RCmania.cz - web pro modeláře a modely
http://rcmania.cz/

Freewing Me 262
http://rcmania.cz/viewtopic.php?f=137&t=85049
Stránka 1 z 2

Autor:  ricrd [ sob 17.11.2018 15:42 ]
Předmět příspěvku:  Freewing Me 262

Zdravim chtěl by jsem si koupit toto letadlo a rad by jsem znal vaš názor na něj
https://www.motionrc.eu/collections/jet ... df-jet-pnp
diky

Autor:  chrpos [ sob 17.11.2018 15:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Freewing Me 262

Ahoj tuším, ze ho teď někdo prodává na RC maxi bazaru.
Na videu létá hezky.

Autor:  janva9 [ sob 17.11.2018 17:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Freewing Me 262

Ten je od Dynamu, ten je jiný.

Autor:  aviatik666 [ sob 17.11.2018 17:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Freewing Me 262

Podle toho, co jsem viděl zde https://www.youtube.com/results?search_query=freewing+messerschmitt+me+262+twin+70mm+edf+jet+-+pnp, tak to létá pěkně. Pokud bych byl dráteník, tak bych do toho asi šel. :wink:

Autor:  ricrd [ sob 17.11.2018 18:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Freewing Me 262

jj od freewingu je vic propracovany

Autor:  mior [ ned 18.11.2018 10:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Freewing Me 262

ricrd píše:
Zdravim chtěl by jsem si koupit toto letadlo a rad by jsem znal vaš názor na něj

My máme síce model od Dynamu, ale nemyslím, že by to zmenilo trochu špecifické správanie sa tohto modelu.

Tak ako tu už kolegovia spomenuli, lieta krásne, je to model, ktorý upúta pozornosť ostatných prítomných modelárov, ale aj okolo stojacej laickej verejnosti.

Je treba si však dať pozor na niektoré veci:
- ťažisko: hoci sa poloha ťažiska, uvedená v návode, zdá byť neuveriteľná (v porovnaní s ostatnými "bežnejšími" modelmi), treba ju dodržať a potom len mierne "doladiť".
- spôsob lietania: obzvlášť keď sa naraz "zídu" tri kritické okolnosti: malá rýchlosť, motory na plný plyn, stúpajúci model.

Vďaka "podveseným" dúchadlám (a ich slušnému ťahu) je tu výrazný klopivý moment a model má veľkú snahu dvíhať nos.
Dá sa to korigovať (eliminovať) výškovkou, prípadne mixom (plyn -> výšlovka), ale miera účinnosti výškovky je závislá od rýchlosti modelu. Takže ak máš malú rýchlosť a chceš "to zachrániť" tým, že dáš plyn naplno, tak sa priprav na veľké problémy.

Ak sa o niektorých modeloch tvrdí, že pri lietaní s nimi musíš predvídať a plánovať prácu s plynom (a výškovkou) dopredu, tak tu to platí na 100%.

Ale inak je to krásny model, ktorý krásne lieta a stane sa tvojou srdcovou záležitosťou.

Tu je o tom popísané viac:
http://rcmodely.cevaro.sk/index.php?cla ... %C4%BEadaj

Autor:  Grugh [ ned 18.11.2018 13:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Freewing Me 262

mior píše:
...
Vďaka "podveseným" dúchadlám (a ich slušnému ťahu) je tu výrazný klopivý moment a model má veľkú snahu dvíhať nos.
Dá sa to korigovať (eliminovať) výškovkou, prípadne mixom (plyn -> výšlovka), ale miera účinnosti výškovky je závislá od rýchlosti modelu. Takže ak máš malú rýchlosť a chceš "to zachrániť" tým, že dáš plyn naplno, tak sa priprav na veľké problémy.
...

Trochu jsem se koukal na ta telemetrická data před pádem. Nemohlo spíš dojít ke snížení výkonu regulátorem, kvůli limitnímu napětí baterie?
Přece jenom z 20% na 100% plynu bez přímé reakce na rychlost modelu?
Navíc i to načasování sedí. Nejpravděpodobněji dojde ke snížení výkonu regulátorem právě při přidání plynu a tím vyvolaném poklesu napětí baterie vlivem vyššího úbytku napětí na vnitřním odporu baterie.

Autor:  mior [ ned 18.11.2018 19:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Freewing Me 262

Grugh píše:
Trochu jsem se koukal na ta telemetrická data před pádem. Nemohlo spíš dojít ke snížení výkonu regulátorem, kvůli limitnímu napětí baterie?
Přece jenom z 20% na 100% plynu bez přímé reakce na rychlost modelu?

Isto nie.
Do toho grafu sme (pre lepšiu prehľadnosť) dali priebeh len dvoch veličín: polohy plynu a rýchlosti.
Ale kompletná telemetria zaznamenáva (okrem ďalších) aj napätie jednotlivých článkov pohonnej batérie. A ich hodnoty vylučujú zníženie výkonu pohonných jednotiek regulátorom vplyvom poklesu napájacieho napätia.

Ten pokles rýchlosti (na grafe), hoci som dal plyn naplno, je spôsobený tým, že odozva dúchadiel na pridanie plynu (na rozdiel od vrtule) je (mierne povedané) vlažná. Navyše sa model medzitým dostával do stále prudšieho a prudšieho stúpania, čo pri pohľade zozadu zo zeme (v podstate v pozdĺžnej ose modelu) je klamlivé a pilot má pocit, že stúpanie (vzďalujúceho sa modelu) nie je až také.

Nehovoriac o tom, že pridanie plynu postupne ešte zväčšovalo strmosť stúpania (vďaka nízkej rýchlosti letu sa to nedalo kompenzovať výškovkou) a keďže ťah pohonných jednotiek je menší ako hmotnosť modelu, tak (v záverečnej fáze týchto rozhodujúcich okamihov) veľmi strmo (takmer kolmo) stúpajúci model rýchlosť nezvyšoval, ale naďalej znižoval.

Až do času 188, kedy sa preklopil a začal padať: to rýchlosť na 2 sekundy stúpla. Ale potom som model z pádu zrovnal (avšak vzhľadom na "blízkosť" zeme sa snažil neklesať, ale stúpať), ale tým sa opäť dostal do fázy znižovania rýchlosti.

V určitom momente "záverečných chvíľ" človek pochopí, že model havaruje.
Potom ide skôr o to, aby pádom vznikli čo najmenšie škody.
Ja som sa v záverečných sekundách snažil s modelom padnúť pri čo najnižšej rýchlosti: takže keď už to bolo "jasné", tak som stiahol plyn na nulu a modelom manévroval (ak sa to vôbec dalo) tak, aby "nenapikoval" do zeme špicou v rýchlosti, ale aby radšej "capol" na zem pomalšie a naplocho.

Přílohy:
Graf - plyn - rychlost modelu.jpg
Graf - plyn - rychlost modelu.jpg
[ 62.71 KiB | Zobrazeno 4365 krát ]


Autor:  HonzaS [ ned 18.11.2018 19:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Freewing Me 262

Lítal jsem od Freewingu A 10 (tu velkou), mig 21 a F16. Všechny lítají super, doporučuju!

Objednávám na shop.hepf.com , máš to doma za 3-4 dny, paráda.

H

Přílohy:
IMG_20180922_173944-01.jpeg
IMG_20180922_173944-01.jpeg
[ 247.82 KiB | Zobrazeno 4361 krát ]

P1140818.JPG
P1140818.JPG
[ 130.88 KiB | Zobrazeno 4361 krát ]


Autor:  ricrd [ ned 18.11.2018 21:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Freewing Me 262

borci diky za vaši odezvu je to poučny ja zatím lital jenom vrtule (krom F18 dmych.64mm)a po pravdě jsem čekal na vaši reakci na to že pohonné jednotky jsou pod křidlama a budu na to davat bacha ,dle mého selského rozumu se to letadlo chova jak origoš bez rychlosti jde do kopru dřive než vrtulak v každym případě do toho ptaka jdu (letadla 2ww německo srdečni zaležitost)
¨DD

Autor:  mior [ pon 19.11.2018 9:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Freewing Me 262

Daj potom vedieť, ako sa Ti lieta, budeme radi!

Autor:  HonzaS [ pon 19.11.2018 16:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Freewing Me 262

ricrd píše:
borci diky za vaši odezvu je to poučny ja zatím lital jenom vrtule (krom F18 dmych.64mm)a po pravdě jsem čekal na vaši reakci na to že pohonné jednotky jsou pod křidlama a budu na to davat bacha ,dle mého selského rozumu se to letadlo chova jak origoš bez rychlosti jde do kopru dřive než vrtulak v každym případě do toho ptaka jdu (letadla 2ww německo srdečni zaležitost)
¨DD

Bez rychlosti to jde do stejnýho kopru jako vrtulák, bez rychlosti je křídlu jedno co je věpředu nebo vzadu... Ale ty éra od freewingu si nechají líbit fakt hodně ;-)

Autor:  ricrd [ pon 19.11.2018 17:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Freewing Me 262

-:)) jj pravda prosim tě na youtube s tim vzlitavaj aj z travnateho povrchu myslim si že přidova noha bude dost trpět jak si na tom ty honzi z tvými modely je to přeci jen polyš
Diky

Autor:  Atto [ pon 19.11.2018 19:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Freewing Me 262

HonzaS píše:
... Bez rychlosti to jde do stejnýho kopru jako vrtulák, bez rychlosti je křídlu jedno co je věpředu nebo vzadu... )

To je pravda, ale ...
Ak máš model, ktorého pohonná jednotka nie je v ose modelu, teda tak ako to má spomínaný Me-262, vzniká klopivý moment, ktorý dvíha predok modelu, tak máš o problém navyše.
V rovnakých podmienkach, teda pri nízkej rýchlosti, sa bude F-16 správať inak ako Me-262.
F-16-ke pridáš plyn a je predpoklad, že model začne postupne zrýchlovať, bez nejakej snahy vybočovať, dvíhať predok a podobne.
Me-262 nie. Mior to popísal presne: pridáš plyn a skôr ako začneš vnímať zrýchlovanoie modelu, vidíš, že model dvíha predok.
A výškovkou sa ti nemusí podariť to zrovnať, pretože tento model má pomerne malú výškovku a keďže máš malú rýchlosť, tak sa môže stať, že dvíhanie predku modelu zvíťazí nad jeho zrýchlovaním.
A dvíhanie predku modelu, ak nemáš rýchlosť, to je ona spomínaná cesta do kopru.

Autor:  HonzaS [ úte 20.11.2018 9:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Freewing Me 262

Když bude tráva jako v Nesvačilech tak asi v poho, ale drncání jí vadí, to pak zasuneš příďák.

Moment: jasně. A10 má zas motory nad těžištěm, ale stejně to není kdoví jak zákeřné. ty letadla jsou poměrně nezáludný, jen to chce umět přistávat. Na mlácení to neni, i když odolný to docela je. Už jsem s nima pár tvrdších přistání viděl a vesměs v poho. Navíc Hepf má dost náhradních dílů skladem.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/