RCmania.cz - web pro modeláře a modely http://rcmania.cz/ |
|
A10 Warthog 2x 50mm edf - TianSheng / HobbyKing http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=137&t=63380 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | rety [ sob 11.01.2014 22:13 ] |
Předmět příspěvku: | A10 Warthog 2x 50mm edf - TianSheng / HobbyKing |
Dostal jsem zpožděný dárek k Vánocům. Nakonec jsem dostal tuto verzi protože verze s 64mm edf se nedá sehnat v republice. Dostal jsem jej ve verzi ARF (bez přijímače a baterky). Trošku mě vyděsilo že jsou v celém letadle použity jen 3 serva. Po rozdělání jsem zjistil že kvalita stojí za pendrek, ale vzhledem k ceně, se to dalo čekat. Je to moje první EDF, tak se toho docela bojím jak to bude fungovat. Co mě docela šokovalo je systém řízení křidélek. Jedno servo, 2 páky procházející na druhou stranu a pomocí správně zahnutých drátů to je vyřešené. Divné, nepřesné a rozhodně se mi to nelíbí. V kabině které díky miniaturnímu magnetu takřka nedrží, je dostatek místa a jedno servo sloužící jen k ovládání příďového kola. Podle mě ho tam dali jen proto že nevěděli co tam dát a co udělat se směrovkou. Směrovka na letadle chybí úplně, ale to myslím u všech verzí od různých výrobců. Druhé servo je uprostřed trupu a pomocí táhla ovládá výškovku. Ta je rozdělená na 2 části a spojená drátem. Musí se přilepit tubusy s turbínami na konzole. Moc dobře to nešlo. Hlavně se první musí obrousit barva na plochy kam se nanáší lepidlo. Jsou tam umístěné 50mm edf s motorem 2040/KV3200. Kolik to má reálně síly nevím, ještě jsem edf neměl. Od motorů vedou asi 40cm kabely které jsou nadstavované. Pěkně mizerně, už jsem musel 2 opravit - ulomily se. V příslušenství je podvozek, klasický kus drátu a mechové kolečka. Do křídel se dávají jen zasunutím a zaaretováním šroubem. Přední kolo je rádoby otáčecí, ale mechnismus řízení není popsaný v návodu a tak se jen odhaduju jak to tam narvat. Stejně to moc nepasuje. Z důvodu že nemám pořádnou přistávací plochu a přistávám jen do pole, tak podvozek nebudu potřebovat a budu přistávat na břicho. Teďka si nemůžu vzpomenou co víc k tomu říct, ale napíšu zkušenosti z letu. Co bych potřeboval s vámi zkušenějšími zkonzultovat. Ještě bych měl výhrady k manuálu. Některé věci tam vůbec nejsou a je tam použitá "čingliština" kdy některé slova a věty nedávají smysl. 1) Přemýšlím o křidélkách a jak je upravit. Ten systém se mi nelíbí a funguje mizerně. Chtěl bych na každé křidélko jedno servo a dát je na panty. Jaké servo tam dát? 5 nebo 9g? Jak ho umístit? vydlabat díru a do toho vložit servo? Křídlo má na tloušťku jen 2cm v nejtlustčí části. Není to málo? Kam ho umístit atd. ? Panty bych tam dal aby se to líp hýbalo, asi 3ks na jedno křidélko. 2) Z konstrukce je to spočítané na baterku o kapacitě 1300mAh. Takové nemám a rád bych do něj používal nejoblíbenější Turnigy 2200. Bohužel váha je tak veliká že musím baterku zasunout hluboko ke středu na zadek už jsem nalepil kus závaží. POdle délky kabelů vidím že mají být regulátory vepředu, ale asi je přesunu skoro k motorům. 3) Jsou tam použité na pohled mizerné díly, minimálně serva. Asi je nahradím HXT900/T9E. Na fotce jsou vidět regulátory, co jsou zač nevím, jen popis 30A. Zakončeno T-Dean konektorem. Nevím jestli se uchladí, snad jo 4) Turbíny mám prvně, ale hádám že moc kvalitní nebudou a pokukuju po kvalitnějších z HK, třeba nějaké hliníkové a třeba s 10ti lopatkovýma dmychadlama. Vyplatí se to? 5) Vypadá to že je možnost dát druhé servo na výškovku. Nevím jestli to je možné, ale dá se výškovka ovládat 2ma servama? A třeba na každou stranu zvlášť nebo je to kravina? Jen tak přemýšlím když to nemá směrovku, jestli by to něco vyřešilo. Dávám sem pár fotek abyste se pokochali a viděli jak to doopravdy vypadá http://retyus.rajce.idnes.cz/A-10_Warthog Technické údaje Name: A10 WARTHOG (Silver) Number: TS819-C Span: 870mm Wing Span: 970mm Fiying Weight: 620g Brushless Motor: 2040/KV3200 ELECTRIC DUCTED FAN(EDF):50mm SPEED CONTROLLER(ESC): 12V/30A RECEIVER: FM(PPM) 6 channels SERVO: (8g 0.11sec/60° Torque/0.80kg) Battery: LI-PO 1300mah/11.1V/3S BTW. Používám 6kanálový přijímač pro Turnigy 9X. V té mám Open9x Díky za rady a komenty. |
Autor: | Nakadah [ ned 12.01.2014 10:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: A10 Warthog 2x 50mm edf - TianSheng / HobbyKing |
Jenom tak ve zkratce, protoze si toho napsal hodne. - za malo penez malo muziky, co naplat - dmychadla neres, nech tam co je a zkus s tim litat. Maximalne se muzes pokusit o vyvazeni rotoru. Je skoda penez do toho cpat neco lepsiho. - u gondol dmychadel bych maximalne tak zapracoval tu vstupni hranu dokulata, aby tam nevznikala turbulence. Dost pak klesa tah. - je to male letadlo a mala nosna plocha. Urcite si sezen malou 1300mAh kterou tam doporucuji. 2200mAh mrcha bude vazit skoro 2x tolik a hodne zhorsis letove vlastnosti na malych rychlostech. - regulatory 30A rozhodne staci, na 56mm dmychadlo sem mel pouzity motor 4200KV se 40A regulatorem a ty mas 3200KV. To moje dmychadlo melo staticky tah <500g. Ty budes mit na kazdy motor tah o dost nizsi ale zase mas ty motory dva. - pokud se ti serva nezdaji tak je vymen, vyskovku muzes ovladat dvemi servy. Ovladani protibezne ti mozna zlepsi manevrovatelnost spolecne se kridelky. Ja toto nikdy nezkousel. Hlavne se snaz udrzet letovou hmotnost na slusne hodnote. Nak |
Autor: | FilipV [ ned 12.01.2014 11:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: A10 Warthog 2x 50mm edf - TianSheng / HobbyKing |
Křidélka určitě předělej na dvě serva, dělal jsem to u všech těchto letadel. Řešení jedním servem nefungovalo v žádném. Jedno na výškovku mi vždy stačilo, nebyl problém. Směrovky u těchto modelů nemají cenu, moc velká zátěž a mizerná účinnost. Serva sice nejsou nic moc, ale třeba v Sabre ho mám na výškovce už dva roky a chodí. Jsou dost náchylné na poškození převodovek např. při přistání. Létám s takhle velkými éry taky bez podvozku a táhla křidélek dávám shora křídla právě z důvodu přistání na břicho. Serva dej naležato na co nejkratší táhlo ke křidélkům. EDF bych nejdřív vyzkoušel a hlavně vyvážil lepidlem, investice za dobrá dmychadla nejsou malé. Je třeba zjistit, jestli tě to EDF vůbec osloví, potom uvidíš, jestli se ti vyplatí do nic investovat. Postup vyvážení máš zde, che to trpělivost, ale jde to http://www.jettigers.cz/komunita/viewtopic.php?f=2&t=28 Panty dávám někdy taky, většinou dva, ale to je na úvaze každého. Baterky dej co největší se ti povedou, hodně to žere! Setových reglů bych se taky nebál, mám jich několik, i je přetěžuju a ještě žádný neshořel. |
Autor: | rety [ ned 12.01.2014 17:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: A10 Warthog 2x 50mm edf - TianSheng / HobbyKing |
Díky za rady nasávací otvory pro EDF určitě upravím aby byla lepší aerodynamika. Ještě jsem zjistil že uvnitř těch gondol jsou zbytky ze vstřikovací formy. A dost veliké, tak je musím taky nějak odstranit. Křidélka na 2 serva chci, ale jak správně? Aby bylo co nejkratší táhlo určitě, ale jak umístit servo. Mám vydlabat díru z horní strany křídla? Nebo zespodu a udělat tam průchodku na páku serva až nahoru? Nebo je to blbost? Nebyla by nějaká fotka jak to myslíte? A do jakého místa v křídle? Někde u kraje? Nebo kde je hodně materiálu? Myslíte že by stačilo 5g servo? S těma baterkama teda nevím. Jsou tam 2 EDF a tak tu 1300mAh vycucnou dost rychle ne? Mám tu ještě trošku živé 1800mAh. Ty nové EDF jsem myslel vzít z HK, tam mají i s moterem za 22usd, což je cenově ucházející. ALe na to je času dost, prvně zkusím dovážit. Díky za odkaz. K vůli dovážení jsem zatím zkrátil kabely od motorů a regulátory jsou skoro u gondol. Ty serva ještě nevím, ale když budu objednávat na křidélka, tak je asi vezmu zrovna taky ať mám jistotu |
Autor: | FilipV [ ned 12.01.2014 19:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: A10 Warthog 2x 50mm edf - TianSheng / HobbyKing |
Pokud díra není, dlabu ji ze shora v nejtlustším místě křídla. Do křídel řežu drážku a dávám výztuhu z uhlíkové pásky. Baterky musí mít co nejvíce C, když tam dáš nějaký sra..y, poznáš to na výkonu opravdu hodně. 1,3 Ah je tak 5-6 minut podle toho, jak plynuješ. Gramy u serv si nepamatuju, dávám, co zrovna mám, někdy HXT 900, někdy kovové TGY, co mi zrovna padne do ruky. Výtokovka EDF by se měla plynule zužovat na cca 90% průměru dmychadla, u 50 je to cca 45 mm. |
Autor: | rety [ pon 27.01.2014 22:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: A10 Warthog 2x 50mm edf - TianSheng / HobbyKing |
Konečně jsem se k tomu dostal. Udělal jsme křidélka na 2 serva. Dal jsem tam 5g, snad to bude stačit. Zároveň jsem je dal na panty. Nikdy jsem to nedělal a nevěděl jak určit velikost pantů, pák, serv atd. tak jsem experimentoval. O tomhle ale modelářství je ne? Některé plochy jsem natřel ClearCoatem - taková lehká laminace. Taky jsem rozloupnul gondoly s dmychadly, odřezal značné zbytky po vstřikovací formě, obrousil jemným šmirglem a taky potřel clearcoatem. Budu používat klasické Turnigy 2200 25C, tak doufám že to utáhne. Za jakékoliv rady budu vděčný. Do galerie jsem přidal asi 5 fotek ja kto vypadá Díky |
Autor: | rety [ stř 26.02.2014 9:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: A10 Warthog 2x 50mm edf - TianSheng / HobbyKing |
Zdravím, tak první "let" za mnou a ne teda úspěšný. měl jsem štěstí že byl nátačen a poprosil bych co jsem dělal špatně. Celou dobu jsem musel mít výškovku na max aby to nepadlo čumákem k zemi, řídit to nešlo, a výkon mi taky chyběl. Moje domněka - špatné těžiště nebo přetížené. Možná oboje. Baterka Turnigy 2200 25C https://www.dropbox.com/s/kko0kjplhc0o2 ... -48-38.mp4 Díky za rady co s tím |
Autor: | petrcorrado [ stř 26.02.2014 13:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: A10 Warthog 2x 50mm edf - TianSheng / HobbyKing |
těžkej čumák.... |
Autor: | FilipV [ stř 26.02.2014 21:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: A10 Warthog 2x 50mm edf - TianSheng / HobbyKing |
Taky si myslím, jak velkou aku doporučují?? Kde máš těžiště? |
Autor: | rety [ čtv 27.02.2014 15:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: A10 Warthog 2x 50mm edf - TianSheng / HobbyKing |
doporučijí 1300-1500. Těžiště jsem dával podle nákresu - do poloviny křídel |
Autor: | FilipV [ čtv 27.02.2014 22:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: A10 Warthog 2x 50mm edf - TianSheng / HobbyKing |
Zkus dát menší baterku, 1300-1600, podle mě je moc těžká. Když ji šoupneš víc dozadu, bude to těžká mrcha. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |