Pravidla fóra


Toto je nové fórum, pokud víte o nějakém vláknu, které by se mělo přesunout do EDF, tak napište SZ na TomasC.
Díky



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 54 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: F-16 Freewing testy
PříspěvekNapsal: sob 05.02.2022 15:15 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4518
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Koupil jsem přes Motion RC EU
https://www.motionrc.eu/collections/rc- ... df-jet-pnp

První dojmy:

Povrch se mi hodně líbí. I bílý polystyren je stříklý nějakým matným lakem a povrch mi přijde podobně odolný jako balsa potažená folií.
Nechápu, proč nezapustili servo ve směrovce víc - místo na to je a přes to vystupuje z povrchu cca 2mm.
Serva plasťáky celkem bez vůlí. Panty jsou řešeny pěnou, což se mi nezdá a uvidím časem. Budu hlídat.
Modrou rozdělovací krabičku jsem vyhodil. Vše jsem zapojil přímo do přijímače. Tím jsem mohl namixovat výškovku s křidélky i flaperony.

Na vše je dost videí, takže nebudu rozebírat.

K tomu co mne zajímalo nejvíc je výkon.
Udávají tah 2,4 Kg při cca 1500 W. To by bylo moc hezké, kdyby to byla pravda.

Měřil jsem zatím tah v modelu bez úprav.
tah je 2050 g při odběru 81A a 24 V! Ano baterka udržela 4V na článek. (1944 W)

To že v modelu výkon klesne - to je běžné - ale většinou tak o 10%.

A taky klesá spotřeba.

Odhadem bych na tuto spotřebu musel mít tah cca 2650 g.

Ten kdo dá horší baterku, dočká se tahu kolem 1800g při 2,1 kg hmotnosti modelu a to na pohodové létání stačí, ale prezentují jiné parametry..

První úpravu co udělám je aerodynamické ukončení motoru včetně schování silových kabelů tak, jak jsem zvyklý dělat na svých EDF.
Popřemýšlím nad upevněním reglu. Je přitažen překližkovou destičkou, která vystupuje výrazně do profilu sání.
Taky změřím EDF mimo model.


Dám report jak to dopadlo.

Abych jen nepomlouval, podvozek je celokovový a vypadá docela funkčně. Promazal jsem ho vazelínou . Jinak docela zadrhával při pružení.
Na pohled model vypadá moc pěkně a doufám, že se úpravami alespoň trochu přiblížím deklarovaným parametrům.

Fakt je, že za cenu 300 EUR včetně dopravy a prakticky hotový model je velmi hezká hračka :D


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 
 Předmět příspěvku: Re: F-16 Freewing testy
PříspěvekNapsal: pon 07.02.2022 7:05 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2008
Příspěvky: 479
Moc hezký model také mi prošel rukama,nicméně na naše travnaté letiště moc malé kolečka a tím že to má poměrně malý rozchod kol i dost vratké na náš povrch
Já mám teť v hledáčku od nich albatrose v tom kitu nebo futuru V2 od FMS stím že bych tam dal 8s a JETFAN-80 V3 s motorem HET 700-60-1865 kw aby to alspon nějak letělo.Albíka jsem už měl,má velká kola,klasické panty,dost místa v trupu a je to prostě kus letadla navíc jsou na to náhradní díly.Na futuru není nic a v kitu se nedělá.
Kerosin je kerosin víš to sám,ale člověk nějakou alternativu prostě někdy potřebuje :D

Jinak jak píšeš vždy ty jejich pseudo destičky také vyndavám a vše připojuji samostatně do přijímače plus externí bec a samostatnou aku pro serva pokud je dost místa.


Přílohy:
000_0001 (1).JPG
000_0001 (1).JPG
[ 67.02 KiB | Zobrazeno 5604 krát ]

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: F-16 Freewing testy
PříspěvekNapsal: pon 07.02.2022 12:33 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4518
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Takže jsem naprosto zděšen jako bývalý drobný výrobce EDF.
Rotor dře o stator.
Tím je naprosto jasná vysoká spotřeba a nízký tah.
Teď jsem to rozebral a budu muset řešit, ale tohle fakt považuji za velkou čuňačinu :evil: .
Asi nepočítají s kvalitní baterií, ale odřený je to dost za těch pár protočení a určitě se i drobně rozváží rotor.


Přílohy:
P1010660.JPG
P1010660.JPG
[ 51.72 KiB | Zobrazeno 5534 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: F-16 Freewing testy
PříspěvekNapsal: pon 07.02.2022 12:55 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 7.1.2007
Příspěvky: 4172
Bydliště: KLADNO
Obrázky: 1
jojo zlatý Vasafany, tohle mi kdysi dělaly i Wemotechy, jenže tenkrát náhrada nebyla tak se na prasáka obrušovali lopatky

_________________
Pravda začíná tam kde končí signál České televize.
Nevěřím ničemu, co vláda říká.


Nahoru
 Profil Soukromé album {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: F-16 Freewing testy
PříspěvekNapsal: pon 07.02.2022 13:01 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4518
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
shumi píše:


Taky mám obavy o ty kolečka, ale kluci s podobnými odstartovali z naší trávy, tak snad to půjde.
A ano, teď do "zimy" a pak v suchém parném létě to na kerosin moc není, takže alternativu a taky na odpočinek to chce :) .


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: F-16 Freewing testy
PříspěvekNapsal: pon 07.02.2022 13:07 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4518
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
corsair píše:
jojo zlatý Vasafany, tohle mi kdysi dělaly i Wemotechy, jenže tenkrát náhrada nebyla tak se na prasáka obrušovali lopatky


Nelze srovnávat uhlíkový EDF s plasťákama. A už vůbec ne s duralovým rotorem, který se prostě nehne.
Já to chtěl zkusit a byl jsem línej frézovat další rotor :lol:

Můj se dostal na lepší tah v modelu při 4S.

Ale odladit to půjde, ale měl bych to za tu dobu vyfrézovaný :roll: .


Přílohy:
20180708_174810.jpg
20180708_174810.jpg
[ 93.27 KiB | Zobrazeno 5520 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: F-16 Freewing testy
PříspěvekNapsal: pon 07.02.2022 16:26 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4518
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Tak jsem obrousil místo kde to drhlo a srazil otřepy přechodu na čelní oblouček.
Doplnil jsem krytku vodičů vytištěnou na tiskárně jak jsem zvyklý ze svých edf

hodil to celé na měření.
Výsledek už je odpovídající mým představám - spíš lepší.

Tah 2620 g, spotřeba 71A při 24V což odpovídá 1700 W - 1,54 g na W což při tomto výkonu a velikosti EDF je velmi hezký výsledek,
který by mohla závidět i násobně dražší dmychadla.
Tak uvidíme, jak moc to poklesne v modelu, protože výtok je zmenšen na 90% účinné plochy dmychadla a to považuji za zbytečné přiškrcení takto výkonného dmychadla.
Za letu už zpravidla nejde o rychlost modelu, ale přebytek výkonu při startu a nestandartních situacích. Po odlepení stejně létám většinu času na 1/2 plynu.
Tak proč zaškrcovat edf.


Přílohy:
P1010663.JPG
P1010663.JPG
[ 51.01 KiB | Zobrazeno 5445 krát ]

Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: F-16 Freewing testy
PříspěvekNapsal: pon 07.02.2022 18:39 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7132
Bydliště: Vsetín
Nemám sice F16 od freewingu, ale ViperJet 70mm od Eflite, lítá perfektně, výkonu dostatek, ale trochu mě tam štve to ukončení motoru, taky jsem přemýšlel nad takovým krytem jak máš ty, ale odrazuje mě horší chlazení, ikdyž pravda je, že dovnitř motoru se toho vzduchu stejně moc (spíš nic) nedostane.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: F-16 Freewing testy
PříspěvekNapsal: pon 07.02.2022 19:11 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4518
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
blesk píše:
, ikdyž pravda je, že dovnitř motoru se toho vzduchu stejně moc (spíš nic) nedostane.


Já mám na konci díru a ne špic, takže to motor chladí i uvnitř.
Ale nejde tak o vinutí, protože to je namáčklý na plášti, ale spíš o magnety.
Já motory hodně přetěžuji a dráty nikdy neztmavly.
Zajímal by mne tvůj tah v modelu pro porovnání.
Opírám to o váhu a přidržuji rukou.
A taky odběr.

Ono ve vzduchu to lítá svižně i z krabice. Ale ....


Tak výsledek po úpravách je 2200 tah při odběru 76A není to první tah z čerstvě nabité baterie. Při polovičním vybití to dává ještě přes dvě kila.

Takže něco to dalo - prostě 10% tahu zdarma plus menší spotřeba.

Ale pořád je to docela velký pokles po zabudování do modelu.
Tištěný modely mi aktuálně vycházejí líp hmotnostně, mnohem menší ztráty a aerodynamicky čistčí, takže rychlejší.
Tenhle týden půjde do vzduchu.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: F-16 Freewing testy
PříspěvekNapsal: pon 07.02.2022 19:27 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4518
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Ještě jsem vybil baterku na 3,75 V bez zátěže. To už bývám na zemi. Na plný plyn dala tah ještě 1950g . Takže to je taky trochu odpověď lidem, co se ptají na co vysoké C je vlastně dobré :wink:


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: F-16 Freewing testy
PříspěvekNapsal: pon 07.02.2022 19:51 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 29.9.2005
Příspěvky: 2388
Bydliště: Doma
takze pred upravou:
tah je 2050 g při odběru 81A a 24 V! Ano baterka udržela 4V na článek. (1944 W)

a po popsane uprave:
Tah 2620 g, spotřeba 71A při 24V což odpovídá 1700 W

to mi teda prijde jako dost masivni zvyseni. Myslis ze ten pokles za letu je dany hlavne tim zbytecne malym prurezem?


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
 Předmět příspěvku: Re: F-16 Freewing testy
PříspěvekNapsal: pon 07.02.2022 20:30 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4518
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Já ten zadní průřez neřešil.
Myslím že hodně udělalo to škrtání listu o plášť. Každý řeší co nejmejší škvíru mezi lopatkou a pláštěm. Moje zkušenost je, že výkon jde nahoru, pokud je škvíra maličko větší.
Ale nejvíc asi udělalo uložení těch kabelů do pouzdra. Oni ty tři kabely vedle sebe už zaberou slušnýho místa na průřezu.
Kdyby to tam nebylo tak nešťastně udělaný před dmychadlem, tak by se šetřilo ještě víc. Přisávání těsně před dmychadlem a regl taky je volovina.
Regl měl být někde vepředu a přisávání tak v půlce trupu a se shora, aby to netříštilo vzduch a stačil se trochu srovnat než dojde ke dmychadlu.
Taky by to necucalo bordel od podvozku.

Myslím že je skvělej motor. Určitě ho koupím někdy samostatně. I když ty rotory taky nejsou špatný.

Ten model moc domyšlenej není.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: F-16 Freewing testy
PříspěvekNapsal: pon 07.02.2022 20:33 
Zkušený debatér
Zkušený debatér
Uživatelský avatar

Registrován: 27.5.2008
Příspěvky: 479
dudaj píše:
Ještě jsem vybil baterku na 3,75 V bez zátěže. To už bývám na zemi. Na plný plyn dala tah ještě 1950g . Takže to je taky trochu odpověď lidem, co se ptají na co vysoké C je vlastně dobré :wink:

Bohužel pořád stejná písnička,pořádná céčka=slušný tah,ale hodně kvalitních aku je jak šafránu a když člověk létá hodně svižně tak ty čtyři minuty možná ani né mě vždy časem přestaly bavit.A doby kdy jsem měl několik sad a několik kvalitních nabíječů je naštěstí za mnou
Pořád si myslím že rozdíl mezi EDF a turbínou je obrovský a nemyslím peníze,jen se s tím bohužel nedá létat všude.
Dej pak recenzi jak to létá já to měl složené než v obýváku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: F-16 Freewing testy
PříspěvekNapsal: pon 07.02.2022 21:22 
Platící zákazník RCManie
Platící zákazník RCManie

Registrován: 22.7.2012
Příspěvky: 4518
Bydliště: Zvole u Prahy
Obrázky: 0
Ano to je pravda s těma baterkama.
Já použitou baterku nezmínil.
Zkusil jsem Tattu RC line 95 C 4500 mAh a zatím vypadá velice slušně.
První baterka co v jetu udržela na plný výkon o 0,1 V méně než bez zátěže.

Je sice trochu větší capacitou, než běžně používám, ale stejně je to 17C odebraných a pokles prakticky žádný.
běžně odebírám 25 C a pokles je standartně 0,4-0,5 V i u 70C baterek.


Nahoru
 Profil Soukromé album  
 
 Předmět příspěvku: Re: F-16 Freewing testy
PříspěvekNapsal: pon 07.02.2022 21:36 
Mazák
Mazák
Uživatelský avatar

Registrován: 22.11.2005
Příspěvky: 7132
Bydliště: Vsetín
dudaj píše:

Já mám na konci díru a ne špic, takže to motor chladí i uvnitř.
Ale nejde tak o vinutí, protože to je namáčklý na plášti, ale spíš o magnety.
Já motory hodně přetěžuji a dráty nikdy neztmavly.
Zajímal by mne tvůj tah v modelu pro porovnání.
Opírám to o váhu a přidržuji rukou.
A taky odběr.

Ono ve vzduchu to lítá svižně i z krabice. Ale ....


Tak výsledek po úpravách je 2200 tah při odběru 76A není to první tah z čerstvě nabité baterie. Při polovičním vybití to dává ještě přes dvě kila.

Takže něco to dalo - prostě 10% tahu zdarma plus menší spotřeba.

Ale pořád je to docela velký pokles po zabudování do modelu.
Tištěný modely mi aktuálně vycházejí líp hmotnostně, mnohem menší ztráty a aerodynamicky čistčí, takže rychlejší.
Tenhle týden půjde do vzduchu.



Tak jsem teď vytáhl log z vysílačky někdy z podzimu kdy jsem letěl.

venku cca 10°C
Foxy 6S 3300mAh 40/80C (ale leda tak na papíře)
Při startu 21,6V/65A cca 1400W, za letu je to skoro stejně, ale plný jsem používal vesměs jen do stoupání, bohužel nemám tam hozený výškoměr, tak nevím jestli nebylo něco i v horizontu. Letadlo váží cca 1950g, s výkonem problém nemám, ale kolik to táhne, nemám představu, tipuju že to bude kolem 2kg, jak se dostanu k letadlu, tak to změřím. Regulátor do kanálu nečouhá, dráty ano, motor zakončený kolmým čelem, zde vidím prostor ke zlepšení. Co mě velmi mile překvapilo, kromě super letových vlastností, tak je úžasný zvuk.

Jinak ano, s tvrdými baterkami bych dal víc (ale regl je stejně jen 80A) a navíc já s tím lítám "maketově" spíš pomalé průlety, na klapkách, atd... pokud to neženu do průletu na plném, nebo do stoupání, tak se pohybuju mezi 12-18A a na 2500mAh lítám 8min, takže nejsem ten správný JETař... :wink: ale mě se to tak líbí a tak jsem s tím spokojený.


Nahoru
 Profil {RCalbum.cz}  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 54 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  

 

  Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group  Český překlad – phpBB.cz 

 

NAVRCHOLU.cz