Autor |
Zpráva |
Androy
|
Napsal: pát 26.08.2016 19:44 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
Registrován: 18.9.2014 Příspěvky: 122 Obrázky: 0
|
Tak to si myslim ze by mohlo byt skoro vse v pohode... ja nad liniovimy stavbami litat nebu max budou v dalce videt ale nijak nebudu narusovat osobni prava.... trosku upresnim kde bych letal... predstav si na kraji mesta kde uz temer nic neni... tak silnice je takova delici cara kde na jedne strane je par firem a na druhe strane velky pole a lesy a tam bych letal.... nebudu letat nad lidmi ani blizko lidi ani nad drahym majetkem (firmou/bytama atd) Co se tyce livestremu tak nahravani na YT nebo nekam na net... to ani nahodou!!!.... jen lidem co se u televizi (obrazu) zastavi a budou se divat.... nijak to nebude nahravane... a zase co se tyce osobnich prav nic nebude podrobne videt... jen vse v dalce... pouze les/louka/pole
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
Stapaka
|
Napsal: stř 31.08.2016 17:18 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 30.9.2014 Příspěvky: 386 Bydliště: Česká Lípa Obrázky: 47
|
Tak to člověk týdny běhá, shání a domlouvá povolení, jezdí za dotyčnými podepsat lejstra ... a nakonec se stejně použije z koptery "jen" pár záběrů ...
_________________ F 308 Phantom2;H3-3D;GoPro 4B; iOSD Mini; 7" LCD DVR/HD;
|
|
Nahoru |
|
|
gardenroute
|
Napsal: stř 31.08.2016 17:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2013 Příspěvky: 4186 Bydliště: Pod Slavkovským lesem... Obrázky: 75
Blog: Zobrazit blog (10)
|
Láďo, moc pěkný , ale klidně jsi to mohl dát do hlavního vlákna s autorským videem, byť je toto profi záležitost. V poslední době je tam stejně houbelec...
_________________ Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
|
|
Nahoru |
|
|
Stapaka
|
Napsal: stř 31.08.2016 18:02 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 30.9.2014 Příspěvky: 386 Bydliště: Česká Lípa Obrázky: 47
|
Nojo, ale já se snažím "neplevelit" prostě - kam co patří ... Ale dík, Petře
_________________ F 308 Phantom2;H3-3D;GoPro 4B; iOSD Mini; 7" LCD DVR/HD;
|
|
Nahoru |
|
|
ananas
|
Napsal: stř 28.12.2016 11:59 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.11.2012 Příspěvky: 969 Bydliště: Vizovice Obrázky: 70
|
Jen dotaz, ve vyhledávači jsem se nějak nedohledal. Jak je to při zásahu IZS, může při tom létat copter a natáčet. Já bych to nedělal může přiletět záchranný vrtulník a tak ale potřeboval bych to černé na bílém někde jsem to již četl ale nemůžu to dohledat pro ty co nevěří. Na www.caa.cz jsem to nedohledal. Předem děkuji za odpověď
|
|
Nahoru |
|
|
Stapaka
|
Napsal: stř 28.12.2016 12:28 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 30.9.2014 Příspěvky: 386 Bydliště: Česká Lípa Obrázky: 47
|
Při zásahu IZS je důvodná obava, že v místě bude velmi hustě zarušen prostředky používanými IZS. S ohledem na povinnost pilota bezpilotního prostředku zajistit bezproblémovou komunikaci se strojem se to už samo o sobě v podstatě vylučuje. Před příletem záchranného vrtulníku je třeba v dostatčném předstihu přistát. Mít v tu dobu UA ve vzduchu předpisy zakazují ...
_________________ F 308 Phantom2;H3-3D;GoPro 4B; iOSD Mini; 7" LCD DVR/HD;
|
|
Nahoru |
|
|
gardenroute
|
Napsal: stř 28.12.2016 13:04 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2013 Příspěvky: 4186 Bydliště: Pod Slavkovským lesem... Obrázky: 75
Blog: Zobrazit blog (10)
|
Asi to je dotaz k tomu, co v minulych dnech probehlo na nejakych bulvarech, tzn. video, kde nekdo tocil nejake mesto, a pritom "nahodne" natocil lidi na silnici, kteri pomahali pri nehode prevraceneho auta. Pak pry pristal, kdyz se blizil zachranarsky vrtulnik. Jeste daval tomu bulvaru interview... Snad proto, aby ho UCL lepe vypatral K tomu co napsal Lada (Stapaka) bych dodal jen to, ze je myslim definovano, jak muzeme ci nemuzeme letat v blizkosti tzv. liniovych staveb, a ze se to netyka jen UA (tzn. pilotu v rezimu licence pro vydelecnou cinnost), ale vseho, co definuje Doplnek X, tj. i rekreacniho a sportovniho letani s kopterami.
_________________ Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
|
|
Nahoru |
|
|
Stapaka
|
Napsal: stř 28.12.2016 13:51 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 30.9.2014 Příspěvky: 386 Bydliště: Česká Lípa Obrázky: 47
|
Tím UA jsem měl na mysli UAV (Unmanned Aerial Vehicle) tzn. bezpilotní zařízení a to bez ohledu na to, zda je provozováno licenčně, nebo soukromě.
_________________ F 308 Phantom2;H3-3D;GoPro 4B; iOSD Mini; 7" LCD DVR/HD;
|
|
Nahoru |
|
|
JosefSvejk
|
Napsal: stř 28.12.2016 13:55 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.4.2011 Příspěvky: 6500 Bydliště: ČR Obrázky: 0
|
Ten článek s videem vyšel na novinkách. Osobně tam nevidím žádné počínání, které by bylo nějak "na hraně" nebo přímo odporovalo zákonu. A toto: Stapaka píše: Při zásahu IZS je důvodná obava, že v místě bude velmi hustě zarušen prostředky používanými IZS. S ohledem na povinnost pilota bezpilotního prostředku zajistit bezproblémovou komunikaci se strojem se to už samo o sobě v podstatě vylučuje. považuji za pouhou domněnku. Nevím o tom, že by se při zásahu IZS používaly nějaké prostředky, které něco nebo někoho "velmi hustě zaruší".
_________________ Člověk je tak složitá bytost, že o tom lidstvo nemá ponětí.
|
|
Nahoru |
|
|
gardenroute
|
Napsal: stř 28.12.2016 14:26 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 23.4.2013 Příspěvky: 4186 Bydliště: Pod Slavkovským lesem... Obrázky: 75
Blog: Zobrazit blog (10)
|
Stapaka píše: Tím UA jsem měl na mysli UAV (Unmanned Aerial Vehicle) tzn. bezpilotní zařízení a to bez ohledu na to, zda je provozováno licenčně, nebo soukromě. Lado, ja to rozdelil, protoze obvykle je to za UAV povazovano, kdyz je to provozovano v licencnim rezimu. Pro sport a rekreaci to nijak a nicim nevybocuje a nelisi se od jakkychkoliv jinych RC hracek a letadel... Cesky Doplnek X to bohuzel dost mota, plete a mate, ale nic noveho ... JosefSvejk píše: Ten článek s videem vyšel na novinkách. Osobně tam nevidím žádné počínání, které by bylo nějak "na hraně" nebo přímo odporovalo zákonu. Jasně, z toho videa a popisu vyplývá, že to ukončil při příletu záchranného vrtulníku, jak jsem psal výše. A také že neletěl přímo nad silnicí. To je pravda. Osobně v tom spíše vidím nějaký možný etický problém, nicméně např. pro zpravodajství to již dnes asi problém nebude. JosefSvejk píše: @Stapaka : "Při zásahu IZS je důvodná obava, že v místě bude velmi hustě zarušen prostředky používanými IZS..." považuji za pouhou domněnku, Nevím o tom, že by se při zásahu IZS používaly nějaké prostředky, které něco nebo někoho "velmi hustě zaruší". Možná by k tomu mohl něco říci @bazil, který je profesionální záchranář...
_________________ Ptaak 2 (Phantom 4 HDMI Mode) | FS Dominator HD2 | MarcoPolo Locator |
|
|
Nahoru |
|
|
JirkaA
|
Napsal: stř 28.12.2016 14:36 |
|
Moderátor serveru
|
|
|
Registrován: 17.8.2008 Příspěvky: 6902 Bydliště: Moravský kras ČR
|
Uf, to jsou zase domněnky... Při zásahu IZS nikdo nikoho rušit nebude. Jejich komunikační prostředky jsou v jiných kmitočtových pásmech a nepoužívají žádné extrémní výkony. Navíc kromě komunikace s dispečinkem po příjezdu na místo (tj. vyžádání případných posil nebo LZS podle situace na místě) nemají ani potřebu, ani čas se s někým vykecávat.
_________________ OK2WY
|
|
Nahoru |
|
|
Bazil
|
Napsal: stř 28.12.2016 15:22 |
|
Protřelejší uživatel
|
|
|
Registrován: 24.1.2014 Příspěvky: 156 Bydliště: Kroměříž
|
Gardenroute mě jemně pobídnul, tak něco zkusím napsat. Žádné z našich komunikačních pojítek se ani nepřibližuje prekvencím, které používá Phantom, Inspire a další. Pegas Matra jede na 395 Mhz, je to šifrované "military" spojení, odolné proti rušení. Co se týká pořízených záběrů, snad by to mohl být etický problém pokud by tyto záběry zachytily pacienta včetně intimních detailů, jeho smrt, detail zranění, utrpení, umožnilo by ho to jednoznačně identifikovat apod a bylo by to zveřejněno bez anonymizujících úprav. Pokud by došlo k prodeji pořízených záběrů médiím, tak tyto by se pravděpodobně postaraly aby to neporušovalo nějaký jejich etický kodex. Pokud takový mají Mě jako zasahujícímu je úplně jedno jestli mě u toho někdo natáčí, dnes se to děje běžně, především prostřednictvím mobilních telefonů. Jako jediný problém by mohla být srážka (ohrožení nebo "vyplašení" pilota) s přilétajícím vrtulníkem LZS (letecká záchranná služba). Nyní často používané EC135T2 jsou extrémně tiché stroje a člověk je uslyší těsně před tím než se objeví na scéně, takže pro pilota koptéry to může být i nerealizovatelné "uklidit" svou koptéru někam kde vrtulníku nebude zavazet. Srážka se vším včetně S1000 by pravděpodobně skončila katastrofou pouze pro koptéru a nějakým stupněm poškození pro vrtulník. Nicméně pokud by někdo pověřený z LZS byl požádán o nějaké stanovisko, padlo by na 1000% doporučení v takovém prostoru nelítat. Já to nevidím až tak tragicky, doporučil bych se schovat s koptérou k nějaké překážce, které se vrtulník LZS bude muset stejně vyhnout (strom, dům, stožár), protože nikdo Vám to nepříjde nahlásit, hele pojď s tím na zem, za chvíli přiletí vrtula, mohlo by se něco stát. Pokud budete viditelní jako pilot koptéry, stejně vás PČR sama nebo po požadavku velitele zásahu vykáže "na zem". Těžko se takovému pokynu lze protivit, zákony o IZS a o PČR nějaký paragraf, na jehož základě Vás "uzemní", bude obsahovat a i kdyby jste měli všechny povolení (letecké práce apod) a byli přímo novináři a rozčilovali jste se, že vykonáváte svou práci. Pravděpodobně hlavně právě kvůli LZS. Ale jak jsem psal. Jestli k těm lidem co si nás natáči ze země na mobil a kolikrát docela zavazí, ve snaze udělat co nejlepší záběr, přibude jeden ve vzduchu, situaci nijak nezdramatizuje...
_________________ DJI Phantom 2 F306, Zenmuse H3-3D, GP3+BE VTx TS 832 + Flysight Black Pearl 7" 1024x600
|
|
Nahoru |
|
|
Stapaka
|
Napsal: stř 28.12.2016 19:56 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 30.9.2014 Příspěvky: 386 Bydliště: Česká Lípa Obrázky: 47
|
No vida, zajímavé názory. Teď není vhodný čas, touto dobou se toho od úřadů již moc oficiálního nedovíme. Jelikož mne to ale docela zajímá, pokusím se dostat názor na danou situaci přímo od ÚCL. Letos to již samozřejmě nebude, ale pokud se mi to po Novém roce nějak podaří, určitě sem, do tohoto příspěvku dodám oficiální stanovisko od ÚCL. Jak by se v podobném případě k situaci UCL stavělo ... Mějte se všichni náramně a užijte si v pohodě zbytek roku 2016 To vám přeje Stapaka ...
_________________ F 308 Phantom2;H3-3D;GoPro 4B; iOSD Mini; 7" LCD DVR/HD;
|
|
Nahoru |
|
|
Rocky_MK
|
Napsal: stř 31.01.2018 14:59 |
|
Zkušený debatér
|
|
|
Registrován: 11.6.2012 Příspěvky: 231 Bydliště: Hodonín/Brno
|
Zdravím, chci se zeptat - má tady někdo zkušenost s vybavováním povolení pro letecké práce pomocí koptér v zahraničí? Jednalo by se o snímkování letišť (resp. plochy zhruba 3x3 km, tedy letiště a bezprostřední okolí) za účelem následného vytváření jejich 3D modelů. Koptéra by byla vybavena mj. SSR transpondérem.
Znám případ, kdy bylo prováděno takové snímkování v Rakousku a na koptéru bylo pohlíženo jako na plnohodnotnou část letového provozu. Problém je, že my potřebujeme snímkovat letiště převážně dost daleko v Asii, kde je asi české, resp. evropské papíry nebudou zajímat. Je reálné dovézt si koptéru přes půl svéta, ukázat "český" piloťák, vyřídit nějaká povolení a během např. týdne začít se samotným snímkováním? Nebo zařídit vše předem elektronicky? Jedná se o státní zakázky a je to v jejich zájmu...
_________________ „Pilot nesmí být tuctový šofér, ale dokonalý pán svého stroje!“ A.I.Pokryškin
|
|
Nahoru |
|
|
Jameson
|
Napsal: čtv 01.02.2018 21:21 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 12.4.2009 Příspěvky: 1314
|
V Ázii som jakživ nelietal, ale môj skromný názor je taký, že akonáhle máš povolenie od riadenia letovej prevádzky daného letiska, tak absolútne žiadne iné papiere nepotrebuješ...
_________________ Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free, you can't take the sky from me...
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|