Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 75 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: DJI F450
PříspěvekNapsal: čtv 12.06.2014 10:27 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 17.11.2013
Příspěvky: 49
kraro: dekuji za nabidku, ale toto mi uz prijde moc velke

Troll: dekuji za zastani. Uprime zacinam treba pokukovat i po jinem radiu - Taranis. To vyjde levneji nez Graupner a vypada jako vysilacka na dozivoti (pro me ucely). Na postaveni kostry vlastnimi silami bohuzel nemam podminky a naradi. Ten openpilot vypada jako zajimavy tip, ta NAZA je precijenom krabicka typu RTF. Neber to spatne, ale nasadil jsi mi dalsiho brouka do hlavy a ztizil mi rozhodovani ;-)

Kovboj: ano, videl jsem jake to umi mit reakce a ver, ze ze zacatku s tim budu letat s velkym respektem, jen abych z toho neudelal hromadku nestesti. Beru to proste jako vyzvu. Asi mou odpoved budes brat, ze zbytecne hrach na stenu hazis, ale ja to proste risknu. Take si uvedomuji, ze RTF vs udelej a nakonfiguruj si sam bude pro neznalka pekna pakarna, ale jsem bastlir a mnohem vetsi radost mi udela, ze jsem musel prekonat nejake zdanlive neprekonatelne prekazky nez, ze jenom pozapojuji konektory a jedu. Na druhou stranu si nechci nahazet moc klacku pod nohy hned ze zacatku, treba kvuli usetrene tisicikorune.


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: DJI F450
PříspěvekNapsal: čtv 12.06.2014 11:10 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 1202
Bydliště: Hlučín, CZ
vojbarz píše:
Ma nekdo z Vas zkusenosti s touto kombinaci: F450, NAZA Lite, Tarot T-2D, GoPro, popr. mi je schopen rict zda za beznych letovych podminek (nebude smykavy ci silny vitr, nebudu s tim letat jak ozrala, popr. cokoliv co by narusovalo let) poznam na videu rozdil oproti Zenmuse H3-2D? Zhledl jsem videa, kde byl pouzit T-2D a neprislo mi, ze by byly nejake roztrepane. Ale nevim jakou upravou proslo vysledne video


F450 není špatný stroj. Nicméně pokud chceš znát můj názor, já bych kameru s gimbalem za bratru 15 litrů v součtu nedával na něco, co má jenom 4 vrtule. Ale to je každého rozhodnutí, pravděpodobně se na mě sesype hromada majitelů Phantomů. Já jim to neberu, klidně ať si s tím lítají.
Tam je spíš jiný problém. Na F450 bude kamera s gimbalem a slušným akumulátorem pro 10+ minut letu už docela zátěž. A nedáš tam větší vrtule než 10". Kromě toho budeš bojovat s tím, že máš ramena nebo vrtule v záběru. Takže pojedeš mimo optimální setup pohonu, z toho plyne další zkrácení letové doby.
Já osobně bych šel minimálně do F550, když už teda chceš být věrný setům od DJI. Unese to víc, pohon vyladíš optimálněji, a 6 vrtulí skýtá alespoň jakés-takés bezpečí.
Mnohem lepší bys ale měl něco v konfiguraci Y6, prostorové dispozice jsou tam vzhledem k umístění kamery lepší.

T-2D se při dobrém naladění chová podobně jako H3-2D. Nevýhodou je to ladění. H3-2D je plug-and-play. Na druhou stranu jsi vázaný na Nazu, s jinou jednotkou to nejede.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DJI F450
PříspěvekNapsal: čtv 12.06.2014 14:09 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 17.11.2013
Příspěvky: 49
Ahoj, ja to chapal tak, ze kdyz clovek na tu F450tku poridi lyziny, tak se i ta kamera dostane nize a kdyz ji natocim pod mirnym uhlem dolu, tak tam vrtule/ramena neuvidim. Duvod, proc lide letaji se 4mi vrtulemi je jasny - kup si RTF s 6+. Se nedoplatis. Kdyz si to umis postavit komplet sam, tak to je jina.

Dovolim si rypnout, kdyz je pro F450tku kamera s gimbalem uz slusna zatez, jaka to pak musi byt pro Phantoma ?

Take je mi jasne, ze kdyz budu chtit udelat rychly posun vpred/do strany, tak se mi tam zakonite dostane rameno/vrtule.

S tou vydrzi baterky, v pripade pouziti 3S@2200mAh kolem tech 10 minut pocitam. A cim vice motoru, tim vyssi naroky na baterku a tim padem nemale naklady na sadu baterii (samozrejme to nebude 15k).

Verny setum DJI, to neni tak jiste. Proste mi to ze zacatku prislo jako dobra volba pro nekoho kdo tomu nerozumi. Momentalne ale zacinam zjistovat moznost, ze bych koupil set jenom s rameny, regy, motory a vrtulemi a osadil to openpilot resenim a doplnil vysilacem Taranis. Takze k tomu opustit DJI je uz jenom krucek. A V pripade DJI je cenovy rozdil mezi 4 a 6 vrtulemi uz relativne maly. Pokud mas v tomto pripade lepsi tip, tak budu rad, kdyz se s nim podelis. Stale jsem ve fazi rozhodovani a hledani reseni.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DJI F450
PříspěvekNapsal: čtv 12.06.2014 16:43 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 1202
Bydliště: Hlučín, CZ
vojbarz píše:
Dovolim si rypnout, kdyz je pro F450tku kamera s gimbalem uz slusna zatez, jaka to pak musi byt pro Phantoma ?

Stejná. Vtip je v tom, že Phantom má jako takový podstatně lehčí šasi, ale pohon prakticky stejně výkonný. Ušetřená hmotnost na šasi se dá investovat do kamery s gimbalem.
Osazený Phantom je tuším kolem 1.1kg a lítá 15 minut, osazený F450 se mi nepodařilo srazit pod 1.4kg s dobou letu do 10 minut. Tak si to srovnej.

vojbarz píše:
A cim vice motoru, tim vyssi naroky na baterku.

Ne tak úplně lineárně. Quad mi žral 12A, tzn. 3A/motor, hexa žrala 15A, tzn. 2.5A/motor. Tedy spotřeba stoupla o 25% (o tolik stoupla hmotnost), ale tah o 50%. Ty čísla nejsou přesně, tahám to z paměti, ale plusminus to tak bylo. A kromě vyšší nosnosti získáš i redundanci.

vojbarz píše:
Take je mi jasne, ze kdyz budu chtit udelat rychly posun vpred/do strany, tak se mi tam zakonite dostane rameno/vrtule.

Tak proč si hned nechceš pořídit něco, kde ten problém není vůbec nebo téměř vůbec? Teď se ti to zdá jako prkotina, ale z vlastní zkušenosti vím, že to časem, nebo přinejmenším u některých videí, začne vadit. A pak bude na řešení pozdě.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DJI F450
PříspěvekNapsal: čtv 12.06.2014 17:56 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 17.11.2013
Příspěvky: 49
Krucis, jak na to tak koukam, tak jsem to vzal ze spatneho konce. Vzhledem k tomu, ze se cim dal vzdaluji od setoveho reseni, tak mozna i pres pocatecni nechut pujdu do stavby z dilu.

Zacneme tedy ramem. Pokud budu mit jakykoliv ram, kdy ramena vychazeji ze stredu (jednoho bodu), tak mi ramena polezou pri prudkych manevrech do zaberu. U quadu by to resil format ramu H a u hexa me nenapada nic jineho nez Y6 (Anebo nejaka variace H ramu s umistenim vrtuli na kruznici?). Jenze z Y6 mam celkem strach z duvodu exponovaneho umisteni spodnich vrtuli. Zustal bych proto u quadu s tim, ze bych obetoval bezpecnost (treba se mi to podari rozflakat driv, nez na to pripevnim kameru).

Jaky ram tedy zvolit aby nebyl zbytecne velky a tezky a pritom mi nelezl do zaberu? Nejde to vyresit treba vyssim podvozkem a umistenim gimbalu nize ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DJI F450
PříspěvekNapsal: čtv 12.06.2014 19:02 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 22.3.2005
Příspěvky: 1202
Bydliště: Hlučín, CZ
vojbarz píše:
Jaky ram tedy zvolit aby nebyl zbytecne velky a tezky a pritom mi nelezl do zaberu? Nejde to vyresit treba vyssim podvozkem a umistenim gimbalu nize ?

Podvozek vyšší než je nutné je jenom hmotnost navíc.
Šel bych do nějaké H konstrukce nebo nějaké modifikace na téma TBS Discovery.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DJI F450
PříspěvekNapsal: čtv 12.06.2014 20:59 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 17.11.2013
Příspěvky: 49
Koukam, ze ten discovery je zalozen prave na F450. Take jsem nasel nekoho kdo popsal jak zbastlil levnejsi alternativu http://www.quadcopter.8u.cz/stavba-quadrokoptery-cast-2-alternativni-tbs-ram/

Pokud to tak pocitam, tak pri trose snahy bych se mohl dostat na velmi zajimavou cenu. To uz stoji za nejake trapenicko ;-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DJI F450
PříspěvekNapsal: čtv 12.06.2014 21:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 23.4.2013
Příspěvky: 4346
Bydliště: Pod Slavkovským lesem...
Obrázky: 75
Blog: Zobrazit blog (10)
dt píše:
...Osazený Phantom je tuším kolem 1.1kg a lítá 15 minut, osazený F450 se mi nepodařilo srazit pod 1.4kg s dobou letu do 10 minut.
Možná to upřesním, osazený Phantom 2 má AUW kolem 1300g (tím myslím standardní P2, gimbal Zenmuse + GoPro, iOSD mini, baterka 2400mAh), a s tímto létá až 15 min.
Prázdný dá 25 min. (!)...

_________________
Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: DJI F450
PříspěvekNapsal: čtv 12.06.2014 22:30 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.2.2012
Příspěvky: 976
Bydliště: Holešov
Obrázky: 5
vojbarz píše:
Koukam, ze ten discovery je zalozen prave na F450. Take jsem nasel nekoho kdo popsal jak zbastlil levnejsi alternativu http://www.quadcopter.8u.cz/stavba-quadrokoptery-cast-2-alternativni-tbs-ram/

Pokud to tak pocitam, tak pri trose snahy bych se mohl dostat na velmi zajimavou cenu. To uz stoji za nejake trapenicko ;-)

Tak trochu jsem od začátku tušil že se dostaneš až ke klonu Discovery :lol: Myslím že to vůbec není špatná volba. Já jsem šel podobnou cestou. Sice jsem si prošel klasiku (Parrot ArDrone a X525 s Multiwii), ale nakonec jsem skončil u klonu TBS Discovery Pro a nelituju. Na netu najdeš dost výkresů pro vyřezání plat a můžeš si je udělat i s integrovaným obvodem pro napájení. Nic složitého na tom není a lítá to parádně...


Přílohy:
copter01.jpg
copter01.jpg
[ 361.01 KiB | Zobrazeno 1844 krát ]

copter02.jpg
copter02.jpg
[ 193.11 KiB | Zobrazeno 1844 krát ]


_________________
Phantom 4 + Nvidia Shield K1
http://www.youtube.com/user/zskalfpv
Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: DJI F450
PříspěvekNapsal: čtv 12.06.2014 23:37 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 17.11.2013
Příspěvky: 49
zskal: no uz to tak vypada, ze klon Discovery se stane volbou z rozumu. Jaky tam mas prosim gimbal?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DJI F450
PříspěvekNapsal: pát 13.06.2014 8:53 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2008
Příspěvky: 2958
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
Pokud chceš vyzkoušet Discovery, tak Ti klidně pošlu můj starý bastl, asi to ještě někde mám. Zdarma, aby nedošlo k nějakému nedorozumění.Není to nic krásného ( byl to jenom technologický pokus ) , ale funguje to bezvadně . Je to lehčí než originál a lépe to tlumí vibrace než sklotextit. Držák na gimbal bys musel dobastlit. Je to tohle http://troll427.rajce.idnes.cz/Variace_ ... iscovery/# Samozřejmě bez osazení, to už dávno létá v tomhle : http://troll427.rajce.idnes.cz/Variace_na_QAV_500/ . No, a abys to měl ještě těžší, tak moje rada zní : pokud jsi se rozhodl pro zmiňovanou koncepci, hoď bobek na Discovery a jdi do QAV. Je to lepší stroj. Daleko lepší přístup ke všemu, více místa , snadnější doladění těžiště a taky použitý systém tlumení vibrací není vůbec marná věc. Těžké rozhodování, co ? :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DJI F450
PříspěvekNapsal: pát 13.06.2014 10:06 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 17.11.2013
Příspěvky: 49
Troll: pokud to uz nepouzijes, tak bych byl vdecny. A neprijde mi, ze by to vypadalo vyrazne hure nez Discovery, akorat tam razi ta cervena barva.

A ano, to rozhodovani je neskutecne slozite.

Co by jsi mi poradil za regy a motory? Co jsem cetl, tak u nekterych motoru byva problem s unasecem vrtule (vibrace) a je treba koupit neco kvalitnejsiho. Koukam, ze i spousta z vas pouziva karbonove vrtule - maji pro zacatecnika nejaky benefit?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DJI F450
PříspěvekNapsal: pát 13.06.2014 10:52 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.2.2012
Příspěvky: 976
Bydliště: Holešov
Obrázky: 5
vojbarz píše:
zskal: no uz to tak vypada, ze klon Discovery se stane volbou z rozumu. Jaky tam mas prosim gimbal?

Gimbal je "home made" od jednoho zdejšího člena, ale musel jsem jej pro své potřeby trochu dobastlit...taky vzhledem k použití pro GoPro2. Deska je Alexmos.
Ten copter od Trolla určitě zkus...ten ví co dělá. :wink:

_________________
Phantom 4 + Nvidia Shield K1
http://www.youtube.com/user/zskalfpv


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: DJI F450
PříspěvekNapsal: pát 13.06.2014 18:00 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 4.5.2008
Příspěvky: 2958
Bydliště: Prostějov
Blog: Zobrazit blog (1)
vojbarz píše:
Troll: pokud to uz nepouzijes, tak bych byl vdecny. A neprijde mi, ze by to vypadalo vyrazne hure nez Discovery, akorat tam razi ta cervena barva.

Co by jsi mi poradil za regy a motory? Co jsem cetl, tak u nekterych motoru byva problem s unasecem vrtule (vibrace) a je treba koupit neco kvalitnejsiho. Koukam, ze i spousta z vas pouziva karbonove vrtule - maji pro zacatecnika nejaky benefit?

Moje škaredka je tedy Tvá. :) .Jo a tuším k těm ramenům mám i ten originální střed, tak ten taky pošlu pkud to nevadí. Mne je k ničemu. Červená barva je tam z ryze praktického důvodu. Červený copter spadený na louku nebo pole se vzrostlým obilím se hledá výrazně lépe, než zelený, černý, nebo jiný :lol: Přebarvit to jde snadno. Stejně to po pár letech zahodíš a vyrobíš něco lepšího, co bude přesně odpovídat Tvým potřebám. Motory do strojků podobné kategorie používám KEDA A20-22.( nebo SK3) Stojí kousek přes 500Kč a jsou o něco lepší než číňani za 250 Kč. Žádná sláva, ale nemusím se s nima zlobit. Vyhovují jakékoli motory cca 50g, KV cca 1000. Záleží na tom, co Ti kapsa dovolí. Když koupíš ty nejlevnější motory, časem je téměř jistě vyměníš za lepší. Když koupíš lepší teď, nejspíš ušetříš. Já volím nějakou střední cestu. Tiger Motor a pod. nepotřebuji, je to pro mne zbytečně drahé. Karbonové vrtule jsou tuhé, létá to s nima líp a vibruje míň. Zato jsou drahé a pro začátečníka nejsou třeba. Stačí plasťáky. Regly bych doporučil Afro. NA tohle stačí bez obtíží 12A, ale pro klid v duši tam lidi dávají 20A, někteří dokonce i 30A
Jo a ty unašeče, používám pouze MP Jet. NA unašečích velmi záleží, :!: čínských mám doma desítky ( byli k různým motorům) a jsou na vyhození. S blbým unašečem to bude vibrovat i když se na hlavu postavíš . :roll:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: DJI F450
PříspěvekNapsal: čtv 19.06.2014 11:34 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 17.11.2013
Příspěvky: 49
Ahoj, zrovna resim v jakem modu si poridit vysilac. U Taranise se da sice mod zmenit pouhym utazenim/povolenim sroubku, ale rad bych si to poridil v modu ktery je pro ovladani koptery lepsi anebo rozsirenejsi abych se pak v tom nemusel vrtat, ci si to menit v hlave.

Nechci rozpoutavat flame na mod vysilace, takze by se mi hodila odpoved typu:
- Mode X je na ovladani koptery nejvhodnejsi (protoze ma idealne rozloneni pro ovladani)
- Mode X se na ovladani koptery u nas pouziva nejcasteji (protoze kdyz budes mit problem, tak ti to kdokoliv ukaze v praxi jak na to)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 75 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz