Autor |
Zpráva |
Elektromaniak
|
Napsal: ned 05.03.2017 13:51 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 24.12.2008 Příspěvky: 103 Bydliště: Praha
|
JosefSvejk píše: Zbytečně se chlapci hádáte . Problém je v tom, že je jednotka připojená pomocí PPM a naza má pořadí kanálů v PPM jako (myslím) většina RC souprav, tedy s plynem na 3. kanálu. Některé soupravy (graupner, spektrum...) ale mají plyn standardně na 1. kanálu, takže se musí upravit pořadí kanálů PPM ve vysílači (nebo možná i v přijímači). Nevím, jestli některá verze nazy umí taky změnit pořadí kanálů, ale moje naza M lite to neumí. NAZA pořadí měnit neumí. Je úplně jedno na kterém kanálu je plyn na přijímači ale na NAZE musí být na kanálu T. To samé platí i s ostatními kanály. Nastavení Traditional,PPM se musí vyzkoušet protože to děla co chce při nsprávném nastavení a nelze udělat kalibraci. Snažím se jen předat zkušenosti protože jsem zkouška omyl zažil sám .
_________________ FrSky Taranis,Filip600 Termik,Filip 400 Sport a větroň 1500 V-tail ,Xtreme, NAZA M liteV2 Xcopter550
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: ned 05.03.2017 14:13 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Elektromaniak píše: NAZA pořadí měnit neumí. Je úplně jedno na kterém kanálu je plyn na přijímači ale na NAZE musí být na kanálu T. To samé platí i s ostatními kanály. Nastavení Traditional,PPM se musí vyzkoušet protože to děla co chce při nsprávném nastavení a nelze udělat kalibraci. Snažím se jen předat zkušenosti protože jsem zkouška omyl zažil sám .
Jestli připojíš pomocí PPM (jedním sdruženým "kanálem") nebo TRADITIONAL (jednotlivými kanály) si snad určíš sám. U PPM ale nemůžeš přehodit kablíky jako u tradičního zapojení, protože jsou všechny kanály v jednom kablíku. To není věc zkoušení.
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
Elektromaniak
|
Napsal: ned 05.03.2017 15:00 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 24.12.2008 Příspěvky: 103 Bydliště: Praha
|
PPM = Pulse Position Modulation (pulsně-polohová modulace) Je systém komunikace mezi vysílačem a přijímačem a na to reaguje i NAZA.
S.BUS Tahle zkratka sem, poctivě řečeno, tak úplně nepatří. Ostatní vysvětlované pojmy jsou způsoby kódování, zatímco S.BUS je celá sběrnice, kde kódování je jen částí celkového návrhu. Ale často bývá v modelářském žargonu S.BUS dáván do souvislosti/protikladu s PWM, tak jsem to dal sem.
Sběrnice pro ovládání serv, vyvinutá firmou Futaba, je moderní alternativou klasického (hvězdicového) rozvodu PWM signálů v modelu. Obdobný systém, s jinou definicí datového protokolu používá i FrSky (někdy je označována jako F-BUS).
Standardní způsob rozvodu signálů od přijímače k servům je hvězdicový - ke každému servu vede z přijímače samostatný kabel se 3 vodiči, po 1 z nich je přiváděn řídicí signál PWM.
To není moje moudro ale jde to vygooglovat.
Systém S.BUS naproti tomu používá pro rozvod k servům jeden společný kabel, který může procházet přes více serv. Po kabelu je přenášen signál ve tvaru podobném, jako PCM signál u vysílačů. Po 1 kabelu se přenášejí údaje pro max. 18 kanálů (serv). V signálu má každé servo zakódovaný údaj o výchylce, identifikovaný číslem kanálu. Čísla se servům přidělují programově, pomocí speciálního software. Každé servo reaguje pouze na povely, které jsou opatřeny správným číslem kanálu.
Výhody:
menší počet kabelů menší hmotnost snažší vedení kabelů jednoduché paralelní zapojování serv Nevýhody:
porucha kabelu nebo rozhraní některého serva může vyřadit z provozu všechna serva, která jsou na něj připojena potřeba převodníků S.BUS na PWM pro standardní serva vyšší cena Serva S-Bus jsou programovatelná:
nastavení střední polohy nastavení koncové polohy zvlášť vlevo a vpravo reverzování rychlost přeběhu nastavení hystereze (pásma necitlivosti) filtr proti kmitání chování při ztrátě signálu typ serva normál/podvozek rozběh (měký/tvrdý) číslo kanálu
Toto není z mojí "moudré " ale vygoogloval jsem to.
_________________ FrSky Taranis,Filip600 Termik,Filip 400 Sport a větroň 1500 V-tail ,Xtreme, NAZA M liteV2 Xcopter550
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: ned 05.03.2017 16:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 28.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Vůbec nechápu, proč sem ta vygůglená moudra dáváš? Princip S-BUS je v tomto případě úplně mimo, když tazatel psal, že má PPM připojení. No, hlavně, že to funguje, tady by to bylo o voze a o koze .
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
Elektromaniak
|
Napsal: ned 05.03.2017 19:25 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 24.12.2008 Příspěvky: 103 Bydliště: Praha
|
JosefSvejk píše: Vůbec nechápu, proč sem ta vygůglená moudra dáváš? Princip S-BUS je v tomto případě úplně mimo, když tazatel psal, že má PPM připojení. No, hlavně, že to funguje, tady by to bylo o voze a o koze . Tak si laskavě přečti co jsi napsal. PPM není připojení jedním kabelem. Proto jsem napsal vysvětlení.
_________________ FrSky Taranis,Filip600 Termik,Filip 400 Sport a větroň 1500 V-tail ,Xtreme, NAZA M liteV2 Xcopter550
|
|
Nahoru |
|
|
jyrry
|
Napsal: ned 05.03.2017 19:33 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 28.2.2005 Příspěvky: 20822 Bydliště: Rakovník, CZ Obrázky: 0
|
Elektromaniak píše: PPM = Pulse Position Modulation (pulsně-polohová modulace) Je systém komunikace mezi vysílačem a přijímačem a na to reaguje i NAZA. .... Sakra, to jsem nevěděl ... A PPM fakt neni jednim kabelem. Musí být dva. Zem a ten druhý.
_________________ jyrry.webnode.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Elektromaniak
|
Napsal: ned 05.03.2017 19:54 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 24.12.2008 Příspěvky: 103 Bydliště: Praha
|
jyrry píše: Sakra, to jsem nevěděl ... A PPM fakt neni jednim kabelem. Musí být dva. Zem a ten druhý. Tak to jsem nepochopil.
_________________ FrSky Taranis,Filip600 Termik,Filip 400 Sport a větroň 1500 V-tail ,Xtreme, NAZA M liteV2 Xcopter550
|
|
Nahoru |
|
|
elektrik
|
Napsal: ned 05.03.2017 21:12 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 18.10.2010 Příspěvky: 305 Bydliště: Beroun (Střední CZ)
|
Mě se líbí, jak se to tady vždycky změní v hejt. Občas někdo dobře poradí, aniž by ze sebe dělal chytráka, ale to je fakt krutopřísně vzácné. Proto mi vadí ty post-mortem moudra, které už jsou k ničemu, ale aby padlo něco konstruktivního, to málo kdy . JirkaA: Klasika. Na tvou "radu" není co dodat . Btw.. už to létá .
_________________ Katana MX, Click 3, Toro 900, Scimitar, TBS Discovery, DX9
|
|
Nahoru |
|
|
romik
|
Napsal: ned 05.03.2017 23:13 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 6.10.2003 Příspěvky: 305
|
ahoj, právě jsem se nazou také prokousal, tak to můžeme probrat na ploše. často chodím lítat směrem k Berounu, kdyžtak SZ.
|
|
Nahoru |
|
|
Elektromaniak
|
Napsal: ned 19.03.2017 21:00 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 24.12.2008 Příspěvky: 103 Bydliště: Praha
|
Blikání NAZA. Návod. Vše bez komentáře.
_________________ FrSky Taranis,Filip600 Termik,Filip 400 Sport a větroň 1500 V-tail ,Xtreme, NAZA M liteV2 Xcopter550
Naposledy upravil Elektromaniak dne ned 19.03.2017 21:28, celkově upraveno 2
|
|
Nahoru |
|
|
jio
|
Napsal: ned 19.03.2017 21:04 |
|
Mecenáš serveru
|
|
Registrován: 18.8.2005 Příspěvky: 4945 Bydliště: Šternberk, ČR Obrázky: 0
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|