RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

Kondenzátor / kapacitor a jeho použití u koptér
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=132&t=83418
Stránka 1 z 1

Autor:  metlis [ sob 24.03.2018 14:36 ]
Předmět příspěvku:  Kondenzátor / kapacitor a jeho použití u koptér

Ahoj,
jsem v tomhle naprostý neználek, může mi někdo poradit, k čemu to je u koptér?
Přidělávají to k ESCům (aspoň si to myslím tedy - mezi baterku a ESC).
Vyrovná /vyhladí to napětí napětí z baterky? Prodlužuje to životnost ESC? Prodlouží to dobu letu?
Nebo?

Díky moc!

Autor:  srabsrab [ sob 24.03.2018 14:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kondenzátor / kapacitor a jeho použití u koptér

Rekl bych ze kazdej kondik predevsim pokreje vypadek ci kratkodobou potrebu vetsiho proudu ... bez nej je vetsi riziko ze esc uplne vypadne motory se zastavi a ...
Cim vic kondiku (ci vetsi kapacita) tim lepe ale samorejme cena, vaha, soucastky navic .....

Autor:  jyrry [ sob 24.03.2018 15:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kondenzátor / kapacitor a jeho použití u koptér

Něco kolem podobné problematiky jsem naměřil tady a jinak podle mně to je nouzové dohánění brutálního ořezání reglů o kondíky které tam prostě patří a které tam nedali kvůli ceně a velikosti. Marketingový hnus. :roll:

Autor:  petan64 [ sob 24.03.2018 17:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kondenzátor / kapacitor a jeho použití u koptér

jyrry píše:
Něco kolem podobné problematiky jsem naměřil tady a jinak podle mně to je nouzové dohánění brutálního ořezání reglů o kondíky které tam prostě patří a které tam nedali kvůli ceně a velikosti. Marketingový hnus. :roll:

Přesně tak. Kondenzátory jsou nezbytná součást napájení u všech typů silových spínaných obvodů, jakými jsou i regulátory. Úkolem kondenzátorů je hlavně snížení impedance (střídavého odporu) zdroje. V napájecím odvodu protékají poměrně velké impulsní proudy, pro které jsou překážkou i přívody k baterii. Kondenzátory v napájecím rozvodu tedy kompenzují indukčnost kabelů a tím snižují impedanci napájení. Ze stejného důvodu je vhodné, aby oba vodiče byly co nejkratší a pokud je nutné delší vedení, měly by oba vodiče být těsně u sebe, případně zkroucené (minimální indukčnost). To vše snižuje impedanci obvodu. Ve všech impulsních obvodech jsou nutné kondenzátory s minimální vlastní indukčností a co nejmenším ESR (vnitřní odpor).

Autor:  kaba [ sob 24.03.2018 20:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kondenzátor / kapacitor a jeho použití u koptér

Do 5-ti let budou modeláři místo baterek používat pouze kondenzátory:

http://robodoupe.cz/2014/superkapacitor ... umulatoru/

Autor:  Wormsnake [ sob 24.03.2018 21:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kondenzátor / kapacitor a jeho použití u koptér

kaba píše:
Do 5-ti let budou modeláři místo baterek používat pouze kondenzátory:

http://robodoupe.cz/2014/superkapacitor ... umulatoru/


Já před 5-ti četl že uakulátory do 5-ti boudou mít 10x vetší kapacitu na objem nebo váhu a kde jsou?
Já pořád fandím akumulátorům protože jejich vybíjecí křivka není na rozdíl od kondenzátorů lineární.
Ale o co jsou lepší Liion v Tesle (voze) než byly Liion před 5-ti lety?

Autor:  petan64 [ sob 24.03.2018 21:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kondenzátor / kapacitor a jeho použití u koptér

kaba píše:
Do 5-ti let budou modeláři místo baterek používat pouze kondenzátory:

http://robodoupe.cz/2014/superkapacitor ... umulatoru/

Nebudou... Pro modeláře je poměr kapacity a hmotnosti nesrovnatelný. Tahle technologie se ale dobře uplatní například jako dočasný zdroj energie v elektromobilech, kde je nutné okamžité uložení rekuperované energie při brzdění. Chemické procesy v lithiové baterii neumožňují okamžité uložení energie ihned po předchozím vybíjení, zvláště když baterie má vysokou teplotu. Superkapacitor tuto energii uloží bez potíží a poskytne ji k okamžité akceleraci.

Autor:  Wormsnake [ sob 24.03.2018 21:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kondenzátor / kapacitor a jeho použití u koptér

A jak je ta prodleva dlouhá? Řádově stačí... Když hned po dolétání začnu nabíjet co se stane?
A když akumulátor energii nepřijme logicky ji musí předat v teplo nebo s pletu?
Pod minutu po dolétání se to stihnout snad ani nedá (nabíjet) , ale když nabíjím zatížený akumulátor solárním panelem, na slunci se nabíjí a když přejde mrak se vybíjí mělo by mu to střídání vadit?

Pardon za salvu otázek, prostě to napadlo a zajímá.
Nechci aby to někdo bral že rejpu.

Autor:  imagin [ sob 24.03.2018 21:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kondenzátor / kapacitor a jeho použití u koptér

metlis píše:
Ahoj,
jsem v tomhle naprostý neználek, může mi někdo poradit, k čemu to je u koptér?
Přidělávají to k ESCům (aspoň si to myslím tedy - mezi baterku a ESC).
Vyrovná /vyhladí to napětí napětí z baterky? Prodlužuje to životnost ESC? Prodlouží to dobu letu?
Nebo?

Díky moc!



Ahoj,

dává se to i kvůli "rušení" FPV kamer, většinou při plném plynu. Problém je ten, že můžeš mi stejný setup, stejný rám - tím myslím zcela "nachlup" a u každého z těch kusů se to může chovat jinak. A to tam můžeš mít třeba TBSko VTX. Jsou typy reglů a motorů u kterých je skoro jistota, že bude nutné osadit kondíky. Leckdy nejen na vstup za baterkou, ale i ke každému ESC a na "větve" 5 i 12V.
Osobně to řeším tak, že osazuji bez a pokud to při plným plynu kravne dávám na vstup. Mám myslím jen na jedný coptéře s nějakým low end VTX, regly a motory.
Spousta lidí dlabe na "kostru" u samostatných ESC a ten slabý černý drát vedle datového bílého prostě nedá, nebo štípne. To nedělám a mám celkem klid.
Používej PDB, ne obyč. rozvodný desky, napájej VTX přímo z baterky, kameru z VTX je to celkem OK.
Zkrátka, nebral bych to jako povinnou nutnost a osobně jsem nenašel úplně nějakou zákonnitost.


iF

Autor:  metlis [ ned 25.03.2018 6:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kondenzátor / kapacitor a jeho použití u koptér

Díky za vysvětlení.

Ptal jsem se i z toho důvodu, že tu mám baterku 6S + motory 6S a regly 6S a při výpočtu mi Ecalc píše stále informaci, že výkon je vyšší, než limit motoru. Jinou baterku nemám, tak jsem ji chtěl trochu nějak omezit...

Autor:  blesk [ ned 25.03.2018 8:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Kondenzátor / kapacitor a jeho použití u koptér

Včera jsme shodu okolností řešili problematiku kondíků jako pohonu. Kolega pracuje jako HW/SW vývojář pro jednu firmu co dělají pro němčoury. Když byl na služebce ve Friedrichshafenu tak je nechaly povozit na polygonu v připravovaném autobusu, který živilo 50kWh kondíků. Pro MHD super použití, jednu cestu (linku) to zvládne a na konečné je to nabité v jednotkach minut. Jen se k tomu musí tahat kabel jak ruka :D nicméně jízdní vlastnosti prej super, alespoň co se týká akcelerace a brzdění díky rekuperaci.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/