Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 16.06.2016 17:15 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 12.1.2016
Příspěvky: 99
Bydliště: LMK Krásná
Kamarád mě poprosil, abych udělal alespoň pokus o zveřejnění.
Dnes 16.6.2016 v cca 15.15-30 hodin, jsme byli lítat za smyčkou v Ostravě Výškovicích přesné místo
https://mapy.cz/zakladni?planovani-tras ... &ri=8&mrp={%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1}&mrp={%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1}&rt=&rt=
Byl hodně silný vítr P3A se s větrem popral, ale kamarádovu F450(bohužel v době úletu bez GPS!) vítr odnesl jak balon. Naposledy jsme jí viděli letět směr Poruba/Polanka/Klimkovoce ve výšce asi 30m s cca 50% baterky, kamárád dával plný kotel nahoru-díval sem se mu na ruce, ale koptera už si dělala co chtěla, následně se nám ztratila za lesíkem a už nepomohly dvě baterky hledání s P3A. Kdyby náhodou někdo, někde..... tak kontakt: email: bandolik@gmail.com, 777 825 810. Děkuji předem za jakékoliv info.
aktuální foto koptery:
Obrázek

_________________
kdysi:Picolo,Leticia,Taxi,QuickFly,Faraon,Curare,Dalotel,heliSaber,P3A nyní:DJI P2+4,Graup MC16Hott


Nahoru
 Profil  
 
 
PříspěvekNapsal: pát 17.06.2016 5:05 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.5.2008
Příspěvky: 1427
Bydliště: Hradec Králové
Obrázky: 0
Citace:
Pravdivě „Jak létat legálně a bezpečně“
Informace pro všechny letecké modeláře, kteří mají zájem o létání s modely volnými, upoutanými a RC
modely. Při provozování modelů letadel je nutno se řídit platnými zákony a předpisy o využívání vzdušného
prostoru, je potřebné se se umět chovat při provozování modelů a být si vědom možných následků
plynoucích při vzniku mimořádných událostí v důsledku provozu leteckého modelu. Obecný návod pro
bezpečný a legální provoz leteckých modelů, který by zahrnoval vše neexistuje.
Platné zákony a předpisy. Jako každá činnost i provozování leteckých modelů musí být bezpečná a v
souladu s právním řádem státu kde je vykonávána. V České republice pro provoz letadel a využívání
vzdušného prostoru platí zákon č. 49/1997Sb. o civilním letectví, kde je výslovně uvedeno, že tento zákon
se nevztahuje na modely o maximální vzletové hmotnosti nepřesahující 20 kg. Modely o vzletové hmotnosti
20kg a více v plném rozsahu již od počátku platnosti zákona o civilním letectví, tomuto předpisu podléhají. Z
jiného pohledu jsou modely letadel považovány za bezpilotní prostředky, označovány jako UAV (Unmanned
aerial vehicle) nebo nově RPAS (Remoteley Piloted Air System). Pro provoz bezpilotních prostředků zde,
jako podzákonná norma existuje “Doplněk X” k leteckému předpisu L 2, který stanovuje pravidla pro provoz
bezpilotních prostředků. Pro modely letadel do maximální vzletové hmotnosti 20kg je Doplněk X pouze
doporučením. Doplněk X přímo uvádí, že je doporučením pro modely letadel určené pro sportovní a
rekreační účely. Vztahuje se na bezpilotní prostředky používané pro vědecké, výzkumné, vývojové,
komerční, vojenské účely a modely letadel se vzletovou hmotností 20kg a více. Konkrétní znění Doplňku X
lze nalézt na webových stránkách Ministerstva dopravy, v části leteckých předpisů
http://lis.rlp.cz/predpisy/predpisy/index.htm . I když je tento předpis pro většinu leteckých modelářů pouze
doporučením, je dobrým návodem pro letecké modeláře pro jejich bezpečnou činnost.
Neexistence závazné veřejnoprávní regulace pro modely letadel do maximální vzletové hmotnosti 20kg
neznamená, že je možno provozovat tyto letecké modely bez omezení. Na provoz leteckých modelů se
vztahují i jiné zákony, které je nutno dodržovat. Stávající občanský zákoník zde platí již od roku 1964 a
obsahuje i část, která řeší obecnou prevenční povinnost a důsledky jejího nedodržení zejména s důrazem na
povinnost náhrady škody. Je tedy třeba létat tak, abych nezpůsobil jinému svojí činností škodu, či jej jinak
neomezoval ve výkonu jeho práv. Trestní právo pak také již dlouhá léta zná kvalifikace některých trestných
činů, které by bylo možné aplikovat i bez další veřejnoprávní úpravy.
Základem bezpečného pohybu modelu ve vzduchu je znalost základního rozdělení vzdušného prostoru a
pravidla jeho využití dalšími létajícími prostředky. Samotný vzdušný prostor nad územím České republiky je
rozdělen do několika tříd v horizontální rovině a pro každou třídu jsou stanovena pravidla jejího využívání.
Nejnižší třída se označuje jako třída G, která začíná nad povrchem země a její výška je 300m. V této
třídě se prakticky pohybují za určitých podmínek všechny létající prostředky, včetně modelů. Není to však jen
horizontální rozdělení vzdušného prostoru. Existuje i vertikální rozdělení, která vytváří jakési válce či jiné
geometrické objekty ve vzdušném prostoru, v nichž se provoz létajících prostředků řídí přísnými pravidly. Pro
zjednodušení lze říci, že nad každým letištěm existuje několik pomyslných válců, ve kterých lze létat jen a
pouze za určitých podmínek. Velikost je dána velikostí a významem samotného letiště. Uvedené válce –
prostory kolem letiště, jsou pak označovány zkratkami jako CTR (MCTR pro vojenská letiště), ATZ, TMA,
apod. Prostor CTR je prostor v těsné blízkosti velkého mezinárodního či jinak významného letiště a provoz
letadel je řízen řídící věží. Velikost v horizontální rovině je různá podle významu letiště a druhu provozu na
něm. Prostor ATZ je podobný prostor v okolí neřízeného letiště, kde je pouze informační služba (AFIS) a
sahá do vzdálenosti 5,5 km od letiště. Jsou i jiné prostory, kde nelze z hlediska zákonů provozovat letecké
modely. V letecké terminologii jsou uváděny např. jako prostory „LK“ . Příkladem mohou být okolí jaderných
elektráren, významných objektů, vojenských prostorů apod. Nejsou to však jen letecké předpisy. Prostory,
kde nelze bez omezení provozovat letecké modely jsou též prostory v blízkosti dopravních a vodních staveb,
rekreačních a chráněných krajinných oblastí. Podmínky užívání prostorů jsou zakotveny v příslušných
zákonech. Je všeobecným doporučením provozovat modely v místech k tomu určeným. Létat např. s
vrtulníkem na silnici mezi rodinnými domy, nebo mezi panelovými domy na sídlišti, hraničí s porušením
zákona o pozemních komunikacích a též ohrožuje občany pohybující se na komunikaci.
Umění chovat se při provozování modelů. Je velmi důležitým aspektem při němž je důležité aplikovat
zejména zdravý rozum. Dodržování zákonných norem a předpisů je jen jednou částí provozování modelů.
Vzájemná ohleduplnost mezi uživateli vzdušného prostoru a ostatními občany je nezbytnou podmínkou.
Počátek je v dodržování zásad chování se na všech letištích. Letiště civilní, letiště Aeroklubu, modelářská
letiště a i některá soukromá mají svá pravidla pro provoz a chování se na letišti. Uvedené zásady je nutno
dodržovat. Nezbytná je informovanost okolí o případném provozu modelů. Tam kde je řídící létání, vyžádat
si souhlas s provozem modelů a domluvit se na vzájemných podmínkách až po učinění opatření pro zajištění
společného bezpečného provozu. To znamená nelétat tam, kde by mohlo dojít ke střetu s jinými uživateli
prostoru letiště, nebo kde by byly ohroženy, případně hlukem obtěžovány jiné osoby. Jedním z možných
návodů jak si počínat při provozování leteckých modelů je „Kodex leteckého modelář“ zpracovaný Svazem
modelářů České republiky. Zájemci se s Kodexem mohou seznámit na stránkách SMČR v sekci Leteckých
modelářů http://www.svazmodelaru.cz/odbornosti/k ... /Kodex.pdf . Obdobné informace lze nalézt i
na jiných webových stránkách věnovaných leteckému modelářství, stránkách letecko-modelářských klubů či
na vývěskách u trvalých letecko-modelářských ploch.
Odpovědnost za provoz modelů. Nezáleží na tom, jestli si občan model postavil sám, nebo si jej koupil v
obchodní síti. Nezáleží na tom zda má model maximální vzletovou hmotnost do 20kg nebo nad 20kg. V
případě provozování jakéhokoliv modelu je modelář sám odpovědný za jeho provoz. Škoda způsobená
modelem letadla může dosáhnout velmi vysokých hodnot a pro obě strany může být její odstraňování více
než nepříjemné. Zde je určitou ochranou pojištění, které však dokáže vyřešit pouze tu materiální stránku
vzniklé škody. Je několik možností, jak se pro případ takové škody pojistit. Pro všechny, jak organizované,
tak i neorganizované modeláře jsou možnosti např. v rámci pojištění odpovědnosti za škodu občana, pro
členy SMČR je to pojištění sjednané svazem v rámci jejich aktivní klubové, tréninkové a soutěžní činnosti a
též speciální pojištění nabízené modelářskou asociací ČMMA, kde lze si zvolit rozsah pojištění podle
uvážení. Velmi nepříjemnou událostí je, když je letícím modelem způsoben úraz. Jsou známé případy kdy
došlo v důsledku poruchy, nebo dokonce nezvládnutí pilotáže k velmi vážným poraněním až i s těmi
nejhoršími následky. Je potřeba aby si každý uvědomil co všechno může nastat a svoje chování přizpůsobil
daným okolnostem podle svých zkušeností a znalostí, nebral na lehkou váhu názory zkušenějších modelářů
a řídil se příslušnými zákony, doporučeními. Všechna nová omezení a příslušné předpisy jsou pak jen
důsledkem snahy příslušných orgánů o preventivní opatření, která by měla minimalizovat vznik
mimořádných událostí. Odpovědnosti za svoji činnost se nikdo nezbaví.
Letečtí modeláři jsou jedním z uživatelů vzdušného prostoru a tomu se musí umět přizpůsobit.
V Praze 14.1.2013
Ing. Petr Cejnar v.r.
předseda KLeM ČR


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.06.2016 5:40 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.3.2016
Příspěvky: 40
Bydliště: Ostrava
Velmi dobře napsané ale problém byl trochu někde jinde. Jak již bylo napsáno byli jsme v tomto prostoru já jako pozorovatel:
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=18.2211759&y=49.7679631&z=18&rc=9prB2xWGGx&rs=coor&rs=&ri=&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&mrp=&rt=&rt=
Dost daleko od osídlené oblasti a model i bez GPS měl nastavenou povolenou výšku 50m ale přišel náhlý a hlavně velký poryv větru který model odnesl z prostoru a unášel ho pryč bez možnosti to ovlivnit. o prostorech kde se létat nesmí nebo je to nějak omezeno samosebou víme a proto jsme byli na poli za lesem.
I tak díky za velmi podrobně popsáné práva a povinnosti toto by si měl nastudovat každý.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.06.2016 6:03 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 28.5.2008
Příspěvky: 1427
Bydliště: Hradec Králové
Obrázky: 0
Bandolik píše:
Velmi dobře napsané ale problém byl trochu někde jinde. Jak již bylo napsáno byli jsme v tomto prostoru já jako pozorovatel:
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=18.2211759&y=49.7679631&z=18&rc=9prB2xWGGx&rs=coor&rs=&ri=&ri=&mrp=%7B%22c%22%3A1%2C%22tt%22%3A1%7D&mrp=&rt=&rt=
Dost daleko od osídlené oblasti a model i bez GPS měl nastavenou povolenou výšku 50m ale přišel náhlý a hlavně velký poryv větru který model odnesl z prostoru a unášel ho pryč bez možnosti to ovlivnit. o prostorech kde se létat nesmí nebo je to nějak omezeno samosebou víme a proto jsme byli na poli za lesem.
I tak díky za velmi podrobně popsáné práva a povinnosti toto by si měl nastudovat každý.


Nemyslel jsem to nijak zle a přeji, ať se stroj najde.
Trochu mne ale "děsí", že jsou i případy naprosto nezodpovědného chování, kterých se poté rádi chytají aktivní legislativci a v rámci konání "dobra" ve prospěch všech občanů na to nejvíce doplácí ti normální a zodpovědní...


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.06.2016 8:08 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.3.2016
Příspěvky: 40
Bydliště: Ostrava
Však já to chválil napsané to je dobře a vystihuje to celou věc velmi dobře. Pravdou je že jsme tam byli tři já sledoval oblohu a okolí a ten poryv nebo jak to nazvat vidět nebyl prostě najednou koptéra nešla ani dolů ani nahoru ani doleva ani doprava prostě nic Leon je na rozdíl od nás zkušeným pilotem a taky nechápal. Pevně věříme že se najde a neudělala žádnou škodu. Schválně jsme byli v prostoru mimo aby to bylo bezpečné tohle ale nikdo z nás nečekal takže i když je to smutné je to ponaučení i pro ostatní nikdy si člověk nemůže být jistí že to neuletí. F450 je relativně těžká a přesto to zval vítr jako vlaštovku :-(


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.06.2016 13:06 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 12.1.2016
Příspěvky: 99
Bydliště: LMK Krásná
Situace byla taková, že jsme šli lítat tři. Dva P3A a jeden F450. Jeden pilot s P3A si do větru netroufnul. Já jsem s P3A lítal už v silnějším větru, tak jsem věděl, na co si mám dávat pozor a že nebude problém, držel jsem se do vzdálenosti 30-40m, výškově do 15m. Pilot F450 se rozhodl rovněž pro start. V jeden okamžik byly ve vzduchu P3A i F450 nic nenasvědčovalo jakémokoli problému, ani za takto silného větru Pilot F450 neměl žádný problém s řízením ani udržením koptery ve zvoleném prostoru do doby, pokud byl v podobných vzdálenostech cca 50/15m. Nelítající pilot P3A sledoval proběžně oba stroje. Každý jsme s modelem lítali na opačné straně polní cesty, abychom předešli možné kolizi. Pak nastala neštěstné souhra okolností, kdy možná nezkušenost pilota F450, nutnost neustále řídit F450 bez GPS a silnější poryv odnesl koperu. Pilot F450 ihned oznamoval, že něco není v pořádku, já jsem nechal viset Phantoma a už jsme se na F450 dívali 3páry očí, ale událost byla časově tak překotná, že jsme to prostě nedali ani společnými silami, aby jsme jí dovedli zpět. Nejvíce si vyčítám, že jsem to svým startem vyprovokoval, ale to už je ted pozdě bycha valit.

_________________
kdysi:Picolo,Leticia,Taxi,QuickFly,Faraon,Curare,Dalotel,heliSaber,P3A nyní:DJI P2+4,Graup MC16Hott


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.06.2016 13:33 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2012
Příspěvky: 1687
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 38
LeonP píše:
...kamárád dával plný kotel nahoru-díval sem se mu na ruce, ale koptera už si dělala co chtěla...

Bandolik píše:
..najednou koptéra nešla ani dolů ani nahoru ani doleva ani doprava prostě nic Leon je na rozdíl od nás zkušeným pilotem a taky nechápal...

LeonP píše:
...ale událost byla časově tak překotná, že jsme to prostě nedali ani společnými silami, aby jsme jí dovedli zpět...


Proč jste se snažili to dostat zpět, když to nešlo? Proč s tím nesednul? Není možné, aby to koptéru odneslo jen tak. Pokud by zaarmoval (vypnul) motory, tak to zákonitě musí spadnout, pokud to teda nevezme tornádo. A pokud by měl správně nastavený failsafe (s vypnutím motorů), tak to mělo jít dolů s vypnutím rádia jako poslední možnosti. Ale chápu, že se to od stolu dobře radí... My jsme taky měli včera naplánováno blbnutí s 250, ale za to by to nestálo, to zbytečně rozmlátit. Stromy se pěkně klaněly, to fakt nešlo.
Jinak taky přeju nalezení, i když je to spíš těžce o náhodě.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.06.2016 13:58 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru

Registrován: 18.8.2005
Příspěvky: 4945
Bydliště: Šternberk, ČR
Obrázky: 0
Marek_Km píše:
Proč jste se snažili to dostat zpět, když to nešlo? Proč s tím nesednul?

To byla první otázka, která mě při čtení "Dost daleko od osídlené oblasti ..." napadla.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.06.2016 15:49 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.5.2003
Příspěvky: 7424
Obrázky: 1
Blog: Zobrazit blog (25)
Protože si na to v krizovce naprosto nevzpomeneš,že se taky dají za letu vypnout motory.
Aspoň se poučí a příště se vyprdne na legislativní nesmysly a poletí s GPS. Ta kompenzuje i ohromně silný vítr...lépe včetně FPV...pak si to prostě otočí zpět. :-) :-) :-)


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.06.2016 16:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2012
Příspěvky: 1687
Bydliště: Kroměříž
Obrázky: 38
graup15 píše:
Protože si na to v krizovce naprosto nevzpomeneš,že se taky dají za letu vypnout motory.
Aspoň se poučí a příště se vyprdne na legislativní nesmysly a poletí s GPS. Ta kompenzuje i ohromně silný vítr...lépe včetně FPV...pak si to prostě otočí zpět. :-) :-) :-)

Jojo, právě proto jsem psal, že se nám to dobře radí. Po bitvě každý generál. Hledal bych to max o víkendu, pak bych to zabalil a šetřil na jinou koptéru.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.06.2016 16:39 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 12.1.2016
Příspěvky: 99
Bydliště: LMK Krásná
Marek_Km píše:
Proč jste se snažili to dostat zpět, když to nešlo? Proč s tím nesednul?


To budem vědět už při každém následném úletu, na poprvé jsme to hold udělali špatně, ""nahoru"" jsem pilotovi F450 radil já, nechtěl jsem aby ztratil signál a chtěl jsem abychom kopteru co nejdéle viděli. Až nám to bude úlítat příště.... už neradím nic jiného než plácnutí. Trvalo to dohromady asi 2-3 minuty, ale letí to jako šílené a najedou si to všechno uvědomíš, zlost a vztek a beznaděj....

_________________
kdysi:Picolo,Leticia,Taxi,QuickFly,Faraon,Curare,Dalotel,heliSaber,P3A nyní:DJI P2+4,Graup MC16Hott


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.06.2016 17:45 
Mazák
Mazák

Registrován: 24.6.2013
Příspěvky: 950
Bydliště: MidWest of Ireland
Nooo. Mne takhle uletela mala helinka [Blade 200SRX] Poletoval jsem si v zahrade a jen na momentik se mi schovala za stromek. Tak ja sup NAHORU at ji vidim... Hmmm Byla tak 20 metru ode mne, kdyz zaletla za ten stromek a ve vysce tak 10 metru. A ja furt nahoruuuuu... Nasel jsem ji po 3 hodinach tesne pred vesnici, co je asi kilometr od meho domu. Havarovana v louce. Kdybych stahl plyn, tak by sedla hned vedle me zahrady.... Od te doby uz nechci nic bez GPS, krome mych dvou rallye aut, se kteryma jezdime s dcerkou na krasne draze u nas na zahrade... :D

_________________
Taranis B; F450 s APM 2.5; Bixler 2


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.06.2016 17:50 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.3.2016
Příspěvky: 40
Bydliště: Ostrava
Pánové to byla moje první rada pole plné obilí tak jsem řekl dolu ale to nereagovalo pak Leon radil nahoru ale na to tak bez zjevné reakce co máte pravdu vypnutí motorů mne v danou chvíli opravdu nenapadlo a když mne to napadlo koptéra byla už pryč.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 17.06.2016 17:55 
Moderátor serveru
Moderátor serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 3.5.2003
Příspěvky: 11187
Bydliště: Břeclav, ČR
graup15 píše:
Protože si na to v krizovce naprosto nevzpomeneš,že se taky dají za letu vypnout motory.
Aspoň se poučí a příště se vyprdne na legislativní nesmysly a poletí s GPS. Ta kompenzuje i ohromně silný vítr...lépe včetně FPV...pak si to prostě otočí zpět. :-) :-) :-)


He? To je to první co se učí pilot vrtulníku. V krizovce úplně podvědomě vypnout motor, ještě za letu.. Protože helina se nejvíce rozmlátí tím, jak se tluče po zemi s motorem v chodu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 08.07.2016 8:08 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 28.3.2016
Příspěvky: 40
Bydliště: Ostrava
Marek_Km píše:
Proč jste se snažili to dostat zpět, když to nešlo? Proč s tím nesednul? Není možné, aby to koptéru odneslo jen tak. Pokud by zaarmoval (vypnul) motory, tak to zákonitě musí spadnout, pokud to teda nevezme tornádo. A pokud by měl správně nastavený failsafe (s vypnutím motorů), tak to mělo jít dolů s vypnutím rádia jako poslední možnosti. Ale chápu, že se to od stolu dobře radí... My jsme taky měli včera naplánováno blbnutí s 250, ale za to by to nestálo, to zbytečně rozmlátit. Stromy se pěkně klaněly, to fakt nešlo.
Jinak taky přeju nalezení, i když je to spíš těžce o náhodě.


No tak abych nějak ukončil tuto věc. V prvé řadě je třeba říci že stroj se bohužel nenašel.
A k té otázce proč s tím nesednul nebo v jiném příspěvku bylo proč nevypnul motory?
Na obě otázky je stejná odpověď stroj na povely nereagoval z nějakého důvodu došlo ke ztrátě signálu a tedy nešlo mu zadat ani vypnutí motorů i když je pravdou že na tuto variantu si v danou chvíli nikdo nevzpomněl. Dalším a dost důležitým bodem bylo jak jsme později došli k závěru nastavení NAZY při ztrátě signálu. To byl asi ten největší problém. Měla nastaveno vrátit se na místo startu jenže v danou chvíli byla z nějaké neznámé příčiny GPS vadná což jsme teda věděli ale nikoho nenapadlo změnit nastavení na pouhé přistání a to byl celý problém. Když přestala reagovat tak nemohla domů neb nevěděla kde to je a tak jen visela a vítr si ji prostě odnesl.
Takže poučení pro ostatní- bez GPS vždy nastavit přistání. Byla to drahá a smutná zkušenost ale proto to zde píšu aby se z ní poučili i ostatní.
PS: teď už to víme taky není třeba to znova říkat.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz