čtv 14.03.2019 8:12
čtv 14.03.2019 8:47
HavelAircraft píše:...
Nevím jak by tomu odolávalo letadlo o váze 5kg
čtv 14.03.2019 9:42
HavelAircraft píše:Tak mi vychází rychlost pádu okolo 45-50km/h
To je docela slušná rána
Počítáno to bylo z plošného zatížení 100g/dm.
Nevím jak by tomu odolávalo letadlo o váze 5kg
čtv 14.03.2019 12:19
čtv 14.03.2019 13:43
Lark píše:Nj, jenže takové přistání jako ve videu, jde udělat jen když je dostatečná protivítr, aby měla křídla vztlak.
čtv 14.03.2019 14:08
čtv 14.03.2019 14:44
OrDa píše:K tomu vyklápění VOP - je to možné řešení, ale není nutné. Pokud má výškovka cca 50% plochy VOP, funguje to s pořádnou výchylkou taky. Jen bych doporučoval otestovat vlastnosti profilu a křídla při přechodu do přetažení. A to při řízení pilotem a to zkušeným a ve větší výšce. Vývrtka nepatří k oblíbeným kouskům autopilotů. A třeba s jen nějakým náhradním trupem.
čtv 14.03.2019 15:21
pát 15.03.2019 17:37
OrDa píše:Ještě bych se vrátil k projektu samému. Stejně, jako je dobře zformulovaná otázka polovinou dobré odpovědi, je i správné zadání polovinou úspěchu projektu.
Kdybych měl zadání brát vážně, probral bych základní parametry. Např.:
Jakou hmotnost má náklad (Není jiná varianta?)
Jaký tvar a rozměry má náklad?
Lze ho vestavět nebo musí čučet?
Je drahý a je třeba ho při startu a přistání nějak zvlášť chránit?
Potřebuje napájení?
Náklad vysílá, ruší?
Potřebuje stabilizaci letadla?
V jaké výšce nad terénem má létat? (Nahoře fouká a vydrápat se do kilometru stojí něco baterky či paliva a stojí za to režim stoupání trochu zoptimalizovat.)
V jaké nadmořské výšce se má létat?
Je nějaké omezení rychlosti vůči terénu? (Nevadí rychlost nebo naopak pomalost?)
Jsou nějaká omezení z hlediska času?
Je omezena délka provádění práce? (Musí se nutně stihnout najednou v nějakém omezeném čase? Není možné rozdělit práci na víc letů, vyměnit akumulátory, stáhnout data, zkontrolovat počasí a situaci obecně?)
Je nějak omezeno kdy se bude práce provádět? (Rozhoduje nějaké povolení nebo mohu podle vhodného počasí?)
Jaké jsou orografické a klimatické podmínky v místě působení? (Hory a tedy turbulence, horko.)
Bude k dispozici pilot nebo to musí být autonomní včetně startu a přistání?
Jsou omezení z hlediska hlučnosti, emisí apod.?
Vztah mezi kvalitou možné vzletové a přistávací plochy k vzdálenosti od "pracoviště". (Není lépe obětovat pár minut letu a bezpečně přistát na slušném "letišti" ?)
Bude v místě k dispozici nějaká mobilní síť? (Možnost posílat ze stroje minimálně aktuální GPS souřadnice, či do stroje instrukce se hodí.)
Jak moc chci riskovat použití materiálů nebezpečných při kolizi s letadly či na zemi?
...
Různé odpovědi na takové otázky mohou znamenat dvouřádový rozdíl v ceně. Případně i možnost nerealizace zkrzeva neprotažení nebezpečně vypadající obludy přes některé hranice. (Ono pár tyček a kus hadru na rogalo je rybářské či turistické vybavení, dvoumetrový bublinkolet je hračka, ale čtyřmetrové křídlo s titanovým nosníkem je dost nápadné.)
pát 15.03.2019 19:06
pát 15.03.2019 20:22
sob 16.03.2019 14:34
sob 16.03.2019 16:31
Lark píše:Nj, jenže takové přistání jako ve videu, jde udělat jen když je dostatečná protivítr, aby měla křídla vztlak.
sob 16.03.2019 16:42
sob 16.03.2019 18:13