Několik doplnění a aktualizací (částečně vlastní zkušenosti)Argentinav současné době nemá žádné předpisy týkající se multikoptér, UAV či "dronů". Platí obvyklá pravidla nelétat nad lidmi, ulicemi a zástavbou.
Austrálieje zakázáno, létat s leteckým modelem pro komerční potřebu, pokud pilot nedrží certifikát bezpilotního operátora, pokrývající tento typ operace. Max. nadmořská výška 400 ft, min. vzdálenost 30m od budov, vozidel a osob, které nejsou zapojeny do létání s UAV ..
Zákaz létání v noci bez licence
Běloruskožádná legislativa k multikoptérám, vzhledem k panujícímu režimu je potřeba nelétat zejména v blízkosti vládních a vojenských budov (možné obvinění ze špionáže)
Botswanažádná přímá legislativa k multikoptérám (alespoň ne v době mé poslední návštěvy 11/2013), létal jsem jsem bez problémů v divočině, v oblasti s nějakým osídlením jsem vždy let registroval u nějaké místní autority, v národních parcích je ideální oznámit let u místních rangerů
Bosna a Hercegovinažádná přímá legislativa k multikoptérám (alespoň ne v době mé poslední návštěvy 7/2014), létal jsem jsem bez problémů v přírodě, v oblasti s osídlením (Mostar) jsem let registroval u místní autority, vyhnul bych se asi létání v tzv. "Republika Srpska" a v místech s výskytem munice z nedávné války
Brazílieje zakázáno, létat s leteckým modelem pro komerční potřebu, let pouze s FPV je zakázán, provoz modelu je zakázán v blízkosti letišť a vojenských zařízení
Chorvatskopro soukromé použití nejsou restrikce (osobní zkušenost z 7/2014 - létal jsem s FPV a filmoval, viz dále), platí jinak obvyklá pravidla nelétat nad lidmi, ulicemi a zástavbou (zejména vojenskými objekty). Je vyžadováno pojištění, oficiálně se může použít FPV, ale nesmí se bez povolení úřadů (s předložením letového plánu) filmovat, natočený materiál musí být schválen úřady (Ministerstvo obrany)
Jižní Afrikajiž jsem o tom také zde psal, nedávno ještě bez restrikcí (osobní zkušenost z konce r. 2013, ještě bez problémů), nyní již platí oficiální zákaz létání RC letadel, vč. multirotorů. Pokud vás policie zadrží v akci, pokuty jsou velmi vysoké, možné vězení až na 10 let.
Kambodžažádná legislativa k multikoptérám, zatím nejsou žádné formální předpisy
Chileje zakázáno létat s neregistrovaným a nepovoleným leteckým modelem (žádná dálkově ovládaná letadla bez povolení), více na
http://www.dgac.gob.cl/portalweb/dgac/Kostarikažádná omezení ve formě specifických předpisů pro tento typ bezpilotních letadel
Kubaje zakázáno létat s leteckým modelem - je to považováno za ilegální a špionážní aktivitu
Franciepoměrně složitá situace, bez předchozího povolení není možné soukromě vůbec létat, "
Ministère du developpement" trvale sleduje videoservery na Internetu, a stíhá každou takovou nedovolenou aktivitu. Pro komerční aktivity je třeba mít francouzské pilotní oprávnění. Obecná pravidla - při FPV létání je nezbytný spotter, multikoptéra musí být na dohled, létat pouze pod 150 m, létat pouze ve dne, zákaz létání v městských oblastech, nad skupinami zvířaty nebo lidí, a v "omezených" oblastech.
Namibiažádná přímá legislativa k multikoptérám (alespoň ne v době mé poslední návštěvy 11/2013), létal jsem jsem bez problémů v divočině, v oblasti s osídlením jsem vždy let registroval u nějaké místní autority, v národních parcích je ideální oznámit let u místních rangerů (UAV používají pro boj s pašeráky)
Německo multikoptéra musí být lehčí než 25 kg. Platí jinak obvyklá pravidla nelétat nad lidmi, ulicemi a zástavbou, neexistuje žádná globální autorita pro celou zemi. Je vyžadováno pojištění, místní policie by měla být informována před letem, aby se zabránilo možným problémům.
Japonskožádné oficiální restrikce, platí obecná pravidla, s tím, že dle místa letu můžete být policií vyzván k ukončení letu, aniž by z toho ale vyplýval nějaký další postih či stíhání. Platí jinak obvyklá pravidla nelétat nad lidmi, ulicemi a zástavbou.
Thajskojiž jsem o tom zde psal, nedávno ještě bez restrikcí (osobní zkušenost 12/2014-1/2015, bez problémů), od 1.1 2015 začala platit
nová regulace, která v podstatě zamezuje létání s multikoptérami široké veřejnosti - média a filmaři mohou použít pouze se zvláštním povolením.
Domnívám se osobně, že pokud se nebude létat ve městech, nebude problém.
Zimbabwežádná přímá legislativa k multikoptérám (alespoň ne v době mé poslední návštěvy 11/2013), létal jsem jsem bez problémů v divočině, v oblasti s osídlením jsem vždy let registroval u nějaké místní autority, v národních parcích je ideální oznámit let u místních rangerů (UAV používají pro boj s pašeráky). Vzhledem k panujícímu režimu je potřeba nelétat zejména v blízkosti vládních a vojenských budov (možné obvinění ze špionáže), vyhnout se zcela městům.