HONZIK 22
|
Napsal: ned 04.10.2020 10:50 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 8.7.2015 Příspěvky: 1776 Bydliště: Orlova v noci , Karviná ve dne
|
Ono to má jednoduche vysvětlení. Je to o centralizaci hmotnosti. Tlacna vrtule a její pohon je z nouze cnost a jediná její výhoda je u modelu našich poletadel ta, při rychlosti jejich pohybu vzduchovou masou, že při nárazu o zem neodepises model hned a nezpůsobís si větší škody. Víc bych v to nehledal.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: ned 04.10.2020 10:58 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Tak tažná má všechny výhody, tlačná žádné . Ale jsou modely, kde tlačná má opodstatnění, protože třeba na modelu lépe vypadá a nebo v případě samokřídla je lépe rozloženo těžiště (dopředu jdou těžší baterky a je na ně víc místa v profilu). Motor vzadu neofukuje křidýlka a jak zmínil Celeron, při házení je o ruce. Každopádně řada modelů připravených na tlačnou vrtuli umožňuje relativně snadné osazení dmychadla, takže to bych považoval za výhodu. Další výhodou tlačné vrtule je možnost vektorovat tah umístěním motoru v kloubu, což na vyblbnutí uvítá řada pilotů. Ale pokud tyto věci nejsou aktuální a jedná se o prostý výběr tlačná - tažná , tak jednoznačně preferovat tažnou vrtuli.
|
|
Nahoru |
|
|
StrycAlois
|
Napsal: ned 04.10.2020 11:00 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 10.6.2010 Příspěvky: 640
|
HONZIK 22 píše: jediná její výhoda je u modelu našich poletadel ta, při rychlosti jejich pohybu vzduchovou masou, že při nárazu o zem neodepises model hned a nezpůsobís si větší škody. Víc bych v to nehledal. Ale existuje opravdu hodně skutečných letadel s tlačným pohonem. A tam její "jediná" výhoda strácí smysl. Nepovažoval bych konstruktéry těchto strojů za dementy.
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: ned 04.10.2020 11:08 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
StrycAlois píše: Nepovažoval bych konstruktéry těchto strojů za dementy. Nikdo je za dementy nemá, prostě máš výhled před vrtulí, hluk za sebou s lepší možností utlumení. Spalovák za letadlem tolik nešpiní trup a priority které sledují modeláři jsou jiné. Velký letadla prostě nelítají na pádových rychlostech, aby řešily ofuk křidýlek. ¨
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: ned 04.10.2020 11:39 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Například neumím si představit, že by někdo dal tažnej motor na paragliding .
|
|
Nahoru |
|
|
dudaj
|
Napsal: ned 04.10.2020 11:45 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4515 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
Takže Alois doufám, že se nebudeš omezovat v tomto svém vlákně a odpovíš konečně na ty otázky, které mě i Leona zajímají a kvůli kterým jsi mne vlastně začal napadat a zpochybňovat mé názory.
|
|
Nahoru |
|
|
leone
|
Napsal: ned 04.10.2020 12:26 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 10.3.2010 Příspěvky: 170
|
dudaj píše: Tak tažná má všechny výhody, tlačná žádné . Tak najprv povieš, že žiadne výhody a následne ich vymenuješ aspoň štyri. Ale chcem sa spýtať: dudaj píše: Motor vzadu neofukuje křidýlka A čo vzduch vrtulou nasávaný? Ten predsa tiež ofukuje, aj keď prúdi k vrtuli, nie?
|
|
Nahoru |
|
|
StrycAlois
|
Napsal: ned 04.10.2020 12:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 10.6.2010 Příspěvky: 640
|
dudaj píše: doufám, že se nebudeš omezovat v tomto svém vlákně a odpovíš konečně na ty otázky Ještě jednou pro méně chápající: To vlákno jsem založil proto, abych já kladl otázky a následně si mohl přečíst odpovědi. Né naopak. Krom toho, jak si správně podotkl, na tomto fóru se ty neptáš, pouze odpovídáš. dudaj píše: Možná sis nevšimnul, ale já se tady na foru neptám. Pouze odpovídám na rozdí od tebe. Tak dodržuj alespoň své vlastní zásady, neptej se a odpovídej.
|
|
Nahoru |
|
|
Kuba78
|
Napsal: ned 04.10.2020 12:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.9.2005 Příspěvky: 2388 Bydliště: Doma
|
tazna drtive prevazuje, protoze ma nad tlacnou same vyhody. tlacna je tam, kde z nejakych duvodu neni mozne nebo z nejakeho duvodu nevyhodne pouzit taznou, konstrukter tedy obetuje vyhody tlacne ve prospech neceho jineho. no a pak jsou nerozhodni konstrukteri, kteri radsi zkonstruuji letadla s tlacnou i taznou.. Cesna Skymaster ci cela ta banda konstrukteru od Dorniera (do-335, Do-26, Do-X).
staci ti to takto jako odpoved?
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: ned 04.10.2020 12:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9109 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
leone píše: A čo vzduch vrtulou nasávaný? Ten predsa tiež ofukuje, aj keď prúdi k vrtuli, nie? Jakékoliv kormidlo, které je přímo ofukované proudem vzduchu od pohonu, má vždycky vyšší účinnost, než kormidlo obtékané pouze vzduchem. Již zde bylo nakresleno, jak prochází proud vzduchu talířem rotující vrtule. Před vrtulí, resp. jakýmkoliv pohonem nemá vzduch takovou rychlost, jako za ní. Masa vzduchu je pohonem urychlována, čímž vlastně vzniká potřebný tah. Proud vzduchu je vždy o něco rychlejší, než letadlo (i za letu, na zemi je rozdíl ještě větší). Na vysvětlenou, proč asi piloti (vrtuláků) při malých rychlostech na zemi při zatáčení občas přidají plyn. Pokud mě paměť nešálí, toto byl také důvod, proč L-200 Morava má dojitou směrovku - zvýšení účinnosti. Nejvíc markantní je to u lodiček, pokud je kormidlo mimo proud vody od vrtule, účinnost je prachmizerná, nebo tam musí být ploutev jak z velryby. Letadla kategorií STOL mívají buď relativně pomaloběžné vrtule s velkým průměrem, nebo třeba proudové motory nadsazené nad křídlo. Nosné plochy i kormidla jsou pak ofukovány právě proudem vzduchu od pohonu, nikoliv okolní masou vzduchu, kdy proud je rychlejší, než vzdušná rychlost letadla. A pro vztlak je potřeba určitá rychlost obtékání.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
Shorty
|
Napsal: ned 04.10.2020 14:44 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.3.2014 Příspěvky: 1573 Bydliště: Letovice,ČR
|
StrycAlois píše: To vlákno jsem založil proto, abych já kladl otázky a následně si mohl přečíst odpovědi. Né naopak.
Prosííím, můžu se taky zeptat nebo si musím založit vlastní vlákno? Ale co, zeptám se. Víc jak vynadáno dostat nemůžu . Po přečtení obou vláken jsem na mašli. Doteď jsem si v klidu lítal. Mám Delfína s dmychydlem ( myslím, že je to vlastně taky vrtule) v těžišti. Mám tažnej nebo tlačnej pohon a co že mi to ofukuje křídla, když to jde trupem? A proč to letí, když to vlastně nic neofukuje?
_________________ Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|