Autor |
Zpráva |
BOSS8
|
Napsal: pát 25.01.2013 9:29 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.12.2007 Příspěvky: 2282 Bydliště: Praha Obrázky: 15
|
No to jsem zvědavej , technicky to zní zajímavě . Otázka je kolik odlehčení ještě snese trubka , a jak bude dlouhá když bude všechno nacpaný "v zadku" . Každopádně já to ve finále pojal rekreačně , budu hmotit až moc . Ale snad to vylepším kluzem - případný rozstřel je jasně prohraný - s touhle váhou do nedostanu moc vysoko.
_________________ Rádio a nabíječ = základ modeláře .
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
kope
|
Napsal: pát 25.01.2013 10:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2011 Příspěvky: 3159 Bydliště: Praha Letňany
|
Tak jsem se dostal z fáze přemýšlení o novém modelu do fáze počítání a kreslení . Koncepci mám jasnou - trupová gondola sendvič polyš+sklo, uhlíková ocasní trubka, plovoucí VOP na kozlíku, křídlo polyš+balsa (rád bych dvě křídla-jedno do klidu a jedno na dny, kdy bude trochu foukat). Jen musím sehnat někoho, kdo bude ochotný mi ty křídla říznout.... Zatím ještě nejsem rozhodnutý, jestli ovládaná bude jen VOP+SOP nebo jestli dám nějaká serva do křídla.
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
BOSS8
|
Napsal: pát 25.01.2013 10:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.12.2007 Příspěvky: 2282 Bydliště: Praha Obrázky: 15
|
Hýbací křídlo mi leží v žaludku další váha navíc , ale zase využití modelu nejen pro závod - to je dilema . Popravdě s deproňákem ovládaným jen ocasem toho moc nenalétám - je to nuda. Ale mechanizace křídla se zas moc neslučuje se stabilitou potřebnou u VDC . Teď babo raď
_________________ Rádio a nabíječ = základ modeláře .
|
|
Nahoru |
|
|
Abu
|
Napsal: pát 25.01.2013 10:51 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2005 Příspěvky: 10798 Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd Obrázky: 11
|
BOSS8 píše: Ale mechanizace křídla se zas moc neslučuje se stabilitou potřebnou u VDC . Tak tento nazor je podle me zcela nesmyslny. Ale nebudu ti ho vyvracet, cim vic bludu mezi souperi, tim lepe pro me.
_________________ Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: pát 25.01.2013 11:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2011 Příspěvky: 3159 Bydliště: Praha Letňany
|
Mimochodem-stavím toto (jen omotorované): http://www.rcmodely.cz/archiv/2012/10/3a oproti plánu chci přidělat křidýlka + klapky ovládat dvěma servy v křídlech místo jednoho serva v trupu, jak to má originál. Jaký serva by jste mi do toho křídla doporučili? Vůbec nemám představu, jak by to mělo být silné... HS-81 a podobná třída serv? Nebo mne u Vaňoucha zaujaly tyhle: http://www.modelar-vanouch.cz/index.php ... -MG90.jpg;
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pát 25.01.2013 12:31 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
BOSS8 píše: Hýbací křídlo mi leží v žaludku další váha navíc , ale zase využití modelu nejen pro závod - to je dilema . Popravdě s deproňákem ovládaným jen ocasem toho moc nenalétám - je to nuda. Ale mechanizace křídla se zas moc neslučuje se stabilitou potřebnou u VDC . Teď babo raď zvažuji to stále u toho nového trupu, váhově by to bylo možná výhodnější, nežli serva v křídle--respektive- nula od nuly pošla, ale křídlo by bylo dělené--skladnější a aerodynamicky čistější-- u klasických křidélek-klapek je problém se zavětrováním výřezu--zase ale škvíra křídel u trupu.už bych ale nedělal asi pevnou výškovku, pokud to křídlo slouží i jako výškovka, musí být krok poměrně veliký a model to pak přibržduje, ale malé vzepětí ještě s možností nepatrného přetočení křídla by bylo přínosem a stavebně--po rozumném vyřešení nekomplikovaného náhonu na křídlo stavebně velice jednoduché, navíc alespon co jsem létal s tím Rcenkem, nějakým zakřivením odtokovky v termice jsem si nijak viditelně nepomohl--v přeletech také nic moc nějaký zázrak--takže jediné co řeším--stojím o buterfly na přistání, nebo ne?--Spartak se dal vcelku obstojně přibrzdit rozkýváním modelu--v podstatě pokud jsem to přehnal, tak se uplně zastavil a propadnul.Jediný, proč se mi do toho uplně zase tak moc nechce, je ten zakřivený tlustý profil 387 puvodního křídla, tam bych si klapkováním--srovnáním profilu možná trochu pomohl--jenže než to předělávat tak je časově méně náročné udělat nové jiné křídlo--co ale teda s tím starým no a tak se mi to pořád v hlavě mele dokolečka--letos asi staré křídlo, kdo ví, jestli dodělám ten trup, pořád mi přijde ujeté rozebrat ten starý připravený k letu--komplet celý model, jen nabít baterku a dát přijímač.
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pát 25.01.2013 12:38 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
KOpe, s čistou hlavou kup ty od Vanoucha, nebo od Hnízdila http://www.eshop-rychle.cz/rcservis/esh ... 5/77-MG-14nebo si ty MG objednej z HC--vyjdou pod 200kč--já je platil tuším nějakých 150kč--létám je v 3,8m maketě 4 kg--křidélka, klapky--určitě brečej, ale zatím držej, na ty hitechy bych se vyprdnul--velké a žádný zázrak.
|
|
Nahoru |
|
|
BOSS8
|
Napsal: pát 25.01.2013 12:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.12.2007 Příspěvky: 2282 Bydliště: Praha Obrázky: 15
|
Abu píše: BOSS8 píše: Ale mechanizace křídla se zas moc neslučuje se stabilitou potřebnou u VDC . Tak tento nazor je podle me zcela nesmyslny. Ale nebudu ti ho vyvracet, cim vic bludu mezi souperi, tim lepe pro me. Když je to samolet - schopný bez zásahu do řízení kroužit v termice - tak nepotřebuje mechanizovaný křídlo . Serva navíc jsou jen zbytečná váha . Mechanizovaný křídlo musí být zas mírně nestabilní , aby to mělo smysl ( ta mechanizace ) , ale to není nic moc když chceš vykroutit stoupák 600 m daleko. Asi jediný co bych viděl jako přínos je brzdící klapka - úprava přistání , nebo únik z termiky .
_________________ Rádio a nabíječ = základ modeláře .
|
|
Nahoru |
|
|
Abu
|
Napsal: pát 25.01.2013 12:55 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2005 Příspěvky: 10798 Bydliště: ČR, P6 Dědina, Letiště: Trněný Újezd Obrázky: 11
|
Jak myslis..... kdyz se podivam na ty zcela absolutne nejtermictejsi modely co znam (zavodni F3J a F5J), tak je jasne, ze jejich tvurci se zapomneli s Bossakem poradit... A kdyz nechcete vzhlizet ke 4m brusum, tak mrknete na "sesterskou" kategorii RCEK... nebo treba na hazedla F3K.
_________________ Abu (Tomáš S.) - MC19 - kanál č.90 na 40MHz
|
|
Nahoru |
|
|
BOSS8
|
Napsal: pát 25.01.2013 13:16 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.12.2007 Příspěvky: 2282 Bydliště: Praha Obrázky: 15
|
Abu píše: Jak myslis..... kdyz se podivam na ty zcela absolutne nejtermictejsi modely co znam (zavodni F3J a F5J), tak je jasne, ze jejich tvurci se zapomneli s Bossakem poradit... A kdyz nechcete vzhlizet ke 4m brusum, tak mrknete na "sesterskou" kategorii RCEK... nebo treba na hazedla F3K. F3J a F5J - je přeci jen trochu odlišný styl létání . I velikost a cena modelů . RCEK - za letu je to k ničemu (některý deproňáky se výkonově směle můžou poměřovat s RCEK) rozdíl je jen ve způsobu přistání - trefit čas a bod bez mechanizace křídla je o veliké náhodě , takže v RCEK to smysl má. VDC - na louku se trefí snad každý i bez křidýlek . Ve vzduchu pořád nevidím žádný smysl - vozit křidýlka. Jen ta klapka by byla plus (aspoň pro ten pocit že to v termice můžu ždímat do nevidím a pak vyhodit brzdu a jít čumákem k zemi - bez nebezpečí že to rozeberu za letu).
_________________ Rádio a nabíječ = základ modeláře .
|
|
Nahoru |
|
|
kope
|
Napsal: pát 25.01.2013 13:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2011 Příspěvky: 3159 Bydliště: Praha Letňany
|
2 pepin: díky takže třída serv je mi už jasná. Já si snad nakonec ten paypal pro nákupy v Číně zařídím
_________________ Wind Dragon slow 2,4 GHz byl první...
|
|
Nahoru |
|
|
pepin
|
Napsal: pát 25.01.2013 15:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 1.5.2008 Příspěvky: 12832 Bydliště: praha 5
|
VDC - na louku se trefí snad každý i bez křidýlek . Ve vzduchu pořád nevidím žádný smysl - vozit křidýlka. Jen ta klapka by byla plus (aspoň pro ten pocit že to v termice můžu ždímat do nevidím a pak vyhodit brzdu a jít čumákem k zemi - bez nebezpečí že to rozeberu za letu).[/quote] Už ti někdy nějaký model vzpažil na spojce křídla?--rozpětí --délka od jednoho konce křídla k druhému konci pořád stejná, jen vzpažíno--jak ti to plachtilo při tom zvýšeném vzepětí?Nenapadá tě nějaká souvislost i mezi rozpětím a vzepětím?třeba, že při menším vzepětí muže být menší rozpětí--menší čelní odpor--váha je sporná, kuli váze nutné k mechanizaci křídla o menším vzepětí--druhá věc, bez křidélek se vzepětím zatáčíš tím, že vystrčíš jedno křídlo--těžiště příliš dole, určitá energie se zpotřebuje už jen do té nutnosti udržet ten model v náklonu, bez vzepětí vubec žádná, jen je to zase náročné na řízení, tak proto ten zdravý kompromis, jak je u větronu běžné, pokud nejde o akrobatický speciál--FOX-SWIFT-atd. jediná výhoda ušáku--modelu je v tom, že je problém vyřešit v domácích podmínkách to zavětrování výřezu klapek-křidélek--bordelu, co naruší obtékání křídla. ted jsem jen zvědavej, co zase vymyslíš ono je tak trošku sporné i to používání těch gumiček přez vrtuli, nebo ten odskočený trámec, jestli by nakonec nebylo té vrtuli líp, kdyby se krásně srovnala podle toho, jak na ní symetricky z obou stran pusobí vítr, tím přitažením je ten vítr nucený kopírovat tu vrtuli, samozřejmě vzhledem k tomu, že běžně zustává ta vrtule bez gumičky povětšinou viset dolu, je to řešení gumičkou pro pomalý let možná lepší--pro rychlého hotlinera určitě ne. Zkoušel jsem nějaké testíky s halákem--pouze na jeden konec křídla jsem lepil brzdičky--model začal zatáčet přibrždováním až ve větší rychlosti, pokud jsem letěl pomalu, jako by na té jedné pulce křídla nic nebylo--čistě teoreticky, ani ten list zkolpený dolu při plácání v terice vubec nijak nebrzdí, při přeletu na rychlosti se sklopí do polohy, kdy je odpor nejmenší, na rozdíl od přigumičkované vrtuli.je to ale jen má teorie, změřit a dokázat to neumím.
|
|
Nahoru |
|
|
BOSS8
|
Napsal: pát 25.01.2013 18:56 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 24.12.2007 Příspěvky: 2282 Bydliště: Praha Obrázky: 15
|
Krásně jste se tu rozohnili chlapci Nuže , bitva konstruktérů může vypuknout ukažte mi v praxi kdo to má v malíku Do jara můžete brousit a pilovat , jsem zvědavej jestli mě někdo přelítá , i když vím že můj stroj by mohl být lehčí , klidně se poměřím i s tímhle handicapem. Měnit baterku a zkracovat trup budu až když mi to někdo jasně natře
_________________ Rádio a nabíječ = základ modeláře .
|
|
Nahoru |
|
|
DAF
|
Napsal: pát 25.01.2013 21:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 9.1.2007 Příspěvky: 9141 Bydliště: Praha 8, ČR Obrázky: 9
|
Hmmm, tak v malíku to nemám (jen doufám, že já sám nebudu někde jinde ), to opravdu ne, ale faktem je, že už i já jsem začal něco (konečně!) dělat. Je předpoklad, že do jara bych mohl mít minimálně nový trup. Podle výsledku pak v průběhu sezony přibude nové křídlo a snad se i můj stroj stane konkurenceschopným . Už jsem vysochal XPS kopyto na gondolu z laminátu . Protože ale s touhle technologií nemám až tak moc zkušeností, zatím jsem dělal jen menší věci, tak to bude zážitek.
_________________ Hitec Aurora 9X
|
|
Nahoru |
|
|
hawk62
|
Napsal: čtv 21.03.2013 17:40 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 10.6.2011 Příspěvky: 254
|
DAF píše: ale faktem je, že už i já jsem začal něco (konečně!) dělat. Je předpoklad, že do jara bych mohl mít minimálně nový trup. DAFe uz kutis ?
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|