pon 08.04.2019 13:11
pon 08.04.2019 19:29
úte 09.04.2019 6:30
úte 09.04.2019 6:50
pert píše:Ahoj,
Nosný profil bude brzdit, prostě to bude horší. Odzkoušeno na 3m RC-VS. Nevím jak to odborně popsat (jak to tady bývá zvykem )
úte 09.04.2019 7:59
úte 09.04.2019 8:50
HavelAircraft píše:
To znamená že pokud má větroň výškovku nosnou tak působiště sil je posunuté vzad.
HavelAircraft píše:pokud má větroň výškovku nosnou tak působiště sil je posunuté vzad.
úte 09.04.2019 10:50
stř 10.04.2019 14:26
stř 10.04.2019 14:34
igorb píše:... Posobiste sil sa nezmeni, posobiste sil je zvoleny bod, kludne moze byt aj cumak modelu, hmotove tazisko, 25% MAC alebo hocico ine.
Pokial by sme sa bavili o tazisku vztlaku (bode vzhladom ku ktoremu nevznika v danom rezime letu moment od vztlaku nosnych ploch = navzajom sa rusia) ...
igorb píše:
Dovodom na zmenu polohy taziska je zmena polohy neutralneho bodu vdaka zmene momentu profilu vyskovky pri tom ale stale plati ze jeho pozicia je prislusne % na zachovanie rovnakej zasoby statickej stability a optimalizacia nastavenia vyskovky aby bola viac "zatazena" a teda fungovala pri lepsej klzavosti (ako pisem vyssie). To ma prave za nasledok ze cim je vyskovka klenutejsia, tym blizsie musi byt tazisko umiestnene k neutralnemu bodu = mensia zasoba statickej stability, takze je to vlasne z opacneho pohladu zopakovane co som pisal vyssie ... aka ... cim menej klenuta vyskovka v pomere s klenutostou kridla tym vychadza poslusnejsi model (ale asi skoro nepoznatelne menej vykonnejsi)
Preto skolne modely vychadzali dobre s taziskom dost vpredu a nosnym, ale prevratenym profilom výškovky.
stř 10.04.2019 15:38
VTjr píše:A ozaj, všimol si niekto z Vás aký profil má VOP dopravného lietadla L-410 UVP Turbolet? No je to presne ten prevrátený nosný profil, tam je to veľmi dobre vidno pri pohľade zboku, lebo je to pomerne malé lietadlo. Podobne to býva aj u mnohých iných dopravných lietadiel, ale u tých veľkých to zo zeme moc nevidno.
stř 10.04.2019 18:54
sibcat píše:Minimálně posun těžiště, při nesymetrickém (nosném profilu) se posouvá dozadu, není potřeba tolik dovažovat.
stř 10.04.2019 20:13
automet píše:Neposunie sa pri NEsymetrickom prave dopredu?
Ak vyskovka produkuje vztlak, tak tu tlaci hore a tym padom predok cez paku taziska dole, ci??
čtv 11.04.2019 14:22
automet píše:Neposunie sa pri NEsymetrickom prave dopredu?
Ak vyskovka produkuje vztlak, tak tu tlaci hore a tym padom predok cez paku taziska dole, ci??
čtv 11.04.2019 14:53
VTjr píše:Prečo to rovno nenazveš neutrálnym bodom?
čtv 11.04.2019 15:05
heczkot píše:
U letadel klasické koncepce (s těžištěm před neutrálním bodem a mírně prohnutým profilem křídla) je k udržení momentové rovnováhy v ustáleném letu zpravidla potřeba záporný vztlak na horizontálním stabilizátoru. Proto nejen L-410, ale i např. B737 nebo A320 mají stabilizátor s negativním prohnutím střední čáry profilu, optimalizovaný na co nejnižší odpor v tomto režimu. Čím dál je těžiště před NB, tím větší záporný vztlak na stabilizátoru je potřeba. Protože každý vztlak doprovází kvadraticky rostoucí indukovaný odpor, mají dálková letadla ve stabilizátoru trimovací palivovou nádrž, a pomocí váhy paliva vyvažují letadlo tak, aby potřebný záporný vztlak na stabilizátoru byl co nejmenší, ideálně nulový).