Switch to full style
Rámy pro coptery, závěsy pro kamery a jiná mechanika na coptérách
Odeslat odpověď

Pevnost vs pruznost materialu na copter

pát 12.08.2016 19:18

Narazil jsem na par zajimavych videii :



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Uvazuju ze bych pres zimu zkonvertoval Y6 vytisknute na tiskarne na "nahace" ktery bude mit minimalni hmotnost ramu. A premejslim jak moc se clovek vlastne ma hnat za nejakou pevnosti/tuhosti ramu a zda jsou nejake moznosti jak to doma spocitat bez pristupu k nejake pevnostni analyze.

Re: Pevnost vs pruznost materialu na copter

sob 13.08.2016 7:24

pokud budeš chtít minimální hmotnost při maximální tuhosti a pevnosti, tak konstrukce z uhlíku.
Ovšem dobře navržená . Ne paskvily z videa.

Re: Pevnost vs pruznost materialu na copter

sob 13.08.2016 11:46

Poznámka k 3D tisku copteru - mám toho vyzkoušeno dost a vidím docela problém v tom, že při snaze o menší hmotnost a tedy tisku s menším infillem se mi díly měly tendenci "loupat" po vrstvách. Podotýkám, že tisk byl v pořádku a za normálních okolností si ničeho nevšimneš, ale při pořádné ráně je to velmi patrné.
Jinak s tou tuhostí je to vždy o daných požadavcích. Třeba u copteru 250 je velmi zásadní rozdíl mezi osazením s tříčlánkem a 1806 motory a nadupanou alternativou se čtyřčlánkem a RS2205 ještě navíc s tří či čtyřlistými vrtulemi.
Třeba známý Peon se pro první variantu dá klidně tisknout s 40% infilem (myslím z hlediska odolnosti za letu, ne výše uvedené nárazy), naproti tomu u druhého osazení je docela na hraně i se 80% infill...

Re: Pevnost vs pruznost materialu na copter

sob 13.08.2016 12:33

nechtel jsem ani moc diskutovat konkretni vysledky na videu. Spis zkusenosti s tim jak moc ovlivnuje a jak se projevuje nedostatecna tuhost pri letani.

Tomasi, jak se projevuje ten nedostatecny infill na nabusene 250tce ? Fatalnim selhanim nebo tim ze pruznost/blatovitost ramu ma neblahy vliv na letove vlastnosti v nejakych drsnejsich obratech ?

Re: Pevnost vs pruznost materialu na copter

sob 13.08.2016 21:19

jednou jsem postavil asi 280 s 1mm sklotextitu prostorově slepenou, ultralehkou, prořezanou, motory 1806 vrtule 6x2 3S a asi na 60-70 procent plynu OK na 100% se ve vzduchu roztrhla a popadala, dostalo to nějakou rezonanci a šlo to do kopru.

Re: Pevnost vs pruznost materialu na copter

pon 15.08.2016 6:36

Tak ono určitou představu o pevnosti a pružnosti člověk potřebuje, obvykle plusmínus zafunguje intuice, ale stejně je vždycky dobré hotovou mašinu upoutat a vyzkoušet v různých režimech. Mám na to starý stativ, ke kterému jsem si dodělal kotvicí rámek. Jinak zrovna sklotextit je na rezonance děsivý prevít, vinou svého nízkého vnitřního tlumení.

Re: Pevnost vs pruznost materialu na copter

sob 20.08.2016 13:44

Amper píše:Tomasi, jak se projevuje ten nedostatecny infill na nabusene 250tce ? Fatalnim selhanim nebo tim ze pruznost/blatovitost ramu ma neblahy vliv na letove vlastnosti v nejakych drsnejsich obratech ?


To druhé celkem jednoznačně. Zažil jsem ale i fatálku, kdy mi u těsnější konstrukce sekla vrtule do sloupku rámu - prostě se prohlo rameno tolik, že na pohled vyhovující provedení nestačilo :-( Že by se rameno vyloženě ulomilo snad ani nehrozí, ale nepřijatelný průhyb ano. Koneckonců to lze zkusit, porovnání průhybu při zátěži 500g (špička light setupu s 3s a menšími motory) a 1000g (špička nabušeného na 4s) se pozná velmi snadno.
Odeslat odpověď