Reklama

 





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 100 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: info pro začátečníka
PříspěvekNapsal: úte 28.11.2017 14:34 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4320
Bydliště: Žilina SR
Já souhlasím. Do 3,6V skutečně jen šimrat pár desítek mA. Já na to používám režim NiCd, kde nastavím minimální možný proud.

Ale musí se to dělat pod neustálým dohledem. :!:

Pokud se náhodou vyskytne nutnost po dobu tohoto oživování od té nabíječky odejít, tak je třeba ten proces přerušit. :!:
A to i v případě naléhavého telefonátu, či odvolání manželkou pro nějakou pomoc. Člověk se zapovídá, zapomene a následky mohou být katastrofální. Kamarád tak jednou přijal telefonát z práce, bylo to něco naléhavého a musel tam urgentně odskočit to řešit. Samozřejmě baterku pustil z hlavy, takže a když došel do práce, tak mu tam už volala manželka, že jsou v domě hasiči a hasí mu hořící garáž. :P Pravda já nevím jakým proudem to oživoval :roll: , ale určitě na to použil nějakou starou nabíječku pro NiCd.

Jakmile to napětí vyleze nad 3,5-3,6V, tak už se chytá i režim nabíjení LiPol. Ale i tehdy je dobré při několika prvních nabití ji šimrat co nejmenším proudem. Není kam spěchat. Záchrana baterky za to stojí.
Pokud nabíječka neumožňuje samostatné nastavení kapacity a nabíjecího proudu, a nabíjí vždy jen proudem 1C (takových je hodně), tak se to řeší prostě nastavením menší kapacity - tím pádem bude nabíjet menším proudem. Samozřejmě pokud kvůli nastavení příliš nízké kapacity nabíječka nabíjení předčasně ukončí, tak lze to nabíjení spouštět opakovaně až do momentu dosažení plného napětí 4,2V na článek. Jenže následně je dobré baterku hned vybít na 3,8V/čl. a pouze tak skladovat. Nebo vybít úplně na 3,6V/čl. a znovu nabít už i o něco větším proudem. Ale není dobré dělat zbytečné cykly, protože LiPolky jich v zásobe moc nemají.

Ale i obecně, co se týče normálního nabíjení - baterce opravdu nikdy neuškodí, když se bude nabíjet pomaleji. Proto v případě, kdy se nespěchá (tedy ne na letišti mezi starty) je dobré nabíjet proudem 1C nebo i 0,5C. Baterka se za to odmění delší životností.

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: info pro začátečníka
PříspěvekNapsal: úte 28.11.2017 15:14 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 3.11.2011
Příspěvky: 341
Bydliště: Česká republika
VTjr píše:
Ale i obecně, co se týče normálního nabíjení - baterce opravdu nikdy neuškodí, když se bude nabíjet pomaleji. Proto v případě, kdy se nespěchá (tedy ne na letišti mezi starty) je dobré nabíjet proudem 1C nebo i 0,5C. Baterka se za to odmění delší životností.


O kolik % se zvýší životnost akumulátoru, když se bude nabíjet C/2 místo 1C? Prosím solidní zdroj, ne pouhý dojem. Děkuji.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: info pro začátečníka
PříspěvekNapsal: úte 28.11.2017 15:55 
Celkem nový uživatel
Celkem nový uživatel

Registrován: 15.9.2017
Příspěvky: 52
Bydliště: Psáry
[/quote]O kolik % se zvýší životnost akumulátoru, když se bude nabíjet C/2 místo 1C? Prosím solidní zdroj, ne pouhý dojem. Děkuji.[/quote]

Tohle si netroufám odhadnout. To, co jsem psal, se týká pouze regenerace baterky po hlubokém vybití. Normálně, když mě nic netlačí nabíjím proudem 1C. Mám pocit, že takový fofr jsem zatím neměl abych musel nabíjet 2C. Pokud si ale vzpomínám, tak v materiálech od výrobců Lipo, jsem takovýto údaj nenašel.

_________________
Jirka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: info pro začátečníka
PříspěvekNapsal: úte 28.11.2017 16:44 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 3.11.2011
Příspěvky: 341
Bydliště: Česká republika
jirka525 píše:

Tohle si netroufám odhadnout.


Vás jsem se ale neptal. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: info pro začátečníka
PříspěvekNapsal: úte 28.11.2017 18:31 
Mecenáš serveru
Mecenáš serveru
Uživatelský avatar

Registrován: 9.2.2010
Příspěvky: 4320
Bydliště: Žilina SR
Kreyson píše:
O kolik % se zvýší životnost akumulátoru, když se bude nabíjet C/2 místo 1C? Prosím solidní zdroj, ne pouhý dojem. Děkuji.

Když dojem, tak dojem. 8) :lol:
Já fakt teď nedovedu najít zdroj této informace. A ani se mi nechce hledat. :P Takže myslete si o ní co chcete.
Ale fyzika toho, co probíhá v akumulátorech při jejich nabíjení/vybíjení tomu dává za pravdu. Obecně platí, že při větších proudech vzniká hrubší struktura na elektrodách, která s každým nabitím hrubne víc a víc až to může vytvářet velké konglomeráty, které ale mají úhrnnou plochu menší než struktura jemná. Tím klesá jak kapacita tak i maximální proudy. Dále při větších proudech se uvolňuje víc tepla, co taky článkům neprospívá.
Můžete tomu věřit i nemusíte nicméně tak si to vysvětluji já. Je to podle těch poznatků, které jsem za dobu své praxe získal. Bylo to ze spousty zdrojů, je jich opravdu hodně různých útržkovitých a já skutečně nedovedu identifikovat nějaký jeden konkrétní. :roll:

Ale připouštím i to, že se mohu mýlit. Pak bych uvítal Váš zdroj, který tohle vyvrací. Rád se poučím. :mrgreen:

_________________
Neviem byť stručný :(, ale mnohé myšlienky sa dvoma slovami povedať nedajú :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: info pro začátečníka
PříspěvekNapsal: úte 28.11.2017 19:04 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 3.11.2011
Příspěvky: 341
Bydliště: Česká republika
Vůbec nehodlám něco vyvracet. Jen bych chtěl vědět, jestli to nabíjení nižším proudem má nějaký praktický význam a jestli je to nějak solidně doloženo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: info pro začátečníka
PříspěvekNapsal: čtv 30.11.2017 5:12 
Zkušený debatér
Zkušený debatér

Registrován: 3.11.2011
Příspěvky: 341
Bydliště: Česká republika
Omlouvám se všem za své příspěvky. Nevěděl jsem, že je to tady tak přísné, nemyslel jsem své otázky nijak zle, pouze jsem chtěl konkrétní odpověď. Za odpovědi děkuji. Martin


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: info pro začátečníka
PříspěvekNapsal: pát 01.12.2017 10:09 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 17.9.2017
Příspěvky: 3
Můžete mi poradit ještě tohle.

U chaser 88 jsem dělal aktualizaci a udělal asi brick. Po připojení USB kabelu ve win se zahlási chyba. Objednal jsem novou desku, bohužel nedošla a už ji nikde nemají. Jak tedy opravit tu starou nebo jakou jinou koupit?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: info pro začátečníka
PříspěvekNapsal: sob 02.12.2017 6:12 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 8.5.2006
Příspěvky: 9003
Bydliště: Bratislava dnv SK
Kreyson píše:
Vůbec nehodlám něco vyvracet. Jen bych chtěl vědět, jestli to nabíjení nižším proudem má nějaký praktický význam a jestli je to nějak solidně doloženo.

Dovolím si napísať čo viem ja z vlastnej hlavy a meraní - t.j. neexistuje k tomu žiadny solidní zdroj informací-
Kedysi dávno keď sa nebalancovalo, aj potom keď sa používali jednoduché a nedokonalé pokusy o zrovnávanie, a ešte aj potom keď sa používali stupidné balancery aké sú dodnes v mnohých nabíjačkách,
tak pri nabíjaní bolo maximálne napätie lixx článku (4,20V) často a pravidlne prekračované.
A čím vyšší nabíjací prúd bol, tým to bolo horšie. Podstatný bol moment kedy prvý článok dosiahol 4,20 a zbytok článkov ešte nie, t.j. baterka ako celok ešte nedosiahla napätie prechodu z konšt. prúdu na konšt. napätie.
Preto malo zmysel nabíjať pomalšie a prejavilo sa to aj na životnosti baterky.
Pri nabíjaní jedného článku by to ale nemalo mať žiadny dôvod a zmena životnosti ak by existovala mala by byť zanedbateľná.
- Výraznejší, už možno zaujímavý, rozdiel v životnosti je medzi nabíjaním na 4,1V a nabíjaním na 4,2V. Na ten napríklad poukázali grafy pre Konion články od jeti model, ale u Lipol je efekt zrejme menší. Nejaké pokusy boli na RcGroups.com (možno hľadať grafy a príspevky "everydayflyer" tak cca spred 10rokov, ale ten ich má toľko že sa ťažko hľadá).
- Myslím že na vyvodenie záveru to stačí. Pri naozaj dobrých nabíjačoch bolo v pohode aj nabíjanie 3C, na prúd vôbec netreba brať ohľad, za jedinej podmienky a to že sada nie je horúca po práve skončenom lietaní.
- doba pokročila ešte viac a baterky sú výrazne tvrdšie než boli v dobe z ktorej sú aj tieto moje informácie - dá sa teda dedukovať že aj hodnota 3C je dvno minulosťou a je možné ísť ešte vyššie.
Záver - s blbým nabíjačom nabíjať čo najpomalšie. Najlepšie vôbec.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: info pro začátečníka
PříspěvekNapsal: sob 02.12.2017 20:18 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel

Registrován: 6.3.2014
Příspěvky: 167
Vzhledem k tomu ze mi v chatu a v jinem vlakne dlouho nikdo neodpovida, zkusim to i tady a rovnou se omlouvam moderatorum za 2x stejny dotaz. Stala se mi takova ta supr vec ze sem copteru prepoloval, myslel sem ze vsehny moje baterie uz mam s upravenyma konektorama, na jednu mrsku sem zapomel a ta mela zrovna prohozeny + a - :-( no k veci, po pripojeni baterie sviti na desce kontrolky, na radio ale nereaguje, po pripojeni na pc vse funguje a dokonce reaguje i na radio, jakoby to bralo napajeni z pc ale ne z baterie, nevi nekdo co sem tam spalil? Obavam se ze na tohle sam neprijdu, dekuju

Edit: pokud budu muset koupit desku mam jit do te stejne? Ma integrovany receiver flysky cos se mi libi protoze tam nezavazi dalsi prijimac, ale ptam se proto, jestli se nevyplati pouzit neco lepsiho kdyz uz prijde na vec.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 100 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz