Switch to full style
Všechno ostatní co nějakou souvislost s coptérami, ale nevejde se do jiného coptér tématu
Odeslat odpověď

Proč profi koptéru

pon 03.09.2012 15:12

Zdravím
chci se zeptat, vidím tu občas vlákna, že profi koptéra na kvalitní natáčení nebo focení přijde třeba na 100k i více.
Zajímalo by mne, v čem a proč jsou tak drahé. Jsou to materiály na rám? (uhlík se dá sehnat přeci celkem levno) Nebo jsou to více spolehlivé motory, nebo co se používá za jinou říd. desku?
Děkuji

Re: Proč profi koptéru

pon 03.09.2012 15:23

To je asi stejný jako se ptát , proč koupit drahý Mercedes v plný náloži , když Fábie bez výbavy udělá tu samou službu.

Umí levná čínská hexa udržet pozici ? Umí sama udržet výšku ? Umí se sama vrátit do bodu startu ? Atd. odpověď je ne - protože je levná - nemá tyto funkce.
S každou další funkcí a kvalitou provedení pochopitelně stoupá cena. viz : http://www.youtube.com/watch?v=fyYujjP5J-k
Naposledy upravil BOSS8 dne pon 03.09.2012 15:30, celkově upraveno 2

Re: Proč profi koptéru

pon 03.09.2012 15:27

Konstrukci to neni, ale motory, elektornika (stabilizace, nataceni kamery, autopilot), uchyceni kamery a odpruzeni, prenos signalu a ovladani kamery to jsou dost drahe veci ktere te klidne prehoupnou pres 50 -70 tis jak nic.

Par libustek

http://heliflix.com/index.php?main_page=index&cPath=2
http://heliflix.com/index.php?main_page ... ucts_id=32

Re: Proč profi koptéru

pon 03.09.2012 15:29

Zdravím. Jiná je hlavně elektronika a motory. Nosnost profesionálního stroje musí být větší, vše více jištěné, případně musí být jednotlivé komponenty homologované, musí být perfektní tlumení vibrací atd.
Legislativa se na profesionální stroje dívá úplně jinak než na amatérské a to platí v mnoha oblastech, ne jen v letectví.
Pro modeláře celkem nemá smysl o jiných věcech než ve "své" kategorii uvažovat.
Pat

Re: Proč profi koptéru

pon 03.09.2012 15:34

Díky za odpovědi.
No já o tom ani neuvažuji, to si raději koupím ojeté auto, ale velmi mě to zajímalo.

Re: rozdíl mezi profi koptérou

pon 03.09.2012 15:49

thegrid píše:Zdravím
chci se zeptat, vidím tu občas vlákna, že profi koptéra na kvalitní natáčení nebo focení přijde třeba na 100k i více. Zajímalo by mne, v čem a proč jsou tak drahé. Jsou to materiály na rám? (uhlík se dá sehnat přeci celkem levno) Nebo jsou to více spolehlivé motory, nebo co se používá za jinou říd. desku?
Děkuji

Jsou to mimo jiné spolehlivější motory, řídící jednotky, propracovanější stabilizované závěsy kamer a další vybavení přičemž součástí těch dražších profi koptér jsou často i pozemní stanice vybavené notebookem včetně SW k příslušné koptéře umožňující nejen konfiguraci na dálku, ale třeba i dálkové sledování obrazu z koptéry, programování různých automatických letových sestav tj. let po trase vyznačené GPS souřadnicemi viz tento odkaz, obsahují autopilota s funkcí návratu do výchozího bodu a jiné záležitosti jako třeba navedení na určitý sledovací bod nesoucí vysílací terč a koptéra pak zcela sama v režimu FollowMe sleduje pohybující se objekt a optimalizuje zaměřování kamery na něj viz tento odkaz. Takové komplexní sety koptér se pak prodávají už sestavené na míru dle požadavků klienta včetně různých komplikovanějších závěsů pro profi kamery a se vším vybavením odladěné a připravené k letu.

Re: Proč profi koptéru

pon 03.09.2012 15:59

No, hlavní důvod takových nekřesťanských cen je ten, že to jsou lidi ochotni za takový copter dát. Lidi co chtějí profi coptera na natáčení tomu obvykle moc nerozumí, zato mají ( anebo očekávají že to vydělá ) dost peněz. Dát za rám na kameru 50 000 Kč je naprostý hnus .To by musel být ze zlata . :roll:

Re: Proč profi koptéru

pon 03.09.2012 16:05

Troll píše:To by musel být ze zlata . :roll:
To mi nepřijde moc vhodné z hlediska: Pevnost/hmotnost. :wink:

Ale dle mě je to i dost o tom, že je zařízení "na klíč". Tedy zaplatím a letím. Není třeba ladit, experimentovat, atd... Případně solidní podpora.

Re: Proč profi koptéru

pon 03.09.2012 16:45

Troll píše: Dát za rám na kameru 50 000 Kč je naprostý hnus .To by musel být ze zlata . :roll:


S čím máš problém? To myslíš, že ty lidi co to vyvíjí na tom vývoji makají zadarmo? Nebo že se budou snažit to udělat co nejlevnější, aby si to krom filmových studií a štábů mohl koupit Franta z vedlejší vesnice? A ten soft k tomu si myslíš že byl taky zadarmo? To je jako kdybys řekl, že dát 5 mega za lambo je naprostý hnus. No tak si kup držák z hobbykingu za pár dolarů...

Re: Proč profi koptéru

pon 03.09.2012 16:49

Troll píše:No, hlavní důvod takových nekřesťanských cen je ten, že to jsou lidi ochotni za takový copter dát. Lidi co chtějí profi coptera na natáčení tomu obvykle moc nerozumí, zato mají ( anebo očekávají že to vydělá ) dost peněz. Dát za rám na kameru 50 000 Kč je naprostý hnus .To by musel být ze zlata . :roll:

V oblasti profi se dají koupit různé závěsy kamer třeba viz tento odkaz a jsou mezi nimi levnější jako třeba viz tento odkaz, ale i dražší jako třeba viz tento odkaz a když si uvědomíš, že na tom závěsu má viset třeba profi kamera za meloun jako třeba viz tento odkaz tak to se pak na závěsu asi moc nešetří.

Re: Proč profi koptéru

pon 03.09.2012 16:57

Troll píše: Dát za rám na kameru 50 000 Kč je naprostý hnus .To by musel být ze zlata . :roll:


On ten vývoj není jen o času člověka, ale i o spoustě slepých uliček a hromadách materiálu , i to CNCéčko má svou cenu za provozní hodinu.

Tohle s držákem za 3 usd nenatočíš :

Re: Proč profi koptéru

pon 03.09.2012 17:12

Nehledě k tomu, že taková profi koptéra s natáčecí výbavou už z hlediska legislatívy není modelem ale bezpilotním letadlem. :!: A je úplně jedno zda váží míň než 20kg, rozhodující je právě ten účel využití :!: ! Protože za model se považuje jen takové bezpilotní letadlo, které je určeno na sportovní a rekreační využití a hlavně nevýdělečné. :!:
No a pro stavbu bezpilotních letadel platí mnohem přísnější podmínky jak stavby tak i provozu. Asi jako pro ultralajty (čili certifikované materiály a komponenty, zdokumentované stavební a technologické postupy, pilotská příprava, prohlídky a pod), co pochopitelně všechno x-násobně prodražuje.

Re: Proč profi koptéru

pon 03.09.2012 17:22

VTjr píše:No a pro stavbu bezpilotních letadel platí mnohem přísnější podmínky jak stavby tak i provozu. Asi jako pro ultralajty (čili certifikované materiály a komponenty, zdokumentované stavební a technologické postupy, pilotská příprava, prohlídky a pod), co pochopitelně všechno x-násobně prodražuje.

Certifikované materiály a komponenty zatím u lehkých UAV nejsou vyžadovány. Díky tomu je možné komerčně provozovat jako UAV třeba i samodomo coptéru. Stačí si zaplatit příslušné povolení, pojištění, udělat základní teoretické a praktické zkoušky a certifikace materiálů a komponent se zatím nevyžaduje.

Re: Proč profi koptéru

pon 03.09.2012 17:50

VTjr píše:Nehledě k tomu, že taková profi koptéra s natáčecí výbavou už z hlediska legislatívy není modelem ale bezpilotním letadlem. :!: A je úplně jedno zda váží míň než 20kg, rozhodující je právě ten účel využití :!: ! Protože za model se považuje jen takové bezpilotní letadlo, které je určeno na sportovní a rekreační využití a hlavně nevýdělečné. :!:
No a pro stavbu bezpilotních letadel platí mnohem přísnější podmínky jak stavby tak i provozu. Asi jako pro ultralajty (čili certifikované materiály a komponenty, zdokumentované stavební a technologické postupy, pilotská příprava, prohlídky a pod), co pochopitelně všechno x-násobně prodražuje.



Ale to je jen v Čechách. Jsou i rozumné země, kde je to jinak. Z hlediska legislativy je bezpilotním UAV i EPP hornoplošník o hmotnosti 200g, který předvedeš na dětském dnu a dostaneš 100kč na benzín. Tak moc to UCL po*ralo.

Prvotním cílem při vývoji držáku je kvalita obrazu a stabilizace. Nějaká legislativa je tak nějak jedno, to ať si řeší zákazník.

Re: Proč profi koptéru

pon 03.09.2012 18:15

HonzaS píše:
VTjr píše:Nehledě k tomu, že taková profi koptéra s natáčecí výbavou už z hlediska legislatívy není modelem ale bezpilotním letadlem. :!: A je úplně jedno zda váží míň než 20kg, rozhodující je právě ten účel využití :!: ! Protože za model se považuje jen takové bezpilotní letadlo, které je určeno na sportovní a rekreační využití a hlavně nevýdělečné. :!:
No a pro stavbu bezpilotních letadel platí mnohem přísnější podmínky jak stavby tak i provozu. Asi jako pro ultralajty (čili certifikované materiály a komponenty, zdokumentované stavební a technologické postupy, pilotská příprava, prohlídky a pod), co pochopitelně všechno x-násobně prodražuje.

Ale to je jen v Čechách. Jsou i rozumné země, kde je to jinak. Z hlediska legislativy je bezpilotním UAV i EPP hornoplošník o hmotnosti 200g, který předvedeš na dětském dnu a dostaneš 100kč na benzín. Tak moc to UCL po*ralo.

Prvotním cílem při vývoji držáku je kvalita obrazu a stabilizace. Nějaká legislativa je tak nějak jedno, to ať si řeší zákazník.

I když dle současných pravidel je sice v ČR i 200g EPP model v případě používání pro komerční účely považován za UA tak obecně certifikované materiály a komponenty nejsou vyžadovány pro UA do hmotnosti 150 kg.
Odeslat odpověď