Autor |
Zpráva |
texmur
|
Napsal: pát 18.03.2016 13:14 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2014 Příspěvky: 515
|
Citace: Řeší se tu tuším v zákoně o ochraně přírody no to mě právě zajímá - ví o to někdo něco konkrétního?
_________________ Phantom 4, ipad air2 cellular, tracker RF V16
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
stepino
|
Napsal: stř 06.04.2016 7:43 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 6.3.2012 Příspěvky: 64 Bydliště: Praha
|
Tady je článek, kde se to řeší z pohledu velkých letadel. Ale v principu to platí i pro UAV. http://www.aeroweb.cz/clanky/4933-letan ... nimi-parkyNa začátku jsou odkazy na legislativu, kde je to ošetřeno. Mělo by to být tak, že stačí mít souhlas správy daného území, což ale dle doplX stejně musíme, takže nic nového.
|
|
Nahoru |
|
|
jarva
|
Napsal: pon 11.04.2016 16:34 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 20.11.2013 Příspěvky: 11
|
Ahoj, můžete mi prosím někdo poradit jaké provedení fail-safe ÚCL dnes vyžaduje? Mám za to, že koptera měla po ztrátě signálu začít přistávat v místě ztráty signálu (Landing). Ale zaslechl jsem, že už je povoleno aby koptera přešla při fail-safe k návratu na startovací pozici a tam přistála (Go Home and Landing). Ví někdo jak to tedy správně je? Popřípadě můžete dát odkaz na dokument, kde to je jasně uvedeno? Z dopl. X mi to moc jasné není...a nebo blbě čtu. Děkuji.
|
|
Nahoru |
|
|
texmur
|
Napsal: pon 11.04.2016 17:19 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 17.1.2014 Příspěvky: 515
|
autonomní let čili i RTH je údajně zakázán. Někdo mi říkal že dle legislativy by měla koptéra vypnout motory při ztrátě kontroly nad ní. Nechci tu rozpoutat diskuzi o smyslu tohoto ale loni to tak bylo
_________________ Phantom 4, ipad air2 cellular, tracker RF V16
Naposledy upravil texmur dne stř 13.04.2016 21:17, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
Amper
|
Napsal: pon 11.04.2016 17:20 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 30.8.2011 Příspěvky: 5331 Bydliště: Plzeň, CZ Obrázky: 0
|
Myslim ze hodne zalezi v jakem modu litas. Pokud v rekreacne sportovnim tak nesmis provozovat automaticky let (= pristani pod sebe) ale muzes pristat protoze to neni podle UCL automaticky let na urcene misto.
_________________ coptery@FrSky X9E, 3.4m Go-3,EPP Spartan,SkySurfX8,SE.5,MPX Extra 300s@Jeti DC-16
|
|
Nahoru |
|
|
Stapaka
|
Napsal: pon 11.04.2016 17:28 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 30.9.2014 Příspěvky: 386 Bydliště: Česká Lípa Obrázky: 47
|
Doplněk X toto neřeší. To byla podmínka ÚCL při registraci stroje. Ještě před rokem totiž nic jiného předpisy nepovolovaly a např. fy Telink, která mi pomáhala s registrací, těsně před zkouškami provedla SW úpravu na přistání v místě ztráty signálu a posleze jsme to vraceli zpět. Při samotné zkoušce chtěl komisař výslovně vidět přistání v místě ztráty signálu. Jak je to nyní, mi není známo. Nejlépe je zavolat si přímo na ÚCL, odbor bezpilotních prostředků a otázat se přímo. Já bych to tak určitě udělal. Vedoucím je, tuším, momentálně ing. Viktor Nath, ale vědět by to měli, doufám, i ostatní pracovníci daného odboru
_________________ F 308 Phantom2;H3-3D;GoPro 4B; iOSD Mini; 7" LCD DVR/HD;
|
|
Nahoru |
|
|
jarva
|
Napsal: pon 11.04.2016 18:03 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 20.11.2013 Příspěvky: 11
|
Díky všem za reakce...jasně, dám dotaz na ÚCL. Jen jsem myslel jestli jste to náhodou někdo teď neřešili. Nechtěl jsem tam hned pobuřovat Potřebuju to ale jasně a srozumitelně zapracovat do příručky, tak mi snad poradí....
|
|
Nahoru |
|
|
Stapaka
|
Napsal: pon 11.04.2016 18:20 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 30.9.2014 Příspěvky: 386 Bydliště: Česká Lípa Obrázky: 47
|
Dotazů na ÚCL jsem vznesl poměrně hodně a nikdy se mi nestalo, že by se cítili nějak dotčeni, nebo byli arogantní. Zejména p. Nath má velký zájem o to, aby se správné i rizikové postupy dostaly do co nejširšího povědomí "létající" veřejnosti. Nikdy mne neodbyl a vždy se snažil pomoci. Rád bych potkával podobné lidi i na dalších úřadech ...
_________________ F 308 Phantom2;H3-3D;GoPro 4B; iOSD Mini; 7" LCD DVR/HD;
|
|
Nahoru |
|
|
kraro
|
Napsal: pon 11.04.2016 18:46 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.7.2009 Příspěvky: 1007 Bydliště: EU
|
Při FS už není "Landing" vyžadován, může být i "Go Home". Tuším, že někdy koncem roku už to změnili. Ale raději se ještě poptej na ÚCL.
|
|
Nahoru |
|
|
stepino
|
Napsal: pon 11.04.2016 18:59 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
Registrován: 6.3.2012 Příspěvky: 64 Bydliště: Praha
|
Autonomní let je i nadále zakázán, s jedinou výjimkou a tou je RTH v případě fail-safe. Je tam ale podmínka týkající se výšky. Něco jako že při FS nesmí rth proběhnout v libovolné výšce, ale max ve 120m. Stroj musí do této výšky vyklesat v daném čase. Přesně teď nevím, musel bych se do těch papírů podivat.
Tyto podmínky jsou specifikovány v povolení k létání.
A jinak mužů potvrdit, komunikace s p. Náthem je v pohodě. Vždy rád poradil a vyšel vstříc.
|
|
Nahoru |
|
|
Androy
|
Napsal: stř 18.05.2016 8:15 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 18.9.2014 Příspěvky: 122 Obrázky: 0
|
Zdravím, možná už se to tu řešilo, ale pořad mi není jasných pár věcí pří používání koptery pro nekomerční, rekreační používání... jde mi o to kdybych chtěl lítat někde na nějaký venkovní akci, kde je cca 300 lidí... tak pokud si domluvim s pořadatelem jestli tam smím létat - natočit pár videi pro vlastní použití (žadný finanční obnos) a on mi to dovolí. Tak v tu chvíli už můžu litat nad lidmi (samozřejmně že bych spíše v blízkosti lidí) takže jelikož je to v tu chvíli jeho areál a já si tam můžu dělat co chci i když se to nebude třeba některým lidem líbit, pač jsou v tu chvíli na jeho akci (pronajatém pozemku) takže by to neměl by žádný problém. Je to tak ? dále mi není jasné... pokud teda takové videa budu mít, tak jestli je můžu bez jakéhokoliv finančního obnosu přeposlat par lidem, popřípadě majteli akce... díky za vysvětlení
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: stř 18.05.2016 8:28 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Létat nad lidmi nesmíš i kdyby ti to povolil majitel pozemku stokrát. Předpokládám, že to není majitel těch lidí . A pokud přepošleš někomu pár fotek, bude to asi mezi vámi, ale pokud by kdokoliv ty fotky nějak komerčně využil (třeba na prezentaci akce) nebo zveřejnil, budeš mít problém. To, že ti třeba ten pořadatel nezaplatil za službu penězi, nehraje roli.
|
|
Nahoru |
|
|
Androy
|
Napsal: stř 18.05.2016 11:19 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 18.9.2014 Příspěvky: 122 Obrázky: 0
|
ale okolo lidí můžu létat ne ? jelikož co jsem koukal na doplněk X, tabulka úplně dole... tak tam žádná vzdálenost od lidí není, pokud je model > 0,91 kg a < 7 kg a je v dohledu pilota... pokud model není v dohledu tak tam je 50/100/150 m takže s timhle bych měl být v pohodě že ? a co se týče fotek/videa tak je mi už jasný že když někomu ty fotky budu dávat... tak jak se řiká... ode mě to nemají! jelikož každý se chce pochlubit videem
|
|
Nahoru |
|
|
sapavlisna
|
Napsal: stř 18.05.2016 12:50 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 28.1.2013 Příspěvky: 117 Bydliště: Brno/Brno-Venkov východ
|
Podle me bys nad lidma na takove akci mohl litat v pripade, ze kazdej, kdo by tam chtel v stoupit, by nejlepe podepsal papir, ze s tim souhlasi a pokud ne, nebyl tam vpusten.
"pokud model není v dohledu tak tam je 50/100/150 m". Tak tohle je podle me blbost, protoze u nas muzes litat jen na dohled. To jak daleko od lidi budes litat by melo zalezet I na tom, jak vysoko chces letet. S vyskou by mela rust vzdalenost. Tedy jestli se nepletu.
|
|
Nahoru |
|
|
Androy
|
Napsal: stř 18.05.2016 16:36 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 18.9.2014 Příspěvky: 122 Obrázky: 0
|
ale já bych nad lidmi nelétal... pouze vedle nich s bezpečnou vzdálenosti cca 15 m a ve výšce 20 m... myslim si že hodně lidí v tom pořad nemá jasno a mě to celkem štve (ale to asi každého ) chtěl bych sní natáčet různý, kulturní akce a místa... od toho kopteru mám, aby natočila něco nevšedního ale samozřejmě s min. bezpečnostním rizikem, aby nikoho nezranila. to samé mě zajímá ohledně památek, jestli můžu třeba létat okolo zámku/hradu? (nemyslim přaský hrad ) je tu nějaký odborní, který by dokázal přesně odpovědět na mojí danou problematiku? chtěl bych mít v tom jasno btw " Rekreacne sportovni letani musí dodrzovat bezpecnou vzdalenost tak abych nikoho neohrozil. Tj. presna vzdalenost je jen a pouze na pilotovi, stejne jako je jeho odpovednost kdyz neco provedes." takže to co jsem napsal o pář řádků víše je v pohodě, nebo se pletu ? jelikož to beru jako bezpečnou vzdálenost díky
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|