Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 15.11.2021 16:29 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.7.2015
Příspěvky: 1775
Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Dovolil bych si zalozit informativni i inspirativni, pratelske komunikativni vlakno.
O vsem co leta a jde zmensit a ridit.
Pro zacatek bych dal odkaz na hodne klasicky profil kridla, ale jen na 1.pohled. Viz foto.
https://www.aktualnikonflikty.cz/downlo ... &mode=view


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 15.11.2021 16:43 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.7.2015
Příspěvky: 1775
Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
To ze je to profil tlusty aby pojmul palivo a dlouhe kridlo bylo axialne pevne je pochopitelne, ale jeho spodni krivka?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 15.11.2021 17:08 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 21.6.2008
Příspěvky: 6012
Bydliště: Praha ČR
Něco takového bylo k vidění i od pana Lněničky - "příšerky"... Ony podobné vymyšlenosti moc nefungují u modelů při malých Re, ale u velkých letadel (Predator už je řekněme "dostatečný") jsou vlastnosti často hodně dobré. Zejména v případě (který tady je asi splněn), že daný stroj létá většinu času při celkem konstantní rychlosti a tak se to dá optimalizovat. Pro případnou maketu ovšem dodržení profilu může být dost naprd a o nějak moc dobrém chování v modelové velikosti bych si dovolil pochybovat :-(


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 16.11.2021 6:46 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2714
Bydliště: Ústí nad Labem
Podle posunutí nejtlustšího místa směrem dozadu soudím, že se jedná o profil laminární.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 16.11.2021 11:32 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.7.2015
Příspěvky: 1775
Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Ten profil očividně pochází z této kategorie viz odkaz,,profily s přirozeným laminárním prouděním (SNLF) Byly vyvinuté pro lehké sportovní letouny modifikací známých profilů.
Ale tuto spodní vlnovku , jaka je použitá na fotografii jsem nikde nenašel.
http://airfoiltools.com/airfoil/details ... lf0215f-il

Obecně profily vykazuji při nízké rychlosti maximální koeficient vztlaku přesahující 2,1 omezenim efektu stlačitelnosti kolem náběžné hrany.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 16.11.2021 12:24 
Mazák
Mazák

Registrován: 2.3.2012
Příspěvky: 2714
Bydliště: Ústí nad Labem
Připomnělo mi to profily Wortman.


Přílohy:
What are wortman airfoils.pdf [612.84 KiB]
199 krát
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 17.11.2021 15:39 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 18.5.2009
Příspěvky: 476
Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK
Obrázky: 0
Jojo, jak píše Jarda R. A nejen profily páně Wortmana. Ostatně není to až tak neobvyklé. Dokonce i řada Zlínů 4x má podobnou profiláž
Ale netvrdím, že profil Zlínu je laminární.
Lepší foto jsem nenašel
Příloha:
zlin 42.jpg
zlin 42.jpg
[ 61.65 KiB | Zobrazeno 7080 krát ]


A tohle jsem dal na Nebeskou raketu pana Buška - oldtimer 1942 s 5ccm 4T. No, nelítala pomalu :D
Příloha:
SBC 3 polára Cl a Cd.jpg
SBC 3 polára Cl a Cd.jpg
[ 129.17 KiB | Zobrazeno 7080 krát ]


A jak teď po chvílích lepím nový éro - je to na manii pod názvem AHRTLACK, tak ho tam mám taky . . .
Ona tlušťka profilu je na třetině hloubky, tak to laminární profil nebude. To by mi pak mušince na křídle
kazily obtejkání profilu . . . :mrgreen:
Ostatně moderní větroně ( už hezkou řádku let ) si za letu čistí, mohou náběžku a část profilu nahoře i dole.
A podobně zakřivenou spodní část mají i větroně F3B
L

PS - A pokud mne paměť starce neklame, tak i P 52 Mustang měl laminární profil. Muselo bejt málo průstřelů...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 21.11.2021 22:58 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 18.5.2009
Příspěvky: 476
Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK
Obrázky: 0
. . hledal jsem něco úplně jiného a vzpomněl jsem si . .
Profil P51 Mustang :
Příloha:
P 51 a jeho laminární profil.jpg
P 51 a jeho laminární profil.jpg
[ 177.4 KiB | Zobrazeno 6698 krát ]


L


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 22.11.2021 11:21 
Mazák
Mazák

Registrován: 8.7.2015
Příspěvky: 1775
Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
Já už jsem možná na to přišel . Je to profil typové řady APEX 16 Marka Drely, pro nízká Reynoldsová čísla.
https://www.nasa.gov/centers/dryden/pdf ... H-2340.pdf

Relativně nový profil ca 20let.
http://airfoiltools.com/airfoil/details ... =apex16-il

V podstatě je to speciál pro lety ve vysokých nadmořských výškách a rychlostech Mach 0.5 -0.65 s durazem na stabilni projev letu,typicky pro použití v bezpilotním prostředku s dlouhou výdrží.
Čemuž odpovídá i můj obrázek v 1. příspěvku.
Takže Číňani jdou sakra s dobou . :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 22.11.2021 12:29 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 18.5.2009
Příspěvky: 476
Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK
Obrázky: 0
. . dobrý hledání ohledně profilu.
Jinak voni ti číňani kdysi jako první přišli na střelnej prach . .
Já bych je po odeznění tej velkej kulturní revoluce nepodceňoval.
Ať se daří.
L


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz