Pravidla fóra
Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC. Díky
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 6 ] |
|
Autor |
Zpráva |
petsild
|
Napsal: pát 20.04.2012 20:18 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 27.3.2010 Příspěvky: 673 Bydliště: Praha 10
|
Ahoj, získal jsem model létané F-15 Ripmax EDF http://www.astramodel.cz/cz/katalog/Rip ... 17569.html na blbnutí od kamaráda modeláře, který ho krmil původně 4S aku byl spokojený. Rád bych přesto použil 3S protože jich mám spousty. Vše je základ dmychadlo 64mm motor 3500Kv a ECS 45A víc nepodařilo zjistit. V manuálu píšou... model je možné provozovat s aku 3S 2200mAh 20C, tak se ptám poletí pokud naměřený statický tah pohonu jenom 475g na 818g celkové hmotnosti?
_________________ http://petsild.rajce.idnes.cz T-Rex450Pro,MCPXBL,P-51,Pulse1600,F-16,L-39Vasafan 65,Xeno,BF-109 DX7
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
corsair
|
Napsal: pát 20.04.2012 20:25 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 7.1.2007 Příspěvky: 4172 Bydliště: KLADNO Obrázky: 1
|
ano.......
_________________ Pravda začíná tam kde končí signál České televize. Nevěřím ničemu, co vláda říká.
|
|
Nahoru |
|
|
maroslong
|
Napsal: pát 20.04.2012 23:54 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 2064 Bydliště: Bratislava, SK
|
Poletí, aj keď žiadny brutál to nebude. Statický ťah dmychadla nie je bohvieako dôležitý údaj.
|
|
Nahoru |
|
|
petr64
|
Napsal: sob 21.04.2012 15:48 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.1.2011 Příspěvky: 551 Bydliště: Moravský kras Obrázky: 98
|
A co je tedy důležité? Rychlost proudu vzduchu? (selsky mi to říka: větší rychlost proudu vzduchu, větší tah - toho dosáhnu čím? Když bych z EDF zúžil průřez, tak zvýším rychlost - ale nevím na kolik zúžit průřez na dlouhá má být výstupní tryska). Tohle nemám nastudované - kde načerpat info ?
Jak ladit/postupovat při ladění/ celé soustavy s EDF. Budu rád za každou radu.
Mám teď na stole: Aku WiteLine 2600 4S, EDF XFan V2 69mm, motor XPower XA2818/2 (3540kv), regl Foxy 65A. Konektor žlutý XT60, vodiče 4mm2. EDF vyvážený pomocí reproduktoru a oscila - krásně šumí a je jen trochu teplý.
Wattmeter ukázal na plný plyn 52A (v papírech má motor max 50A) a tedy 770W odběr z Aku, kdybych bral účinnost soustavy řekněme 65%, tak mi vychází výkon na hřídeli 500W ... na 50% plynu to bralo ~450mAh .. takže mi to vychází při šetřivém létání na cca 5,5 minuty.
Max. statický tah sem naměřil 1150g - ale jak píšeš: "nie je to bohvieako dôležitý údaj". Jak se tobě/vám ty údaje pozdávají pro L-39 (váha bude kolem 1kg) ?
dík P64
|
|
Nahoru |
|
|
maroslong
|
Napsal: ned 22.04.2012 13:47 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 30.4.2003 Příspěvky: 2064 Bydliště: Bratislava, SK
|
Rovnaký ťah sa dá dosiahnuť nižšou rýchlosťou väčšieho objemu prúdu vzduchu aj vyššou rýchlosťou menšieho objemu vzduchu. A účinnosť dmychadla aj odber jeho pohonu sú veľmi závislé od rýchlosti, tvaru a prierezu vstupného a výstupného kanálu atď. Je to dosť komplikované a ja do toho rozhodne nevidím natoľko, aby som si trúfal radiť. Nejaké články o teórii okolo dmychadiel boli napr. v RC revue 12/2007, 12/2009 a 1/2010. Dĺžka výstupného kanálu je oveľa menej dôležitá ako prierez a ostré zakončenie výstupnej trysky a ten prierez zasa závisí od predpokladanej rýchlosti letu, otáčok a aerodynamiky vstupu... Ten statický ťah vyšší ako predpokladaná hmotnosť modelu vyzerá dobre, ale počas letu bude situácia iná.
|
|
Nahoru |
|
|
petr64
|
Napsal: ned 22.04.2012 21:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 22.1.2011 Příspěvky: 551 Bydliště: Moravský kras Obrázky: 98
|
Hm, díky, za nasměrování. No, ještě budu muset hodně informací nasát, vstřebat a prakticky ověřit.
|
|
Nahoru |
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 6 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|