změny těžiště, zda to pomůže, ale nemělo to vliv. Lítá to prostě asi jako předloha a to je asi dobře. Někdy to je ale na škodu věci.

Autor:  fokker1 [ stř 02.08.2017 7:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fokker E3 eidecker 2500mm

Asi má Morane jiné letové vlastnosti, možná tím, že je to hornoplošník. Těch stížností na eindekra už jsem slyšel dost, tak to asi náhoda nebude. Morane létá normálně stabilně a žádnou stabilizaci tam taky nemám.

Autor:  jozefbb [ stř 02.08.2017 9:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fokker E3 eidecker 2500mm

Tu je odkaz na prerabku gx35.

http://www.rc-network.de/magazin/artike ... 43-01.html

Na spodku je tabulka pouzitia vrtul, a zaujimave, pokial je to pravda 24/8 ma sice najnizsie otacky, ale najvyssi tah! Ten by mi asi uplne postacoval. Vsak uvidime, co sa mi podari. Zatial som motor pustil na zvyseny volnobeh na 4dcl isiel 2 hodiny. Vylial som olej a dal novy. Kolko ho treba zabehavat ozaj neviem, pouziva sa aj ako pohon na kolo, mne ten moj sadol cca po 150km, po 500km uz ide dobre. Podla mna 4 az 5 hodin musi postacovat.

Odoslané z P00C a podpis odstránim

Autor:  fokker1 [ čtv 03.08.2017 9:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fokker E3 eidecker 2500mm

Statický tah ano, ale maximální rychlost (kdy bude tah nulový) vychází jen 56km/h. To mi přijde dost málo. Počítám pomalá letadla (Avro D) 70-80km/h, WW1 90-100km/h. Navíc myslím, že se motor bude v tomhle režimu dost přehřívat.

Autor:  jozefbb [ pát 04.08.2017 16:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fokker E3 eidecker 2500mm

Zacal som podvozkom, tato cast ak ma byt aj dostatocne pevna moze byt aj 1/3 vahy celeho modelu.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201708 ... cd9884.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201708 ... 873274.jpg
Příloha:
P_20170804_165035_1_p.jpg
P_20170804_165035_1_p.jpg
[ 24.38 KiB | Zobrazeno 5808 krát ]



Odoslané z ASUS_Z00AD a podpis odstránim

Autor:  Steve [ pát 04.08.2017 19:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fokker E3 eidecker 2500mm

Pevný podvozek může vážit opravdu až třetinu váhy celého modelu?
To asi ne.....

Autor:  jozefbb [ pát 04.08.2017 20:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fokker E3 eidecker 2500mm

No, vsak si pozri ako je konstruovany na originalnom lietadle a ak chcem kopirovat originalne lietadlo s naklapanim kridel, ktore je riesene cez podvozok -, tak to moze aj byt pravda. Z tohto dovodu musi mat aj nejaku poevnost, inak po kazdom lete, moze byt znovu zavet. Ale skutocne neviem, kolko bude vazit, ale to som myslel komplet aj s kolesami. Kludne to moze ist aj do dvoch kilov. Ak to bude 1/4 , tak budem spokojny. Ono este aj tu hotovu cast budem odlahcovat.

Odoslané z P00C a podpis odstránim

Autor:  Steve [ sob 05.08.2017 0:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fokker E3 eidecker 2500mm

E-III znám dost dobře.
Že to budou dvě kila jen podvozek si nemyslím.
A pokud to má být tedy třetina celkové hmotnosti, pak to vypadá, že předpokládáš celkovou hmotnost šest kilo, což se asi nepovede ;-)
Ale držím palce, možná by ses mohl inspirovat podobné velkým modelem E-III nedávno popsaným v RCM. No nedávno....Tři roky zpět?

Autor:  LV [ sob 05.08.2017 7:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Fokker E3 eidecker 2500mm

Steve píše:
E-III znám dost dobře.
Že to budou dvě kila jen podvozek si nemyslím.
A pokud to má být tedy třetina celkové hmotnosti, pak to vypadá, že předpokládáš celkovou hmotnost šest kilo, což se asi nepovede ;-)
Ale držím palce, možná by ses mohl inspirovat podobné velkým modelem E-III nedávno popsaným v RCM. No nedávno....Tři roky zpět?

Ak sa posnazi tak to bude mat okolo 10-12 kil. Takze na podvozok ma 3 kila a to da.

Stránka 1 z 10 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/