sob 21.01.2017 11:56
sob 21.01.2017 12:01
coro píše:Dúfam že máte na mysli použitie "lahšej" (čiže takej čo menej žerie, nie hmotnosťou) vrtule.
Lebo mi to pripadá napísané tak nejednoznačne že by to niekto mohol pochopiť ako že má lietať na pol plynu.
A to by sa nestihol čudovať... Okrem toho že účinnosť nemôže byť lepšia..
Osobne si myslm že ak sú použité fety reglu dimenzované pre nejaký prúd napr. 50A, tak aj ich ochranné diody sú na presne rovnaký prúd - to býva v datasheetoch. Problém je teda podľa mňa práve pri rozbehu a behu na pol plynu, kde prúd kmitá hore-dole a možno viac v závislosti od motora, než od zbytku obvodu. Pritom maximá ďaleko (aj viacnásobne) prekračujú priemerný prúd meraný merákmi či ako spotreba z baterky.. Prípadne ešte viac pri zabrzdení, kde je prúd diodami daný len motorom a časom na aký to regl spojí - ak prešvihne čas, indukovaný prúd vylezie privysoko a môže to usmažiť.
Zrejme je jasné že rôzni výrobcovia majú rôzne rezervy. Pre zníženie odporu je možné že aj mnohonásobne predimenzované, ale testovať či naozaj, sa mi nezdá vhodné.
sob 21.01.2017 12:11
sob 21.01.2017 12:17
coro píše:Ale aj tak by som radšej radil dimenzovať aj regulátor podľa toho motora, aspoň trochu primerane, a nie len podľa skutočného príkonu. Neviem presne čo sa stane ak pustíš 10W cez 150kg 110kW motor a obvod prerušíš, ale zdá sa mi že to nebude to isté ako keď to urobíš s 10gramovým motorčekom..
sob 21.01.2017 12:46
sob 21.01.2017 15:15