Pravidla fóra
Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC. Díky
Autor |
Zpráva |
rasil
|
Napsal: pon 10.12.2012 19:26 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 2.10.2010 Příspěvky: 52 Bydliště: Česká Lípa
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Prosím o radu k těžišti EDF 70mm Alpha Jet. Výrobce těžiště udává 178mm od hrany nasávacích otvorů, ale tam těžiště u mého modelu určitě není.
_________________ Život je cesta, a cesta je "Když se jde"
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
FilipV
|
Napsal: úte 11.12.2012 18:39 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.11.2010 Příspěvky: 707 Bydliště: České Budějovice
|
Ahoj, Alpha Jet jsem nikdy neměl, ale začal bych klasicky v první čtvrtině, až třetině křídla. Ve středu na trupu.
|
|
Nahoru |
|
|
rasil
|
Napsal: úte 11.12.2012 21:50 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 2.10.2010 Příspěvky: 52 Bydliště: Česká Lípa
Blog: Zobrazit blog (1)
|
Děkuji za radu, potvrzuje to i můj předpoklad. Jen aby to přežilo letadlo.
_________________ Život je cesta, a cesta je "Když se jde"
|
|
Nahoru |
|
|
FilipV
|
Napsal: úte 11.12.2012 22:06 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 15.11.2010 Příspěvky: 707 Bydliště: České Budějovice
|
Toho bych se nebál, když bude moc vpředu, bude to hodně tupý na řízení,ale poletí. Když by jsi ho dal moc dozadu dle návodu, tak je reálná šance, že to nevydrží
|
|
Nahoru |
|
|
corsair
|
Napsal: stř 12.12.2012 8:49 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 7.1.2007 Příspěvky: 4172 Bydliště: KLADNO Obrázky: 1
|
A proč nepoužiješ program na výpočet těžiště ?
_________________ Pravda začíná tam kde končí signál České televize. Nevěřím ničemu, co vláda říká.
|
|
Nahoru |
|
|
rasil
|
Napsal: stř 12.12.2012 17:45 |
|
Celkem nový uživatel
|
|
|
Registrován: 2.10.2010 Příspěvky: 52 Bydliště: Česká Lípa
Blog: Zobrazit blog (1)
|
To jsem provedl a vyšlo hodně jinde než udává výrobce = o dost dopředu.
_________________ Život je cesta, a cesta je "Když se jde"
|
|
Nahoru |
|
|
corsair
|
Napsal: stř 12.12.2012 18:22 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 7.1.2007 Příspěvky: 4172 Bydliště: KLADNO Obrázky: 1
|
rasil píše: To jsem provedl a vyšlo hodně jinde než udává výrobce = o dost dopředu. To je přece dobře, při nejhorší budeš za vop víc tahat, kdyby to bylo obráceně, máš po modelu.
_________________ Pravda začíná tam kde končí signál České televize. Nevěřím ničemu, co vláda říká.
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: čtv 13.12.2012 1:45 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3951 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
K určení těžište nejsou nutné žádné programy , když je jednomu trošku jasno oč jde a ví o jaký bod se jedná. Celkem jednoduchá grafická konstrukce pro základní nástřel neutrálniho bodu křídla a následně i těžiště je na obrázku č.3 viz odkaz: http://www.vekamodel.cz/soubory/dilna/a ... nek002.jpg V podstatě stačí vynést na koncích polorozpětí reálneho křídla opačné hloubky tj. hloubce koncového profilu připojím hloubku kořene a naopak. Okrajové body spojím přímkou, která někde protne spojnici bodů polovičních hloubek krajních profilů reálneho křídla. V místě průsečníku těcho dvou přímek povedu rovnoběžku s osou trupu. Průsečíky této rovnoběžky s náběžnou a odtokovou hranou reálneho křídla udávají hloubku náhradního ,obdélnikového křídla o stejném rozpětí i ploše, jako má skutečné křídlo. Současně je dána i pozice náhradního křídla vůči trupu. Poté už je vecí konstruktéra ( pilota) jak velkou statickou stabilitu vzhledm k požadovanému letovému projevu a mohutnosti VOP zvolí. V reálu jde o umístění těžiště ca 5-15%hloubky SAT za neutrální (čtvrtinový) bod náhradního křídla. Z uvedeného vyplýva, že prvopočáteční polohu těžiště je rozumné zvolit v rozmezí cca 30 -45% SAT, nejčastěji to bývá ca 33% SAT. Pozn. U křídel s větším šípem je nutné provést korekci dle grafů na obr č. 11 viz odkaz: http://www.vekamodel.cz/soubory/dilna/a ... nek003.jpg Celé povídání o určení těžiště viz : http://www.vekamodel.cz/aerodynamika-a- ... ni-modelu/ Pozn. pro probíraný typ letadla, by situace mohla vyjít např takto: Příloha:
sipove kridlo_teziste.jpg [ 138.41 KiB | Zobrazeno 3939 krát ]
veka1
|
|
Nahoru |
|
|
MC76
|
Napsal: ned 23.10.2016 15:37 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 23.10.2016 Příspěvky: 7
|
Ahoj, dal jsem dohromady můj vytoužený jet Alphajet 70mm. Poslední krok ladění modelu mě nesedí. Vyvážil jsem podle návodu, ale byl moc těžký na čumák. Musel jsem dát dost olova na ocas. Nikde jinde jsem to neviděl. A to používám 4S 2200. Nemáte někdo zkušenost s tímto modele?
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: ned 23.10.2016 18:06 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3951 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
MC76 píše: Ahoj, Vyvážil jsem podle návodu, ale byl moc těžký na čumák. ... jak neco, co je vyvazene podle navodu , muze byt tezke na cumak? Nebo jsem neco nepochopil? Kdyz je vyvazeno( v rovnovaze) ,tak je vyvazeno ,jake pak tezky atd .... no ne? veka1
|
|
Nahoru |
|
|
MC76
|
Napsal: ned 23.10.2016 18:45 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 23.10.2016 Příspěvky: 7
|
Omlouvám se, byl těžký na čumák a proto jsem ho dovážil. Ona nepadla základní otázka. Je těžiště uvedené v návodě stejné, jako v reálném provozu?
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: ned 23.10.2016 19:53 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3951 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
MC76 píše: Omlouvám se, byl těžký na čumák a proto jsem ho dovážil. Ona nepadla základní otázka. Je těžiště uvedené v návodě stejné, jako v reálném provozu? ... pokud za realny provoz povazujes skutecnou masinu, tak ne. U skutecnych masin byva rozsah pouzitelne centraze o neco vetsi ve srovnami s modely. Napr. tahle poletucha s pomerne velkou mohutnosti VOP, muze bezproblemove litat s tezistem v rozmezi 15 - 50% SAT : Příloha:
turbofinist _ha ydm_004.jpg [ 211.62 KiB | Zobrazeno 3775 krát ]
Příloha:
turbofinist _ha ydm_003.jpg [ 56.39 KiB | Zobrazeno 3775 krát ]
Příloha:
turbofinist _ha ydm_002.jpg [ 228.88 KiB | Zobrazeno 3775 krát ]
Příloha:
turbofinist _ha ydm_001.jpg [ 170.93 KiB | Zobrazeno 3775 krát ]
U RC modelu z vice duvodu byva poloha teziste zvolena tak, aby bylo dosazeno vyssi hodnoty staticke stability. Obzvlast u modelu ,ktere se muzou dostat na hranici rozlisovani polohy a tvaru. Pak se hodi ,aby model dokazal nejaky cas letet sam v ustalenem letovem rezimu. Druha vec je mohutnost chvostovych ploch , ktera ovlivnuje rozsah pouzitelnych centrazi ,pri kterych je poletucha bezproblemove ovladatelna a primerene stabilni. napr.tu je debata o tom , jak velke muzou byt posuny teziste u modelu s dostatecne mohutnou VOP,aniz by to jeden nejak vyrazne pocitoval pri rizeni: viewtopic.php?f=23&t=65026&start=90A v neposledni rade, poloha teziste je jenom jeden z mnoha parametru , ktere ovlivnuji letovy projev modelu. Pozn. naposled jsme se plkani o tezisti venovail napr v tomto vlaknu: http://www.rcportal.sk/yak-12-am3306-1#komentare veka1
|
|
Nahoru |
|
|
MC76
|
Napsal: ned 23.10.2016 20:11 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 23.10.2016 Příspěvky: 7
|
Pořád si nerozumíme . Myslím reálný provoz modelu. Stačí, když se najde někdo, kdo má zkušenosti s tímto modelem a řekne: a) těžiště odpovídá návodu, b) těžiště je např. 70mm před uvedeným v návodu..... Prostě mi přijde, že uvedené v návodu je moc vzadu........... Ono to při nejhorším poznám při prvním startu.
|
|
Nahoru |
|
|
veka1
|
Napsal: ned 23.10.2016 21:03 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 17.12.2008 Příspěvky: 3951 Bydliště: Bohumileč 15 Obrázky: 0
|
MC76 píše: Pořád si nerozumíme . Myslím reálný provoz modelu. Stačí, když se najde někdo, kdo má zkušenosti s tímto modelem a řekne: a) těžiště odpovídá návodu, b) těžiště je např. 70mm před uvedeným v návodu..... Prostě mi přijde, že uvedené v návodu je moc vzadu........... Ono to při nejhorším poznám při prvním startu. ... nevim zda si rozumime ( snazim se) ,ale kazdy je jiste ze kazdy z nas ma jinou predstavu o letovem projevu jim rizeneho modelu a taky jine pilotazni schopnosti a dovednosti. Pokud vezmeme v potaz, ze teziste je mozne v urcitem rozsahu posouvat a tim mirne,nebo hodne ovlivnit letove vlastnosti, pak z toho vyleze ,ze kazdemu bude vyhovovat jina poloha teziste modelu! Jak postupovat pri prvnmi nastrelu teziste u neznameho modelu, jsem celkem podrobne uvedl ve vlakne na slovenskem DF. Staci kdyz si to prectes,vcetne uvedenych odkazu a budes mit jasno. Pozn.pokud neveris udajum vyrobce ,kde beres jistou ze nekdo z df ti poradi tu spravnou plohu teziste Ale pokud ti nekdo napise,ze bezproblemove lita s konkretnim modelem s tezistem tam a tam ( uvede % ci delkove jednotky), tak je velka pravdepodobnost, ze dobre poleti i tvuj model( overis zda nelhal). Krome stejne polohy teziste je vsak nutno mit i stejne uhly serizeni, plosne zatizeni a vychylky kormidel jako vzorovy model ...a pokud mozno i stejnou filozofii pilotaze. Ps: viewtopic.php?f=119&t=54397&hilit=+teziste+alpha+jet ... a klidne klidne muze byt vice ve predu oproti te cervene maluvce ( napr o 10%) .... dle zkusenosti dmychadlaru a jetaru. veka1
|
|
Nahoru |
|
|
MC76
|
Napsal: ned 23.10.2016 21:22 |
|
Nováček serveru
|
|
Registrován: 23.10.2016 Příspěvky: 7
|
Tak nejsem jediný, komu se výrobcem uvedené těžiště nezdá. Je pravda, že je lepší těžší nos, než naopak. A děkuji za reakce
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|