Autor |
Zpráva |
rotruck
|
Napsal: ned 04.10.2020 20:29 |
|
Nováček serveru
|
|
|
Registrován: 26.6.2011 Příspěvky: 39 Bydliště: MORAVA
|
Shorty tak s Delfínem zkus poletovat pomalu a cik cak a hned poznáš kde je zakopanej pes …. Samozřejmě ta největší výhoda tažné je účinek vytvořeného proudu vzduchu proudícího přes všechny plochy které mají co do činění se vztlakem a směrem což se musí u tlačné dohánět vztlakem , výkonem a stabilní rychlostí.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
mior
|
Napsal: pon 05.10.2020 9:12 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.9.2008 Příspěvky: 3152 Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
|
macil píše: To by som sem nedával, lebo to bude označené za nezmysel, ak model stojí na zemi.... Viem o čom hovorím, viz moje videá s naftou v inom vlákne Podčiarknutý text je nepravdivý! Ospravedlňujem sa! Správne malo byť napísané: ...lebo môže byť označené ako mätúce začiatočníka, lebo s letom modelu nemá nič spoločné. A prosím, aby ste správne pochopili aj toho smajlíka na konci.
_________________ Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk
Naposledy upravil mior dne pon 05.10.2020 16:39, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: pon 05.10.2020 9:40 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Ony se ale poměry při pohybu vzduchem opravdu mění oproti stojícím modelu. Jako příklad uvedu proč neni důležitá veličina statický tah jednotky. Nebo proč se u čuďáků při ladění motoru mírně povoluje jehla při dosažení nejvyšších otáček, a proč se mění odběr na zemi a v letu u elekter, tak by se dalo pokračovat.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
mior
|
Napsal: pon 05.10.2020 9:45 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 21.9.2008 Příspěvky: 3152 Bydliště: Nové Mesto nad Váhom, SK
|
DAF píše: Ony se ale poměry při pohybu vzduchem opravdu mění oproti stojícím modelu. Jako příklad uvedu proč neni důležitá veličina statický tah jednotky. Nebo proč se u čuďáků při ladění motoru mírně povoluje jehla při dosažení nejvyšších otáček, a proč se mění odběr na zemi a v letu u elekter, tak by se dalo pokračovat. Plne súhlasím!
_________________ Realistické RC modely - http://rcmodely.cevaro.sk
|
|
Nahoru |
|
|
TomasC
|
Napsal: pon 05.10.2020 11:05 |
|
Administrátor serveru
|
|
|
Registrován: 24.4.2003 Příspěvky: 10764 Bydliště: Praha Hloubětín ČR Obrázky: 266
Blog: Zobrazit blog (3)
|
StrycAlois píše: Jaké jsou výhody a nevýhody tažné a tlačné vrtule? Přiznávám, že to není moc o vrtuli, ale spíš o motoru. Když jsem dělal do ULL, tak jsem se ptal podobně. Bylo mi jasně vysvětleno, že důvodem není ani tak aerodynamika, jak spíš větší šance na přežití při případné havárii. Prostě nechceš sedět před motorem, ale za motorem. A u modelu je to těžiště. A zase jsme spíš u hmoty motoru než u vrtule.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: pon 05.10.2020 11:08 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
mior píše: To by som sem nedával, lebo to bude označené za nezmysel, ak model stojí na zemi... Viem o čom hovorím, viz moje videá s naftou v inom vlákne Ano, ale každopádně nám to ukazuje odkud všude to saje. Což nám taky v podstatě říká: Když musí být objem nasávaného vzduchu stejný jako tlačený za vrtulí a když si člověk představí z jakého prostoru vlastně vrtule saje, tak je jasný, že proudění před vrtulí je mnohem pomalejší a tím mnohem méně může něco ovlivňovat. Za vlastního letu pak opravdu nic ovlivnit skoro nemůže , co by pilot mohl řešit.
|
|
Nahoru |
|
|
Kuba78
|
Napsal: pon 05.10.2020 12:53 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.9.2005 Příspěvky: 2388 Bydliště: Doma
|
tak jeste tu mame takove veci jako daimler-benz jäger db-609.. to je tlacna, tazna nebo tlacne-tazna koncepce? z hlediska pilota taky zvlastni - sedet mezi motorem a vrtulema.. a co takovy Focke-Wulf Triebflügel – tlacna, tazna, vrtulova ci proudova koncepce.. a letadlo nebo vrtulnik?
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: pon 05.10.2020 13:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Kuba78 píše: tak jeste tu mame takove veci jako ... to je tlacna, tazna nebo tlacne-tazna koncepce? ...a zapomněl jsi na konvertoplán .
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Atto
|
Napsal: pon 05.10.2020 13:35 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 16.9.2008 Příspěvky: 608
|
dudaj píše: ... Ano, ale každopádně nám to ukazuje odkud všude to saje... Miorovo aj Macilovo video ukazuje, odkiaľ to nasáva vzduch. Ale keď je model (lietadlo) v kľude - bez pohybu. Už som to tu spomínal: ako doširoka rozovretý vejár. Obrázok žiaľ nemám. Dokonca aj pri boku vrtule zozadu, čo je samozrejme logické. Viď Macilovo video. Keď sa model začne pohybovať, tak odsávanie vzduchu zozadu sa bude zmenšovať, až pri určitej rýchlosti ustane a zostane nasávanie zboku a hlavne šikmo zpredu. Příloha:
Obtekanie vrtule AA.jpg [ 68.53 KiB | Zobrazeno 6448 krát ]
Pri ďalšom zvyšovaní rýchlosti už nebude nasávať ani zboku, ale bude nasávať len spredu, z takých rozšírených prúdnic: Příloha:
Obtekanie vrtule BB.jpg [ 52.16 KiB | Zobrazeno 6448 krát ]
Pri ďalšom zvyšovaní rýchlosti budú prúdnice staále menej a menej rozšírené, až pri rýchlosti Vpitch (režim mlýnku, kedy ale vrtuľa nevyvodzuje žiadny ťah) sa prúdnice PRED a ani ZA vrtuľou nebudú deformovať a budú rovnobežné.
|
|
Nahoru |
|
|
Leon
|
Napsal: pon 05.10.2020 14:10 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 18.5.2009 Příspěvky: 476 Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK Obrázky: 0
|
. . k onomu odkazu na video nahoře . .kouř . . Zde je to pěkná ukázka k riziku visení vrtulníku v jisté výšce . . pokud se nasávaná a "vyfukovaná" masa vzduch dostane do rotace, není to v tom okamžení jako s Polednicí, ale dochází k rychlému sestupu vrtulníku . . vlastně až k pádu . . kdo chce, tak si najde, jestli si vymýšlím. Jinak vrtulník bych "neukniploval" na to nemám gebíry . . . A tak na to proudění se dívám jako grafomaniakální starý modelář takto: Příloha:
směr průvanu 1.jpg [ 70.08 KiB | Zobrazeno 6433 krát ]
Naštěstí mám všude tlačný vrtule . . Vzlete v Let !! L
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: pon 05.10.2020 14:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Je to marný, je to marný, je to marný...ten model na vidu stojí, stále stojí a furt stojí, je ofukován jinak, než za letu, v tom je podstatný rozdíl.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
BoŠ
|
Napsal: pon 05.10.2020 14:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 26.5.2013 Příspěvky: 1538 Bydliště: Brno
|
Vrtule tažná před těžištěm - větší stabilita?
_________________ MC-20HOTT,DS-16,X10S,14SG,S-trino MkII,SpeedFire, Extra 102",MiniCorado,LOGO550SE,Goblin570
|
|
Nahoru |
|
|
Leon
|
Napsal: pon 05.10.2020 15:04 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 18.5.2009 Příspěvky: 476 Bydliště: Kunčice u Nechanic => u HK Obrázky: 0
|
DAFe, to všechno vím a už jsem TO psal na tom 9ti stránkovým elaborátu . . Jinak pro ostatní - . . "směr letu, asi" . . tím naznačuji, že to neletí nejen na malůvce, ale ani na videu . . A věta "důležitý směr . ." naznačuje též, že to neletí, ale . že by jsme tamtudy chtěli . . . příště se polepším . . L
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: pon 05.10.2020 15:05 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: pon 05.10.2020 15:17 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
DAF píše: Je to marný, je to marný, je to marný...ten model na vidu stojí, stále stojí a furt stojí, je ofukován jinak, než za letu, v tom je podstatný rozdíl. Bude to trochu jiný, a bude to různý i při kombinaci různých rychlostí vzájemně vrtule a dopředného letu. důležitý je ten fakt, že před vrtulí vzniká podtlak. Není to nasměrovaný proud vzduchu jako za vrtulí s nějakou vysokou intenzitou. Prostě vrtule vytvoří podtlak a vzduch se seběhne odkud to jde. A jak rychlý bude proud od sání vrtule bude určovat hlavně rozdíl těch rychlostí. A otázkou je, jak moc se bude měnit tvar prostoru ze kterého to saje. Teoreticky pokud pustím vrtuli pomalu a nebo rychle v proudu vzduchu a zachovám rozdíl , tak to dost napoví. Ale aby to měření mělo smysl, tak by se muselo měřit nejen jak to proudí, ale taky jak rychle. Protože ta rychlost proudění rozhoduje o tom vlivu na vztlak. A v tom podtlaku bude vždy výrazně menší, čím to bude dál od vrtule, protože se zvětšuje plocha.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|