Reklama

 



Pravidla fóra


Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC.
Díky



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Test EDF Mad Thrust 70 mm/1600 W
PříspěvekNapsal: sob 20.02.2016 13:46 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 1806
Bydliště: Zvole u Prahy
Dostalo se mi toto dmychadlo do ruky, tak mě zajímalo, jak souhlasí parametry udané výrobcem.
Musím konstatovat, že spotřeby udané výrobcem a statické tahy odpovídají - To je dobrá zpráva.
trochu nesedí váhy, ale nenašel jsem totožné dmychadlo v nabídce, takže nevím.

Zkoušené dmychadlo vážilo včetně motoru a bez zadní krytky 297 g.
Z toho motor 174 g
Dost mě překvapila váha vrtulového kuželu a upevňovací matice.
Pro srovnání jsem udal váhy těchto komponent u své 120 mm.
Proč mi vysoká váha vadí.
Při vyvažování je třeba sundat kužel a dovažovat do kužele.
Jakékoli dotažení matice , nebo znovu nasazení kužele dmychadlo dost rozváží, a můžeme vyvažovat znovu.
Samozřejmostí je označování poloh, ale stejně.
rozdíl mezi nepoužitelně rozváženým dmychadlem a celkem vyváženým je lepenka uvnitř kuželu váhy 0,03 g.

Takže váha matky - 70 mm 4,68 g u 120 3,22 g
váha kužele 70 6,73 g u 120 1,52 g

Navíc jsem si všiml další věci. Při stoupajících otáčkách byla drobná přechodová vibrace cca v půlce výkonu vyšší, než při klesání.
Z tohoto usuzuji (mohu se mýlit) že kužel se lépe ustředil v plném výkonu, a vydržel v této poloze i při klesání otáček.
Pak se ale vrátil do původní polohy.
Dokonale vyvážit se mi nepovedlo, ale protože se nikam osazovat nebude, bylo mi líto tímto trávit čas.

Takže k testu
použil jsem starý šestičlánek 6000 mAh vybitý na 3,95 V
regl Caste 160 HV

Měřený statický tah 1950 g, při odběru 1345 W to jest 1,44 g/W
To celkem při tomto výkonu jde.Otáčky 39400. (V příloze je nastaven 8 pólový motor)

Výkon je trochu degradován celkovou váhou dmychadla.
Pro porovnání - váhy jednotek včetně motoru.

70mm výkonnější verze 313 g
90mm plast 690 g
90mm hliník rotor 760 g

moje 120 680 g



Každopádně pokud se navrhne dobře Jet včetně vnitřních sání a nízké váhy, toto dmychadlo fungovat bude.
Určitě stojí za to věnovat čas důkladnému vyvážení.


http://www.3dfrezovani.cz


Přílohy:
mad.jpg
mad.jpg [ 52.88 KiB | Zobrazeno 1678 krát ]
2016-02-20 09.52.16.jpg
2016-02-20 09.52.16.jpg [ 105.67 KiB | Zobrazeno 1678 krát ]

_________________
www.3dfrezovani.cz
Nahoru
 Profil  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: Test EDF Mad Thrust 70 mm/1600 W
PříspěvekNapsal: pát 26.02.2016 15:28 
Protřelejší uživatel
Protřelejší uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: 11.5.2013
Příspěvky: 150
Bydliště: Teplice
Obrázky: 27
Super test vždy mě zajímalo jak moc sedí ty jejich data :D :D :D

_________________
T-rex 500 DFC,inno md530,t-rex 700 po pádu :-(
Habu 2,L-39 Black Horse


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Test EDF Mad Thrust 70 mm/1600 W
PříspěvekNapsal: sob 27.02.2016 9:08 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 2.8.2011
Příspěvky: 430
Bydliště: Černovice u Tábora
Obrázky: 2
Já ho mám už dlouho. Prvně jsem ho měl s motorem Eflite 3200kv na 4s a nyní je s motorem Dr.Madtrhust 2200kv na 6s. Jak bylo psáno, několikero večerů jsem se trápil s vyvážením, ale nakonec se povedlo a projde si jen malou rezonancí 1/3 plynu a poté jen krásně šustí. Tahá 2kg Habu2. Lítá to parádně, jsem za ty peníze spokojen :wink:

_________________
Přístroj, který je pod proudem, vypadá stejně jako ten, který není, jen je jiný na dotek. :D


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Test EDF Mad Thrust 70 mm/1600 W
PříspěvekNapsal: pon 29.02.2016 12:48 
Nováček serveru
Nováček serveru

Registrován: 4.3.2015
Příspěvky: 3
jen ještě jednu věc k testu, který mě osobně dost potěšil…(jen pro upřesnění, testované dmychadlo bylo moje…:), jsem totiž spíš na létání než na testování, proto jsem byl vlstně dost zvědavý na jeho výsledky.
Toto dmychadlo má z mého úhlu pohledu jen jedinou ale zásadní vadu a tím je generovaný poměrně velký kroutící moment, který může letadlo (v mém případě F16 bananahobby, tu se zatahovacím podvozkem resp. v mém případě bez něj a předělaným téměř vším :) při ostřejším přidání plynu překlápět. Dle mého soudu to může být způsobeno tvarem statoru, ten dostatečně neusměrňuje ve spirále ven proudící vzduch a je to opravdu znát i ve chvíli kdy letadlo držíte v ruce. Při letu mi to bylo opravdu nepříjemné, musel jsem se s tím naučit počítat a patřičně toto korigovat…, což je na prd…, že ano…

Tak to je vše co jsem chtěl doplnit, pocit z něj v letu je opravdu fajn…, do letadla jako by to zezadu koplo…, ale teda i trošku z boku...:)


Přílohy:
IMG_5178.JPG
IMG_5178.JPG [ 127.52 KiB | Zobrazeno 1185 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Test EDF Mad Thrust 70 mm/1600 W
PříspěvekNapsal: pon 29.02.2016 17:47 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 2.8.2011
Příspěvky: 430
Bydliště: Černovice u Tábora
Obrázky: 2
Tento problém nemám. Můžu kvedlat plynem 0-100% a letadlo se nehne. To bude asi váhou. Mám téměř 2 kg.

_________________
Přístroj, který je pod proudem, vypadá stejně jako ten, který není, jen je jiný na dotek. :D


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Test EDF Mad Thrust 70 mm/1600 W
PříspěvekNapsal: úte 01.03.2016 18:43 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 1806
Bydliště: Zvole u Prahy
Wirda píše:
Tento problém nemám. Můžu kvedlat plynem 0-100% a letadlo se nehne. To bude asi váhou. Mám téměř 2 kg.


ono to taky může být rozpětím křídel.
F-16 má malé a křídla na koncích téměř žádná plocha :)

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Test EDF Mad Thrust 70 mm/1600 W
PříspěvekNapsal: pon 07.03.2016 16:22 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 2.8.2011
Příspěvky: 430
Bydliště: Černovice u Tábora
Obrázky: 2
Jo, to by mohlo být. Habu je přeci jen cvičný model, kříflo má jak pleset od postele a ještě vzepětí :)

_________________
Přístroj, který je pod proudem, vypadá stejně jako ten, který není, jen je jiný na dotek. :D


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: Test EDF Mad Thrust 70 mm/1600 W
PříspěvekNapsal: úte 08.03.2016 15:20 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 1.8.2009
Příspěvky: 932
Bydliště: západočesko
Obrázky: 32
Používáte ten aerodynamický kryt na motoru? Mě to přijde jako zbytečné závaží. Kdyby byl těsně nasunutý na motoru, tak by to mohl být chladič ale s tím vaklem je spíš na závadu.

DudaJ, nechceš testnout tenhle Fan s motorem 2200kv/6s ? Mám ho v plánu použít na větroně ale to nebude hned, tak ti ho můžu půjčit.

_________________
Ground Penetration Tester


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: Test EDF Mad Thrust 70 mm/1600 W
PříspěvekNapsal: úte 08.03.2016 19:25 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 1806
Bydliště: Zvole u Prahy
janva9 píše:
Používáte ten aerodynamický kryt na motoru? Mě to přijde jako zbytečné závaží. Kdyby byl těsně nasunutý na motoru, tak by to mohl být chladič ale s tím vaklem je spíš na závadu.

DudaJ, nechceš testnout tenhle Fan s motorem 2200kv/6s ? Mám ho v plánu použít na větroně ale to nebude hned, tak ti ho můžu půjčit.



Napíši do sz

_________________
www.3dfrezovani.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz