pon 04.11.2013 13:25
úte 05.11.2013 13:38
Vlasta2 píše:Rozhodl jsem se také pojistit. Sice ještě nemám nic, co by mohlo spadnout - zatím stavím, ale protože netuším, kdy bude hotovo, radši se chci pojistit předem.
Takže prosím nekamenujte mě, jen se ujistím, že jsem vše správně pochopil. Pojistím se pomocí formuláře na ČMMA a následně zaplatím pojistné + manipulační poplatek. Jakmile bude pojistka vyřízena, dostanu nějaké potvrzení, že jsem pojištěn. Nejsem členem čehokoliv, ale to nevadí - doufám. Lítat s tím (kopt) budu různě po ČR a nepůjde o žádné modelářské akce, ale pouze o privátní polítání, což by také nemělo vadit. Kdyby se náhodou něco stalo, tak použiji další formulář (nahlášení škody) na ČMMA a budu doufat, že to pojišťovna zaplatí. Je to tak ?
Ještě mám otázku ohledně budoucnosti, které třeba vůbec nenastane. Kdybych lítal za účelem natáčení videa nebo fotodokumentace, tedy vlastně výdělečná činnost, platí i v tomto případě tato pojistka nebo to už bude muset být úplně jiné pojištění ?
Díky, Vlasta
úte 05.11.2013 19:26
úte 05.11.2013 20:59
úte 05.11.2013 21:39
úte 05.11.2013 22:10
úte 05.11.2013 22:52
Vlasta2 píše:Aha, takže tradičně, papežštější než papež. Je to furt stejný, jsme národ nesvéprávných blbců, kterým je nutný vše zakázat (preventivně) . To nemá naprosto nic společného s tím, že nějaký pako lítá nad koněm a ani to neumí.
Vlasta
úte 05.11.2013 23:05
úte 05.11.2013 23:24
sob 09.11.2013 16:56
Vlasta2 píše:náznak jak to funguje např. v Bavorsku najdeš tady http://fpv-community.de/showthread.php? ... exacopters pod písmenem R .
"Každý stroj má svůj nepřenositelný identifikační štítek."
Proč to má ? Abych to nemohl zapřít ? To je přesně ten nesmysl na kterých to tady stojí. Když budu mít povolení tak logicky budu i pojištěný a když mi to nešťastnou náhodou spadne, tak určitě nebudu utíkat, ale naopak, budu se k tomu hlásit.
ned 10.11.2013 0:39
ned 10.11.2013 12:38
Václav Procházka píše:U nás v ČR je UAV 0,91-7kg, 7-20kg.
V pokynech ÚCL se píše:Provozní příručka je jedním ze základních dokumentů provozovatele bezpilotních systémů v rozsahu působnosti Doplňku X, jež jsou provozovány za účelem leteckých prací. Provozovatel musí zajistit pravidelnou aktualizaci příručky tak, aby vždy odpovídala skutečnostem a současně zajistit, aby organizací prováděný provoz UAS byl vždy v souladu s aktuální verzí příručky schválené Úřadem...
Návrh změny provozní příručky musí být vždy před provedením změny předán na Úřad ke schválení...
...
Část E provozní příručky musí obsahovat:
Obsah
Pokud výrobce systému publikoval vlastní technický popis včetně postupů pro údržbu a programu údržby, může být zčásti nebo zcela použit, pokud obsahuje alespoň následující položky (jsou-li aplikovatelné), blíže viz letecký předpis L6/I, ust. 11.2.
1. Bezpilotní systém typu X (informace vztahující se ke konkrétnímu typu bezpilotního systému).
a) Obecné informace
Podrobný technický popis systému (který organizace provozuje).
Řízení dokumentace (postupy pro dokumentaci a záznamy o provedené údržbě a provedených opravách a kontrolách - Deník údržby UAS).
Součásti systému (součásti systému s technickým popisem a servisními intervaly pro údržbu nebo výměnu:
- vysílač a přijímač;
- baterie a nabíječky;
- motory;
- serva;
- vrtule / rotory;
- uchycení užitečného zatížení (snímačů, kamery);
- software/autopilot/gyroskopy;
- GNSS;
- záložní systémy, nouzové vybavení, „failsafe“ systém.)
b) Přílohy
Deník údržby UAS
Kontrolní seznamy údržby
Aktuální znění doplňku X píše:Bezpilotní letadlo (UA)
Letadlo určené k provozu bez pilota na palubě. Poznámka: V mezinárodním kontextu se jedná o nadřazenou kategorii dálkově řízených letadel, autonomních letadel i modelů letadel; pro účely tohoto doplňku se bezpilotním letadlem rozumí všechna bezpilotní letadla kromě modelů letadel s maximální vzletovou hmotností nepřesahující 20 kg.
Model letadla
Letadlo, které není schopné nést člověka na palubě, je používané pro soutěžní, sportovní nebo rekreační účely, není vybaveno žádným zařízením umožňujícím automatický let na zvolené místo, a které, v případě volného modelu, není dálkově řízeno jinak, než za účelem ukončení letu nebo které, v případě dálkově řízeného modelu, je po celou dobu letu pomocí vysílače přímo řízené pilotem v jeho vizuálním dohledu.
ned 10.11.2013 13:18
ned 10.11.2013 14:00
Václav Procházka píše:To: Drondys - fandím těmto lidem Pavel Macek (MaPaCZ) citace: tak jsem na to podivné dění v ÚCL po svém zareagoval http://mapacze.blogspot.cz/2013/11/nezn ... louva.html
ned 10.11.2013 14:28