Pravidla fóra
Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC. Díky
Autor |
Zpráva |
Zba
|
Napsal: čtv 08.05.2014 15:03 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.6.2011 Příspěvky: 1453
|
Ahoj. Včera jsem potřeboval vybít 3S 2200mAh, protože mi tady dlouho ležela nabitá a ještě dlouho ležet bude.Tak jsem jí šoupnul do jetigera, kde je 64mm edf s cílem alespoň 3 minuty jí vybíjet.Nechtěl jsem, aby mi tu ležela takovou dobu nabitá, protože jí to škodí, a do storage jí dávat také nechci, protože nevím, kdy bude konečně hezky.Motor je umístěn za lopatkami, takže je neustále ofukován. Ale po minutě a půl vrčení motor vypnul a začal dýmit. No a je v čoudu. Chci se vás teda zeptat, jestli je to tím, že letadlo neletělo, jenom se trápilo na zemi?Že by vstupující vzduch motoru až tak pomáhal?Docela mě to překvapilo.Motor je inrunner, tudíž se chladí jenom plášť, na kterém jsou žebra a je pořád ofukován, protože leží za lopatkami.Kontroloval jsem pouze teplotu regulátoru. Jsem teda deb.. já, nebo to je jenom shoda náhod? Díky
|
|
Nahoru |
|
|
|
|
|
dudaj
|
Napsal: čtv 08.05.2014 17:21 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
|
To dmychadlo se ve vzduchu trošičku uvolní a má nepatrně menší spotřebu a navíc většinou se neletí s jetem na plný plyn 3 minuty v kuse. Takže pro chudák motor tohle mohlo rozhodnout o jeho odchodu do věčných lovišť. Ale taky mohl být načatý a tohle ho dodělalo. Ale měl by na stole 3 minuty přežít, pokud je vše správně.
|
|
Nahoru |
|
|
Zba
|
Napsal: čtv 08.05.2014 17:27 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.6.2011 Příspěvky: 1453
|
Ve skutečnosti jel jen minutu a půl a střídavě na půl, třičtvrtě, plný plyn... 3 minuty byly jen plán. Ve vzduchu jsem mu zatápěl 4 minuty na plný plyn a to je to už 4 roky starý kousek. Proto mi přijde divné, že to nevydržel tu chvilku na zemi.
|
|
Nahoru |
|
|
Shorty
|
Napsal: čtv 08.05.2014 19:18 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.3.2014 Příspěvky: 1575 Bydliště: Letovice,ČR
|
Možná plácnu blbost, ale může to být i tím, že za letu je přísun vduchu přeci jenom větší, než když to táhne jen motor na plnej knedlík. Tak mě snad za tuto myšlenku nebude hned někdo kamenovat.
_________________ Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.
|
|
Nahoru |
|
|
Zba
|
Napsal: čtv 08.05.2014 19:33 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.6.2011 Příspěvky: 1453
|
To Shorty : To mě také napadlo a byl bych rád, kdyby mi to někdo na 100% vyvrátil/potvrdil. Citace: Že by vstupující vzduch motoru až tak pomáhal?
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: čtv 08.05.2014 19:45 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
K vyčouzenýmu motoru se nedokážu vyjádřit (jenom se domnívám, že za letu je motor přeci jenom odlehčený, éro letí určitou rychlostí a touto rychlostí vzduch ochotně vstupuje do vstupního otvoru).
Ale zaujalo mě toto: "Nechtěl jsem, aby mi tu ležela takovou dobu nabitá, protože jí to škodí, a do storage jí dávat také nechci, protože nevím, kdy bude konečně hezky."
Na jaké napětí jsi chtěl tu baterku vybít? Je přeci známé, že Storage režim (tedy okolo 3,85V) baterce škodí nejméně.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
Naposledy upravil Woita dne čtv 08.05.2014 19:48, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
varok
|
Napsal: čtv 08.05.2014 19:47 |
|
Mazák
|
|
Registrován: 4.7.2012 Příspěvky: 2702 Bydliště: Havířov Obrázky: 0
|
A není to jen tím, že množství vzduchu je asi větší, ale hlavně je hodně studený, při té rychlosti modelu? Na zemi s modelem v klidu to v podstatě saje jen teplý vzduch.
|
|
Nahoru |
|
|
Zba
|
Napsal: čtv 08.05.2014 19:50 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.6.2011 Příspěvky: 1453
|
Citace: Na jaké napětí jsi chtěl tu baterku vybít? Je přeci známé, že Storage režim (tedy okolo 3,8 - 3,85V) baterce škodí nejméně. Ano, ale když jí dám do storage a zítra bude pěkně, tak se budu muset hodinu zdržovat nabíjením. Proto jsem jí chtěl cvičně vybít a zase nabít.S ,,velkýma érama jsem nelétal už snad měsíc.Některé baterky jsem procvičil ve vrtulníku , když jsem blbnul na parkovišti, ale tahle mi tady pořád ležela...
|
|
Nahoru |
|
|
Woita
|
Napsal: čtv 08.05.2014 20:03 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 9.7.2011 Příspěvky: 6974 Bydliště: Písek, ČR
|
Zba píše: [ Ano, ale když jí dám do storage a zítra bude pěkně, tak se budu muset hodinu zdržovat nabíjením. Proto jsem jí chtěl cvičně vybít a zase nabít.S ,,velkýma érama jsem nelétal už snad měsíc.Některé baterky jsem procvičil ve vrtulníku , když jsem blbnul na parkovišti, ale tahle mi tady pořád ležela... Aha - vybít a hned nabít... Tohle nedokážu posoudit, jestli je vůbec k něčemu? Jenom uděláš jeden cyklus navíc, a zase to necháš na plném napětí? Myslím že to ničemu nepomůže, ale možná že jo, tohle fakt nevím Docela by mě zajímalo, jestli je to lepší než nechat ležet nabitou v jednom kuse.
_________________ FrSky Horus, letadla, heli+koptéry. http://rc.ludl.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Shorty
|
Napsal: čtv 08.05.2014 20:41 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 25.3.2014 Příspěvky: 1575 Bydliště: Letovice,ČR
|
Nabít a vybít by měla umět snad každá nabíječka. Smysl v tomto případě nevidím. Běžně mám baterie několik dní nabitý do storage jdu jen když vím, že delší dobu nepudu do vzduchu.
_________________ Co napíšu je jen můj názor, který nikomu nevnucuju.
|
|
Nahoru |
|
|
niky79
|
Napsal: čtv 08.05.2014 20:43 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 29.10.2007 Příspěvky: 625 Bydliště: Brno
|
A hlavně, že storage to nabijes rychle. Záleží na nabíječce...
|
|
Nahoru |
|
|
Zba
|
Napsal: čtv 08.05.2014 21:32 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.6.2011 Příspěvky: 1453
|
Shorty, Niky79 1) Už tu ležela snad 3 týdny. 2) Je mi jedno, jak dlouho se nabíjí ze storage. Chodím do školy, na brigády, hodně se učím, s kamarády se bavit a chystám se začít doopravdy létat.Myšlenka jít si zalétat s modely je vždy spontánní. A nechce se mi lovit baterky někde v ledničce a ještě se zdržet nabíjením To možná v létě o prázdninách, ale to létám každý den, takže by to storage postrádalo smysl Tím bych to už nechal být, vraťme se k původnímu smyslu tématu.
|
|
Nahoru |
|
|
dt
|
Napsal: čtv 08.05.2014 21:44 |
|
Mecenáš serveru
|
|
|
Registrován: 22.3.2005 Příspěvky: 1151 Bydliště: Hlučín, CZ
|
varok píše: A není to jen tím, že množství vzduchu je asi větší, ale hlavně je hodně studený, při té rychlosti modelu? Na zemi s modelem v klidu to v podstatě saje jen teplý vzduch. Co to je za úvahu? Teplota vzduchu se přece nemění s tím, jakou rychlostí se v ní předmět pohybuje. Nepleteš si to s pocitovou teplotou vzhledem k rychlosti? Ta se ale týká lidí, ne motorů.
|
|
Nahoru |
|
|
petrcorrado
|
Napsal: čtv 08.05.2014 21:46 |
|
Platící zákazník RCManie
|
|
|
Registrován: 21.9.2007 Příspěvky: 781 Bydliště: Praha 6 Suchdol
|
v našem Albatrosu jsme naměřili rozdíl 6A při odlehčení za letu. Tedy ze 136A na 130A u 120mm edf. Takže to není zas tak moc markantní..
_________________ therccustomjets.cz customwings.cz
|
|
Nahoru |
|
|
Zba
|
Napsal: čtv 08.05.2014 22:07 |
|
Mazák
|
|
|
Registrován: 4.6.2011 Příspěvky: 1453
|
petrcorrado píše: v našem Albatrosu jsme naměřili rozdíl 6A při odlehčení za letu. Tedy ze 136A na 130A u 120mm edf. Takže to není zas tak moc markantní.. Mně to bralo asi 35A, takže rozdíl max 2A řekl bych. Asi se sečetlo více faktorů najednou - nová baterka dávala motoru maximum a letadlo neletělo=nepomáhal mu tok vzduchu.
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|