Wirda píše:
Těmhle úvahám už celkem přicházím na chuť,jenže... Začnu z té horší strany. Je mím snem mít výkonné éro na edf,třeba 90mm. Jenže je tu menší nepoměr sen/finance. A tak si spousta lidí řekne,že na šesti článek je to max,co si můžu dovolit. Z mého hlediska je ten "Extrém" spíš finanční překážka... Ono to na 12 a více "S" poletí jistě úžasně,ale pokud si jede zalítat a nemá možnost nabíjet na letišti než z autobaterky a ne každý má vícekanálovou nabíječku,tak aby si člověk polítal,musí koupit min. dvě sady baterií a to už je celkem ranec. Nehledě na to,že po dvou vzletech budu zbytek odpoledne nabíjet. A tam si myslím,spousta lidí si řekne jeden-dva šestičlánky a víc ne!
Já se snažím vybírat projekty a pohony tak,abych mohl používat stejné baterky ve více strojích a využil jejich životnost maximálně. A tady vzniká má otázka. Je lepší použít více paků lipo na požadovaný počet článků,nebo požít jeden? Jak to většinou řešíte ve vašich obrech,kde počet článků leze přes deset? Co váha? A si to podstatné,jaké používáte baterky? Kupujete Číny,nebo kvalitní? Nebo si je necháváte dělat?
Díky
samozřejmě že je to vše o financích, ale to si musí rozmyslet každý sám co chce, co od toho modelu chce, a kolik chce nebo může do toho vrazit. Nebudu mluvit o nějakém epp ale pokud si někdo pořídí např. kompositáka na edf 90, a pak řeší jestli použít 6 nebo třeba 12S tak to mi přijde už jako nesmysl, ten jeden 6S navíc je už zanedbatelná částka v celkové ceně modelu. S nabíjením 15S 6200mAh na letišti nemám žádný problém. Ano mám na to lepší nabíječku která má dva výstupy každý na 10S a může nabíjet každý 40A. Ale cena nějakých 315eur za ní mi nepřijde vůbec vysoká na to že mám dvě nabíječky v jedné. Prostě toto je základ ktery by měl mít každý kdo chce provozovat takovéto sady. Abych využil plně potencionál té nabíječky, plánuji pořídit elektrocentrálu, což už bude větší investice 15-20t.
Ale jinak momentálně nabíjím naprosto bez problémů z nastartovaného auta všech 15S najednou proudem 10A, dám za odpo 4lety a jsem naprosto spokojen, víc nepotřebuju.
Baterku mám složenou z několika paků, samozřejmě stejných, budto 3x 5S nebo 2x6S+3S, je to jedno jak se to poskládá, i kdyby bylo 5x3S je to jedno, jen to bude mraky kabelů
Pak nastává problém ještě s regulátorem, do 12S to je v pohodě, ale regulátory pro 14-15S jsou trošku dražší, jinak používám MGMcompro.
Lipolky používám Gens Ace, kupované přímo z
www.gensace.de a ceny jsou super. jsou dražší než Lipoll z HK ale za polovičku Hyperionu a pod.
Jako těch 12S bych považoval ještě za normální standart.
A jak jsem psal výše, co je lepší? použít na edf 90 na 6S kde bude tah cca3,3kg s proudem za 100A, nebo 12S kde bude tah cca 5,5kg se stejným proudem 100A, a s mnohem větší výtokovou rychlostí, která dá modelu max. rychlost a hlavně dynamiku letu?
jediný rozdíl v této sestavě je 99eur za jednu sadu 6S 5300mAh na víc, pak možná drobný příplatek za regl do 12S. to je vše, takže podle mě investice v celkové sumě naprosto mizivá, ale výsledek o dost výše.