Autor |
Zpráva |
ondrascz
|
Napsal: pon 26.06.2017 12:02 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 1.12.2014 Příspěvky: 309 Bydliště: Ostrava
|
Regly se kalibruji (pokud tedy vubec kalibraci potrebuji, coz u soucasnych provozovanych na dshot neplati) obvykle spolecne. Moc nerozumim tomu popisu problemu. Co se presne deje? Na stejny ridici signal se motory toci jinak, nebo jsi si to zkusil na stole armnout, pridavas plyn a divis se, ze kazdy motor toci jinak? Pokud druhy pripad, tak vse je spravne. Neni zadny duvod, aby bez vrtuli tocily stejne. Neridi je THR kanal, ale PID kontroler. Az nasadis vrtule, bude vse OK.
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Plha
|
Napsal: pon 26.06.2017 13:04 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 10.6.2013 Příspěvky: 278 Bydliště: Plzeň Obrázky: 1
|
Na stole samozřejmě bez vrtulí. K pid nastavování jsem se ještě nedostal, to bude asi nejtěžší, na to default to asi nechodí. Akorát ty sloupce na Motorech co nejdou s plynem paralelně mě trochu zaráží. S vrtulema a ve vzduchu by to mělo gyro a alcelerometr srovnat ?
|
|
Nahoru |
|
|
ondrascz
|
Napsal: pon 26.06.2017 13:45 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 1.12.2014 Příspěvky: 309 Bydliště: Ostrava
|
Pokud mas BF, tak na default PIDy to pro zacatecnika bude letat prave skvele. Nesahej na to. "Nechodit" by to mohle jedine s nejak mechanicky hodne spatnym strojem.
Stroj na stole bez vrtuli se nemuze chovat jinak, nez se chova. PID kontroler nevi, ze tam vrtule nejsou a jakmile s motory toci, PID kontroler jede a pokousi se korigovat chybu. A protoze mu to nejde (nema cim), tak ty korekce zesiluje. To je cela magie. S vrtulemi bude mit cim zasahovat proti chybe a bude to OK (samozrejme za predpokladu spravne pozice motoru, smyslu otaceni a spravnych vrtuli).
|
|
Nahoru |
|
|
Plha
|
Napsal: pon 26.06.2017 14:23 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 10.6.2013 Příspěvky: 278 Bydliště: Plzeň Obrázky: 1
|
Dík za vysvětlení, mám to na Cleanflight a dosud jsem se držel návodu k této Eachine 210 F3 EVO V-tail. Zkusil jsem tam dát vrtule, má to startovní otáčky pořád příliš velké. Doposud jsem stavěl a rekreačně létal s obyčejnými koptérami se zastaralými KK deskami. Tohle jsem si pořídil za 80€ ARF abych do toho nějak proniknul.
|
|
Nahoru |
|
|
ondrascz
|
Napsal: pon 26.06.2017 14:39 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 1.12.2014 Příspěvky: 309 Bydliště: Ostrava
|
No tak ty otacky sniz na minimum, co te bezpecne pusti motory / regly.
|
|
Nahoru |
|
|
Plha
|
Napsal: pon 26.06.2017 20:49 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 10.6.2013 Příspěvky: 278 Bydliště: Plzeň Obrázky: 1
|
Sebemenší pohyb páčky plynu z nuly tam "cvaknou" otáčky na tvrdo a jsou dosti vysoké. Nedaří se mi je snížit.
|
|
Nahoru |
|
|
mrbignos
|
Napsal: pon 26.06.2017 21:06 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 26.7.2016 Příspěvky: 98 Bydliště: Nitra, SK
|
S vrtulami, alebo bez?
Odoslané z K920 (ROW) a podpis odstránim
_________________ Taranis+, Alpha 1500, Crack Pitts, Cessna 185
|
|
Nahoru |
|
|
Plha
|
Napsal: pon 26.06.2017 22:01 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 10.6.2013 Příspěvky: 278 Bydliště: Plzeň Obrázky: 1
|
S orig. vrtulema. Následoval přemet na záda. Příčina bude asi v původní flashi regulátorů, ani nevím jakou tam dali.
|
|
Nahoru |
|
|
ondrascz
|
Napsal: úte 27.06.2017 0:34 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 1.12.2014 Příspěvky: 309 Bydliště: Ostrava
|
Co znamena "nedari se snizit"? Stroj nereaguje na zmenu promenne min_throttle? Da se jak v CLI, tak GUI. A znova - poloha plynove paky nema zadny primy vliv na otacky motoru. Urcuje jen celkovy tah stroje.
|
|
Nahoru |
|
|
Plha
|
Napsal: úte 27.06.2017 7:19 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 10.6.2013 Příspěvky: 278 Bydliště: Plzeň Obrázky: 1
|
Nevím jaké povely se v CLI pro regulaci otáček zadávají. Znovu podotýkám, jsem v Cf nováčkem. Asi požádám někoho pro nastavení a zaletnuti. Dik za pomoc.
|
|
Nahoru |
|
|
ondrascz
|
Napsal: úte 27.06.2017 9:45 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 1.12.2014 Příspěvky: 309 Bydliště: Ostrava
|
Aha, no nez to zacnu slozite rozepisovat, co z dokumentace a wiki uz mas nacteno?
Jinak min_throttle muzes resit jak v CLI, tak pres GUI. V CLI klasika precteni hodnoty promenne "get min_throttle". Zmena "set min_throttle = xxx" a "save"
|
|
Nahoru |
|
|
Plha
|
Napsal: úte 27.06.2017 10:50 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 10.6.2013 Příspěvky: 278 Bydliště: Plzeň Obrázky: 1
|
Dík za navedení, chyba byla, že min throttle byla na 1500, to jsem přehlédl. Dal jsem to na 1150 a zdá se to bude vyhovovat. Dokumentace k tomu je pouze quick start guide a tam se o příkazech do CLI nepíše. Omlouvám se, že se v tom pohybuji neohrabaně, je mi 74.
|
|
Nahoru |
|
|
ondrascz
|
Napsal: úte 27.06.2017 11:13 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 1.12.2014 Příspěvky: 309 Bydliště: Ostrava
|
Fak to bylo 1500? V takovem pripade by to po armnuti okamzite odletlo. 1500 bude vyssi hodnota, nez je potrebna k visu na miste. Ono i 1150 je docela dost, vychazel bych z hodnoty, pri ktere se motory bezpecne roztoci (zjistit na motor tabu) a tu zvysit o +/- 5 az 10. Obvykle bych to videl tak na 1030 - 1050. Dokumentaci jsem myslel to, co je na githubu - https://github.com/cleanflight/cleanflight/wikiKu zvazeni je i prechod na betaflight, tam je wiki a celkove podpora komunity mnohem vetsi. Technologicky je to skoro totez, CF ve verzi 2.0 prevzal kompletne kod BF.
|
|
Nahoru |
|
|
birdeater
|
Napsal: úte 27.06.2017 22:40 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 25.7.2016 Příspěvky: 6 Bydliště: Praha 6
|
Zdravím ctihodné modeláře. Mám ten samý stroj, co kolega Plha, V-Tail 210, mám ho doma přes měsíc a ještě se mi ani nepodařilo roztočit motory. Pouze přes PC v CF to jde. Ale s tím USB kablíkem se mi špatně létá. Právě jsem chtěl zkusit zde popisovanou metodu nastavení plynu, než jsem to našel, jsem ještě něco měnil v nastavení, dal jsem save&reboot a jednotka se už nepřipojila, ale naběhla do flashování, přitom mi nabídla jen local flash, udělal jsem to a měsíční nastavování nikde. Mám sice zálohu ve formátu .json, ale nevím, jak ji tam vrátit. Neporadil by mi prosím někdo, jak se to nastavení obnovuje? Vlastně bych potřeboval vysvětlit celý CF, jsou tam nastavení, o kterých ani netuším, co dělají. Hlavně mi nepište, ať si něco nastuduji. Čtu více než rok, vše co se dá, viděl jsem milion hodin videí a výsledkem je totální guláš v mé hlavě. Možná by mi víc daly články v angličtině, ale jsem generace, co se učila rusky a německy. Když to přeťukám do Googlu, vyjedou stejně jenom nesrozumitelné blitky. A i kdyby někdo CF přeložil do češtiny, stejně bez doplňujících otázek nebudu vědět, co které nastavení a nebo zatržítko, vlastně udělají. Existují nějaké kroužky, kurzy, školení??? Začínám to pomalu vzdávat. Děkuji
|
|
Nahoru |
|
|
Plha
|
Napsal: úte 27.06.2017 23:49 |
|
Zkušený debatér
|
|
Registrován: 10.6.2013 Příspěvky: 278 Bydliště: Plzeň Obrázky: 1
|
@ondrascz Otevřel jsem Betaflight ale ve výběru desky nemůžu nalézt F3 EVO co je v Eachine 210. Taky po všech kalibracích motorů, pořád M1 jede naplno, zatímco M2 je chcípáček, vůbec nedosáhne maxima otáček tedy z plynu vysílačky, ne ze stránky. Zkusit vyměnit regulátor ?
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|