Zdravím, mám takový dotaz, dá se ještě někde sehnat dmychadlo se žhavíkem? Nikde jsem tady o tom nenašel nic konkrétního. Je to už sice takový retro pohon, ale docela mě to láká. Pořídil jsem si Mig-21 od VL model, a tak pomalu sháním info o tomto pohonu, protože do elektriky nejdu a turbína je bohužel nad moje možnosti. Díky za rady.
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
Nechci ti kazit iluze, ale dost pochybuju, že dmychadlo se žhavíkem seženeš. Možná nějakej bazar. Problém je v otáčkách spalováku a odpovídajícím výkonu dmychadla. dmychadlo určené na elektromotor použít nemůžeš.
Navíc nechápu důvod . Na stíhačce je hodně důležitej zvuk, aby to trochu stíhačku připomínalo a ten je se spalovákem děsnej. Problematické startování a nízkej výkon tenhle pohon odsunul do pozadí a myslím, že se tím nikdo nezabývá. To už můžeš rovnou dát na čumák vrtuli. Alespoň to slušně poletí.
Registrován: 3.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky:1
Kolego dudaji, zdáš se mi teď trochu jako kibic co jel okolo tématu v rychlíku. Můj kamarád Petr Jirous z Pelhřimova se tímto oborem zabývá dlouhá léta, nějaké modely má k vidění zde http://www.rcalbum.cz/profil/jipe Modely si od píky staví sám, ve dmychadle má patnáctky osmax VRDF, myslím že se tyto speciální dmychadlové motory už nevyrábějí. U jednoho lítání s Gripenem před pár lety jsem mu na letišti v Kámeně asistoval, takže vím, že zvuk samozřejmě není maketovej, ječí to. Petr mi vysvětloval, že turbína je moc drahá a na elektriku to lítá jen okolo pěti minut. Takže samozřejmě je to ekonomický kompromis, ale kdo z nás je nemusí dělat? Doba pokročila a tak poslední dva roky už staví model i na tu turbínu a loni mi předváděl v letu F-14 na dvě elektrodmychadla (funkční, v letu sklopná křídla), ale dmychadlo na spalovák má u něj svoje místo jistý.
Na RC albu jsem na to koukal, a myslím si že majitel je s tím spokojenej. Napsal jsi tam přesně ty důvody proč nechci elektriku (doba letu a nabíjet půl dne baterky). Myslím si ,že bych se měl i s váhou dostat někde do 5 kil což si myslím je docela dobrý. Vím že to asi nebude nic jednoduchýho ale prostě bych to chtěl zkusit.
Registrován: 21.9.2007 Příspěvky: 781 Bydliště: Praha 6 Suchdol
no, kolega Dudaj vyrábí už dost dlouho karbonový dmychadla, že by viděl problematiku z rychlíku, to není moc přesný.. Pokud chce mít žhavíka jako pohon DF, tak proč ne? Ty Osmax motory se budou asi hůř shánět, v podstatě je potřeba hodně otáčkovej žhavík, možná by šly použít nějaký pylonový motory. Blbý je, že dmychadlo nabírá na účinnosti až při relativně velkých otáčkách, efektivně a zajímavě začíná pracovat v pásmu otáček, které spalovák prostě neprodukuje. Bylo by dobrý když už, použít co největší průměr dmychadla, určitě víc jak 120mm. Tam už ty otáčky nemusí být tak hardcorový. Jeden příklad, na ČVUT je projekt ultralightu poháněného dmychadlem, tvar trupu je inspirován L-39tkou. Jako pohon slouží motor z motorky (Honda - Yamaha.. teď nevím přesně) Kamarád tam učí, bavili jsme se o tom, dokonce jsem měl možnost si to prohlídnout. Letadlo, pokud bude dokončeno, nejspíš poletí lehce nad pádovkou. Já teď přesně nevím, jestli je průměr 75cm toho rotoru, no moc se mi to nezdá. Je to na hraně. Ale taky by mě zajímalo, jestli se dnes tahle otáčkový motory ještě vyrábí a jejich životnost. Ono to palivo versus dobíjení svoje výhody pořád má.
Registrován: 6.1.2008 Příspěvky: 1032 Bydliště: Vysoké Mýto
Ladislav Fazekas píše:
Zdravím, mám takový dotaz, dá se ještě někde sehnat dmychadlo se žhavíkem? Nikde jsem tady o tom nenašel nic konkrétního. Je to už sice takový retro pohon, ale docela mě to láká. Pořídil jsem si Mig-21 od VL model, a tak pomalu sháním info o tomto pohonu, protože do elektriky nejdu a turbína je bohužel nad moje možnosti. Díky za rady.
Čau.Dvě éra s dmychadlem jsem měl.Můžu ti o tom povyprávět.Třeba v sobotu u nás
Registrován: 15.11.2010 Příspěvky: 707 Bydliště: České Budějovice
Jsem zarytej odpůrce elektropohonu, ale co se týká dmychadla, tak bych do spalováku určitě nešel. Motory, ani dmychadla už se nevyrábí, všichni dnes dělají jen EDF, takže ani žádný vývoj tam není. I když si seženeš všechny komponenty k tomu vyvinuté, které určitě nebudou za pusu, budeš se pohybovat výkonově daleko pod elektrikou. Nehledě na provozní náklady, opravdu jsem to neměl, ale jsem si jist, že to bude papat 30% nitra. Lítal jsem takhle Yamadu v akrobatu a měl jsem 5l kanystr na tři neděle. Ale samozřejmě, pokud si stojíš za svým a chceš do toho stejně jít, určitě mě budou zkušenosti s provozem takového pohonu zajímat . Jestli máš chuť, mrkni na setup mého Hawka o trochu níže, to je pěkných 7-8 minut letu při velmi rozumné spotřebě. Zvuk parádní
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
martin z píše:
Kolego dudaji, zdáš se mi teď trochu jako kibic co jel okolo tématu v rychlíku. Můj kamarád Petr Jirous z Pelhřimova se tímto oborem zabývá dlouhá léta, nějaké modely má k vidění zde http://www.rcalbum.cz/profil/jipe
nevím co se ti nelíbí. Napsal jsem že dmychadlo na spalovák má mizernej zvuk a že ho dožene maximálně přes bazar, a že nemá výkon. A teď mi řekni, co z toho je kibicování a nezakládá se to na pravdě. Nikde jsem nenapsal, že to nemůže letět .
Například ukaž mi někoho , kdo dnes lítá na nikláče . A taky to fungovalo, ale technika pokročila.
Jinak pokud se koupí kvalitní dmychadlo a motor, čas celkového letu 4 - 6 minut a při dobrý nabíječce za 20 minut nabito. 3 sady baterií a můžeš lítat nepřetržitě. Máš čistý éro. A jestli umíš násobit a dělit tak si spočítáš, že letovej čas na elektro je levnější . No a jako bonus lepší zvuk, čistý letadlo a žádná komplikace se zástavbou dmychadla a startováním spalováku.
Nevím jestli stihnu dát letadla dohromady,předělávám tam nějaký drobnosti a asi to nestihnu složit. Měl jsem celou dobu za to,že je to až za 14 dní tak jsem nějak nespěchal.
Registrován: 3.8.2008 Příspěvky: 1566 Bydliště: Pelhřimov, ČR Obrázky:1
Pořád si to o kibici k tématu dmychadel na spalovák myslím, zkušenosti z výroby dmychadel nebo zkušenosti z provozu elektrodmychadel Ti neberu, ale takhle suverénně vynýst soud o provozu spalovacích dmychadel bez svojí osobní zkušenosti nebo provozujícího kolegy? Polemizovat dál nebudu, snad bych aspoň dodatečně upřesnil v čem vidí kamarád Petr tu výhodu spalováku ve velkém jetu oproti elektrice ve velkém jetu - líp si zalítá když může se spalovákem dávat patnáctiminutový lety oproti těm 5-6 minutových v elektrice, je víc klidu na opakování přistání a stačí mu lítat třeba jen jednou těch 15 minut a jede pak spokojeně s celým modelem domů. Tu elektrickou F-14 jsem v letu viděl jen jednou a o několik týdnů později už neexistovala protože dle svých slov musel asi dvakrát opakovat přiblížení na přistání (okolnosti už nevím) a pak vyčerpal i rezervu a došla elektrika, nedotáhl to už na dráhu. Výrazně delší letový čas = menší stres.
Registrován: 21.9.2007 Příspěvky: 781 Bydliště: Praha 6 Suchdol
ještě bych zmínil jednu nevýhodu metyláků v rouře a to je za čas nasáklý letadlo, jo a ještě vyladit přechody, když chcípne, už nenastartuje ve vzduchu. Výhoda je v tom tankování, ale jinak...
Registrován: 22.7.2012 Příspěvky: 4518 Bydliště: Zvole u Prahy Obrázky: 0
martin z píše:
Pořád si to o kibici k tématu dmychadel na spalovák myslím, zkušenosti z výroby dmychadel nebo zkušenosti z provozu elektrodmychadel Ti neberu, ale takhle suverénně vynýst soud o provozu spalovacích dmychadel bez svojí osobní zkušenosti nebo provozujícího kolegy?
1. správně česky je vynést soud 2. stále nechápu o jakém kibicování a soudu mluvíš.Začínám mít obavy, že špatně chápeš význam slova "kibicovat" to, že řeknu že dmychadla na spalovák nikdo nevyrábí , nebo že mají ošklivý zvuk je kibicování ? 3. to že kamarád neumí přistávat je jeho problém (neznám ho, je to reakce na tvé sdělení). 4. Pokud chceš o něčem se mnou diskutovat a něco vyvracet, tak prosím reaguj na to co píši a neoponuj něčím, co jsem neřekl.
Několik letadel s dmychadlem jsem už viděl i slyšel-ten zvuk je super ,dalo by se říct že už je to k nerozeznání od turbíny.Samzřejmě v dnešní době je elektrika nejjednodušší a nejčistší řešení, s tím souhlasím,ale stejně bych chtěl zkusit tohle(ze zvědavosti). Už delší dobu sleduju videa s tím žhavíkem a ten rozdíl ve výkonu je tam znát to nepopírám, ale většina těch letadel má kolem 7 kg a myslím si,že pokud bych se dostal pod 5kg tak by tam ten výkon mohl být trochu znát. Nepotřebuju lítat nějakou šílenou rychlostí,to letadlo chci mít jenom jako takový zpestření. Nepočítám s tím, že s tímhle letadlem budu lítat každou sobotu a neděli.Dokonce jsem si vědom toho, že budu upatlanej od paliva atd , pár žhavíků už jsem měl tak vím co mě čeká. Když to chcípne, tak už je to jenom v rukách, pár nouzáků už mám za sebou,takže už se nějak nenervuju.Našel nějaký komplety na Ebay, není to sice nic levnýho na to jak je to starý, ale sehnat by se to asi dalo. Spíš mě zajímá jestli by to utáhla třeba 90tka nebo jestli se vyráběly i větší např. 120mm nebo něco podobnýho..
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru