Switch to full style
Řídící desky, updaty FW, GPS, přenos dat souvisejících s copterami
Odeslat odpověď

Re: Umístění řídící jednotky v letadle nebo multirotoru

pát 09.02.2018 16:16

nemusí byť priamo v ťažisku, musí byť len v osy modelu :wink: a funguje to :!:
Najviac sú múdry teoretici, kúpte si riadiacu jednotku a potom teoretizujte :wink:
Přílohy
Snímka001fc151.jpg
vid foto ako som umiestnil Dualsky FC-151 pri teste, a držalo to "stopu" ako by to išlo po laserovom lúči
Naposledy upravil ingwarr dne pát 09.02.2018 18:32, celkově upraveno 2

Re: Umístění řídící jednotky v letadle nebo multirotoru

pát 09.02.2018 16:23

A kde má model tu osu? :?

Re: Umístění řídící jednotky v letadle nebo multirotoru

pát 09.02.2018 17:21

ondrascz ma samozrejme pravdu v tom ze gyru to je uplne jedno ak sa jedna o tuhe teleso. Gyro meria uhlovu rychlost a ta je pri naklone na vsetkych miestach tuheho telesa rovnaka. Informacia ze gyro vracia udaje o zrychleniach je samozrejme blbost. Udaje o zrychleniach vracia akcelerometer. Mozno mas misung v pojmoch a gyrom si v skutocnosti myslel IMU dosku (ktora obsahuje aj gyra aj akcelerometre ) ked to umiestnis v lietadle nieco malo dopredu alebo dozadu, nemal by si to nijako poznat. Co sa ale tyka akcelerometrov tie pri nakloneni telesa samozrejme nameraju nieco ine podla toho ci su v strede rotacie, alebo posunute mimo. Ci to ale zaregistrujes ak to namontujes 10cm pred tazisko lietadla, nemyslim. Ide o to ako je doska naprogramovana a ako vahuje udaje z akcelerometrov a gyr pri roznych letovych rezimov. Pri lietadle sa ale podla mna bude viac prikladat vahu udajom z gyra.

Re: Umístění řídící jednotky v letadle nebo multirotoru

pát 09.02.2018 18:49

Kreyson píše:A kde má model tu osu? :?
Přílohy
Snímka001paitfun7os.JPG
os co prechádza trupom musí byť rovnobežná s výškovkou a smerovkou tak som to myslel, na tom to obrázku červena čiara

Re: Umístění řídící jednotky v letadle nebo multirotoru

pát 09.02.2018 20:24

Takže když to bude o dva tři centimetry výš nebo níž tak to nebude fungovat?

Re: Umístění řídící jednotky v letadle nebo multirotoru

sob 10.02.2018 7:03

Kreyson píše:Takže když to bude o dva tři centimetry výš nebo níž tak to nebude fungovat?

Teď se ptáš stejne jako já v druhé části mé první otázky když sem zakládal tohle vlákno.

Letadlo když udělá výkrut a jednotka je v příslušné ose bude se jen otáčet, kdežto když bude mimo osu bude se otáčet po kružnici o poloměru vzdálenosti od osy.
Tahle chyba může nebo spíš musí vadit, záleží jak moc. Ale myslím je to pro letadlo je to závažnější chyba než posunutí dopředu nebo dozadu.
Protože při výkrutu se letadlo otáčí přímo kolem osy.

Kdežto při zatáčce se letadlo otáčí kolem bodu poloměru daleko mimo tělo letadla a rozdíl v poloměru zatáčky jednotky a polomeru zatáčky těžiště je zanedbatelný.

Takže to že jednotka je před nebo za těžištěm asi nevadí tolik jako to že je mimo osu výkrutu. Nebo se pletu?

Re: Umístění řídící jednotky v letadle nebo multirotoru

sob 10.02.2018 9:42

A kde je o hornoplošníku osa otáčení při výkrutu?

Re: Umístění řídící jednotky v letadle nebo multirotoru

sob 10.02.2018 9:45

Wormsnake píše:Teď se ptáš stejne jako já v druhé části mé první otázky když sem zakládal tohle vlákno.

Letadlo když udělá výkrut a jednotka je v příslušné ose bude se jen otáčet, kdežto když bude mimo osu bude se otáčet po kružnici o poloměru vzdálenosti od osy.
Tahle chyba může nebo spíš musí vadit, záleží jak moc. Ale myslím je to pro letadlo je to závažnější chyba než posunutí dopředu nebo dozadu.
Protože při výkrutu se letadlo otáčí přímo kolem osy.

Kdežto při zatáčce se letadlo otáčí kolem bodu poloměru daleko mimo tělo letadla a rozdíl v poloměru zatáčky jednotky a polomeru zatáčky těžiště je zanedbatelný.

Takže to že jednotka je před nebo za těžištěm asi nevadí tolik jako to že je mimo osu výkrutu. Nebo se pletu?

Kdo řekl, že se turistické letadlo při výkrutu otáčí kolem osy, která prochází letadlem?

Re: Umístění řídící jednotky v letadle nebo multirotoru

sob 10.02.2018 9:49

Když to budeme rozebírat moc puntičkářsky tak nás napadne, že ACC je málo kdy ve středu jednotky. Třeba v Pixhawku je v levém předním rohu. Já bych to tak nedramatizoval, pilot taky nesedí přesně v těžišti v dvojmístných letadlech. A měl by mít v těžišti hlavu nebo prdel? Ale mohl by někdo zkusit dát čidla gimbalu na delší kablík a umisťovat je na různá místa letadla co to bude dělat v zatáčkách. Docela by mě zajímalo jestli to v obraze bude poznat.
edit: aha, teď jsem napsal blbost. Čidla gimbalu musí být pevně spojena s gimbalem. :)

Re: Umístění řídící jednotky v letadle nebo multirotoru

sob 10.02.2018 10:26

Já opravdu nevím jak moc je to kritické. U svého letadla mám Pixhawk v těžišti a jsem spokojen. Možná, že kdyby byl na ocasu tak budu spokojen taky. Jenom mě udivuje jak pečlivě toto řeší výrobci aut. Četl jsem studii kde se vážně zabývali tím, že řídící jednotku měli na podlaze a GPS o metr výš na střeše auta. Když auto prudce zabrzdilo tak přední náprava zapružila a GPS se dostala o několik cm před ACC. Vymýšleli na to softwarovou korekci. Tak nevím...

Re: Umístění řídící jednotky v letadle nebo multirotoru

sob 10.02.2018 11:15

Zkoušel jsem několik různých stabilizačních jednotek. Je samozřejmě lepši, když je umístněná poblíž těžiště. Ale, jestli je před, za, nad, nebo pod těžištěm je úplně jedno.
Dokonce, pokud použijete pouze gyro funkci, tak ani nemusí být přesně v letové ose. Plná stabilizace již ano. Ale i tady, pokud má možnost uložení polohy do paměti, tak nemusí být uložení jednotky v modelu přesné.( letadlo se vypodloží do letové polohy a to se uloží do paměti)
Co je ale důležité, musí být pevně připevněna v modelu( sucháč vždy nestačí) a potom nastavení citlivosti. Každý model to chtěl jinak. A platí pravidlo.....méně je více.
Ps: testoval jsem pouze na plošnících.

Re: Umístění řídící jednotky v letadle nebo multirotoru

ned 11.02.2018 9:54

Koli píše:Zkoušel jsem několik různých stabilizačních jednotek. Je samozřejmě lepši, když je umístněná poblíž těžiště. Ale, jestli je před, za, nad, nebo pod těžištěm je úplně jedno.
Dokonce, pokud použijete pouze gyro funkci, tak ani nemusí být přesně v letové ose. Plná stabilizace již ano. Ale i tady, pokud má možnost uložení polohy do paměti, tak nemusí být uložení jednotky v modelu přesné.( letadlo se vypodloží do letové polohy a to se uloží do paměti)
Co je ale důležité, musí být pevně připevněna v modelu( sucháč vždy nestačí) a potom nastavení citlivosti. Každý model to chtěl jinak. A platí pravidlo.....méně je více.
Ps: testoval jsem pouze na plošnících.
Tohle je napsáno stručně ale přesně. Mám stejnou zkušenost. To dobré upevnění je základ.
Odeslat odpověď