RCmania.cz - web pro modeláře a modely http://rcmania.cz/ |
|
"Překvapující" rozdíl v hlučnosti - viz video. http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=136&t=89832 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | prikrylm [ pon 12.04.2021 7:51 ] |
Předmět příspěvku: | "Překvapující" rozdíl v hlučnosti - viz video. |
čas 1133s (?t=1133) Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz Návod jak vložit video do příspěvku na RCMANIA.cz |
Autor: | JirkaA [ úte 13.04.2021 8:50 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Překvapující" rozdíl v hlučnosti - viz video. |
On je zásadní rozdíl i mezi geometricky stejnou vrtulí z plastu a tuhou vrtulí karbonovou. Ten měkký plast se kroutí a může i flutterovat, což se projeví kromě zhoršení účinnosti právě hlukem. Jinak samozřejmě se zvyšováním počtu listů jde účinnost vrtule dolů. |
Autor: | blesk [ úte 13.04.2021 8:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Překvapující" rozdíl v hlučnosti - viz video. |
Jinak já měl teď plastovou GWS SF 10*4,7 a uhlíkovou totožného tvaru a rozměrů a ten plast táhl pocitově lépe, šlo to rychleji do otáček... Jen že není uhlík a uhlík a vždy to taky není výhra. |
Autor: | tomashr [ úte 13.04.2021 9:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Překvapující" rozdíl v hlučnosti - viz video. |
Tohle je známá věc - měkká vrtule do jisté míry mění stoupání při zátěži, což nemusí být nutně na škodu. Může to vést k plynulejší odezvě na plyn, z hlediska hlučnosti jak kdy - plast (a obecně cokoli měkkčího) může chytit flutter, ale zas pokud ho nechytne, tak naopak ta plynulá změna stoupání může hluk i snížit. Jinak je u hlučnosti hodně zásadní otázka, zda řešíme hluk při konstantním letu ve stálém režimu (třeba dopravní letadlo) anebo něco co rychle mění směr a otáčky (u modelů právě copter). Ony ty různé "turbofany" jsou zajímavé v těch vyrovnaných režimech, ale při nějakém divočení to může dopadnout všelijak... |
Autor: | prikrylm [ úte 13.04.2021 9:54 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Překvapující" rozdíl v hlučnosti - viz video. |
JirkaA píše: On je zásadní rozdíl i mezi geometricky stejnou vrtulí z plastu a tuhou vrtulí karbonovou. Ten měkký plast se kroutí a může i flutterovat, což se projeví kromě zhoršení účinnosti právě hlukem. Jinak samozřejmě se zvyšováním počtu listů jde účinnost vrtule dolů. Pokud by listy vibrovaly, tak se při těchto výkonech vrtule nejspíš rozpadnou. Problém s hlukem bude spíš v tom, že se točí extrémě rychle a blíží (překračuje?*) se rychlosti zvuku a s lepší účinností to tak horké nebude. Nebo se pletu? --- * Nějaký rychlostní dron má 5" vrtule, 2750 k/V motory a 6S napájení. Při teoretických max otáčkách tak vychází obvodová rychlost na ~440 m/s |
Autor: | ellet [ úte 13.04.2021 10:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Překvapující" rozdíl v hlučnosti - viz video. |
prikrylm píše: ... Nějaký rychlostní dron má 5" vrtule, 2750 k/V motory a 6S napájení. Při teoretických max otáčkách tak vychází obvodová rychlost na ~440 m/s To by se měly ozývat i aerodynamické třesky od vrtulí ?
|
Autor: | prikrylm [ úte 13.04.2021 11:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Překvapující" rozdíl v hlučnosti - viz video. |
Třesky od vrtulí - tak tipnu, že ty motory přes rychlost zvuku vrtule neutáhnou. Pokud ano, tak ten jekot budou ty třesky. Spíš šlo o tu účinnost při vysokých otáčkách vrtule. Více-méně |
Autor: | blesk [ úte 13.04.2021 11:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Překvapující" rozdíl v hlučnosti - viz video. |
ellet píše: To by se měly ozývat i aerodynamické třesky od vrtulí ? když jsem to tak nějak empiricky porovnal s tím co mám změřené, tak mi vychází konce cca 320m/s a v těch rychlostech bude ten skluz motoru ještě větší. Na překonání rychlosti zvuku je potřeba dost energie, myslím že to zastaví těsně pod ní... Ale jsou to všechno jen domněnky. |
Autor: | dudaj [ úte 13.04.2021 19:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Překvapující" rozdíl v hlučnosti - viz video. |
prikrylm píše: Pokud by listy vibrovaly, tak se při těchto výkonech vrtule nejspíš rozpadnou. Problém s hlukem bude spíš v tom, že se točí extrémě rychle a blíží (překračuje?*) se rychlosti zvuku a s lepší účinností to tak horké nebude. Jednak nikde nevidím Karbonový rotor, takže zbytečně porovnávat. Kdyby listy chytily flutter, opravdu se asi rychle rozpadnou. Takže s tím souhlas. Ale problém plastových listů je v průtažnosti, kdy se může změnit dynamické vyvážení vrtule (pokud vůbec bylo uděláno) a tím pádem "nevibruje" vrtule , ale přenáší to na motor a ten ječivý zvuk dělají ložiska a přenáší se to do motoru a rámu. Ta vrtule má snahu se ustředit v těžišti (to je pak mimo osu hřídele motoru) a tím vlastně kmitá motorem. No a vrtule je asi z nějakýho horšího plastu než ten rotor. Navíc na stejný výkon potřebuje víc otáček a pravděpodobně byla i hůř vyvážená. Rotor vypadá, že je z PC, možná líp vyvážený a je u něj mohutnější šum, takže se spíš ztratí hluk od ložisek. Navíc stejný zvuk u různých nahrávacích zařízení kolikrát vytáhne jiné kmitočty, takže stejný zvuk z jednoho zařízení bude dělat dojem že víc ječí a z druhého bude víc šumět a míň ječet - moje zkušenost z EDF s různými mobily. |
Autor: | chorche [ stř 14.04.2021 9:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Překvapující" rozdíl v hlučnosti - viz video. |
prikrylm píše: Nějaký rychlostní dron má 5" vrtule, 2750 k/V motory a 6S napájení. Při teoretických max otáčkách tak vychází obvodová rychlost na ~440 m/s 2750 kV uz je docela dost i na 4S a na 6S by to bez nastaveneho power limiteru dopadlo hodne spatne - osobne vyzkoseno s 2150kV motory jsem na 6S i s power limiterem nastavenym na 83% (coz bylo moc) roztrhal vrtule a sel k zemi jako sutr... Pro 6S na 5" se bezne pouzivaji 1700-1950kV motory, |
Autor: | Marek_Km [ čtv 15.04.2021 19:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: "Překvapující" rozdíl v hlučnosti - viz video. |
Co se týká hlučnosti vrtulí na quadrách, tak dle mého vedou snad jakékoliv dvoulisty. Opravdu veliký rozdíl mezi dvou a třílisty. Hlavně v podvečerním tichu se to hezky nese |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |