Switch to full style
Byli jste na nějaké akci a chcete ji zhodnotit nebo se podělit o dojmy? Tady můžete.
Odeslat odpověď

Re: Mistrovství světa elektroletů Japonsko 2018

úte 14.08.2018 9:11

Gratulujem a teším sa s vami!

Re: Mistrovství světa elektroletů Japonsko 2018

úte 14.08.2018 9:26

Je pravda, že jsem tomu mnohé obětoval a to včetně starání se o rcmania.cz.... Ale teď to už mohu říci, věci se dařili tak, až jsem z toho byl poněkud nervozní. Naštěstí to vydrželo. A samozřejmě, že je to práce Honzya Sedláčka v roli mechanika. Je to závod týmů, pilot-mechanik, ale jen to tak není napsané v pravidlech.

Musím, zcela jistě napsat, že to není jen o vysílačce od JETI. Celý systém telemetrie nám zajistil zřetelný technický náskok. Speciálně ve spojení s novým regulátorem MEZON PRO je to závodní radost. Získat ihned po letu informace, ty si předat uvnitř týmu a další závodník má, když ne výhodu, tak klid, že je vše v maximální míře připravené pro dobrý výsledek.
To je ostatně extrémní náskok i proti Futabě, což uznal i zástupce Futaby, který nám přišel gratulovat. Ale udělat si fotku už nechtěl :D :D .


A když mluvíme o Futabě, tak na kopec FUTABA u Hirošimy jsem si opravdu vyšlápli. Prima rozhled. :D :D

Re: Mistrovství světa elektroletů Japonsko 2018

úte 14.08.2018 15:23

Ahoj Tomáši, Honzo a spol. - moc gratuluji super výsledek.

Re: Mistrovství světa elektroletů Japonsko 2018

pát 17.08.2018 15:14

TomasC píše:Je pravda, že jsem tomu mnohé obětoval a to včetně starání se o rcmania.cz.... Ale teď to už mohu říci, věci se dařili tak, až jsem z toho byl poněkud nervozní. Naštěstí to vydrželo. A samozřejmě, že je to práce Honzya Sedláčka v roli mechanika. Je to závod týmů, pilot-mechanik, ale jen to tak není napsané v pravidlech.

Musím, zcela jistě napsat, že to není jen o vysílačce od JETI. Celý systém telemetrie nám zajistil zřetelný technický náskok. Speciálně ve spojení s novým regulátorem MEZON PRO je to závodní radost. Získat ihned po letu informace, ty si předat uvnitř týmu a další závodník má, když ne výhodu, tak klid, že je vše v maximální míře připravené pro dobrý výsledek.
To je ostatně extrémní náskok i proti Futabě, což uznal i zástupce Futaby, který nám přišel gratulovat. Ale udělat si fotku už nechtěl :D :D .


A když mluvíme o Futabě, tak na kopec FUTABA u Hirošimy jsem si opravdu vyšlápli. Prima rozhled. :D :D


ciste ze zvedavosti, pouzivani telemetrie je povolene, nebo nejak omezene nebo zakazane, aby ten kdo ma informace za letu nebyl nejak zvyhodnen proti tem chudakum, co musi letat jen Futabu?

Re: Mistrovství světa elektroletů Japonsko 2018

pát 17.08.2018 16:39

Také gratuluji ke skvělému výsledku.

Také bych měl dotaz - jak vypadá tréning a vůbec příprava na takovou akci? Jak dlouho a jak často jste trénovali?

Re: Mistrovství světa elektroletů Japonsko 2018

sob 18.08.2018 16:17

Taky moc gratuluju. Jinak ale tyhle zavody vubec neznam, o co v nich jde? Letadlo vypada jako hotlainer.

Re: Mistrovství světa elektroletů Japonsko 2018

sob 18.08.2018 17:54

dneska sem videl jak to Tomas vodi na JMM nazivo. no musim rict ze je to slusna raketa. na tohle nemam postreh, reakce a nervy.

Re: Mistrovství světa elektroletů Japonsko 2018

úte 04.09.2018 9:28

Jak se závodí:
Závodí se na 10.okruhů, což odpovídá minimální délce letu 4000 metrů. Dva, tři nebo i čtyři modely létají společně, přičemž jsou odstartovány v 1sekundových intervalech na povel startéra ze společné startovní čáry. Časoměřiči, počítají i odlétnuté okruhy a rozhodčí kontrolují správný oblet kolem všech pylonů. Za špatný oblet pylonu je připočteno 10% času navíc. Létá se 16. kol v průběhu 4dnů. Vítězem je soutěžící, který na konci soutěže nejmenší součet časů, přičemž se při odlétaných 16.kolech škrtají tři nejhorší výsledky.
Něco o modelech: Model musí být těžší než 1000g a nesmí mít větší plošné zatížení než 65g/dm2. (tedy naše modely mají 1001g a zatížení 64,2g/dm2). Akumulátor musí být s napětím nižším 21V, s hmotností mezi 200g a 400g (letos létáme na Thunder Power 1,8Ah). V modelu je limiter, který umožní odebrat maximálně energii 1000Wmin. Pak se motor na 10 sec vypne. My v modelech používáme motory JETI PHASOR F5D, které pro nás přímo v JETI vyrobili a jde o skvělé výrobek.

Létání:
jde tedy o to, co nejrychleji prolétnout trať. Limit energie napovídá, že se bude létat s velkou účinností. A to nejen pohonné jednotky, ale i přesnosti na dráze. To se snadno napíše, ale modely dosahují rychlosti k 300km/h a tak je létaní poměrně pilotně náročné. Na druhou stranu modelů nevadí vítr. Model je tedy účelový stroj s maximálně dotaženou aerodynamikou pro snížení odporu. Za letu nastávají dva režimy letu. Když model letí rovně, tak nepotřebuje žádný vztlak na křídle, letí se 300km/h a rovinka je dlouhá jen 180metrů, tedy cca 2 sekundy. Pak přijde zatáčka. V zatáčce je potřeba model otočit do protisměru, co nejrychleji, ale zároveň neztratit příliš rychlosti. V modelech létám přijímače JETI Assist, kde je Gmetr. Bohužel je jen do přetížení 16G, které trvá celou zatáčku. Křídla se při stavbě počítají na přetížení 50G. A kromě toho musí model zvládnout odstartovat a přistát.

Rozhodně je to skvělá zábava a v České republice je na nejvyšší světové úrovni. Pokud se chcete podívat nebo rovnou zúčastnit závodů, tak mi napište na tomasc@rcmania.cz a domluvíme se.

Nebo se zastavte na veletrhu Model-Hobby 25.-28.10.2018 kde modely, trofeje uvidíte na prezentaci Svazu modelářů ČR.
Přílohy
f5d_class.jpg

Re: Mistrovství světa elektroletů Japonsko 2018

úte 04.09.2018 9:35

mirekp píše:Také gratuluji ke skvělému výsledku.

Také bych měl dotaz - jak vypadá tréning a vůbec příprava na takovou akci? Jak dlouho a jak často jste trénovali?



Máme na letišti postavenou dráhu a létáme. Bez ohledu na počasí, na vítr. Klíčové jsou (dle mě) dva blízké pylony a to se prostě musí nakoukat. Létáme to už 9 let. Hodně důležité je o létání popřemýšlet a někdy si i nad Excelem započítat.

Klíčovou součástí jsou modely. Mám 5 shodných modelů a myslím, že bych dokázal vzít kterýkoliv a létat. Některé jsou lepší, ale létat by šlo s každým. Samozřejmě heslem je "spolehlivost". Vše musí fungovat, když potřebuji. Nedá se říci "teď se mi nechce letět".

Teď už nelétám tak často, rodina, práce... Ale před Mistrovstvím světa v Rumunsku 2012 jsem dal více než 400 tréninkových startů a myslím, že z toho žiji dodnes. Zhruba měsíc v kuse létání každý den a večer údržba modelů. Ale to už nebylo ani moc zábavné.
Odeslat odpověď