Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 01.06.2021 20:02 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 17.1.2017
Příspěvky: 1339
Bydliště: Brno
Co si myslíte o tomhle trojplošníku? Přečteno na leteckém serveru lidovky.cz:

https://www.lidovky.cz/byznys/revoluce-v-letani-americky-start-up-predstavil-letadlo-se-sesti-kridly-a-tretin.A210601_173625_ln_ekonomika_lihem
https://www.seaeronautics.com/
Příloha:
SL_Add1_Trans.jpg
SL_Add1_Trans.jpg
[ 43.07 KiB | Zobrazeno 9064 krát ]



Je to asi spíš jen teorie, protože na několika renderech na jejich webu se liší směr wingletů (na obrázku výše směřují winglety dolů a na jiných nahoru), a taky hodně štěstí při homologaci dvoumotorového dopravního letadla, které letí s jedním motorem vypnutým.

No ale může teoreticky mít letadlo s tandemovým (dokonce trojitým) křídlem malé hloubky mít menší Cd než jednoplošník s nenosnou VOP? Může například další křídlo využít vír u konce křídla (tip vortex) dalším křídlem? Takhle od pohledu by mi přišlo zajímavé mít první křídlo dole, druhé ve středu, a třetí nahoře, ale tady to vypadá, že minimálně první dvě jsou zhruba ve stejné výšce. Plus ten motýl vzadu naznačuje, že ke stabilitě i tak ta tři křídla stačit nebudou.

Ale tak i jako model by to mohlo být zajímavé.

_________________
Sky Surfer; HK Paraglide; DYI: samokřídlo Ita, elektrovětroň Kaze, delta Quasar3D; FlySky i6


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: stř 02.06.2021 19:44 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 20.2.2020
Příspěvky: 104
Obrázky: 2
Prvotní nápad toho křídla (schválně jednotné číslo) asi nebude úplně špatně-hádal bych, že to bude rozvinutí směru úvah a principů, ze kterých se rodí křídla pro F3F a následně DS speciály. Už před 75 lety se došlo k závěru, že přímé křídlo je hraničně řešitelné v oboru rychlostí do 950-970 km/h. Těch chybějících 40-50 m/s do avizované rychlosti 1111 není problém s lineární obtížností, ale dost možná 80-90% celého problému dosažení takové rychlosti s přímým křídlem.

Křídla mají navíc docela malé rozpětí, takže interakce s widebody trupem bude, ehm, dost zajímavá. A tři samostatná křídla? Jakože indukované odpory tří přímých křídel se vzájemným ovlivněním budou stejné nebo nižší, než u jednoho šípovitého křídla v klasické koncepci? Trochu se obávám, že dokud platí naše současná fyzika, tohle se v reálném prostředí trvale nemůže dít.
Početně pro to podklad nemám, ale dovedu si představit, že v nějakých ustálených podmínkách může být možné umístit šikovně pojednané konce křídel do vírů křídla prvního, čímž se ušetří na indukovaných odporech. Ale co zbytek křídla za daných podmínek? O vlastnostech v dynamických podmínkách nemluvě.

Zaregistroval jsem informaci že nádrže by měly být v trupu-ale nahoře, nad kabinou cestujících. To mi připadá spíš jako easter egg černého humoru, než jako věc odůvodněná inženýrsky...

_________________
Taranis XD9+ na OTX 2.2.2
Django F5J-100


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: čtv 03.06.2021 19:35 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie
Uživatelský avatar

Registrován: 14.11.2013
Příspěvky: 1386
Bydliště: Chocerady
Caproni ca-60.
https://www.wikiwand.com/en/Caproni_Ca.60

Obecně ty čísla která udávají nesedí.

_________________
www.havelaircraft.cz
info@havelaircraft.cz
Facebook- Havelaircraft


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: čtv 03.06.2021 21:41 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.9.2005
Příspěvky: 2388
Bydliště: Doma
nezapomen taky dodat, ze to Caproni se rozpadlo na kusy uz pri prvnim letu v 18 metrech vysky :-)

co se tyce toho SE projektu.. papir snese vsechno. Dulezite u techto navrhu neni az tak aerodynamika, ale tri hlavni veci:
1) vizualne co nejatraktivnejsi koncept, neco co tu jeste nebylo, aby to zaujalo na prvni pohled, pritahlo pozornost
2) zduraznit, ze to bude litat eko, bio, usetri se spousta paliva/co2/atd.. tedy ze to bude nejake takove to "udrzitelne letani" ale zaroven to bude desne ekonomicky vyhodne
3) po zajisteni pozornosti skrze prvni dva body podojit co nejvice investoru. mozna z toho neco bude, mozna ne, dulezity ze prachy budou v cudu.. cizi.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: úte 26.10.2021 11:32 
Mazák
Mazák

Registrován: 28.4.2017
Příspěvky: 1030
Bydliště: Napajedla
Caproni se rozpadlo, protože se zkušebním letem nepotkali na tvůrce a špatně naložili zátěž, takže těžiště jaksi ... nebylo OK.
Tím ale nenaznačuji, že by se to třeba nerozpadlo později a v jiné výšce.
;-)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz