Switch to full style
Všechno ostatní co nějakou souvislost s coptérami, ale nevejde se do jiného coptér tématu
Odeslat odpověď

Re: Koptéra jako "vlečná" - blbost nebo konina?

pát 17.03.2017 16:56

Díky, když tak se ozvu. Pro mě ani není problém ta konstrukce, ale ta část s řídící jednotkou, GPS atd... furt se bráním tomu "namočit" se do další oblasti kde se něco flashuje, kalibruje, nastavuje... ale asi se tomu holt nevyhnu :)

Re: Koptéra jako "vlečná" - blbost nebo konina?

pát 17.03.2017 17:07

V tom pripade se podivej na http://horejsi.cz/Pages/DetailProdukt.a ... cislo=3097 , nastavovani je dost jednoduche a odhazovaci servo muzes zapojit misto podvozku nebo gimbalu :-) Kdyz to bude podvozek tak ti ho mozna odhodi sam po sklesani do 5m pri pristani. Jako ze kdyby jsi zapomel :-D

Je to o neco drazsi nez klon Pixhawku (zalezi co presne clovek koupi) a umi to min veci ale to co potrebuje normalni clovek to dela a je to jednoduche na zapojeni i nastaveni.

Nema to teda open source firmware ale predpokladam ze ty nejsi clovek co by se v tom hrabal a pripojoval k tomu vsechno mozne i nemozne jako ja :-D

Re: Koptéra jako "vlečná" - blbost nebo konina?

pát 17.03.2017 17:12

Díky za tip, mrknu na to!

Re: Koptéra jako "vlečná" - blbost nebo konina?

pát 17.03.2017 21:42

Tipnul bych, že by to mělo jít. Otázkou zůstává míra stability koptéry. Za 3D akrobata sice lze větroně taky pověsit, ale za hodného samoletícího hornoplocha, tam není není čeho se bát.
Takže otázka mířící na programátory "stability" koptér je, zda jsou tak dobří, že jejich SW ve spolupráci s danými motory a regly takovýhle pokus (zdvihání větroně koptérou) ustojí. Protože koptéra bez gyr o stabilitě vůbec neví.

Re: Koptéra jako "vlečná" - blbost nebo konina?

pát 17.03.2017 22:01

Osobní poznatek ke stabilitě koptery se závěsem: jednou jsem chtěl dětem udělat radost a jal jsem se jím P3A doručit asi 50g žvýkačky v krabičce. Krabičku jsem nabodl na drátěný háček vzlétnu jsem s P3A a zavěsil jsem krabičku přes cca 40cm dlouhý provázek za nohu(zapnuty byly všechny podpůrné stabilizační systémy koptery). V momentě zavěšení, začal kopter tolik vibrovat, že s ním let nebyl možný. Háček jsem odvěsil z nohy a pověsil jsem ho do těžiště na ochranu závěsu kamery a opět stejný problém. Foukal mírný vítr, který krabičku rozkmitával, ale nejvíce jí rozkmitával větrný vír od vrtulových listů. Žvýkačky jsem předal osobně, ale nedalo mi to. Tak jsem stejnou krabičku s 50g izolepou přilepil k noze a bylo po problému. Mohl jsem dělat nějakou chybu v závesu ale z provedených pokusů usuzuji, že zavěšení bude kritické pro rovnováhu koptery. Pokud by se model na kopteru nehoupal myslím, že by shoz modelu šlo uskutečnit.

Re: Koptéra jako "vlečná" - blbost nebo konina?

pát 17.03.2017 23:36

Kamarád zkoušel vytáhnout mého 1m větroně s Rex550
Jsem bez větroně a on bez listů :D

Re: Koptéra jako "vlečná" - blbost nebo konina?

sob 18.03.2017 8:37

jardah62 píše:Takže otázka mířící na programátory "stability" koptér je, zda jsou tak dobří, že jejich SW ve spolupráci s danými motory a regly takovýhle pokus (zdvihání větroně koptérou) ustojí. Protože koptéra bez gyr o stabilitě vůbec neví.


souhlas.
bude asi rozhodovat i délka zavěšení a váhové poměry coptery a letadla.
Faktem je, že coptera si poradí s gimbalem a poměrně těžkým foťákem .
otázka taky je, jestli by nebylo dobrý využít gps .
umím si představit vynést model kolmo vzhůru, zavěšený na delším závěsu za ocas a poté ho pustit a po chvilce odpojit závěs od coptery.

Re: Koptéra jako "vlečná" - blbost nebo konina?

sob 18.03.2017 9:16

zkusil bych spíše psa..ten alespoň nemá vrtule (tedy většinou)
(nápad s ponorkou jsem zavrhl kvůli vrtuli)

Re: Koptéra jako "vlečná" - blbost nebo konina?

sob 18.03.2017 11:12

Poznámka k té stabilitě - narazil jsem na starší článek, kdy se vlekaly modely pod RC vrtulníkem. A oni to tehdy řešili tak, že pod vrtulníkem byla taková hrazdička a větroň byl ve své podstatě opravdu vlekán aerodynamicky, ne "surově tažen svisle". Stoupalo se tedy stoupavou spirálou, dovolím si tvrdit, že s copterem by to bylo taktéž bez potíží, dokonce by to u některých jednotek šlo opět automatizovat.
Ona se intuitivně zdá jednodušší ta varianta kdy to "visí jako náklad", ale v reálu to možná bude trochu jinak.

K tomu případu s balíčkem žvýkaček - to se mi nějak nezdá a zavání mi to spíš nějaký specifickým nastavením Phantoma. Sám jsem podobnou zátěž v závěsu zkoušel pod klonem TBS discovery a chovalo se to naprosto pohodově.

Re: Koptéra jako "vlečná" - blbost nebo konina?

sob 18.03.2017 11:52

Teď jsem viděl jen na mobilu jak někdo táhnul nahoru kluzáka koptérou v Nesvačilech a stoipalo jim to hezky a klidně.

Re: Koptéra jako "vlečná" - blbost nebo konina?

sob 18.03.2017 13:27

Toto pouziva APM software bezici na Raspi2 s deskou Navio ale co vim tak je to z hledista stabilizace stejne jako normalni Pixhawk



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz


Druha moznost je toto ale tady bych mel strach co to bude delat s vrtulovym proudem. Mozna by se to dalo pouzit pokud by clovek udelalal custom stroj ktery bude mit vrtule mimo kridla podveseneho kluzaku aby nedochazelo ke zpetnemu odrazu vzduchu.



Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz

Re: Koptéra jako "vlečná" - blbost nebo konina?

sob 18.03.2017 19:41

U velkých strojů to také jde MIL Mi-4 a LF-107 Luňák v roce 1957 a 1958 na leteckém dnu:
Přílohy
helo3313.jpg
helo3317.jpg
helo3318.jpg

Re: Koptéra jako "vlečná" - blbost nebo konina?

sob 18.03.2017 20:02

Díky - velmi zajímavé! :)

Re: Koptéra jako "vlečná" - blbost nebo konina?

ned 19.03.2017 22:06

Ahoj,

zeptám se takto - musí být větroň zavěšený na laně? Co kdyby byl pověšený napevno v těžišti přímo na mechanickém držáku na nohách koptéry.
Odpadá vliv mávání vlečeného modelu na šňůře a koptéra s modelem je jeden "pevný" celek.
Po vynesení se model jednoduše odhodí a nemáš starosti s motáním šnůry.
Zdravím
P.

Re: Koptéra jako "vlečná" - blbost nebo konina?

pon 20.03.2017 9:19

problem je v tom ze kdyz je na nohach coptery tak bude mrsit vrtulovy proud. A to dovede copter rozhodit vyrazne brutalnejs nez lano. Ja si jednou zkusil pridelat na konce nohou dve pet flasky jako nouzove plovaky. Copter prakticky nebyl schopen letu a to ty flasky bylo 20cm pod vrtulema a bokem.

Jak jsem psal vejs - slo by to za predpokladu ze udelas stroj tak aby vetron nezasahoval do proudu vzduchu. Podobne jako jsou quady ktere maji kridla a sklopne vrtule.
Odeslat odpověď