Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 04.10.2020 20:29 
Nováček serveru
Nováček serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 26.6.2011
Příspěvky: 39
Bydliště: MORAVA
Shorty tak s Delfínem zkus poletovat pomalu a cik cak a hned poznáš kde je zakopanej pes …. :D
Samozřejmě ta největší výhoda tažné je účinek vytvořeného proudu vzduchu proudícího přes všechny plochy které mají co do činění se vztlakem a směrem což se musí u tlačné dohánět vztlakem , výkonem a stabilní rychlostí.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 
PříspěvekNapsal: pon 05.10.2020 9:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.9.2008
Příspěvky: 3152
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
macil píše:


To by som sem nedával, lebo to bude označené za nezmysel, ak model stojí na zemi....
Viem o čom hovorím, viz moje videá s naftou v inom vlákne :wink:

Podčiarknutý text je nepravdivý! Ospravedlňujem sa!

Správne malo byť napísané:
...lebo môže byť označené ako mätúce začiatočníka, lebo s letom modelu nemá nič spoločné.

A prosím, aby ste správne pochopili aj toho smajlíka na konci.

_________________
Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk


Naposledy upravil mior dne pon 05.10.2020 16:39, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 05.10.2020 9:40 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Ony se ale poměry při pohybu vzduchem opravdu mění oproti stojícím modelu. Jako příklad uvedu proč neni důležitá veličina statický tah jednotky. Nebo proč se u čuďáků při ladění motoru mírně povoluje jehla při dosažení nejvyšších otáček, a proč se mění odběr na zemi a v letu u elekter, tak by se dalo pokračovat.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 05.10.2020 9:45 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 21.9.2008
Příspěvky: 3152
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
DAF píše:
Ony se ale poměry při pohybu vzduchem opravdu mění oproti stojícím modelu. Jako příklad uvedu proč neni důležitá veličina statický tah jednotky. Nebo proč se u čuďáků při ladění motoru mírně povoluje jehla při dosažení nejvyšších otáček, a proč se mění odběr na zemi a v letu u elekter, tak by se dalo pokračovat.


Plne súhlasím!

_________________
Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 05.10.2020 11:05 
Administrátor serveru
Administrátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 24.4.2003
Příspěvky: 10764
Bydliště: Praha Hloubětín ČR
Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
StrycAlois píše:
Jaké jsou výhody a nevýhody tažné a tlačné vrtule?

Přiznávám, že to není moc o vrtuli, ale spíš o motoru. Když jsem dělal do ULL, tak jsem se ptal podobně. Bylo mi jasně vysvětleno, že důvodem není ani tak aerodynamika, jak spíš větší šance na přežití při případné havárii. Prostě nechceš sedět před motorem, ale za motorem.

A u modelu je to těžiště. A zase jsme spíš u hmoty motoru než u vrtule.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 05.10.2020 11:08 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
mior píše:

To by som sem nedával, lebo to bude označené za nezmysel, ak model stojí na zemi...
Viem o čom hovorím, viz moje videá s naftou v inom vlákne :wink:


Ano, ale každopádně nám to ukazuje odkud všude to saje. Což nám taky v podstatě říká: Když musí být objem nasávaného vzduchu stejný jako tlačený za vrtulí a když si člověk představí z jakého prostoru vlastně vrtule saje, tak je jasný, že proudění před vrtulí je mnohem pomalejší a tím mnohem méně může něco ovlivňovat. Za vlastního letu pak opravdu nic ovlivnit skoro nemůže , co by pilot mohl řešit.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pon 05.10.2020 12:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.9.2005
Příspěvky: 2388
Bydliště: Doma
tak jeste tu mame takove veci jako daimler-benz jäger db-609.. to je tlacna, tazna nebo tlacne-tazna koncepce? z hlediska pilota taky zvlastni - sedet mezi motorem a vrtulema..
a co takovy Focke-Wulf Triebflügel – tlacna, tazna, vrtulova ci proudova koncepce.. a letadlo nebo vrtulnik? :-)


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 05.10.2020 13:28 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Kuba78 píše:
tak jeste tu mame takove veci jako ... to je tlacna, tazna nebo tlacne-tazna koncepce?

...a zapomněl jsi na konvertoplán :lol: .

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 05.10.2020 13:35 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 16.9.2008
Příspěvky: 608
dudaj píše:
... Ano, ale každopádně nám to ukazuje odkud všude to saje...

Miorovo aj Macilovo video ukazuje, odkiaľ to nasáva vzduch. Ale keď je model (lietadlo) v kľude - bez pohybu.

Už som to tu spomínal: ako doširoka rozovretý vejár. Obrázok žiaľ nemám.
Dokonca aj pri boku vrtule zozadu, čo je samozrejme logické. Viď Macilovo video.

Keď sa model začne pohybovať, tak odsávanie vzduchu zozadu sa bude zmenšovať, až pri určitej rýchlosti ustane a zostane nasávanie zboku a hlavne šikmo zpredu.
Příloha:
Obtekanie vrtule AA.jpg
Obtekanie vrtule AA.jpg
[ 68.53 KiB | Zobrazeno 6448 krát ]



Pri ďalšom zvyšovaní rýchlosti už nebude nasávať ani zboku, ale bude nasávať len spredu, z takých rozšírených prúdnic:
Příloha:
Obtekanie vrtule BB.jpg
Obtekanie vrtule BB.jpg
[ 52.16 KiB | Zobrazeno 6448 krát ]



Pri ďalšom zvyšovaní rýchlosti budú prúdnice staále menej a menej rozšírené, až pri rýchlosti Vpitch (režim mlýnku, kedy ale vrtuľa nevyvodzuje žiadny ťah) sa prúdnice PRED a ani ZA vrtuľou nebudú deformovať a budú rovnobežné.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 05.10.2020 14:10 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 18.5.2009
Příspěvky: 476
Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK
Obrázky: 0
. . k onomu odkazu na video nahoře . .kouř . .
Zde je to pěkná ukázka k riziku visení vrtulníku v jisté výšce . . pokud se nasávaná a "vyfukovaná" masa vzduch dostane do rotace, není to
v tom okamžení jako s Polednicí, ale dochází k rychlému sestupu vrtulníku . . vlastně až k pádu . . kdo chce, tak si najde, jestli si vymýšlím.
Jinak vrtulník bych "neukniploval" na to nemám gebíry . . .
A tak na to proudění se dívám jako grafomaniakální starý modelář takto:
Příloha:
směr průvanu 1.jpg
směr průvanu 1.jpg
[ 70.08 KiB | Zobrazeno 6433 krát ]


Naštěstí mám všude tlačný vrtule . . :D
Vzlete v Let !!
L


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 05.10.2020 14:32 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 9.1.2007
Příspěvky: 9109
Bydliště: Praha 8, ČR
Obrázky: 9
Je to marný, je to marný, je to marný...ten model na vidu stojí, stále stojí a furt stojí, je ofukován jinak, než za letu, v tom je podstatný rozdíl.

_________________
Hitec Aurora 9X


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pon 05.10.2020 14:48 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 26.5.2013
Příspěvky: 1538
Bydliště: Brno
Vrtule tažná před těžištěm - větší stabilita?

_________________
MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 05.10.2020 15:04 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 18.5.2009
Příspěvky: 476
Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK
Obrázky: 0
DAFe, to všechno vím a už jsem TO psal na tom 9ti stránkovým elaborátu . . :-)
Jinak pro ostatní - . . "směr letu, asi" . . tím naznačuji, že to neletí nejen na malůvce, ale ani na videu . . A věta "důležitý směr . ." naznačuje též, že to neletí, ale . že by jsme tamtudy chtěli . . . příště se polepším . .
L


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 05.10.2020 15:05 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.8.2005
Příspěvky: 4945
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
BoŠ: Stabilita čeho?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 05.10.2020 15:17 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4515
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
DAF píše:
Je to marný, je to marný, je to marný...ten model na vidu stojí, stále stojí a furt stojí, je ofukován jinak, než za letu, v tom je podstatný rozdíl.


Bude to trochu jiný, a bude to různý i při kombinaci různých rychlostí vzájemně vrtule a dopředného letu.
důležitý je ten fakt, že před vrtulí vzniká podtlak. Není to nasměrovaný proud vzduchu jako za vrtulí s nějakou vysokou intenzitou.
Prostě vrtule vytvoří podtlak a vzduch se seběhne odkud to jde. A jak rychlý bude proud od sání vrtule bude určovat hlavně rozdíl těch rychlostí.
A otázkou je, jak moc se bude měnit tvar prostoru ze kterého to saje.

Teoreticky pokud pustím vrtuli pomalu a nebo rychle v proudu vzduchu a zachovám rozdíl , tak to dost napoví.

Ale aby to měření mělo smysl, tak by se muselo měřit nejen jak to proudí, ale taky jak rychle. Protože ta rychlost proudění rozhoduje o tom vlivu na
vztlak. A v tom podtlaku bude vždy výrazně menší, čím to bude dál od vrtule, protože se zvětšuje plocha.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 63 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz